siekla Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Dzisiaj przeczytalem ze po 21 latach FHI wypuszcza na rynek nowa generacje silnikow boxer. "W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Około 30-procentowa redukcja tarć pozwoliła na redukcję zużycia paliwa. Dwa obiegi płynu chłodniczego będą obsługiwały osobno blok i głowicę silnika, także przekładając się na poprawę wydajności i zużycia paliwa. W porównaniu do obecnej jednostki o pojemności 1994 ccm, nowa (1995 ccm) charakteryzuje się większym stopniem sprężania (10,5 - w starszym 10,2). Moc dalej wynosi 148 KM (109 kW), lecz moment obrotowy wzrósł ze 191 Nm do 196 Nm. Pierwszym Subaru, które otrzyma nową jednostkę, będzie model Forester." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 siekla, :arrow: viewtopic.php?p=1131627#p1131627 :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted September 27, 2010 Author Share Posted September 27, 2010 o pardon - szukalem szukalem i nic wiec wyskoczylem z tematem - oddaje sie w rece moderatorni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Co prawda była dyskusja w ogólnym "Jak ktoś o Subaru pisze...", ale sam pomysł nowego tematu nie jest zły, bo takowego jeszcze nie ma, a sprawa rozwojowa :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Z suchych danych jakoś nie wygląda to na rewolucję :wink: Ciekawe jak ze spalaniem będzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Ciekawe jak ze spalaniem będzie? Ma być o 10% lepiej (znaczy mniej) 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
x_maly_x Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Ja myślę, że ogólnie on ma "dać radę " durnym Europejskim normom Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzechuly Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 A czy Będzie Turbo Pewno nie bo w informacjach nic na ten tematP Pozdrawiam grzechuly Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Z suchych danych jakoś nie wygląda to na rewolucję :wink: Ciekawe jak ze spalaniem będzie? no własnie, zwłaszcza po 21 latach badań jakoś tak niewiele tych zmian... i gdzie turbo? :? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Sądzę, że chodzi nie o moc/moment, a o spalanie. Pewnie tam różnica będzie większa na korzyść nowego silnika . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Sądzę, że chodzi (...) o spalanie Też tak sądzę :!: FHI chce jeszcze sprzedać w UE parę benzyniaków zanim nastanie era meleksów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Sądzę, że chodzi nie o moc/moment, a o spalanie. Pewnie tam różnica będzie większa na korzyść nowego silnika . Ja jestem pewien, że o to chodzi, ale popatrzmy na to realnie: jeżeli furka pali średnio 10l, to przy zakładanych oszczędnościach na poziomie 10% spalanie spadnie do hiperoszczędnych ... 9l . Tylko patrzeć jak forki i legasie N/A zaczną znikać z salonów all around the world Link to comment Share on other sites More sharing options...
Izotom Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Jakby jeszcze dodali chłodnicę oleju to by było anielsko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korton Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Izotom czytaj uwaznie W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Izotom Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Izotom czytaj uwaznie W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Yhy Czytałem bardzo dokładnie ale ni czorta o chłodnicy oleju nie wyłapałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
yossarian Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Link do odcinka motodziennika z moto.pl z 30.09.10r, w pierwszej części co nieco na temat nowego silnika subaru http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8444401,Motodziennik__Baby_Cayenne.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Link do odcinka motodziennika z moto.pl z 30.09.10r, w pierwszej części co nieco na temat nowego silnika subaru http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8444401,Motodziennik__Baby_Cayenne.html Bez rewelacji, ale fajnie, że będzie łańcuch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASAHI Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 No tak naprawdę to mocy nie przybyło prawie nic a i pewnie spalanie będzie minimalnie mniejsze.. Chyba że coś przygotowali specjalnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yossarian Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Dobrze, że coś tam sobie przy silniku dłubią, może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją Link to comment Share on other sites More sharing options...
Izotom Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Łańcuch na rozrządzie spowoduje, że silnik będzie głośniejszy - wiem z dyszla. Pasek jednak wydaje mi się dużo lepszym rozwiązaniem w boxerach. No ale zawsze będzie można stary łańcuch rozrządu użyć w rowerze albo motorowerze Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją powrotem do 2,0L z 94' :?: 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją powrotem do 2,0L z 94' :?: 8) Raczej 2.2... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yossarian Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Biorąc pod uwagę wycofanie z Europy uturbionych 2.5 wszystko możliwe... ale rewolucja miała być sympatyczna, a nie tylko szokująca :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now