Skocz do zawartości

Outback 3.6L 2010


Sebastian.R

Rekomendowane odpowiedzi

a po co Ci prześwit na trasy :?:

ja sporo jeżdżę po lesie i nawet Subaru jakieś 3 tygodnie temu zgubiłem próg, ale na trasie... :?:

 

 

W polskich warunkach to czy jeździsz po mieście czy po trasie to zwiększony prześwit w wielu sytuacjach bardzo się przydaje i pozwala zaoszczędzić stresu. Jeśli jeszcze śmigasz po górach to już w ogóle nie ma o czym dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej 200 tys. to jest to " nic nie mające " A4 allroad.

 

mi wszyszlo ze nie taki goly , wiec masz chyba wieksze wymagania w tej kwestii.

 

Jeśli już o niemieckiej motoryzacji to wolał bym chyba BMW 3 xdrive do którego też się przymierzałem ale z racji małego prześwitu też musiał odpaśc.

 

 

 

Skoro mowisz ze A4 jest klaustrofobiczne to ciekawe co bys powiedzial jak bys sie przejechal BMW 3 ,

 

Audi to dla mnie po prostu przeciętny VW w trochę ładniejszym wydaniu(za wyjątkiem S)

 

A jaka to roznica przeciez to ze VW wedlug ciebie , no ale widzie ze jeste bardzo na nie z Audi wiec na sile nie bede ce przekonywal o wyzszosci tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze na codzien najnowszym Passatem 140 KM i zrobilem nim 6 tkm. Jakos materialow troche lepsza ale bez przesady no i strasznie niewygodne fotele (jak dla mnie) masakra po godzinie dupa boli. jedynie co lepsze to lepiej zestopniowana skrzynia i wyciszenie (szum wiatru) ale pomimo to brzemienie silnika masakryczne, dzialajace na nerwy i nieporownywalne z BD. Wsiadajac z powrotem do Legacy czuje sie dopiero roznice. VW buduje Panzerwagen siedzi sie nisko i drzwi siegaja do barku

Skoda SuperB tez myslalem ale jakosc ala VW nawet troche gorsza, a wiec tez nic wielkiego. 3,6 VW nijak sie ma do 3,6 H6. A jak kolega pisze o OBK 3,6 to nie szuka SuperB ! porownywanie gruszek z jablkami. Z OBK mozna porownac XC70, A6 Allroad i nic wiecej :!: (Nawet w niemczech A4 i Scout przegral z OBK ale tylko w pismie specjalistycznym w tym dla Müllera zawsze wygrywa VAG !!)

Reszta za mala albo nie tak uniwersalna. Ja osobiscie zrezygnowalem z OBK bo nigdy nie potrzebowalem jego przeswitu ale w Polsce to bardzo przydatne.

Nie rozumiem tego zafascynowania VAG naprawde nie ma czym :!: . Styl to moim zdaniem jedynie BMW. Te auta naprawde dobrze wygladaja i jezdza no i maja ciekawy AWD . Niestety wozu w stylu OBK nie znajdziesz bo X5 to krowa a X3 za maly no i to SUVy a ceny zaporowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbyłem jazdę próbną. Szkoda że tylko 30minutową (ale dealer nie daje więcej).
W trybie #SI ruszając spod świateł silnik dochodził do 7tysięcy i co najważniejsze samochód nic nie boksował kołami przy ruszaniu.
Taką "usługę" wyświadczył mi podwarszawski dealer w Łomiankach. Czy możecie koledzy polecić dealera Subrau, który bez zobowiązania, czy prtekcji reprezentuje inną politykę obłsugi klienta

chyba bedzie trudno...polecić :roll: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co Ci prześwit na trasy :?:

ja sporo jeżdżę po lesie i nawet Subaru jakieś 3 tygodnie temu zgubiłem próg, ale na trasie... :?:

 

 

W polskich warunkach to czy jeździsz po mieście czy po trasie to zwiększony prześwit w wielu sytuacjach bardzo się przydaje i pozwala zaoszczędzić stresu. Jeśli jeszcze śmigasz po górach to już w ogóle nie ma o czym dyskutować.

ale różnica 1,5, czy nawet 2 cm niewiele zmienia :wink:

przecież to nie ma być auto terenowe :wink:

 

-- 1 maja 2011, o 09:46 --

 

A jak kolega pisze o OBK 3,6 to nie szuka SuperB ! porownywanie gruszek z jablkami. Z OBK mozna porownac XC70, A6 Allroad i nic wiecej :!:

ja wybrałem OBK, bo nie stać mnie na A6 Allroad :lol:

gdyby Superb miała większy prześwit, zdaje się, że również zdeklasowałaby OBK - no ale na szczęście nie ma...

jeżeli za punkt wyjścia przyjmiemy jedynie kryterium, że OBK porównujemy do podwyższonych kombi, to masz rację, ale jest kilka tzw. cossoverów, które są blisko naszego kombi (mają wystarczający prześwit i nie są zbyt wysokie)

wg mnie najważniejsze jest odpowiedzenie sobie, po co jest mi potrzebny samochód, gdzie będę go wykorzystywał, jakie robię miesięcznie przebiegi itd. - dopiero wtedy można przystępować do wyboru modelu - wydaje mi się, że zdarza się odwrotnie - najpierw wybieramy model, a potem dopasowujemy nasze potrzeby :wink:

ja z dzisiejszego punktu widzenia (mamy 2 Subki) mogę stwierdzić, że najprawdopodobniej ponownie wybrałbym tę markę, mając do dyspozycji zbliżone fundusze, bo nie ma na rynku alternatywy (niebawem ma się pojawić Peugeot 508 XC, który już dzisiaj w wersji niepodwyższonej, prezentuje ku mojemu ubolewaniu wyższą jakość materiałów)

jeżeli natomiast miałbym 50 - 60 tys. zł więcej, to nie byłbym pewien swojego wyboru :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie. Nie zapominaj ze po 10 latach sa to wyrzucone pieniadze a ja nie jestem na to gotowy za pare miekkich plastikow placic 5-10 tys € wiecej. Dla mnie granica to 30 t€ i koniec kropka. Za te pieniadze nie kupisz nic lepszego a kia i hiundaje mnie nie interesuja.

Co innego jak auto jezdzi na firme. tu mozna odjac od podatku ale w niemczech nie da rady firmowy subaru. nie jest to dobrze widziane w Ingolstadt lub Sindelfingen. dlatego tam pomykam passatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak to właściwie jest z silnikiem H6. Dyskutujemy tu sporo o prześwitach i innych sprawach, a dość niewiele napisano o samym silniku H6 pracującym w ukłądzie boxer. Jakie zalety lub wady ma ten silnik w stosunku do swoich konkurentów. Czy Audi i Volvo też stosują takie rozwiązania (nie jestem eksprtem ale do tej pory wydawało mi się że boxer to głownie Porsche). Słyszałem, że układ boxer obniża środek ciężkości samochodu co wpływa na lepszą przyczepność do drogi. We wcześniejszych wypowiedziach nikt specjalnie nie podkreślał przewagi silnika Subaru nad konkurencją.

 

Niewiele wiadomo też o awaryjności OBK H6. Mam obecnie OBK 2D z 2009 i skłamałbym pisząc, że wszystko w nim jest tak jak sobie wyobrażałem na początku. Np. wymieniałem w nim pompę na gwarancji po 6 miesiącach (zatarła się jeżdżąc zimą po górach, pisałęm o tym na forum).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie. Nie zapominaj ze po 10 latach sa to wyrzucone pieniadze a ja nie jestem na to gotowy za pare miekkich plastikow placic 5-10 tys € wiecej. Dla mnie granica to 30 t€ i koniec kropka. Za te pieniadze nie kupisz nic lepszego a kia i hiundaje mnie nie interesuja.

Co innego jak auto jezdzi na firme. tu mozna odjac od podatku ale w niemczech nie da rady firmowy subaru. nie jest to dobrze widziane w Ingolstadt lub Sindelfingen. dlatego tam pomykam passatem.

 

Swieta prawda,nie rozumiem jak w aucie klasy premium mozna doplacac za :

 

- kolo zapasowe z podnosnikiem 440 pln

- dach panoramiczny 6500 pln

- lusterka skladane i ogrzewane 660 pln

- tylne kurtny 1700pln

- xenony 5050 pln

- zmieniarka 6cd -2020 pln

- Ogrzewanie foteli przednich 1 700 pln

 

Za ta cene to powinien to byc standard(A4 Avant 2,0 tfsi quatro 157100pn)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że układ boxer obniża środek ciężkości samochodu co wpływa na lepszą przyczepność do drogi. We wcześniejszych wypowiedziach nikt specjalnie nie podkreślał przewagi silnika Subaru nad konkurencją.

to prawda z tym środkiem ciężkości, ale pytanie, na ile i kiedy jest Ci to potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wpływu na to czy silnik jest boxer czy nie. Próbuję natomiast zrozumieć "wyższość" silników boxer nad innymi. Skonstrowanie boxera nie jest z pewnością proste. Muszą z tego wynikać jaieś konkretne zalety skoro również Porsche się męczy aby takie silniki robić. Chciałbym odkryć zalety H6 boxer subaru w porównaniu z Audii i Volvo. Sporo tu było dyskusji o prześwitach, nikt też nie kwestionuje chyba że układ jezdny AWD Subaru jest jednym z tych najlepszych. A co z silnikiem H6, ma coś nieprzeciętnego czym Subaru powinno się chwalić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego tam pomykam passatem.

mój brak kupił Paska jakieś 2 m-ce temu (poprzedni model) z silnikiem TDI-CR 140 KM

zapłacił coś ok. 90 tys. zł...

Legacy z dieslem w podobnej opcji kosztuje coś ok. 130 tys. zł...

czy zatem napęd sAWD, silnik boxer i parę innych elementów warte jest tej różnicy 40 tys. zł :?:

pytam również sam siebie i nie chcę wywoływać niepotrzebnej wymiany opinii...

napęd AWD w innych markach (o ile jest w opcji) kosztuje od 6 do 10 tys. zł...

co zatem uzasadnia tę różnicę w cenie, skoro zakładamy, że jakość wykonania jest podobna :?:

 

sorry za OT, bo ten wątek zasadniczo dotyczy H6 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie. Nie zapominaj ze po 10 latach sa to wyrzucone pieniadze a ja nie jestem na to gotowy za pare miekkich plastikow placic 5-10 tys € wiecej. Dla mnie granica to 30 t€ i koniec kropka. Za te pieniadze nie kupisz nic lepszego a kia i hiundaje mnie nie interesuja.

 

dla cibei jest taka granica dla kogos jest ona inna.Kupno kazdego soamochodu to pieniadze wyrzucone w bloto , natomiast prawda jest taka ze wprzypadku niektorych marek ta utrata wartosci po latach jest zdecydowanie mniejsza.

 

Swieta prawda,nie rozumiem jak w aucie klasy premium mozna doplacac za :

 

- kolo zapasowe z podnosnikiem 440 pln

- dach panoramiczny 6500 pln

- lusterka skladane i ogrzewane 660 pln

- tylne kurtny 1700pln

- xenony 5050 pln

- zmieniarka 6cd -2020 pln

- Ogrzewanie foteli przednich 1 700 pln

 

Za ta cene to powinien to byc standard(A4 Avant 2,0 tfsi quatro 157100pn)

 

kolego klasy premium nie mierzy sie ilosca wyposazenia , a jakoscia wykonania , uzytymi materialalmi a takze mozliwoscia dowolnej konfiguracji auta.Ja by tak mopatrzec to w sumie kazde wjezdzajac z salonu BMW , mercedes czy Audi jest troche inne.Owszem Audi jako marka koncernu VAG korzysta nie niektorych komponentow VW , bo VAG to klocki lego na duzo skale , ale jezli dzinnikaz motoryzacyjny pisze ze po co np: kupowac A4 ja mozna kupic passata i to jest to samo to powinien sie zastanowc nad zmiana pfrofeji.

Zaden silnik Audi za wyjatkiem A3 ( bo tam jest poprzecznie ) nie jest identyczny z tym stosowanym w w innych modelach VW.

Oczywiscie wykorzystuje pewne wspolne komponenty jak np:tloki , glowice itp itd , ale caly uklad przeniesiena napedu jak i architektura auta jest zbudowana w oparciu o zupelnie inna koncepcje.Co wiecej z plyty obecnej A4 z drobnymimodyfikacjami ze wzgledu na inny rozstaw osi korzysta takze najnowsze A6 co chyba jest najlepsza rekomendacja.Do tego fakt ze A4 wygrywa prawie wszyskie lub wiekszosc swiatowych porownan i testow wyznaczaja nowy standard wklasie.I dlatego jedynym sposobem na konkurencje z klasa premium to dopakowanie wyposazenia , ze sloganem ze oferujemy o wiele wiecej za mniej , tylko czego ...., przyciskow ? bo dla mnie np jakosc uzytych plastikow w Legacy to ma problem z konkurowaniem nawet nie z Golfem a z nowym Polo ( bez obrazy dla nowego Polo )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procentualnie ! ale wydajac wiecej tracisz w wymiarze absolutnym zawsze wiecej zawsze tak bylo. Co mi tam procenty. mnie interesuje to co mam w kieszeni :!:

to wytlumacz mi czemu kupujac w 2005 OBK zaplacilem 24,5 t€ a w 2010 dostalem za niego 16 t€ :D za Legacy w wersji Aktive zaplacilem 29 t€. Jest to mozliwe w Audi ?. to mit, ze subaru traci na wartosci bardziej niz audi. to bardzo indywidualna sprawa ale to prawda subaru trudniej sprzedac, bo mniej jest ludzi, ktorzy znaja jego zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci zrobilem sobie kalkulacje na 2.0 TFSI Avant quattro i przyzwoite auto wyszlo mi za 187.000.

Zakladam , ze koncowka jest do utargowania , ja urwalem prawie 10% ceny wyjsciowej.

 

listact.jpg

 

jezeli ktos uwaza ze to biedne auto , to mysle ze powinien raczej skierowac sie w strone A8 albo S klasy :wink:

 

Co wiecej zazwyczj w samochdze najwiecej czasu spedza sie w srodku wiec milej jest ogladac swiat z takiego wnetrza

 

A4080020_medium.jpg

 

niz z takiego w ktory siedzisz na ceracie

 

2010-Subaru-Legacy-interior.jpg

 

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwileczke , wedle cennika Legacy 2.5i Sport Navi Kombi to 173 254,40 wedle dzisiejszego kursu za auto N/A 170 ktore bedzie duzo palic przy mienren dynamice awiec odpowiednikiem bedzie dla niego motor 1.8 TFSI ktory jest o 15K tanszy.

 

Natomoast wspomniany OBK to 212 tys .....................sorry kolego ale jak ktos uwaza ze to atracyjna cena to chyba kogos porabalo.Gratuluje wyboru :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te auto na zdjeciu to diesel. faktycznie w Polsce to ceny nie teges (akzyza) ja moglem OBK 3,6 za 40 t€ kupic a i tak mi bylo za drogo. kozdy kupuje to co chce i na co go stac a porabalo to mozna w necie uzywac jezeli sie nie widzi rozmowcy. rownie dobrze mozna powiedziec o ludziach jezdzacych sti ze ich porabalo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywasz argunentow ktorych chyba do konca nie jestes swiadomy.

Mieszkasz za granica wiec powinienes dobrze wiedziec ze OBK i Legacy sa tam o wiele tansze od wyzej wspomnianej konkurencji.

W Norwiegii wygral nawet pare testow z zastrzezeniem , jezeli komus nie zalezy na image i jak i jakosci wykonania , oczywiscie cena tu jest tez duzo nizsza bo to mniej wiecej 1/3 mniej od odpowiadajacego Allroada.

To tak na prawde budzetowy samochod ( bo jest tani ) i kupuja go glownie emeryci , ci mniej majetni i rolnicy , bo to tanie praktyczne auto z AWD. Tylko w polsce ta proporcja jest zachwiana , a wszystko jest zwalane no to ze to auto z poza EU.Lancer EVO tez jest i jest 80K tanszy od STI, wiec jak wida jakos sie da.

 

Dla przykladu sprawdzilem tez Skode Superb 3.6 FSI/191 kW (260 KM) DSG 4x4 - 173 500 dla Platinum ktora jest w takim wypasie ze niewiele rzeczy jest juz na liscie ktore mozna dokupic.

Wiec nie wiem czy widzisz ta paranoje cenowa bo za te pieniadze masz auto z silnikiem V6 0-100 6.6 super szybka skrzynia DSG swietnie wykonane , ladne i majace tyyyyyle mniejsca i taaaaaaaaki bagaznik.Za 175K masz slabowite 2.5i.No ale to tylko Skoda.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu faktycznie masz racje. widze to z mojego punktu dla mnie auto nie jest wyznacznikiem statusu. raczej staram sie omijac ten styl zycia. dlatego subaru. w niemczech zrobiono studie i sie okazalo ze subaru jezdza ludzie po 40 ktorzy swiadomie rezygnuja z takiego podejscia do zycia. dlatego w USA jest to popularna marka bo oferuje maksymalna jakosc za pieniadze.

a ceny w polsce jakie sa takie sa widocznie SIP ma sie dobrze i moze na to sobie pozwolic.

 

Po co Audi przeswit jak sie pognie to naprawa kosztuje nastepne 10 t€ nawet to zauwazono w pewnym tescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Audi przeswit jak sie pognie to naprawa kosztuje nastepne 10 t€ nawet to zauwazono w pewnym tescie.

 

:mrgreen:

 

Ja jakos dla mojego OBK nie moglem znalezc alternatywy, przy wszystkich jego plusach i minusach......

 

Tam gdzie wlasnie zamieszkalem takie ladne audi by nie dojechalo..... wiec co mi po tym ze ladne.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...