bukers80 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Witam Mam mały problem z porannym odpalaniem mojego forestera.Auto jest praktycznie nowe i zakładam że akumulator też lecz żeby odpalić przy minusowej temperaturze muszę go kręcić ze cztery razy.Bardzo ciężko mu idzie.Nigdy wcześniej nie występowały takie problemy z innymi samochodami więc tym większe jest moje żdziwienie . Co powinienem zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 bukers80, przeniosłem do technicznego muszę go kręcić ze cztery razy Subaru z natury nie odpala na przysłowiowy "tyk", zawsze trzeba trochę zakrecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Co powinienem zrobić?Chyba sprawdzić układ zapłonowy i elektronikę (może jest coś nieszczelne, zawilgocone, jakieś zwarcia itp.)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Chyba sprawdzić układ zapłonowy i elektronikę (może jest coś nieszczelne, zawilgocone, jakieś zwarcia itp.)? tyle że mam auto na gwarancji i temat był w dziale pytań do dyrekcji lecz został tu przeniesiony??.Nie wyobrażam sobie że miałbym wjechać na kanał,sprawdzać osobiście elektronikę czy coś jest nieszczelne. ale dzięki za odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Nikt nie mówi, że masz to robić sam - pojedź do ASO na sprawdzenie w ramach gwarancji, jeśli faktycznie coś jest nie tak. Subaru z natury na "tyk" nie zapala, kręci 2-3-4 razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 żle napisałem albo żle mnie zrozumieliście.Muszę go kręcić cztery razy to znaczy cztery razy przekręcać kluczykiem .Nie wierzę że subaru tak już ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Sprobuj przekrecic kluczyk w pozycje ON (zeby sie elektronika uruchomila), mozesz uslyszec szum pompy paliwa, jak przestanie albo po kilku sekundach sprobuj zapalic silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 No tak to raczej nie ma. Mój legaś kręci wałem kilka razy ale załapuje, nie ma tak żebym musiał go kilka razy z kluczyka zmuszać do odpału. Polecam ASO, niech to sprawdzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eisley Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Mój 10-cio letni Forek stoi non-stop pod chmurką i pali zawsze za pierwszym razem, to świetne uczucie wiedzieć, że jutro rano będzie to samo. Uwielbiam go za jego niezawodność Życzę powodzenia w szybkim uporaniem się z usterką! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Dokładnie tak , 2 -3 obroty wału i zapala . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Bardzo ciężko mu idzie. A jak Pan go zapala :?: , pedalu gazu Pan nie dotyka zakladam..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virus12 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 to się przyłącze, bo temat podobny, ale dotyczy auta nie na gwarancji. Impreza 97, dziś nie dość że kręciłem kluczykiem z 5 razy, to jeszcze po 20s i ledwo co załapywał, jak już załapał to pobulgotał i zdechł, i znowu kręcenie. Jak już zaskoczył z otwartą przepustnicą, to się nieudacznie wkręcił na 1,5 tyś jak puściłem pedał gazu to spadł to prawie zera. Chwilę mu zajęło zanim znów wskoczył na te swoje 1.5 tyś. Świece są ok, kable też nie mają przebić, przewody paliwowe i filtra paliwa zmieniane kilka dni temu. Pompa walbro całkiem nowa. Rozrusznik seryjny, Aku działa, bo dał radę kręcić tyle czasu. może krokowy nie daje rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 A jak Pan go zapala , pedalu gazu Pan nie dotyka zakladam nie dotykam bo to japońskie auto.ostatnio w dużym fiacie dotykałem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angod Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Panowie :prawdopodobnie macie silniczki krokowe do przemycia.Jak jest mróz to wilgoć lubi go zablokować a dla sprawdzenia rano przed zapalaniem trzeba go podgrzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 nie dotykam bo to japońskie auto. proponuje ze dwa razy wcisnac gaz przed odpaleniem (kluczyk - ON) i zobaczyc czy sie cos poprawi.... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 ok,sprawdzimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Przy elektronicznej przepustnicy to chyba nic nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Przy elektronicznej przepustnicy to chyba nic nie da. moze tak być...... :roll: ....zobaczymy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Sprawdź czujnik temp. i jego połączenia. Potem inne graty - może byc tego trochę ( :arrow: service 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Bardzo ciężko mu idzie. Nie doczytalem , cięzko zapala :?: czy cięzko kręci rozrusznik. :?: ...jak to drugie do akumulator do spr/wym. Sprawdź czujnik temp. i jego połączenia. Potem inne graty - może byc tego trochę ( service to nowe auto , z tego co zrozumialem..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 A może ktoś zdiagnozuje w końcu moje problemy z odpalaniem ?? :roll: Słowo "problem" to trochę za dużo powiedziane, ale obserwuję dość nietypowe zjawisko. Temperatura zew. miedzy 0 a -5 auto odpala bez problemów Temperatura zew między -5 a -15 auto zapala za pierwszym strzałem, osiąga obroty około 1500, po czym po 2-3 sekundach gaśnie. ZAWSZE po drugim zapaleniu pracuje normalnie - obroty ponownie 1500 i wraz z grzaniem się silnika maleją. Temperatura < -15 - auto znów bez problemów odpala za pierwszym strzałem. Na ciepło pali zawsze bez problemów. Poprzedniej zimy sytuacja była identyczna. Akumulator sprawdzony, rozrusznik ok, świece wymieniane regularnie. Filtr paliwa i powietrza ok - również regularnie wymieniane. Próbowałem przed pierwszym odpalaniem kilkukrotnie włączyć zapłon, tak aby pompka paliwa solidnie napompowała paliwo ale to nie pomaga. Jak samochód zaczyna przygasać to próbowałem ratować lekkim otwarciem przepustnicy, czasem udaje się nie dopuścić do zgaszenia, ale silnik dławi się dość mocno. Niby nie powoduje to żadnych problemów, po prostu czasem zapalam 2 razy ale ciekawi mnie jaka może być przyczyna. Nie bardzo potrafię znaleźć przyczynę. Myślałem o ECU, że źle dobiera mieszankę do danych parametrów. Ale dlaczego przy drugim starcie dobiera dobrą ?? No chyba, ze wtedy już pewne wartości są inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 bukers80, no racja-my tu Ci auto rozbieramy ,a nie piszesz ,czy rozrusznik dobrze kręci. W związku z tym czujnik temp. przerzucam do Tomasza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 ciężko rozrusznik kręci.Za pierwszym razem praktycznie się zatrzymuje.Dodam że dzieje się to tylko przy min.-15 po nocnym postoju. Akumulator też jest na gwarancji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 ciężko rozrusznik kręci.Za pierwszym razem praktycznie się zatrzymuje.Dodam że dzieje się to tylko przy min.-15 po nocnym postoju.Akumulator też jest na gwarancji? Przy -15 to trudno powiedzieć za którym razem ma zapalać , jeżeli MT to sprzeglo wcisnac mozna , bedzie latwiej. Akumulator -2 lata gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 jeżeli MT to sprzeglo wcisnac mozna , bedzie latwiej. Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się