Skocz do zawartości

Outback 3.6L 2010


Sebastian.R

Rekomendowane odpowiedzi

Pozostaje mi żyć z nadzieją że dokonałem dobrego wyboru.

 

 

Gratulacje - tez taki chcialem - skonczylo sie na OTB 2,0 diesel navi.

Pozostaje trzymac kciuki (i żyć nadzieją !!) żeby kurs euro byl jak najniższy a potem szerokosci kolego !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie ;

 

Mój wybór padł i ... zamówiłem już OBK 3.6 H6 :D Odbiór to max koniec maja 2011 :(

Naprawdę to miałem ciężki orzech do zgryzienia z tym wyborem ale ostatecznie odrzuciłem A4 allroad.

Chyba tak to miało być a mianowicie kiedyś chciałem kupić Impre WRX a skończyło się na A4 , teraz chciałem A4 allroad a będzie OBK :o

 

Jeżeli chodzi o mój wybór to zadecydowały następujące czynniki :

- większy prześwit

-silnik boxer-a 3.6 H6 ( na razie chcę odpocząć od tych turbin)

-o niebo lepsza przestronność

-nie próbujące nic udowadniać i nie rzucające się w oczy auto

no i Wy mnie nakręciliście :)

 

Jeśli chodzi o sam design nowego OBK to jak pierwszy raz go zobaczyłem to mnie trochę zemdliło a za kolejnym i kolejnym ... razem stwierdziłem że wygląda na twardziela i coraz bardziej mi się podoba ! To oczywiście moje odczucia.

Zupełnie odwrotnie było z A4 allroad który po pierwszym zobaczeniu wręcz mnie rzucił na kolana a później już tylko wydawał mi się takim zwykłym pospolitym i szablonowym A4 tylko troszkę wyższym (4 cm) i z tymi paskudnymi plastikowymi poszerzaczami na błotniki.

 

Pozostaje mi żyć z nadzieją że dokonałem dobrego wyboru.

 

 

Bedzie Pan zadowolony :mrgreen:

Bedziemy na Łódzkie spoty dwoma przyjezdzac :P Razem bedzie pojemnosc 7.2 :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jakie więc podsumowania dyskusji ? Czy warto kupić ?

 

Ze swojej strony dodam, że przymierzam się ale nie mogę się zdecydować.

 

Uzywam obecnie 2.0D (wersja poprzednia z 2009) ale jeździłem w ostatich dniach zaróno nówką 2.0D jak i 3.6R. Najnowasza wersja Outbacka robi lepsze wrażenie od mojego modelu sprzed 2-ch lat. Ponadto zdecydowanie benzyna 3.6R jest lepiej wyciszona od nowego Diesla (nie o silnik tu tylko chodzi ale ogólnie to co z zewnątrz dociera), ale też zawieszenie mimo, że handlowiec twierdził że różnice są możliwe to wg.mnie jest 100% to samo co 2.0D.

 

Bardzo negatywnie oceniam audio w samochodzie tej klasy i za te pieniądze. Nie wiem jak to wyglądało 10 lat temu ale to co jest teraz to lipa i tyle. Temat może mało ważny dla innych ale to wstyd aby producent oszczędzał grosze na audio za cenę dźwięku do bani. Może i Subaru nie kupuje się dla dźwięku ale za 200tyś PLN nie powinno tworzyć się precedensów na polu dźwięku i tyle. Głośniki wysokotonowe są źle rozmieszczone (brak sceny muzycznej i basu). Szczególnie ucierpią tu miłośnicy klasyki i jazzu. Sympaty mocnych basów i lekkiej muzyki muszą zainwetować w tuning aby co kolwiek poczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo negatywnie oceniam audio w samochodzie tej klasy i za te pieniądze.

Mam wersje z audio "MACINTOSH".....bedzie Pan zadowolony 8) .....info. Raju :idea:

 

Czyli jednak można do OBK zamówić McIntosh'a ? Duży "+" :D

Cały kokpit ulega zmianie i wygląda jak w GT ?

 

Za relatywnie nieduże pieniądze można zmienić głośniki i uzyskać znaczącą poprawę. Fabryczny wzmacniacz ma moc ok 25W ale daje radę. Jeśli będzie brakowało można dołożyć sub pod fotel. Okablowanie jest przygotowane.

 

Odnośnie zawiasu to prawdopodobnie jest takie same zw względu na zbliżoną masę silnika i całego samochodu.

Na Twoim miejscu pomyślałbym o zmianie hamulca. Mimo, że tarcze mają 305 mm i są większe niż 2.0D to jednak to nie to.

No ale mówią, że hamulce są dla mięczaków. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli przy tym zrezygnowali z odpustowych pseudo "drewnianych" listew to zaczynam zbierać do skarbonki :mrgreen:

 

Widom - jeżeli kasa nie stanowi problemu nie zastanawiaj się. H6 to jedyny słuszny silnik do OBK. 2.0D to maksymalny kompromis ze względów finansowych. Niestety ze względu na podatki różnica w cenie była dla mnie poza zasięgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje ale mam prośbę o bardziej łopatologiczne wyjaśnienie bo nie wszystko rozumiem z tego co piszecie.

 

1. Jak można zamówić wersję z MACINTOSH i o czym tu mowa ? Nic takiego nie widziałem w ofercie. Czy tu chodzi o tuning audio ? Jak tak to kto i gdzie to robi ?

2. O co chodzi z tymi hamulcami bo nie rozumie

 

Pozostaje najważniejsze, sam silnik i układ jezdny. Z czym to właściwie porónywać. Wcześniej widziałem ktoś przymierzał się do A4 Allroad, ale mnie się wydaje że tu prędzej można porównywać z A6 Allroad, lub Volvo AWD, w klasie BMW nie wiem co tu jest odpowiednikiem (nie lubię tej marki).

 

Podoba mi się w tym silniku, że kopa ma z natury a nie z turbo doładowania jak inne. Kiedyś miałem okazję jeździć furą znajomego (Aston DB-9 12V 6l.), też był bez żadnej turbo sprężarki. To na mnie zrobiło wtedy wrażenie. Takie silniki są ponoć nie do zajechania. Na Astona mnie nie stać, ale jak się skredytuje to 3.6R dam radę. Potrzebuję ostry samochód, ale też bezpieczny, no i na polskie drogi oraz bezdroża. Z definicji sów-ów nie lubię, stąd moje zainteresowanie tym modelem. Napiszcie co o tym silniku jeszcze wiecie. Tak naprawdę to ten silnik mnie głównie pociąga w tym samochodzie.

 

Widom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mc'Intosh to system audio montowany do tej pory tylko w Legacy GT MY10. Słuchałem go jakiś czas temu i gra bardzo fajnie.

No ale audiofilem nie jestem więc to subiektywna opinia. Wygląda tak:

http://foto.onet.pl/5i0cv,ut33buwmc0cb,qoh3n,u.html

 

Odnośnie hamulca to chodzi o zmianę na znacznie mocniejszy zestaw firmy Brembo. Cały kit jest do nabycia w ASO.

 

Porównania z Audi i Volvo to stały temat. W skrócie za Subaru płacisz mniej i dostajesz mniej.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zestawu hamulcowego Brembo to może ktoś ma porównanie na ile on jest lepszy od zestawu fabrycznego (czy istotnie skraca drogę hamowania, lepiej reaguje po rozgrzaniu itp)? Przymierzałem się do niego, ale jakoś nie dostrzegam aby zestaw fabryczny był dla mnie jakoś ułomny. O audio się nie wypowiadam bo dla mnie to co mam gra dość dobrze - słucham zwykle wiadomość i może dlatego:)

W porównaniu z Volvo czy Audi faktycznie dostępnych jest mniej opcji (np. klimatyzowane fotele, lusterka fotochromatyczne itp), ale dużo tak naprawdę nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zestawu hamulcowego Brembo to może ktoś ma porównanie na ile on jest lepszy od zestawu fabrycznego (czy istotnie skraca drogę hamowania, lepiej reaguje po rozgrzaniu itp)? Przymierzałem się do niego, ale jakoś nie dostrzegam aby zestaw fabryczny był dla mnie jakoś ułomny. O audio się nie wypowiadam bo dla mnie to co mam gra dość dobrze - słucham zwykle wiadomość i może dlatego:)

W porównaniu z Volvo czy Audi faktycznie dostępnych jest mniej opcji (np. klimatyzowane fotele, lusterka fotochromatyczne itp), ale dużo tak naprawdę nie brakuje.

 

 

Brembo to inny świat. Nie ma co porównywać.

 

-- 29 kwi 2011, o 10:33 --

 

Pali w mieście tyle co 2 litrowy Forester w manualu :shock:

 

 

trochę więcej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawija makaron jak nikt.

 

Bardzo lubię makaron - to fakt :mrgreen:

 

widom, Pan Andrzej już Ci napisał - kontaktuj się z forowiczem Raju

 

służę pomocą 8)

 

BTW. Hamulce w 3.6 H6 dają radę, ale tylko przy płynnej jeździe. Jeżeli preferujemy gwałtowne przyspieszanie i hamowanie - tylko Brambo - różnica po rozgrzaniu tarcz diametralna :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali w mieście tyle co 2 litrowy Forester w manualu :shock:

 

Po samym mieście raczej się nie poruszam, ale faktycznie OBK H6 pali dość mało jak na taki samochód (duży + S-AWD) - co nie zmienia faktu że mógłby być większy zbiornik paliwa.

 

-- 29 kwi 2011, o 11:50 --

 

BTW. Hamulce w 3.6 H6 dają radę, ale tylko przy płynnej jeździe. Jeżeli preferujemy gwałtowne przyspieszanie i hamowanie - tylko Brambo - różnica po rozgrzaniu tarcz diametralna :idea:

 

Muszę kiedy obadać sprawę dokładniej. Co prawda zwykle jadę dość płynnie (taki mało subarowy styl jazdy), ale nigdy nic nie wiadomo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie jakieś dostępne opisy porównawcze np. dostępne z pism motoryzacyjnych (oni lubią porównywać, zestawiać itp).

 

Odbyłem jazdę próbną. Szkoda że tylko 30minutową (ale dealer nie daje więcej). Trochę mało czasu jak na konieczność podjęcia decyzji zakupu za wartość 200k PLN. Chciałby się żec że aby poczuć samochód trzeba by się przejechać kawałek nocą, no i w dzień przy złęj pogodzie, a tu jak na złość pogoda super.

 

Ogólnie samochód bardzo ładnie się prowadzi (jeżdziłem po drodze leśnej jak i po autostradzie). Jest zdecydowanie twardszy od poprzedniego modelu OBK który mam. Jest wyższy, szerszy, większe prześwity itd. - to są fakty.

 

A czy coś wiadomo o zywotności tych silników H6 ?

Chciałbym znać więcej opinii o silniku bo dla niego ewentualnie zdecyduje się na ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie jakieś dostępne opisy porównawcze np. dostępne z pism motoryzacyjnych (oni lubią porównywać, zestawiać itp).

 

A czy coś wiadomo o zywotności tych silników V6 ?

Chciałbym znać więcej opinii o silniku bo dla niego ewentualnie zdecyduje się na ten samochód.

 

H6 nie V6 subaru ma boxera pod maską :-), ale za mało jest ich na rynku w Polsce aby się wypowiadać co do ich trwałości (może ktoś z działu Tribeca coś więcej powie) więcej informacji o OBK H6 można znaleźć na http://www.subaruoutback.org/. Nie wiedziałem jakiś krytycznych uwag. W prasie motoryzacyjnej nic ciekawszego nie widziałem czego by nie było na forum, ale poszperam jeszcze. Ja mam swojego za mało czasu, aby się wypowiadać (jakieś 22kkm przejechane) , trudno coś opowiedzieć bo jazda samochodem jest mocno subiektywnym doznaniem. Jak masz jakieś konkretne pytania co do eksploatacji to zadaj je na forum (kilka H6 jest już na nim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje najważniejsze, sam silnik i układ jezdny. Z czym to właściwie porónywać. Wcześniej widziałem ktoś przymierzał się do A4 Allroad, ale mnie się wydaje że tu prędzej można porównywać z A6 Allroad, lub Volvo AWD, w klasie BMW nie wiem co tu jest odpowiednikiem (nie lubię tej marki).

 

 

dosc odwaznie porownywac Subaru z Audi a zwlaszcza A6 ( nawet niech bedzie poprzedni model , bo jak wiemy juz jest nowy ) czy BMW..... , jedyne co Subaru ma z premium wspolnego to chyba tylko cene :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosc odwaznie porownywac Subaru z Audi a zwlaszcza A6 ( nawet niech bedzie poprzedni model , bo jak wiemy juz jest nowy ) czy BMW..... , jedyne co Subaru ma z premium wspolnego to chyba tylko cene :roll:

chyba kolega przesadza... cena jest znacząco niższa, tak jak i jakość naturalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosc odwaznie porownywac Subaru z Audi a zwlaszcza A6 ( nawet niech bedzie poprzedni model , bo jak wiemy juz jest nowy ) czy BMW..... , jedyne co Subaru ma z premium wspolnego to chyba tylko cene :roll:

chyba kolega przesadza... cena jest znacząco niższa, tak jak i jakość naturalnie...

 

 

Jakość plastików i skóry wewnątrz to owszem Audi górą a reszta to już niekoniecznie.

 

Za znaczek Audi + ładne wnętrze odpowiednio trzeba zapłacić a super jakość tych aut można wsadzić między bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z innego punktu widzenia, ale w temacie porównywania z Audi itp. Rozważałem przy zakupie Legacy, A4 2.0 tdi 170km quattro. Prawda jest taka że A4 doposażone do powiedzmy poziomu Legacy Comfort kosztowało ponad 40 tyś więcej, przynajmniej w grudniu 2010r. Owszem, Audi ładne, ładnie zrobione i wogóle, ale czy ładnością jeździsz :?: Warto dołożyć do przyjemności posiadania małego kombi klasy średniej 40k :?: Nie sądzę żeby buło o te 40k lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość plastików i skóry wewnątrz to owszem Audi górą a reszta to już niekoniecznie.

 

Uwierz mi ze jezeli chodzi o prowadzenie to subaru raczej tu nie ma czego szukac.

 

Do tego pozostaje pytanie biorac pod uwage ze 1XX tysiecy to raczej nie malo , wiec mozna sie zastanowic jak juz sie tyle wydaje czy nie warto dodac pare sprebrnikow i mec bardziej ekscytujace auto.

Ja stalem niedawno przed podobnym wyborem , a raczej nie wyborem bo na auto bylem juz zdecydowany , ale stwierdzilem ze skoro bardzo dobrze mi sie jezdizlo poprzednia generacja Legacy , to mimo ze mi sie potwornie nie podoba dam mu szanse.Niestety nasze forum nie posiada popularnej ikonki na innych forach bo pasowala by do wyrazenia mojego nzniesmaczenia.nie dosc ze brzydkie to nudniejsze niz Toyota Avansis.Ciesze sie niezmiernie ze wybralem A4.

 

Audi ładne, ładnie zrobione i wogóle, ale czy ładnością jeździsz Warto dołożyć do przyjemności posiadania małego kombi klasy średniej 40k Nie sądzę żeby buło o te 40k lepsze...

To juz zalezy czego od auta oczekujesz.Jak szukasz czego do przemieszczania sie z A-B to pewnie nie , ale jezeli chcesz miec przyjemnosc z jazdy to uwazam ze ta jest bezcenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...