Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

Potem weszło około 5l wody z płukanką valvoline 250ml. włączony silnik na 10 min, i ponowne wylanie,

 

płyn znowu kolor zielonkawy ale nie śmiedział jak szalony.

 

kolejny raz tym razem sama woda, długie czekanie aby w reszczcie płyn zleciał. Tym razem udało się czystej wody wlać 6l. Znowu silnik na 10 min. Potem kolejny raz wylanie i długie czekanie

AdaSch, nie myślę ,żeby rodzaj płynu miał znaczny wpływ na uszczelki,które sa robione z materiałów nie reagujących z byle czym,odporne na agresywne gazy i nawet kwasy (z resztek spalin i wilgoci w powietrzu).Poza tym nawet ściśnięta szpilkami tektura :) nie szybko nasiąknie.

A co do płukania i w ogóle wymiany chłodziwa : wszysko fajnie ale nie spuszczałbym płynu z gorącego silnika.Może tu (poza LPG) jest problem.Bo może wtedy następuja miejscowe przegrzania -akurat w 2.5 ze względu na np. wymiary odlewów w miejscach stykajacych się z UPG i mocno nagranych po wył. silnika.

(jak w piecyku gazowym, który po wyłączeniu potrafi do wrzenia wody doprowadzić ,bo nagle brakuje przepływu i ciepło z nagrzewnicy wali do stojącej wody).Może też jakieś termiczne odkształcenia bloku,głowicy.......

W związku z tym pytania :

 

1.Określił ktoś miejsce po demontażu w którym uszczelka puszcza?

2.Czy w zakutych motorach zdarza się równie często awarieUPG i jakie uszczelki ludzie tam pakują (bo przeważnie pakują więcej w palnik)?

 

Wszystkim Kolegom życzę: żadnych jaj z autami na świeta… :)

 

 

[list=]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Określił ktoś miejsce po demontażu w którym uszczelka puszcza?

 

próbowaliśmy nie raz, ale niestety w uszczelkach metalowych , wielowarstwowych , jest to praktycznie niemożliwe do stwierdzenia :roll:

2.Czy w zakutych motorach zdarza się równie często awarieUPG i jakie uszczelki ludzie tam pakują (bo przeważnie pakują więcej w palnik)?

tak samo, choć jest tutaj bardzo duża rozbieżność w przebiegach, bo jest dużo konfiguracji , w róznych źródłach auta strojone, na róznych podzespołach, różnych stopniach sprężania itp.

 

I oczywiście zgadzam sie co do płynu i wpływu na UPG. A takie sranie w banie , ze w USA cos tam coś tam, to sobie można miedzy bajki włożyć. :roll: W USA tez sie robi rozrzad po 105 tys. mil, nie można w najmniejszy sposób sprowadzać historyjek rodem z USA do EU , bo to trochę inny świat, inne warunki eksploatacji , inne specyfikacje aut, inne normy itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można w najmniejszy sposób sprowadzać historyjek rodem z USA do EU , bo to trochę inny świat, inne warunki eksploatacji , inne specyfikacje aut, inne normy itp. itd.

Tylko się cieszyć nasze ASO mogą bo w US jeśli serwis zaleje inny coolant niż OEM a przytrafi się awaria np. UPG to ten serwis pokrywa koszty naprawy w 100% - gwarant ma to gdzieś :idea: chociaż oczywiście gwarancję klient zachowuje - nawet tę 8-letnią na UPG (jeśli ma dowód z serwisu) bo to serwis winien.

Pewnie w US jeżdżą same miernoty i kapeluszniki, na Florydzie, w Teksasie czy w LA latem jest zdeydowanie chłodniej niż w PL :P :roll: ale jednak masowe awarie UPG były :shock: - od rocznika 04/05, po chyba 4 zmianach wersji UPG, uporządkowaniu kwestii zalewania różnych coolantów, wymogu stosowania ww. dodatku - problem ponoć stał się marginalny i tyle :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszysko fajnie ale nie spuszczałbym płynu z gorącego silnika

 

oczywiście silnik się wychładzał :mrgreen: Koszmarnie dużo czasu to zajęło. Woda wylatywała letnio/ciepła. W sumie ta płukanka nie była potrzebna ale się uparłem. w ASO chłopaki i tak na mnie postawili krzyżyk twierdząc, że UPG padnie przy ok 160kkm bo wszystkim tak pada :idea:

 

a ten rivanol to dobry płyn do chłodnic? nic nie mogę znaleźć w necie...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można w najmniejszy sposób sprowadzać historyjek rodem z USA do EU , bo to trochę inny świat, inne warunki eksploatacji , inne specyfikacje aut, inne normy itp. itd.

Tylko się cieszyć nasze ASO mogą bo w US jeśli serwis zaleje inny coolant niż OEM a przytrafi się awaria np. UPG to ten serwis pokrywa koszty naprawy w 100% - gwarant ma to gdzieś :idea: chociaż oczywiście gwarancję klient zachowuje - nawet tę 8-letnią na UPG (jeśli ma dowód z serwisu) bo to serwis winien.

Pewnie w US jeżdżą same miernoty i kapeluszniki, na Florydzie, w Teksasie czy w LA latem jest zdeydowanie chłodniej niż w PL :P :roll: ale jednak masowe awarie UPG były :shock: - od rocznika 04/05, po chyba 4 zmianach wersji UPG, uporządkowaniu kwestii zalewania różnych coolantów, wymogu stosowania ww. dodatku - problem ponoć stał się marginalny i tyle :idea:

 

To ja proponuje abyś napisał do DT SIP , że masz gotowe rozwiązanie problemu :roll: . A jeśli Cię nie posłuchają do podaj proszę nam tutaj , tą cudowną receptę i daj na to swoją gwarancje :idea: , nie wymagam 8 lat , wystarczą choćby dwa :roll: :twisted:

Jestem pierwszy kto Ci publicznie podziękuje :roll: . Więc proszę , prześlij mi Twój cudowny zestaw ANTY-UPG , i niech testem będzie mój seryjny FOREK z przebiegiem 29tys. :lol: Stoi zakład ?

W tamacie kierowców i aut z USA :roll: , byłem, widziałem, jeździłem, i jesli Ty nie widzisz różnic , to ja nie mam pytań :?

Idąc dalej , rozumiem że auta ściągane zza wielkiej wody po 04/05 roczniku są wolne od wad ? tak ? to nic tylko kupowac tam auta :shock: :idea: szkoda tylko że to nieprawda :( . Naprawde zastanów sie czasami co piszesz, bo jeszcze niektórzy w to uwierzą i zamiast kupowac w Polsce, bedą ściagąc z USA auta, bo urban legends bardzo szybko sie tworzy i roznosi , a Ty działasz w tym momencie na szkodę m.in. SIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie :)

 

a zarzuce takie pytanie. Rozmawialem ostatnio ze znajomym mechanikiem, ktory sporo roznych samochodow juz przerobil i niedawno robil wlasnie po raz pierwszy subaru - uszczelke.

Wg niego w porownaniu z innymi autami to subaru ma dziwna / wadliwa konstrukcje bloku i glowic, ktora moze wlasnie prowadzic do przegrzewania...z tego co mi tlumaczyl to obie glowice maja jakis plaszcz wodny, ktorym oplywa je plyn chlodniczy i chlodzi. W jednym plaszczu jest wplyw i wyplyw wiec plyn sobie swobodnie krazy i sie chlodzi. Ale problem jest w drugiej, w ktorej podobno nie ma ujscia i plyn ma problem z powrotem...wiec moze na przyklad nieefektywnie chlodzic...

 

Slyszal ktos z Was moze o takiej teorii? Czy to tylko raczej wymysly. Wg mnie ciekawa koncepcja, ktora by sporo tlumaczyla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym plaszczu jest wplyw i wyplyw wiec plyn sobie swobodnie krazy i sie chlodzi. Ale problem jest w drugiej, w ktorej podobno nie ma ujscia i plyn ma problem z powrotem...wiec moze na przyklad nieefektywnie chlodzic...

 

Słyszałem też że Ziemia jest płaska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja proponuje abyś napisał do DT SIP , że masz gotowe rozwiązanie problemu

to nie jest moje rozwiązanie a SOA -> nowy typ uszczelki + coolant OEM + ww. dodatek = ich 8 lat gwarancji na UPG w US (jeśli nie czytałeś dokładnie) - wątpię, że auta sprzedawane przez SIP czymkolwiek się różnią w tym zakresie. Nie wiem ile Ty dajesz gwarancji na wykonaną u Ciebie wymianę UPG :idea: i czym zalewasz chłodnice ale oni postępują od pewnego czasu w ten ww. rygorystyczny sposób i twierdzą, że mają dobre wyniki :!: . Oznacza to również, że zalanie jakiegokolwiek innego coolanta = brak tej gwarancji, brak zastosowania dodatku (BTW. produkowanego w UK... :wink: ) = brak tej gwarancji bo jest to zestaw 3 elementów sprawdzonej/przetestowanej przez nich układanki.

 

SIP korzysta z tych rozwiązań bo tak zalane są auta fabrycznie - co się dzieje po gwarancji to już sprawa właściciela a w ciągu gwarancji pewnie i tak nikt płynu nie wymienia - chyba, że przy innej okazji i wtedy ASO zalewa coś... i tu gwarantowana układanka się rozpada ale jaki będzie tego skutek - nie wiem.

 

Cytuję tu szeroko SOA, ponieważ trudno znaleźć inne źródło, które ma taaaakie zaplecze i wydaje tak wiele na R&D nt. Subaru na tak wielkim auto rynku oraz publikuje tego rezultaty - większość jest free, wiele innych można niedrogo nabyć i wiem, że się przydają - w sieci i poza nią :idea: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka mi padła jakoś zeszłej zimy - wówczas auto miało jakieś 90kmil przebiegu. Za cholerę nie wiem na jakim chłodziwie jeździłem i prawdę rzekłszy do przeczytania tego wątku kompletnie mnie to nie interesowało, ale przesłucham mojego service-mana w tej kwestii;) W każdym razie na wszelki wypadek przy najbliższej okazji wleję sobie super hiber biper uszlachetniacza i mam nadzieję nie ćwiczyć tego nigdy więcej. Przy czym zmieniłem śruby na szpilki ARP, uszczelki na nowy model (oryginał ASO z SoA), ponadto poświęciłem auto na św. Krzysztofa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

uszczelki na nowy model (oryginał ASO z SoA),

powiedz cos wiecej, one sa dostepne moze w polsce czy niebardzo ???

czy te dostepne w polsce to nadal szit ???

czym sie roznia jakis inny nr czesci katalogowej ???

 

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yorey,

 

150 dolcow za taaaki zestaw no to przepraszam w polsce ledwo na uszczelki UPG starczy...a reszta uszczelek za gratis.

 

tomasz

 

-- Wt kwi 26, 2011 11:05 am --

 

wlyszkow,

 

a taki dodatek to coz jest wart:

 

http://moto.allegro.pl/problend-40-belo ... 67162.html

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda komplet w US - nowy typ z 2 na końcu do 2.5T - wymieniają cały taki zestaw przy awarii UPG/przegrzaniu:

http://subarupartsforyou.com/cp_partdet ... rtid=14153

 

a to znowu jakaś kolejna nowość :o , bo uszczelki 642 są w starszych modelach 2.5 T 04-06, do nowych 2.5 T 06-07 daja 670 lub 770 w przypadku MY08, 09,10, :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit,

 

...ja mam auto z 2006 ale juz w noszej budzie. czy to znaczy iz juz mialem OEMowo lepsza uszczelke a i tak puscila ?

 

tomasz

 

 

podaj mi VIN to Ci sprawdze, ale wydaje mi sie że masz uszczelkę z końcówką 670

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do nowych 2.5 T 06-07 daja 670 lub 770 w przypadku MY08, 09,10,

Chodziło mi o nowy typ uszczelki, do różnych roczników są jednak różne, do Forka 06+ możliwe, że ten :idea: :

 

Part number 11044AA670 was superseded by part number 11044AA770 :wink: czyli już 770 :idea:

 

Sprawdzenie po VIN nie zaszkodzi oczywiście ale to już sprawa serwisu - wątpię aby Zbyszek nie wiedział :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...