Jump to content

nowy silnik SUBARU


siekla

Recommended Posts

Posted

Dzisiaj przeczytalem ze po 21 latach FHI wypuszcza na rynek nowa generacje silnikow boxer.

"W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Około 30-procentowa redukcja tarć pozwoliła na redukcję zużycia paliwa. Dwa obiegi płynu chłodniczego będą obsługiwały osobno blok i głowicę silnika, także przekładając się na poprawę wydajności i zużycia paliwa.

 

W porównaniu do obecnej jednostki o pojemności 1994 ccm, nowa (1995 ccm) charakteryzuje się większym stopniem sprężania (10,5 - w starszym 10,2). Moc dalej wynosi 148 KM (109 kW), lecz moment obrotowy wzrósł ze 191 Nm do 196 Nm.

 

Pierwszym Subaru, które otrzyma nową jednostkę, będzie model Forester."

Posted

Co prawda była dyskusja w ogólnym "Jak ktoś o Subaru pisze...", ale sam pomysł nowego tematu nie jest zły, bo takowego jeszcze nie ma, a sprawa rozwojowa :wink:

Posted

Z suchych danych jakoś nie wygląda to na rewolucję :wink:

Ciekawe jak ze spalaniem będzie?

Posted
Ciekawe jak ze spalaniem będzie?

Ma być o 10% lepiej (znaczy mniej) 8)

Posted
Z suchych danych jakoś nie wygląda to na rewolucję :wink:

Ciekawe jak ze spalaniem będzie?

 

no własnie, zwłaszcza po 21 latach badań jakoś tak niewiele tych zmian... i gdzie turbo? :? :roll: :)

Posted

Sądzę, że chodzi nie o moc/moment, a o spalanie. Pewnie tam różnica będzie większa na korzyść nowego silnika :idea:.

Posted
Sądzę, że chodzi (...) o spalanie

Też tak sądzę :!: FHI chce jeszcze sprzedać w UE parę benzyniaków zanim nastanie era meleksów.

Posted
Sądzę, że chodzi nie o moc/moment, a o spalanie. Pewnie tam różnica będzie większa na korzyść nowego silnika :idea:.

Ja jestem pewien, że o to chodzi, ale popatrzmy na to realnie: jeżeli furka pali średnio 10l, to przy zakładanych oszczędnościach na poziomie 10% spalanie spadnie do hiperoszczędnych ... 9l :mrgreen: . Tylko patrzeć jak forki i legasie N/A zaczną znikać z salonów all around the world :twisted:

Posted

Izotom czytaj uwaznie :)

 

W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju.

Posted
Izotom czytaj uwaznie :)

 

W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju.

Yhy

 

Czytałem bardzo dokładnie ale ni czorta o chłodnicy oleju nie wyłapałem :(

Posted

No tak naprawdę to mocy nie przybyło prawie nic a i pewnie spalanie będzie minimalnie mniejsze..

Chyba że coś przygotowali specjalnego.

Posted

Dobrze, że coś tam sobie przy silniku dłubią, może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją :)

Posted

Łańcuch na rozrządzie spowoduje, że silnik będzie głośniejszy - wiem z dyszla. Pasek jednak wydaje mi się dużo lepszym rozwiązaniem w boxerach. No ale zawsze będzie można stary łańcuch rozrządu użyć w rowerze albo motorowerze :lol:

Posted
może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją :)

 

 

powrotem do 2,0L z 94' :?: 8)

Posted
może kiedyś rozwiązania ewolucyjne zastąpią jakąś sympatyczną rewolucją :)

 

 

powrotem do 2,0L z 94' :?: 8)

Raczej 2.2... :mrgreen:

Posted

Biorąc pod uwagę wycofanie z Europy uturbionych 2.5 wszystko możliwe... ale rewolucja miała być sympatyczna, a nie tylko szokująca :D :wink:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...