Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Te nadkola wyglądają jak doklejone .Ja tego typeR z wyglądu nie kupuje ale mnóstwo innych na prawdę fajnych konceptow bedzie prezentowanych w Genewie jak QX30 które wyglada genialnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Jak dla mnie wygląda bardzo tak sobie. Błotniki napompowane a ET felgi jakby coś nie teges i się koła schowały zbyt mocno. Jestem rozczarowany. Jeżeli się jeszcze okaże że na Nurburgringu nie jest najszybszą ośką to nie ma nic w tym samochodzie co by miało spowodować u mnie szybsze bicie serca.

 

moze schowane w nadkolach kola to kwestia aerodynamiki?

 

co zas do Ringu, to tez jestem ciekaw czy pobije/-la rekord wsrod FWD (tym bardziej, ze na tylnej osi jest nadal belka skretna :huh: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innowacyjny napęd na 4 koła Ford Performance All-Wheel-Drive zapewnia niezrównane prowadzenie.

Nowy Focus RS wykorzystuje, innowacyjny system napędu na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego Dynamic Torque Vectoring, by zapewnić kierowcy niespotykany poziom prowadzenia i przyjemności z jazdy, łącząc wyjątkową trakcję i przyczepność z niezrównaną zwinnością i szybkością w zakrętach.

 

System Ford Performance AWD opiera się na dwóch elektronicznie sterowanych zestawach sprzęgłowych po obu stronach tylnego mechanizmu różnicowego. Zarządzają one nie tylko rozdziałem napędu między przednią a tylną osią, ale i dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy prawe i lewe koło na tylnej osi. Dzięki temu umożliwiają „wektorowanie” momentu obrotowego, co ma ogromny wpływ na zachowanie się auta w zakrętach i stabilność w łuku.

 

Sterownik tylnego mechanizmu różnicowego nieprzerwanie dokonuje rozdziału siły napędowej, zarówno w zakresie międzyosiowym, jak i między kołami osi tylnej, dostosowując się do każdej sytuacji drogowej i monitorując dane z rozlicznych czujników samochodu, aż stukrotnie w ciągu każdej sekundy. Do tylnej osi może być dostarczone maksymalnie 70% momentu napędowego, z czego do 100% może otrzymać oddzielnie każde z tylnych kół.

 

Podczas pokonywania zakrętu sterownik tylnej osi przekierowuje siłę napędową do „zewnętrznego” koła, opierając się na danych takich jak kąt skrętu kierownicy, przyspieszenie boczne, odpadanie (odchodzenie z obranej przez kierowcę trajektorii) i prędkość. Ów „transfer napędu” daje w efekcie „wpychanie” samochodu do wnętrza skrętu, poprawiając zwinność skrętną i stabilność w łuku, dosłownie eliminując podsterowność.

 

System AWD dopracowano tak, by zapewniał wyjątkową przyczepność – z przyspieszeniami bocznymi przekraczającymi 1 g – oraz najlepszą w klasie prędkością pokonywania łuku oraz przyspieszeniem na wyjściu ze skrętu. Zapewniając neutralne zachowania i regulowane reakcje w zakresie granicznym oraz zdolność do uzyskiwania kontrolowanych poślizgów nadsterownych, Focus RS dostarcza kierowcy najwspanialszych doznań z przyjemności  prowadzenia auta.

 

„Ten system napędu na cztery koła to przełomowa technologia, zdolna zapewnić najlepsze własności jezdne w skręcie i przyjemność z prowadzenia samochodu na granicy przyczepności” – oświadczył Dave Pericak, dyrektor Global Ford Performance. „Po prostu wyrzuciliśmy na śmietnik wszystkie dotychczasowe teorie, jakoby napędzane na 4 koła hatchbacki nie mogły zapewniać przyjemności z jazdy. I stworzyliśmy samochód, który w równym stopniu zaskakuje i nagradza.”

 

Aby uzyskać optymalne własności dynamiczne, system Ford Performance AWD skalibrowano wraz z zaawansowanym systemem stabilizacji pojazdu ESP, szczególny nacisk kładąc na zachowania opartej na układzie hamulcowym kontroli „wektorowania” momentu obrotowego, który działa równolegle z napędem AWD.

 

Wśród innych wyjątkowych cech układu jezdnego wymienić należy sportowe zawieszenie, którego charakterystyka sprężyn, łożyska i stabilizatory są sztywniejsze niż ich odpowiedniki
w Fordzie Focusie ST, oraz amortyzatory o przełączanych trybach pracy i twardości, pozwalające na przestrojenie samochodu do jazdy torowej. Starannie skalibrowany układ kierowniczy o elektrycznym wspomaganiu, współpracujący ze sztywniejszą konstrukcją przednich kolumn resorujących i zwrotnicami niewspółosiowymi, na krótszych wahaczach, zapewnia „czucie” przednich kół i responsywność układu na niespotykanym poziomie.

 

„Fordy Focus ST i Fiesta ST pokazały, że potrafimy uzyskać sportowe „czucie” układu kierowniczego z układem kierowniczym EPAS, a model RS jeszcze bardziej przesuwa tę granicę. Dzięki temu oferujemy sportowym kierowcom niezwykle bezpośrednio przełożony układ kierowniczy, precyzyjny i zrównoważony zarazem” – dodał Pericak.

 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z Michelinem, by stworzyć opony 235/35 R19, które dopasują się do dynamicznych możliwości Forda Focusa RS, standardowe opony Pilot Super Sport do codziennego użytku i – po raz pierwszy w modelu RS – opcjonalne opony Pilot Sport Cup 2 dla maksymalizacji dynamiki auta na torze wyścigowym.

 

Także wygląd zewnętrzny auta dopasowano tak, by wspomagał cele związane z dynamiką. Staranna optymalizacja aerodynamiczna przedniego splittera, tylnego spoilera i ukształtowania podwozia wyeliminowała siły unoszące, dając w efekcie świetne wyważenie bez efektu przyziemnego, zapewniające wspaniałe prowadzenie i stabilność przy wysokich prędkościach.

 

Nadwozie nowego Forda Focusa RS jest o 6 procent bardziej aerodynamiczne od nadwozia modelu poprzedniej generacji, oferując współczynnik oporu wynoszący 0,35. Dzięki bardziej kompaktowemu przedniemu pasowi, model ten generuje o 9 procent mniejszy opór powietrza, co potęguje osiągi przy wyższych prędkościach i zapewnia niższe zużycie paliwa.

 

Zaawansowane rozwiązania techniczne zapewniające doskonałe osiągi.

Nowy Ford Focus RS oferuje zaawansowane rozwiązania techniczne zapewniające doskonałe osiągi oraz rozbudowane systemy wspomagające kierowcę, dzięki czemu kierowca może wykorzystać ekstremalne możliwości tego modelu w bardziej przystępny sposób.

 

Prowadzący ma do wyboru cztery zróżnicowane tryby jazdy (Drive Mode) - Normal, Sport, Track i Drift - pozwalające skonfigurować zachowanie auta w optymalny sposób w zależności od warunków jazdy i preferencji użytkownika.

 

Poszczególne tryby aktywuje się za pomocą specjalnego przełącznika umieszczonego obok dźwigni zmiany biegów. Wybór odpowiedniego trybu wiąże się ze zmianą ustawień systemu napędu na cztery koła AWD, amortyzatorów, systemu ESP, wspomagania układu kierowniczego oraz układu sterowania pracą silnika. Ponadto, w poszczególnych trybach zmienia się również brzmienie układu wydechowego.

 

Tryb Drift aktywuje specjalnie opracowaną procedurę pracy systemu AWD, która modyfikuje rozkład momentu obrotowego, aby kierowca mógł wywołać kontrolowaną nadsterowność auta w warunkach torowych.

 

Doskonałe osiągi podczas ruszania ze startu zatrzymanego zapewnia funkcja Launch Control, która poprzez zmianę konfiguracji podwozia i układu jezdnego pozwala osiągnąć najkrótszy możliwy czas przyspieszenia bez względu na warunki panujące na drodze. Kierowca wybiera tryb Launch Control z pokładowego menu, włącza pierwszy bieg, dociska pedał gazu do podłogi i puszcza sprzęgło. System zapewnia wówczas optymalny rozkład siły napędowej - dbając
o prawidłowe dostarczanie momentu obrotowego do wszystkich czterech kół - utrzymując tym samym maksymalną wartość momentu obrotowego z wykorzystaniem funkcji turbo overboost. System odpowiednio steruje też układem kontroli trakcji i dobiera optymalne nastawy amortyzatorów.

 

W celu osiągnięcia maksymalnego przyspieszenia na poszczególnych biegach, w tablicy przyrządów znajduje się wskaźnik zmiany przełożenia Performance Shift Light, który informuje kierowcę o zbliżaniu się do optymalnej prędkości obrotowej, przy której należy zmienić bieg przy 5 900 obr./min., natomiast w momencie, gdy wskazówka prędkościomierza dociera do czerwonego pola przy 6 800 obr./min., kontrolka wskaźnika zaczyna migać.

 

„Nowy Ford Focus RS daje ogromną radość z prowadzenia, przy czym jest samochodem, który pozwala wydobyć swoje maksymalne osiągi każdemu kierowcy. To auto jest też przyjemne
w codziennej eksploatacji,” dodał Pericak.

 

Odpowiednią siłę hamowania podczas intensywnej jazdy po torze zapewniają wentylowane przednie tarcze o średnicy 350 mm (336 mm w Fordzie Focusie RS poprzedniej generacji) oraz lekkie, aluminiowe zaciski czterotłoczkowe firmy Brembo, polakierowane w charakterystycznym dla modeli RS niebieskim kolorze.

 

W celu ograniczenia spadku wydajności układu hamulcowego podczas intensywnej eksploatacji na torze, inżynierowie Forda zastosowali specjalny układ chłodzenia z dedykowanymi kanałami chłodzącymi, mającymi swój początek w przednim pasie nadwozia, a także podwójne „tunele” w podwoziu oraz prowadnice powietrza na dolnych wahaczach. Dodatkowo, przednie tarcze hamulcowe zostały wyposażone w zoptymalizowane ożebrowanie wentylacyjne, które usprawnia chłodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

System Ford Performance AWD opiera się na dwóch elektronicznie sterowanych zestawach sprzęgłowych po obu stronach tylnego mechanizmu różnicowego. Zarządzają one nie tylko rozdziałem napędu między przednią a tylną osią, ale i dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy prawe i lewe koło na tylnej osi. Dzięki temu umożliwiają „wektorowanie” momentu obrotowego, co ma ogromny wpływ na zachowanie się auta w zakrętach i stabilność w łuku.

 

jeśli jest oparty na dwóch sprzęgłach osobno dla lewego i prawego koła to mimo wszytko ma mechanizm różnicowy czy tylko skrzynkę rozdzielczą ?

 

taki typ napędu ma Nissan Juke i to nie jest jakaś specjalna nowość 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z klatką, pozbawione pewnych elementów wyposażenia (klimatyzacja, siedzenie pasażera, audio), wykręciło czas ....

7'50"63

Oczywiście dyskusje czy auto 'jest seryjne' czas zacząć:

The removal of equipment such as air conditioning, the front passenger seat and audio equipment offset the additional weight of a full roll cage (installed specifically for safety reasons and not to add rigidity).

EDIT: umknął mi post mrusz, już wkleił ten onboard Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy producent modzi swoje auto, zeby bic rekord... ;) Subaru wspominalo o tym, ze ich auto to "prototype", ale to jest czesto pomijane przez media no i sam czas sie liczy w koncowym efekcie :)

 

2011-Subaru-Impreza-WRX-STI.jpg2011_subaru_impreza_wrx_sti_nurburgring_2011_subaru_impreza_wrx_sti_nurburgring_2011_subaru_impreza_wrx_sti_nurburgring_

 

"The car starts with the suspension from thimproved-for-2011 WRX STI—it’s 5 mm lower than the 2010 model, with 1-mm-thicker front and rear anti-roll bars, higher-rate springs all around, stiffer rear-subframe bushings, and new front-suspension pillow-ball bushings. The engine is the Japanese-market STI spec.c’s, a 2.0-liter turbocharged boxer-four that’s been given the larger turbo from the R205, another Japanese special-edition STI model. It’s now putting out a claimed 320 hp, which makes the time that much more impressive when compared with the Panamera’s 500 turbocharged ponies (although the Porsche is surely carrying around a few hundred extra pounds). The R205 also donates six-piston front brakes and a front strut-tower brace; it features a flexible center portion that allows vertical motion but maintains lateral stiffness. Weight is saved through the use of an aluminum hood from the spec.c, unique aluminum front fenders, the spec.c’s smaller battery, and the deletion of the radio as in the R205 and spec.c. Extra aero parts specific to this car include a full undertray, a front-lip extension tacked onto the R205’s lower spoiler, and a Gurney flap added—taped, really—to the rear at Mäkinen’s request. (The car was getting a bit out of shape without it in the high-speed sections.) A full roll cage and race buckets fitted with a five-point harness for the driver and a four-point for the passenger make things safe."

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CTR może najpiękniejszy nie jest, ale umówmy się na The Forum to chyba kwestia drugorzędna  ;) 310 kucy robi wrażenie. Hondowskich kucy, czyli takich trudnych do zepsucia  ;)

O tak! :)

Dla mnie niezawodność jest priorytetem również w klasie hot ;)

Honda-Civic-Type-R_3.jpg

a0013382_719514.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu elmo muszę przyznać Ci rację. Przez 1,5 roku jeżdżę Civicem (używany, wcześniej pomodzony) i jest wyjątkowo mało absorbujący. Sprawdzam olej, raz w roku wymieniam, nawet nie dolewam choć czasem załącza sie VTEC ;)  na ostatnim przeglądzie nie było co wymieniać :)

Oby nowy pod tym względem był taki sam.

 

a na forum Hondy trwają modły by "rogaty" tył był akcesoryjny ;)  robi robotę  :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda chyba już wcześniej wiedziała jak ma ostatecznie wyglądać CTR więc nie wiem po co chwalili się tym conceptem.

 

Już w tamtym roku jeździła honda której wyglądem dużo bliżej do tej produkcyjnej

 

Honda-Civic-Type-R-2014-portada.jpg

 

Mnie bardziej teraz od wyglądu ciekawi jak to jeździ i jak sobie radzi vtec turbo :)

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...