Skocz do zawartości

Branie oleju Outback MY10


Graczol1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam 90% długich tras i po 1300km trasy W-wa-Insbruck od oczyszczenia DPF zapalała się choinka lampek i do serwisu w Insbrucku 115EUR i dalej :) po trasie oczywiście w bagażniku zapas oleju...............Mnie też zależy zawsze na rozwiązaniu problemów ale uważam że marka Subaru zobowiazuje do zachowania pewnych standardów a na razie jedynym czlowiekiem z Subaru który je zachowuje to P.Andrzej Koper :D a nie Importer :( . teoretycznie powinno się wszystko wypalić ale nie przy takim łakomym na olej silniku.Ale może się nie znam................

 

No właśnie, ja też się nie znam, ale liczę na to, że ci co w ASO pracują - to się znają :D

Kontrolki jeszcze mi się nie odpalały nigdy - ale to dopiero 15 0000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kontrolki jak tłumaczono w serwisie wszystkie pomarańczowe aby zmobilizować kierowce do jazdy do ASO (podpowiedz obsł od P.Andrzeja K.) :D Dwa etapy :Najpierw miga lampka DPF-jak się uda pojechać(postać) na obrotach pow 2 tys to zgaśnie po 10-15 min

Czasem zapali się po kilku mignięciach na stałe to amen.Po jakiś 30 km następne pomarańczowe...... :mrgreen:

A potem rozlegle teorie :jedni przy oczyszczeniu DPF wymianiać olej ,a drudzy -ale poco?

Poznanianka -może należy zrobić próbę z kontrolą oleju po 1 tys i te pół litra...........wypić?

może się zajmą ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja piwo :D

 

-- N cze 19, 2011 8:51 pm --

 

Jadę teraz w trasę jutro więc zobaczę czy z nowym blokiem pożegnam syndrom olejowy.

Co prawda najpierw dotarcie ale za 3 tys obowiązkowy przegląd.

Może OBK nie jest na długie trasy :D ?Bo te problemy mają w wiekszości Ci co robią tyle km

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zamelduję :D pzdr

 

-- N cze 26, 2011 4:09 pm --

 

No to przyjemnej drogi:)

I proszę o olejowe wieści po powrocie :D

Po 1000 km zero brania oleju!! :D Choć to dopiero dotarcie. Ale niestety po 600 km trasy zapalił się DPF na drugi dzień.Trochę potrzymałem na obrotach ok 2000 in zgasł po 5 min.Zobaczymy co dalej :roll: Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niestety po 600 km trasy zapalił się DPF na drugi dzień

 

To juz ktorys post, w ktorym czytam, ze DPF sie zlosci po dluzszej trasie.... Przegladajac forum odnosze wrazenie, ze zdarza sie to czesciej niz u tych ktorzy jezdza mniej, tzn na krotszych dystansach. Sam jezdze po miescie, w weekendy 60-70 km trasy. Czesto rano (najgorsze co moze byc) podjazdy po 2-3 km... do przedszkola, do sklepu i dopiero gdzies dalej... Po roku mam okolo 22 tys i ani razu nie zapalila mi sie kontrolka (uff, obym nie zapeszyl). Za to zima przybylo troche oleju....

Zastanawiam sie, czy bardziej niz dystanse, na stopien zanieczyszczenia filtra nie ma wplywu styl jazdy... Moze delikatne traktowanie auta na trasie nie pozwala mu sie skutecznie wypalic.... Moze te urzadzenia wola dynamiczny charakter jazdy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie, czy bardziej niz dystanse, na stopien zanieczyszczenia filtra nie ma wplywu styl jazdy... Moze delikatne traktowanie auta na trasie nie pozwala mu sie skutecznie wypalic.... Moze te urzadzenia wola dynamiczny charakter jazdy.....

 

DPF wypala się najlepiej przy jeździe autostradowej co oczywiście jest niezwykle trudne w polskich realiach :( Jednym ten DPF wypala się lepiej innym gorzej co pewnie w jakimś tam stopniu związane jest z profilem jazdy. Wydaje się że producenci cały czas poprawiają sprawność procesu wypalania DPF ale np. Honda Accord'10 2.2 I-DTEC znajomego nie wiedząc czemu za nic nie chce się wypalić nawet przy szybkiej jeździe autostradowej(!!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-- Pn cze 27, 2011 7:52 pm --

 

 

 

Ja przerobiłem już chyba większość możliwych sytuacji z DPF i niestety zapala się w każdej sytuacji z niewiadomych dla mnie przyczyn.

Po autostradzie 1100 km zaraz po oczyszczeniu.Po krótszych trasach też,Chyba największym problemem jest że nie wiadomo kiedy uruchamia się wypalanie i w tym momencie gasi się silnik.Wtedy zapchanie murowane.Kombinowałem z profilem jazdy.Teraz bylo spokojnie bo na dotarciu i znowu lampka DPF. Sytuacja jest słabo opanowana przez SUBARU.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest słabo opanowana przez SUBARU.pzdr

 

Pewnie tak ale nie tylko Subaru ma z tym kłopoty. Cały ten DPF jak na razie nie do końca jest "kompatybilny" z warunkami drogowymi w Polsce. Bardzo ciężko jest nieprzerwanie jechać dłuższy czas utrzymując wymagane obroty niezbędne do przedmuchania filtra itd...

Niestety wszystko to powoduje że wiele osób zraziło się do obecnie produkowanych diesli.

 

Producenci wiedzą o występujących problemach i myślę że zależy im aby je zniwelować poprzez upgrade softu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak prosze sie cieszyć bo opel stwierdzil oficjalnie ze jego auta z dpf nie sa do miasta na krotkie odcinki i bujaj sie z problemem sam,znajomy ktory ma accorda w 2.2 ctdi wyleczył sie z dyszla na zawsze.Teraz mnie prosi gdy jade w trase zebym jego pomykał bo mu sie nie wypala po mieście wogole.Niestety od kiedy eko wkroczyło w auta banka prysła i juz nie ma tak dobrych aut jak kiedys :P obecnie szukam tak na wszelki wypadek MB 124 3l td :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rodzice maja Lacetti 2.0D od ponad 2 lat i jak narazie DPF nie blysnal tam ani razu mimo, ze autko glownie smiga w miescie odcinki max po kilkanascie km a jedynie czasami robi trase. :mrgreen:

a wydawalo by sie ze Koreanski wynalazek powinien byc bardziej zawodny od Japonskiej techniki :)

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rodzice maja Lacetti 2.0D od ponad 2 lat i jak narazie DPF nie blysnal tam ani razu mimo, ze autko glownie smiga w miescie odcinki max po kilkanascie km a jedynie czasami robi trase. :mrgreen:

a wydawalo by sie ze Koreanski wynalazek powinien byc bardziej zawodny od Japonskiej techniki :)

PZDR!

 

może tam jest DPF otwarty czyli bez dopalania sadzy? To inny świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rodzice maja Lacetti 2.0D od ponad 2 lat i jak narazie DPF nie blysnal tam ani razu mimo, ze autko glownie smiga w miescie odcinki max po kilkanascie km a jedynie czasami robi trase. :mrgreen:

a wydawalo by sie ze Koreanski wynalazek powinien byc bardziej zawodny od Japonskiej techniki :)

PZDR!

 

to już nie te czasy co kiedyś, teraz to w wielu wpadkach japończycy mogą pomarzyć o koreańskiej jakości czy technologii....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

odświeżam wątek po upływie 1,5 miesiąca - Graczol1, jak przedstawia się obecnie sytuacja z twoim DPF?

 

Kontrolki jak tłumaczono w serwisie wszystkie pomarańczowe aby zmobilizować kierowce do jazdy do ASO

a ja po rozmowach w 3 różnych ASO (co prawda było to rok temu) byłem przekonany, że kontrolka DPF zaświeci się po to, aby powiadomić kierowce o rozpoczętym cyklu oczyszczania coby nie przerywał nagle jazdy...

teraz po lekturze instrukcji i tego forum wiem, że jest inaczej :|

Dwa etapy :Najpierw miga lampka DPF-jak się uda pojechać(postać) na obrotach pow 2 tys to zgaśnie po 10-15 min Czasem zapali się po kilku mignięciach na stałe to amen.

nie mam jeszcze doświadczeń w tej materii (na szczęście), ale czy Graczol1 nie pomyliłeś się przypadkiem? - wg instrukcji kontrolka powinna najpierw zapalić się, a dopiero po kolejnych nieudanych próbach oczyszczenia filtra powinna zacząć migać, mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem z wrażenia najpierw pali się i wtedy 2-3 tys obrotów i gaśnie po 10-20 min/Ja ma zarąbany DPF po braniu oleju przez 55 tys

i czekam aż dojdą do niosku że trzeba go wymienić.Serwis ten wniosek już wysunął ale SIP jak zwykle 100 lat za ........

Trasa nia sprzyja DPF jak grzejesz powyzej 140 km/h.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...