Jump to content

Problem z odpaleniem przy temp.(-)


bukers80

Recommended Posts

Witam

Mam mały problem z porannym odpalaniem mojego forestera.Auto jest praktycznie nowe i zakładam że akumulator też lecz żeby odpalić przy minusowej temperaturze muszę go kręcić ze cztery razy.Bardzo ciężko mu idzie.Nigdy wcześniej nie występowały takie problemy z innymi samochodami więc tym większe jest moje żdziwienie .

Co powinienem zrobić?

Link to comment
Share on other sites

bukers80, przeniosłem do technicznego

 

 

 

muszę go kręcić ze cztery razy

 

 

Subaru z natury nie odpala na przysłowiowy "tyk", zawsze trzeba trochę zakrecić.

Link to comment
Share on other sites

Chyba sprawdzić układ zapłonowy i elektronikę (może jest coś nieszczelne, zawilgocone, jakieś zwarcia itp.)?

 

tyle że mam auto na gwarancji i temat był w dziale pytań do dyrekcji lecz został tu przeniesiony??.Nie wyobrażam sobie że miałbym wjechać na kanał,sprawdzać osobiście elektronikę czy coś jest nieszczelne.

ale dzięki za odpowiedz.

Link to comment
Share on other sites

Nikt nie mówi, że masz to robić sam - pojedź do ASO na sprawdzenie w ramach gwarancji, jeśli faktycznie coś jest nie tak. Subaru z natury na "tyk" nie zapala, kręci 2-3-4 razy.

Link to comment
Share on other sites

Mój 10-cio letni Forek stoi non-stop pod chmurką i pali zawsze za pierwszym razem, to świetne uczucie wiedzieć, że jutro rano będzie to samo. Uwielbiam go za jego niezawodność :)

 

Życzę powodzenia w szybkim uporaniem się z usterką!

Link to comment
Share on other sites

to się przyłącze, bo temat podobny, ale dotyczy auta nie na gwarancji.

Impreza 97, dziś nie dość że kręciłem kluczykiem z 5 razy, to jeszcze po 20s i ledwo co załapywał, jak już załapał to pobulgotał i zdechł, i znowu kręcenie. Jak już zaskoczył z otwartą przepustnicą, to się nieudacznie wkręcił na 1,5 tyś jak puściłem pedał gazu to spadł to prawie zera. Chwilę mu zajęło zanim znów wskoczył na te swoje 1.5 tyś.

 

Świece są ok, kable też nie mają przebić, przewody paliwowe i filtra paliwa zmieniane kilka dni temu. Pompa walbro całkiem nowa. Rozrusznik seryjny, Aku działa, bo dał radę kręcić tyle czasu.

 

może krokowy nie daje rady?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ciężko mu idzie.

Nie doczytalem , cięzko zapala :?: czy cięzko kręci rozrusznik. :?: ...jak to drugie do akumulator do spr/wym.

Sprawdź czujnik temp. i jego połączenia. Potem inne graty - może byc tego trochę ( service

to nowe auto , z tego co zrozumialem.....

Link to comment
Share on other sites

A może ktoś zdiagnozuje w końcu moje problemy z odpalaniem ?? :roll: Słowo "problem" to trochę za dużo powiedziane, ale obserwuję dość nietypowe zjawisko.

 

Temperatura zew. miedzy 0 a -5 auto odpala bez problemów

Temperatura zew między -5 a -15 auto zapala za pierwszym strzałem, osiąga obroty około 1500, po czym po 2-3 sekundach gaśnie. ZAWSZE po drugim zapaleniu pracuje normalnie - obroty ponownie 1500 i wraz z grzaniem się silnika maleją.

Temperatura < -15 - auto znów bez problemów odpala za pierwszym strzałem.

Na ciepło pali zawsze bez problemów. Poprzedniej zimy sytuacja była identyczna. Akumulator sprawdzony, rozrusznik ok, świece wymieniane regularnie. Filtr paliwa i powietrza ok - również regularnie wymieniane.

 

Próbowałem przed pierwszym odpalaniem kilkukrotnie włączyć zapłon, tak aby pompka paliwa solidnie napompowała paliwo ale to nie pomaga. Jak samochód zaczyna przygasać to próbowałem ratować lekkim otwarciem przepustnicy, czasem udaje się nie dopuścić do zgaszenia, ale silnik dławi się dość mocno.

Niby nie powoduje to żadnych problemów, po prostu czasem zapalam 2 razy ale ciekawi mnie jaka może być przyczyna. Nie bardzo potrafię znaleźć przyczynę. Myślałem o ECU, że źle dobiera mieszankę do danych parametrów. Ale dlaczego przy drugim starcie dobiera dobrą ?? No chyba, ze wtedy już pewne wartości są inne.

Link to comment
Share on other sites

ciężko rozrusznik kręci.Za pierwszym razem praktycznie się zatrzymuje.Dodam że dzieje się to tylko przy min.-15 po nocnym postoju.

Akumulator też jest na gwarancji?

Przy -15 to trudno powiedzieć za którym razem ma zapalać , jeżeli MT to sprzeglo wcisnac mozna , bedzie latwiej. Akumulator -2 lata gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...