siekla Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Dzisiaj przeczytalem ze po 21 latach FHI wypuszcza na rynek nowa generacje silnikow boxer. "W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Około 30-procentowa redukcja tarć pozwoliła na redukcję zużycia paliwa. Dwa obiegi płynu chłodniczego będą obsługiwały osobno blok i głowicę silnika, także przekładając się na poprawę wydajności i zużycia paliwa. W porównaniu do obecnej jednostki o pojemności 1994 ccm, nowa (1995 ccm) charakteryzuje się większym stopniem sprężania (10,5 - w starszym 10,2). Moc dalej wynosi 148 KM (109 kW), lecz moment obrotowy wzrósł ze 191 Nm do 196 Nm. Pierwszym Subaru, które otrzyma nową jednostkę, będzie model Forester."
Sikor Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 siekla, :arrow: viewtopic.php?p=1131627#p1131627 :wink:
siekla Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 o pardon - szukalem szukalem i nic wiec wyskoczylem z tematem - oddaje sie w rece moderatorni
Sikor Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Co prawda była dyskusja w ogólnym "Jak ktoś o Subaru pisze...", ale sam pomysł nowego tematu nie jest zły, bo takowego jeszcze nie ma, a sprawa rozwojowa :wink:
BartZ Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Z suchych danych jakoś nie wygląda to na rewolucję :wink: Ciekawe jak ze spalaniem będzie?
Sikor Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Ciekawe jak ze spalaniem będzie? Ma być o 10% lepiej (znaczy mniej) 8)
x_maly_x Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Ja myślę, że ogólnie on ma "dać radę " durnym Europejskim normom
grzechuly Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 A czy Będzie Turbo Pewno nie bo w informacjach nic na ten tematP Pozdrawiam grzechuly
GREGG Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Z suchych danych jakoś nie wygląda to na rewolucję :wink: Ciekawe jak ze spalaniem będzie? no własnie, zwłaszcza po 21 latach badań jakoś tak niewiele tych zmian... i gdzie turbo? :? :roll:
Przemeq Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Sądzę, że chodzi nie o moc/moment, a o spalanie. Pewnie tam różnica będzie większa na korzyść nowego silnika .
Urabus Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Sądzę, że chodzi (...) o spalanie Też tak sądzę :!: FHI chce jeszcze sprzedać w UE parę benzyniaków zanim nastanie era meleksów.
BartZ Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Sądzę, że chodzi nie o moc/moment, a o spalanie. Pewnie tam różnica będzie większa na korzyść nowego silnika . Ja jestem pewien, że o to chodzi, ale popatrzmy na to realnie: jeżeli furka pali średnio 10l, to przy zakładanych oszczędnościach na poziomie 10% spalanie spadnie do hiperoszczędnych ... 9l . Tylko patrzeć jak forki i legasie N/A zaczną znikać z salonów all around the world
Izotom Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Jakby jeszcze dodali chłodnicę oleju to by było anielsko
Korton Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Izotom czytaj uwaznie W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju.
Izotom Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Izotom czytaj uwaznie W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Yhy Czytałem bardzo dokładnie ale ni czorta o chłodnicy oleju nie wyłapałem
yossarian Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Link do odcinka motodziennika z moto.pl z 30.09.10r, w pierwszej części co nieco na temat nowego silnika subaru http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8444401,Motodziennik__Baby_Cayenne.html
BartZ Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Link do odcinka motodziennika z moto.pl z 30.09.10r, w pierwszej części co nieco na temat nowego silnika subaru http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8444401,Motodziennik__Baby_Cayenne.html Bez rewelacji, ale fajnie, że będzie łańcuch.
ASAHI Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 No tak naprawdę to mocy nie przybyło prawie nic a i pewnie spalanie będzie minimalnie mniejsze.. Chyba że coś przygotowali specjalnego.
yossarian Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Dobrze, że coś tam sobie przy silniku dłubią, może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją
Izotom Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Łańcuch na rozrządzie spowoduje, że silnik będzie głośniejszy - wiem z dyszla. Pasek jednak wydaje mi się dużo lepszym rozwiązaniem w boxerach. No ale zawsze będzie można stary łańcuch rozrządu użyć w rowerze albo motorowerze
chojny Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją powrotem do 2,0L z 94' :?: 8)
BartZ Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją powrotem do 2,0L z 94' :?: 8) Raczej 2.2...
yossarian Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Biorąc pod uwagę wycofanie z Europy uturbionych 2.5 wszystko możliwe... ale rewolucja miała być sympatyczna, a nie tylko szokująca :wink:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.