siekla Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Dzisiaj przeczytalem ze po 21 latach FHI wypuszcza na rynek nowa generacje silnikow boxer. "W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Około 30-procentowa redukcja tarć pozwoliła na redukcję zużycia paliwa. Dwa obiegi płynu chłodniczego będą obsługiwały osobno blok i głowicę silnika, także przekładając się na poprawę wydajności i zużycia paliwa. W porównaniu do obecnej jednostki o pojemności 1994 ccm, nowa (1995 ccm) charakteryzuje się większym stopniem sprężania (10,5 - w starszym 10,2). Moc dalej wynosi 148 KM (109 kW), lecz moment obrotowy wzrósł ze 191 Nm do 196 Nm. Pierwszym Subaru, które otrzyma nową jednostkę, będzie model Forester." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 siekla, :arrow: viewtopic.php?p=1131627#p1131627 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 o pardon - szukalem szukalem i nic wiec wyskoczylem z tematem - oddaje sie w rece moderatorni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Co prawda była dyskusja w ogólnym "Jak ktoś o Subaru pisze...", ale sam pomysł nowego tematu nie jest zły, bo takowego jeszcze nie ma, a sprawa rozwojowa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Z suchych danych jakoś nie wygląda to na rewolucję :wink: Ciekawe jak ze spalaniem będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Ciekawe jak ze spalaniem będzie? Ma być o 10% lepiej (znaczy mniej) 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Ja myślę, że ogólnie on ma "dać radę " durnym Europejskim normom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuly Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 A czy Będzie Turbo Pewno nie bo w informacjach nic na ten tematP Pozdrawiam grzechuly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Z suchych danych jakoś nie wygląda to na rewolucję :wink: Ciekawe jak ze spalaniem będzie? no własnie, zwłaszcza po 21 latach badań jakoś tak niewiele tych zmian... i gdzie turbo? :? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Sądzę, że chodzi nie o moc/moment, a o spalanie. Pewnie tam różnica będzie większa na korzyść nowego silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Sądzę, że chodzi (...) o spalanie Też tak sądzę :!: FHI chce jeszcze sprzedać w UE parę benzyniaków zanim nastanie era meleksów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Sądzę, że chodzi nie o moc/moment, a o spalanie. Pewnie tam różnica będzie większa na korzyść nowego silnika . Ja jestem pewien, że o to chodzi, ale popatrzmy na to realnie: jeżeli furka pali średnio 10l, to przy zakładanych oszczędnościach na poziomie 10% spalanie spadnie do hiperoszczędnych ... 9l . Tylko patrzeć jak forki i legasie N/A zaczną znikać z salonów all around the world Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Jakby jeszcze dodali chłodnicę oleju to by było anielsko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Izotom czytaj uwaznie W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Izotom czytaj uwaznie W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Yhy Czytałem bardzo dokładnie ale ni czorta o chłodnicy oleju nie wyłapałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Link do odcinka motodziennika z moto.pl z 30.09.10r, w pierwszej części co nieco na temat nowego silnika subaru http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8444401,Motodziennik__Baby_Cayenne.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Link do odcinka motodziennika z moto.pl z 30.09.10r, w pierwszej części co nieco na temat nowego silnika subaru http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8444401,Motodziennik__Baby_Cayenne.html Bez rewelacji, ale fajnie, że będzie łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 No tak naprawdę to mocy nie przybyło prawie nic a i pewnie spalanie będzie minimalnie mniejsze.. Chyba że coś przygotowali specjalnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Dobrze, że coś tam sobie przy silniku dłubią, może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Łańcuch na rozrządzie spowoduje, że silnik będzie głośniejszy - wiem z dyszla. Pasek jednak wydaje mi się dużo lepszym rozwiązaniem w boxerach. No ale zawsze będzie można stary łańcuch rozrządu użyć w rowerze albo motorowerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją powrotem do 2,0L z 94' :?: 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją powrotem do 2,0L z 94' :?: 8) Raczej 2.2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Biorąc pod uwagę wycofanie z Europy uturbionych 2.5 wszystko możliwe... ale rewolucja miała być sympatyczna, a nie tylko szokująca :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się