matmel Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Cześć Przebieg 15kkm , z czego 13-14 kkm w trasie. U mnie DuPaeF odezwał się już po 14 k km! I jak to zwykle bywa, na urlopie, za granicą. Najpierw żółta kontrolka DPF, potem mryganie, a następnie dyskoteka panelowa silnik, trakcja i przekreślone P Kontakt z austriackim serwisem, pozwolono mi dojechać do serwisu …. 2,5h czekania, czyszczenie chemiczne, 160 EUR z kieszeni i po bólu. Jego Ekscelencja Elokwencja szef serwisu A. Koper Subaru był łaskaw mnie poinformować że Depeefka wypalamy jak wskazówka wyżej na forum: Długa prosta, powyżej 60km/h min 15 min.; stała prędkość – taka rada. Jadąc na urlop przejechałem 1500 km do miejsca przeznaczenia, z czego 1300 po autostradach (b. często używam tempomat), więc DPF miał możliwość wypalić się 80-cio krotnie… i co… i nic!!!! Na moją informację, szefu zaprzeczył … sobie i przy okazji mojej wersji. Szkolono nie poszło na marne! Nadal nie wiem dlaczego się zapchał i z czego to wynika! Może jechałem na wsteku po autostradzie i dlatego się zapchał?? Taki sposób na klienta – sprzedać = zapomnieć i przebujać się do końca gwarancji Szanowni Państwo …popatrzcie o czym my tu rozmawiamy…. A to o braniu oleju… a to o dpf’ie, a to o kolorze spalin z rury, czy miękkim lakierze i doborze myjni. Samochód służy do jazdy, przyjemności i użytkowania a nie do postojów co 300km i sprawdzaniu oleju, czy też zamartwianiu się filtrem i fundowaniem sobie wycieczek aby czyścić DPF. Nie znalazłem w instrukcji obsługi auta, że grupą docelową Subaru diesel są mieszkańcy wjazdów na autostrady . W specyfikacji prócz spalania na 100 km nie znajdziecie spalania oleju silnikowego, który przecież się spala. Kupiliśmy samochody za 150k pln na olej napędowy, a nie silnikowy. „Szefu” serwis Koper powiedział mi , ze jestem skazany na PDF ponieważ wymyślili go ekolodzy!!!! Argument jak asior w rękawie! Dla mnie może być nawet kukułka w lusterku wstecznym ….. ale ma to działać! Jeżeli Subaru decyduje się na sprzedaż modeli aut pod warunkiem spełnienia norm to ma to działać. Nie kupiłem Tarpana (bez urazy fun club Tarpan) Każdy z nas ma znajomych, i pewnie nie jedna osoba z Was posiadała inne marki z dpf’em, diesle, benzynki itd.. ja również takowych posiadam i sam posiadałem… z żadnym autem, powtarzam, ŻADNYM nie miałem tyle problemów co z obecnym. pomijam czas i nerwy na pieniądzach kończąc. Żadnego oleju, czyszczenia dpfka po 14 k km oglądania koloru spalin itd… jeżeli na tym polega rynkowe wyróżnienie marki Subaru + wysoce wyspecjalizowany serwis w osobie „szefu” - zasada spychadła i pozbycia się problemu to zaczynam powątpiewać w swój wybór. Kupiłem Outback’a bo uznałem go za fajne, nietuzinkowe auto…. Traktowałem zresztą problemy opisywane na forum z lekkim przymrużeniem oka …. Subaru myślałem, niemożliwe. auto odebrałem 01.09.2011, jestem rozczarowany i zniesmaczony ciągłym pamiętaniem o tym czy o tamtym problemie. Gwoździa do trumny dobił „szefu” A.Koper – chociaż i tak się cieszę , że przynajmniej pozostałe osoby, łącznie z właścicielem, wykazały zdrowy rozsądek i logiczne podejście do tematu aby zdiagnozować przypadek. Przy okazji proszę o wszystkie rady dotyczące oleju, DPF .. tak po prostu pozdrawiam, Matmel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 głosno myślę aby zrozumieć problem dpf pozbywa się zadzy sadza powstaje w procesie spalania oleju napedowego i czym gorszy stan solnika tym szybciej umiera dpf bo jak rozumem, zwykły diesel walił by na czarno a dpf nie czyli lecąc od początku przepływka i opary oleju z odmy osadzające się na przepływce (jeśli wystepuje) przekłamuje ecu o ilości dostarczonego powietrza. Nawet jeśli wtryski będą ok to mieszanak paliwo on - jest zwalona czyli syf po spaleniu. dodatkowo egr- nie wiem czy jest ale pewnie tak, otwarty jest podczas idle i małych obciążeń auta czyli wolna jazda ekonomiczna a syf ze spalenia idze do dolotu, usyfia dolot i zawory dolotowe.(jesli egr w subaru jest) po jakimś czasie wtryski są coraz bardziej zezowate i o ile dobrze pamiętam 5 cykli wtrysku może być coraz bardziej niedokładne. Raz dawka dwa mgiełka czyli stan końcówek wtrysków efekt czarne spalanie ale nie widać bo zakłamuje DPF więc aby uzdatnić to ustrojstwo trzeba: używać oleju o możliwie małym odparowaniu programowo zamknąć EGR. Ecu zgłasza błąd bo widzi zassaną za dużą ilośc powietrza - łatwe do zmodyfikowania w ecu czyli pozbywamy się syfu z dolotu, plus dobry olej i dolot. odmy przepływka czyste. Dudujemy dobry system filtrowania paliwa - nie wiem jak to jest w SBD ale mam nadzieję, ze jest osobny filtr paliwa i dzięki temu nie zatruwamy życia wtryskom i końcówkom. Pewnie W SBD tet przelewowy to jakiś dramat, na wszelki wypadek raz na jakiś czas stosujemy jakąś chemię do wtrysków. co do samego dpf powyższymi zabiegamy staramy się aby się nudził, czyli świerze spaliny mają być możliwie czyste. Sam DPF powinien mieć bypass aby częć spalin szła na zewnatrz a część do dpf. dzięki temu będzie widać wcześniej że coś jest nieteges bo jest za czarno. co do samego DPF, możemy zrobić ręcznie wymuszenie wypalaina, guziol podczas jazdy na autostradzie lub podobnie i niech się wypali kiedy mamy czas a nie kiedy będzie zawalony. nie znam SBD ale uważam, że diesel to diesel. Sam mam JTD z CR i staruszek praktycznie nie dymi. W subaru nie wiadomo, jest DPF. to takie moje głośnie myślenie jak z SBD zrobić normalny silnik bez wad genetycznych wprowadzonych przez ekologów. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Z DPF jest problem że różnie się zachowuje u jednych jest OK u innych nie działa jak powinien. Nie wiem po co te "wycieczki" do serwisu A. Koper Subaru - informacje są jak najbardziej prawdziwe bywa że to nie pomaga i wtedy jest problem i trzeba szukać rozwiązania takie życie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmel Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Z DPF jest problem że różnie się zachowuje u jednych jest OK u innych nie działa jak powinien. Nie wiem po co te "wycieczki" do serwisu A. Koper Subaru - informacje są jak najbardziej prawdziwe bywa że to nie pomaga i wtedy jest problem i trzeba szukać rozwiązania takie życie ... cześć sam odpowiedziałeś na pytanie. po to wizyta w ASO aby szukać rozwiązania. taki już nasz, klientów przywilej - na nasze problemy i pytania ASO musi zareagować.... dla mnie sytuacja z zapchanym dpf po 14kkm jest niestandardowa i nienormalna i dlatego oczekuje wyjaśnienia dlaczego się tak stało i co robić dalej ....kto jak nie ASO powinien mi pomóc? miłego dnia matmel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 cześć sam odpowiedziałeś na pytanie. po to wizyta w ASO aby szukać rozwiązania. taki już nasz, klientów przywilej - na nasze problemy i pytania ASO musi zareagować.... dla mnie sytuacja z zapchanym dpf po 14kkm jest niestandardowa i nienormalna i dlatego oczekuje wyjaśnienia dlaczego się tak stało i co robić dalej ....kto jak nie ASO powinien mi pomóc? miłego dnia matmel 15kkm to czas na przegląd zapchał Ci się DPF po przeglądzie czy przed? Sytuacja nie jest normalna szczególnie jak jechałeś w trasie (na forum jest kilka takich przypadków). Przejedź kilka tys. kilometrów i sprawdź czy jeszcze się zapycha (można zrobić diagnostykę i będzie wiadomo) i wtedy ASO niech walczy bo samochód na gwarancji. Poziom oleju Ci nie rośnie? Rozumiem że ASO olało temat ... ? Z drugiej strony warto też poczekać na wypowiedź p. Andrzeja jak to było od ich strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Przejedź kilka tys. kilometrów i sprawdź czy jeszcze się zapycha (można zrobić diagnostykę i będzie wiadomo) i wtedy ASO niech walczy bo samochód na gwarancji. Tak tez doradził szef serwisu... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmel Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 cześć DPF zapchał się przed przeglądem. tak jak pisałem po wizycie w ASO musiałem niestety podeprzeć się interwencja u właściciela. branie oleju to równoległy problem ale dla mnie jakoś powiązany. przekazałem telefonicznie w momencie zapchania DPFu i potem na przeglądzie jak przebiegało dolewanie oleju przebieg 3300 - przegląd techniczny "poodbiorowy" z wymianą oleju ! przebieg 9500 - przejechane 6200 km dolano w okresie 1 litr - dla mnie akceptowane przebieg 12000 - przejechane 2500 dolano 1 litr (żółta kontrolka oleju) - dla mnie dziwne i nienormalne przebieg 14200 - przejechane 2200 km dolano 1 litr (żółta kontrolka oleju) - dla mnie dziwne i nienormalne przebieg 14400 - zapchany DPF i czyszczenie przebieg 15400 - przegląd w ASO wszystkie te informacje przekazałem w ASO na przeglądzie - zero reakcji ze strony serwisu , a w zasadzie jego kierownika. dostałem od niego tekst w stylu "zużycie oleju = 3 litrów na 15kkm to rzecz normalna" itd. albo ja liczę inaczej albo matematyka zrobiła postęp oczywiście że będę drążył ten temat. ustaliłem z p AK dalsze kroki , ale czy chodzi o to aby przy problemach zawracać głowę panu Bogu? pozdrawiam, matmel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subbeginner Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 przebieg 3300 - przegląd techniczny "poodbiorowy" z wymianą oleju ! przebieg 9500 - przejechane 6200 km dolano w okresie 1 litr - dla mnie akceptowane przebieg 12000 - przejechane 2500 dolano 1 litr (żółta kontrolka oleju) - dla mnie dziwne i nienormalne przebieg 14200 - przejechane 2200 km dolano 1 litr (żółta kontrolka oleju) - dla mnie dziwne i nienormalne przebieg 14400 - zapchany DPF i czyszczenie przebieg 15400 - przegląd w ASO A czy DPF nie zapycha się przy nadmiernym zużyciu oleju? Gdzieś ta oliwa przecież znika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Odnośnie zużycia oleju zobacz też temat na forum viewtopic.php?f=24&t=145072 pod koniec wątku jest jedno rozwiązanie które pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 matmel, heh, pewnie założone odwrotnie pierścienie Nie ma prawa chlać tyle oleju! dpf nie ma żadnych szans. poszukaj które roczniki miały taką przypadłość Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 wszystkie te informacje przekazałem w ASO na przeglądzie - zero reakcji ze strony serwisu , a w zasadzie jego kierownika. dostałem od niego tekst w stylu "zużycie oleju = 3 litrów na 15kkm to rzecz normalna" itd. albo ja liczę inaczej albo matematyka zrobiła postęp matmel Norma jest 0.5l/1000km podobnie jak nie mniej jak w innych markach, ale przy normalnej jeździe dla mnie dolewka jest lekko patologiczna. Temat już na forum przerabiany. Jaki masz olej? Na Forum była dyskusja o tym trzeba poszperać który najlepszy dla SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmel Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 witam dzięki za informacje i kierunek lektury . tak tak, olej i płyny eksploatacyjne są wałkowane często - i każdy z nas ma jakieś przyzwyczajenia i ulubione marki ale do rzeczy na przeglądzie "poodbiorowym" wlałem Repsola 5w30. dolewki to Lotos (dostałem z nowym autkiem) a kolejne to castrol i ostatnia dolewka to znów repsol. na ostatnim przeglądzie znów repsol i zobaczymy jak się będzie zachowywał i oczywiście zaopatrzyłem się na dolewki tym samym olejem. za 6-7 kkm jade do ASO na oględziny stanu oliwy + DPF i zobaczymy jak będzie dalej. co 0,5 -1 kkm sprawdzanie bagneciku i notatki co gdzie kiedy i ile. może wyjściem będzie wymiana oliwy miedzy przeglądami??? lub wymiana na inny olej nie powiem czy wyczytałem gdzieś , czy usłyszałem, że ASO jest w stanie po "podłączeniu" samochodu pd komputer stwierdzić ile razu DPF zakończył proces samoczynnego wypalania - macie taka wiedzę na ten temat? miłego wieczoru matmel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 ... ASO jest w stanie po "podłączeniu" samochodu pd komputer stwierdzić ile razu DPF zakończył proces samoczynnego wypalania?Tak. Można odczytać pełne i niepełne (przerwane) dopalania. Czy za cały czas od przeglądu do przeglądu - nie wiem, ale jakiś rejestr pozostaje. Widziałem osobiście w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 matmel, wylej ścierwo, zalewaj eco-clean motul 5w30 aby wiedzieć dokładnie dlaczego trzeba poczytać odp wątek dot olejów do SBD ew zapytać Piotra Pyrki z motul Polska. wiedz o tym że w europie do tego silnika rekomendowany jest motul i to on wygrał z konkurencją. Wyprzedził nawet milersa. Szczegółów nie znam, ale fakt jest jeden zobacz przez kogo jest rekomendowany no i jeszcze to http://www.subaru.eu/en/pan-european-partnership-between-subaru-sanv-and-motul.html plus cytat z zamkniętego wątku wlasnie ze chodzi nam o to, ze SUBARU Europe zaleca konkretnego MOTUL'a, a SIP (ale nie SUBARU ) zaleca oleje LOTOS'a, charakterystyki ktorych w poszczegolnych wypadkach, btw, sa sprzeczne z zaleceniami SUBARU... (chociazby 5W30 C3 do 2.0D) wątek tutaj http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=149158 ile masz obecnie km na liczniku? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmel Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 witam dziękuję wszystkim za informacje i rady . wszystko skrzętnie przemyślę i przeanalizuję i pewnie wtłoczę w życie obecny stan licznika ok. 16 500 km miłego dnia matmel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Witam ! Szukałem kogoś kto pojeździł na Repsolu. Wlali mi więc się zainteresowałem. Ale jest tylko 1 Twój wpis. Myślałem że to nowy olej ale on jest od paru lat a opinii żadnych. W Twoim przypadku trudno cos powiedzieć o Repsolu kiedy jest grubszy problem z filtrem, ale może masz jakiś link. Ja byłem zawsze przekonany do Midlanda - jedyny przypadek że naprawdę się czuło zmianę oleju a nie że coś mi się wydaje. Filtr: Jeżeli czujniki działają prawidłowo to przedmówca ma rację z tym odwróconym pierścieniem, pomiar ciśnienia w garnkach może dać do myślenia. Kolega mi coś takiego rok temu opowiadał. Olej przełazi przez nieszczelne gary i zapycha filtr, to się trzyma kupy, ale hańba dla Japońca który to składał i powinien popełnić harakiri. Niby zużycie mieści się w normie ale pytanie czy normalne, tzn olej spalony czy wypluty do rury. Zużycia: Powyżej 120km/h one lubią sobie golnąć, benzyny i diesle. W Motorze pisali że boksery to połykacze. Przy 'emeryckiej' jeździe wcale mi nie bierze, ale zjazd z autostrady to dolewki: normalne. witam dziękuję wszystkim za informacje i rady . wszystko skrzętnie przemyślę i przeanalizuję i pewnie wtłoczę w życie obecny stan licznika ok. 16 500 km miłego dnia matmel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmel Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 cześć przepraszam za tyle czasu z brakiem odpowiedzi ale dopiero co zajrzałem na forum, a Twój post mi umknął wcześniej więc i postanowiłem Ci odpisać osobiście. tu znajdziesz wszystko o Repsolu: http://www.repsolpolska.com/ jeżeli będziesz chciał wiedziec więcej , daj znac a podam Ci dane kontaktowe do osób które się na nim zęby zjedli. jeżdżę na nim od kilku lat i bardzo sobie chwalę. dobra marka (oczywiście subiektywnie) i cena niższa od "liderów" rynkowych. lałem do toyoty benzynowej i toyoty diesla, mitsubishi benzyny i teraz do subaru diesla. Problem o którym pisałem zmienił się o tyle , ze olej samochód przestał brać (może coś podłubali przy ostatnim przeglądzie) ................... ale właśnie wróciłem z czyszczenia DPF'u (przegląd 10.000km temu). powoli mnie to zaczyna nawet bawić - 25000 przebiegu i drugie czyszczenie - niezły wynik co? zalecenia serwisu super - spisywanie licznika, warunki jazdy itd. czyli wszystko to, co chciałem kupując samochód za taka kasę ! dramat jakiś ! jak w NFZ'cie - zalecenia = obserwacja. pomijam ze moja praca polega na wyjazdach. ale moje argumenty do nich nie trafiają. winny jest jeden - uzytkownik. ale co tam, wazne że niedlugo EURO pozdrawiam michał sieczkowski matmel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 zalecenia serwisu super - spisywanie licznika, warunki jazdy itd. czyli wszystko to, co chciałem kupując samochód za taka kasę ! dramat jakiś ! jak w NFZ'cie - zalecenia = obserwacja. pomijam ze moja praca polega na wyjazdach. ale moje argumenty do nich nie trafiają. winny jest jeden - uzytkownik. Do jak nic nie wiadomo to poobserwować trzeba może zauważy się jakąś prawidłowość która pomoże w diagnozie. Dziwi mnie że samochód używany tzn. trasie ma problemy z DPF to idealne warunki dla silnika Diesla. Napisz coś o stylu jazdy (spokojnie czy gaz w podłodze), czy nie przeciążasz silnika źle dobranymi biegami (wiem że banał, ale wszystko jest możliwe). -- 4 cze 2012, o 14:27 -- Wątek się rozdwoił to też jest dyskusja na temat DPF'a http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=122255 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 zalecenia serwisu super - spisywanie licznika, warunki jazdy itd. czyli wszystko to, co chciałem kupując samochód za taka kasę ! dramat jakiś ! jak w NFZ'cie - zalecenia = obserwacja. pomijam ze moja praca polega na wyjazdach. ale moje argumenty do nich nie trafiają. winny jest jeden - uzytkownik. Do jak nic nie wiadomo to poobserwować trzeba może zauważy się jakąś prawidłowość która pomoże w diagnozie. Dziwi mnie że samochód używany tzn. trasie ma problemy z DPF to idealne warunki dla silnika Diesla. Napisz coś o stylu jazdy (spokojnie czy gaz w podłodze), czy nie przeciążasz silnika źle dobranymi biegami (wiem że banał, ale wszystko jest możliwe). -- 4 cze 2012, o 14:27 -- Wątek się rozdwoił to też jest dyskusja na temat DPF'a http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=122255 95% na autostradach u mnie i wiele przygod z DPF. Zaplacilbym extra zeby tego shitu w aucie nie bylo, fabrycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 95% na autostradach u mnie i wiele przygod z DPF. Zaplacilbym extra zeby tego shitu w aucie nie bylo, fabrycznie. Prędkość dominująca 120-140km/h czy więcej? Ekolodzy i UE nie pozwolą, aby nie było DPF'a :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 26000 km przebiegu z czego 90% po miescie i zadnych problemow z DPF-em, lampka nie zaplaila sie ani razu. Lejcie dobre paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 95% na autostradach u mnie i wiele przygod z DPF. Zaplacilbym extra zeby tego shitu w aucie nie bylo, fabrycznie. Prędkość dominująca 120-140km/h czy więcej? Ekolodzy i UE nie pozwolą, aby nie było DPF'a :-) Okolice 120 zaraz po rozgrzewce na drogach lokalnych lub ograniczeniach w drodze powrotnej na trasie robionej regularnie. Sporadycznie dlugie trasy w tym 1-3 razy do roku dluzsza trasa z wyzsza predkoscia (miejscami). Do gregoriusa: zawsze paliwo premium i nigdy na dziwnych stacjach! Gratuluje szczescia w zwiazku z brakiem problemow. Pisza to tylko po to by pokazac, ze mimo wydawac by sie moglo dobrych warunkow wystepuja problemy (o czym bede rozmawail z servisem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Do gregoriusa: zawsze paliwo premium i nigdy na dziwnych stacjach! Gratuluje szczescia w zwiazku z brakiem problemow. Ja leje najzwyklejszego diesla. Najgorsze paliwo jakiekolwiek zatankowalem w Polsce dostalem raz na Statoilu. Niestety stacja nie gwarantuje dobrego paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 26000 km przebiegu z czego 90% po miescie i zadnych problemow z DPF-em, lampka nie zaplaila sie ani razu. Lejcie dobre paliwo. niestety sprawa jest bardziej skomplikowana. Mój OBK przejechał 45k km tylko i wyłącznie na BP ultimate i wtryski nadawały się do czyszczenie. DPF był na poziomie 16%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Lejcie dobre paliwo. Ja leje najzwyklejszego diesla. Sugerujesz abyśmy tankowali w Norwegii Tankuję tylko na Statoil, ponad 60 000 km i żadnych problemów (95% jazdy to trasy powyżej 50 km). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się