Graczol1 Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Witam, Czy ktoś miał problemy z ogromnym zużyciem oleju w 2.0D?Miał być super jak zapewniali w salonie a wyszło, że jakość gorsza niż w Toyocie gdzie zarówno fachowość jak i poziom obsługi (nie profesorskie podejście tzn. co ty leszczu gadasz w podtekście)o niebo lepsze.Od 01.06.2010 zrobiłem 19tys i skarbonka już pochłonęła parenaście litrów oleju castrol 94zł litr.Serwisy w Niemczech już się wycofały z tego oleju po złych doświadczeniach(info przy zakupie oleju- kolejnego litra ).Dysponuje zdjęciami ,że po przeglądzie kiedy się zapierano, że to niemożliwe oby tak brał (kolejna wizyta) nalano mi co najmniej 1 l ponad max. mierzone rano w garażu. A miało być tak pięknie.............. Pzdr
Andrzej Koper Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Czy ktoś miał problemy z ogromnym zużyciem oleju w 2.0D? Nie spotkałem się jak do tej pory I nie pamietam klienta który by o tym wspominał. W wypożyczalni mam Leg.D MY10 , przejechal w różnych rękach i trasach 14 tys km i nie miał dolewanego oleju. (nie castrol :!: ) podobnie Imp.D..... czy dioda informujaca o zbyt niskim stanie oleju zapala się i wtedy Pan dolewa czy sam pomiar? AK
Graczol1 Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 Dioda zapala się kiedy olej jest jeszcze powyżej min.Wtedy dolewam.Obecnie mam pomierzone w serwisie i mam się zgłosić po 1000km. Przedstawiłem zdjęcia wraz licznikiem przy dolewce i po przegl..Niestety zapalila się (miga) kontrolka filtra cząstek stałych (od dziś) więc w pon serwis.Olej po 800 km nie ubył .Sądzę że kiedy wyjadę na trasę bo wyjątkowo jeźdźilem po mieście zaraz spadnie stan oleju. Sam nie wiem co to może być bo raz wykonałem trasę ze Stuttgartu do Wawy dając ogień i spadło ledwo o 2mm na bagnecie.Zaskoczenie pozytywne bo wcześniej trasa autostradą głównie na tempomacie ok 400 km ok 150km/h zużył ponad 0,5l. Mimo tras stan filtra cząstek stałych-40 % zabrudzenia. po 12500 tys. A po 19 tys się zapaliła lampka.Być może to zemsta natury ,że nie kupiłem u Pana tego auta choć miałem ale terminy nie pasowały :-). Pzdr W.G.
Andrzej Koper Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Mimo tras stan filtra cząstek stałych-40 % zabrudzenia. po 12500 tys. A po 19 tys się zapaliła lampka Przedstawiłem zdjęcia wraz licznikiem przy dolewce i po przegl..Niestety zapalila się (miga) kontrolka filtra cząstek stałych (od dziś) więc w pon serwis Te branie/nie branie oleju chyba z tym filtrem jest związane.... to zemsta natury ,że nie kupiłem u Pana tego auta Tak może być.... :roll: AK ps. jak nie będzie sie chciał oczyścic programem (aso) ten filtr to Pan podjedzie..
Graczol1 Opublikowano 12 Września 2010 Autor Opublikowano 12 Września 2010 Dziękuję za wsparcie.To może prościej będzie zajechać do Pana od razu bo raz, że bliżej a dwa zarówno przeszłość Pana jak i uprzejmość Pana dają nadzieję na rozwiązanie problemu z tym poza jednym problemem dobrym autem. Pzdr WG
Andrzej Koper Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 To może prościej będzie zajechać do Pana od razu bo raz, że bliżej Obecnie mam pomierzone w serwisie i mam się zgłosić po 1000km. lepiej dokończyc ten pomiar...niech zrobia co maja zrobic , potwierdzą bierze/nie bierze :?: , oczyszczą ten filtr i dopiero jak by się im nie udało go oczyścić /zmniejszyć zużycia oleju to do mnie tel 22-8460049 (8-17).. AK ps. jak Pan uważa.....
raju Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 nalano mi co najmniej 1 l ponad max. mierzone rano w garażu. tzn. tak na zapas nalano litr ponad stan? Tak nie można... Chyba, że źle zrozumiałem...w innym przypadku AK na pewno to potwierdzi... rozumiem, że problem może leżec gdzie indziej ale tak na zapas to w motoryzacji nic się nie robi PS. No chyba, że koło, ale od tego powoli tez już się odchodzi
Graczol1 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 Tak nalano.Mam na to dowody.Oczywiście powiedziano że nalano zgodnie z instrukcją 6,1l ale pomiar wykazał co innego. Wiem, że to co najmniej niewłaściwe.Ale lepiej zabezpieczyć się przed namolnym klientem przecież :? Tak działają niektórzy ale są fachowcy jak P.A.K z całym szacunkiem.Dzięki niemu jest szansa że nie zmienię zdania o Subaru na gorsze.Pzdr -- Pn wrz 13, 2010 8:22 pm -- lepiej dokończyc ten pomiar...niech zrobia co maja zrobic , potwierdzą bierze/nie bierze :?: , oczyszczą ten filtr i dopiero jak by się im nie udało go oczyścić /zmniejszyć zużycia oleju to do mnie tel 22-8460049 (8-17).. AK ps. jak Pan uważa..... Zgodnie z instr pojechalem do ASO i wyczyszczono mi filtr (szok w por z ASO Toyota-klient płaci mimo ewidentnej naprawy gwarancyjnej-tłumaczenie:tego gwarancja Subaru nie obejmuje-a zgłaszane klopoty od 6000tys przy dolewce w ASO i póżniej). Na jakiej zasadzie olej może być zużywany przez DPF? Teraz zainwestowalem kolejne 900 zł na 8 tys do przeglądu i mam świeży olej i lepiej pomykający pojazd (to zrozumiałe po odetkaniu ).Teraz pozostaje obserwacja i kontrola. Swoją drogą ta ciągła samo regulacja wtrysków na luzie objawiająca się glośną pracą jest denerwująca-ASO: tak ma być będzie to coraz rzadziej-po 20tys jest tak samo prawie zawsze sieczkarnia.Pzdr
Andrzej Koper Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Na jakiej zasadzie olej może być zużywany przez DPF? Teraz zainwestowalem kolejne 900 zł na 8 tys do przeglądu i mam świeży olej i Myslałem raczej o tym litrze ponad norme.....że przybyło .... Pozostałe obserwowac , mierzyc stan najlepiej w jakim stalym miejscu , na zimnym silniku co 1000km .....Jak jakies watpliwosci beda to zapraszam.... AK
Knurek1111 Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Nie spotkałem się jak do tej pory I nie pamietam klienta który by o tym wspominał.W wypożyczalni mam Leg.D MY10 , przejechal w różnych rękach i trasach 14 tys km i nie miał dolewanego oleju.(...) Zapytam tutaj skoro temat "wyszedł": od ok. 10kkm obserwuje, ze legac 2.0DMY08 lekko bierze olej (obecny przebieg 50kkm). Nie są to jakieś koszmarne ilości ale przez ostatnie 5kkm wziął ok. 5-7mm na bagnecie. Ostatnio samochód jeżdżony głównie na trasie choć zdarzały się okresy 3-4 tygodni jazdy głównie po mieście (nie bardzo zakorkowanym). Od czasu do czasu niebieski dym rano... Mam się martwić? Pozdrawiam
Andrzej Koper Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Mam się martwić? Nie , ale obserwowac ( zgodnie z instrukcja obslugi ) AK ps.jaki olej jest w silniku :?:
Knurek1111 Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 (...)ps.jaki olej jest w silniku :?: Przy 5kkm wlano castrol, od 15kkm jest motul (najpierw C2, później C3 bo powinien lepiej znosić obciążenia :?: ). Dziękuję za informacje, Pozdrawiam
wlyszkow Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 (...)ps.jaki olej jest w silniku :?: Przy 5kkm wlano castrol, od 15kkm jest motul (najpierw C2, później C3 bo powinien lepiej znosić obciążenia :?: ). Dziękuję za informacje, Pozdrawiam Coś mi się zdaje, że Castrol sieje spustoszenie... w każdym silniku - nagary z tego minerała w połączeniu z sadzą kończą się brakiem szczelności układu smarowania -> spalaniem oleju - zwłaszcza PAO/estrowego syntetyka... (wg mnie tragedia przy takim przebiegu/roczniku i na dodatek w Subaru.. ). Moim zdaniem lepiej nie będzie chyba że przesiadka z powrotem na "minerała" - dymić na niebiesko pewnie przestanie ale o ile mniej silnik pożyje to aż strach pomyśleć. ASO chyba formalnie nie zaleca ale ja nie widzę tu innej rady jak płukanka - im szybciej tym lepiej bo syntetyk będzie sprzątał silnik po Castrolu długo a spali się jego pewnie sporo a stopniowo zeskrobywany Castrol będzie przez cały czas niszczył silnik...
spawalniczy Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 W wypożyczalni mam Leg.D MY10 , przejechal w różnych rękach i trasach 14 tys km i nie miał dolewanego oleju. (nie castrol :!: ) Panie Andrzeju, koledzy straszą Castrolem, widzę, że Pan również preferuje inny olej. Czy przy przebiegu 45 kkm można jeszcze wlać inny olej (od nowości jeżdżę na castrolu). Jeśli jak - to jaki?
Andrzej Koper Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Czy przy przebiegu 45 kkm można jeszcze wlać inny olej (od nowości jeżdżę na castrolu). Jeśli jak - to jaki? Forumowicz wlyszkow ma w tych sprawach wiekszą wiedzę ...ja tylko własne doswiadczenia.... :roll:.... Do diesla oferuję Lotosa qazar 5w30 c3 ( z którym nie mam doświadczeń ).....i ...M1 esp formula 5w30 . Ja bym zmienił......
wlyszkow Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 -- 24 wrz 2010, o 19:13 -- Czy przy przebiegu 45 kkm można jeszcze wlać inny olej (od nowości jeżdżę na castrolu). ale jak widać z innego przykładu - jeszcze nie jest za późno - choć strasznie przykro to pisać bo przecież jeszcze tak niedawno... -- 24 wrz 2010, o 21:07 -- Do diesla oferuję Lotosa qazar 5w30 c3 .....i ...M1 esp formula 5w30 oj sam nie wiedziałbym co wybrać z takiej oferty - dwa zupełnie inne światy olejowe.. :?
Andrzej Koper Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 oj sam nie wiedziałbym co wybrać z takiej oferty - dwa zupełnie inne światy olejowe.. tak to jest.... :wink:....ale castrola juz nie mamy w ofercie
Knurek1111 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Coś mi się zdaje, że Castrol sieje spustoszenie... w każdym silniku - nagary z tego minerała w połączeniu z sadzą kończą się brakiem szczelności układu smarowania -> spalaniem oleju - zwłaszcza PAO/estrowego syntetyka... (wg mnie tragedia przy takim przebiegu/roczniku i na dodatek w Subaru.. ). W moim przypadku, po 10 tys. km na castrolu chyba nie mam powodów do obaw. Przy okazji: http://www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/A5B508.html sugeruje, że spełnienie przez olej wyższych norm ACEA z serii C wpływa ujemnie na spełnianie A/B. No i faktycznie kilka olejów dostępnych na rynku potwierdza tę zależność. Ktoś skomentuje? Pozdr.
wlyszkow Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Coś mi się zdaje, że Castrol sieje spustoszenie... w każdym silniku - nagary z tego minerała w połączeniu z sadzą kończą się brakiem szczelności układu smarowania -> spalaniem oleju - zwłaszcza PAO/estrowego syntetyka... (wg mnie tragedia przy takim przebiegu/roczniku i na dodatek w Subaru.. ). W moim przypadku, po 10 tys. km na castrolu chyba nie mam powodów do obaw. Przy okazji: http://www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/A5B508.html sugeruje, że spełnienie przez olej wyższych norm ACEA z serii C wpływa ujemnie na spełnianie A/B. No i faktycznie kilka olejów dostępnych na rynku potwierdza tę zależność. Ktoś skomentuje? Pozdr. Lubrizol to świetna/mądra firma i wie co pisze - zachęcam do dyskusji tutaj... viewtopic.php?f=26&t=106771&start=3150 no chyba, że Szanowna Dyrekcja chce skomentować...
SubAdr Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 tak to jest.... :wink:....ale castrola juz nie mamy w ofercie Dotyczy to także Castrola SLX?
Adam12 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Czy ktoś miał problemy z ogromnym zużyciem oleju w 2.0D? Nie spotkałem się jak do tej pory I nie pamietam klienta który by o tym wspominał. W wypożyczalni mam Leg.D MY10 , przejechal w różnych rękach i trasach 14 tys km i nie miał dolewanego oleju. (nie castrol :!: ) podobnie Imp.D..... czy dioda informujaca o zbyt niskim stanie oleju zapala się i wtedy Pan dolewa czy sam pomiar? AK Panie Andrzeju w 2.0D MY10 kontrolka informuje o poziomie oleju ? W benzynie z tego co pamiętam to był spadek ciśnienia ale mogę się mylić. W instrukcji jest wytłuszczonym drukiem napisane żeby mierzyć stan oleju w 5 min. po zgaszeniu silnika. W innym czasie wskazania mogą być błędne! Pytałem już Dyrekcji o co w tym chodzi ale nie było odpowiedzi. ktoś wie z czym to się wiąże ?
Andrzej Koper Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 ktoś wie z czym to się wiąże ? To normalne , te 5 min po zgaszeniu silnika , żeby wiekszość znalazła się w misce olejowej :wink: .....Jest kontrolka stanu oleju w silniku jeżeli się zapali to należy sprawdzic poziom ( odczekac pare minut ) dolać i jeżeli temp. oleju jest właściwa to kontrolka zgasnie. Jeżeli robimy to na zimnym silniku to po dolaniu kontrolka zgasnie dopiero gdy olej bedzie miał właściwą temperaturę pracy.......w/g mojej wiedzy...
master Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 To co w końcu lejemy? Kolega Adam z OTB 2010 jest chyba już przed przeglądem- pewnie nam wszytstkim zaproponuja Quazar - to dobry wybór?? To ze Castrola nie lejemy to juz wiadomo.
Adam12 Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 W żadnym wypadku Castrol. Quazara jak ktoś chce może rozważyć. Tutaj jest wątek temat oleju do boxera diesel. Bardzo ciekawa lektura. viewtopic.php?f=26&t=137199&p=1149745&e=1149745 Liderem jest Motul 5W30 C3. Ważne aby był ze sprawdzonego źródła. Niestety są już podróbki na rynku. pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.