Poznanianka Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Ja mam 90% długich tras i po 1300km trasy W-wa-Insbruck od oczyszczenia DPF zapalała się choinka lampek i do serwisu w Insbrucku 115EUR i dalej po trasie oczywiście w bagażniku zapas oleju...............Mnie też zależy zawsze na rozwiązaniu problemów ale uważam że marka Subaru zobowiazuje do zachowania pewnych standardów a na razie jedynym czlowiekiem z Subaru który je zachowuje to P.Andrzej Koper a nie Importer . teoretycznie powinno się wszystko wypalić ale nie przy takim łakomym na olej silniku.Ale może się nie znam................ No właśnie, ja też się nie znam, ale liczę na to, że ci co w ASO pracują - to się znają Kontrolki jeszcze mi się nie odpalały nigdy - ale to dopiero 15 0000... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Kontrolki jak tłumaczono w serwisie wszystkie pomarańczowe aby zmobilizować kierowce do jazdy do ASO (podpowiedz obsł od P.Andrzeja K.) Dwa etapy :Najpierw miga lampka DPF-jak się uda pojechać(postać) na obrotach pow 2 tys to zgaśnie po 10-15 min Czasem zapali się po kilku mignięciach na stałe to amen.Po jakiś 30 km następne pomarańczowe...... A potem rozlegle teorie :jedni przy oczyszczeniu DPF wymianiać olej ,a drudzy -ale poco? Poznanianka -może należy zrobić próbę z kontrolą oleju po 1 tys i te pół litra...........wypić? może się zajmą ? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Poznanianka -może należy zrobić próbę z kontrolą oleju po 1 tys i te pół litra...........wypić? może się zajmą ? Pzdr Wolę mineralną :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 A ja piwo -- N cze 19, 2011 8:51 pm -- Jadę teraz w trasę jutro więc zobaczę czy z nowym blokiem pożegnam syndrom olejowy. Co prawda najpierw dotarcie ale za 3 tys obowiązkowy przegląd. Może OBK nie jest na długie trasy ?Bo te problemy mają w wiekszości Ci co robią tyle km Pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 No to przyjemnej drogi:) I proszę o olejowe wieści po powrocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Dzięki zamelduję pzdr -- N cze 26, 2011 4:09 pm -- No to przyjemnej drogi:)I proszę o olejowe wieści po powrocie Po 1000 km zero brania oleju!! Choć to dopiero dotarcie. Ale niestety po 600 km trasy zapalił się DPF na drugi dzień.Trochę potrzymałem na obrotach ok 2000 in zgasł po 5 min.Zobaczymy co dalej :roll: Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbikulek Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Ale niestety po 600 km trasy zapalił się DPF na drugi dzień To juz ktorys post, w ktorym czytam, ze DPF sie zlosci po dluzszej trasie.... Przegladajac forum odnosze wrazenie, ze zdarza sie to czesciej niz u tych ktorzy jezdza mniej, tzn na krotszych dystansach. Sam jezdze po miescie, w weekendy 60-70 km trasy. Czesto rano (najgorsze co moze byc) podjazdy po 2-3 km... do przedszkola, do sklepu i dopiero gdzies dalej... Po roku mam okolo 22 tys i ani razu nie zapalila mi sie kontrolka (uff, obym nie zapeszyl). Za to zima przybylo troche oleju.... Zastanawiam sie, czy bardziej niz dystanse, na stopien zanieczyszczenia filtra nie ma wplywu styl jazdy... Moze delikatne traktowanie auta na trasie nie pozwala mu sie skutecznie wypalic.... Moze te urzadzenia wola dynamiczny charakter jazdy..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Zastanawiam sie, czy bardziej niz dystanse, na stopien zanieczyszczenia filtra nie ma wplywu styl jazdy... Moze delikatne traktowanie auta na trasie nie pozwala mu sie skutecznie wypalic.... Moze te urzadzenia wola dynamiczny charakter jazdy..... DPF wypala się najlepiej przy jeździe autostradowej co oczywiście jest niezwykle trudne w polskich realiach Jednym ten DPF wypala się lepiej innym gorzej co pewnie w jakimś tam stopniu związane jest z profilem jazdy. Wydaje się że producenci cały czas poprawiają sprawność procesu wypalania DPF ale np. Honda Accord'10 2.2 I-DTEC znajomego nie wiedząc czemu za nic nie chce się wypalić nawet przy szybkiej jeździe autostradowej(!!!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 -- Pn cze 27, 2011 7:52 pm -- Ja przerobiłem już chyba większość możliwych sytuacji z DPF i niestety zapala się w każdej sytuacji z niewiadomych dla mnie przyczyn. Po autostradzie 1100 km zaraz po oczyszczeniu.Po krótszych trasach też,Chyba największym problemem jest że nie wiadomo kiedy uruchamia się wypalanie i w tym momencie gasi się silnik.Wtedy zapchanie murowane.Kombinowałem z profilem jazdy.Teraz bylo spokojnie bo na dotarciu i znowu lampka DPF. Sytuacja jest słabo opanowana przez SUBARU.pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Sytuacja jest słabo opanowana przez SUBARU.pzdr Pewnie tak ale nie tylko Subaru ma z tym kłopoty. Cały ten DPF jak na razie nie do końca jest "kompatybilny" z warunkami drogowymi w Polsce. Bardzo ciężko jest nieprzerwanie jechać dłuższy czas utrzymując wymagane obroty niezbędne do przedmuchania filtra itd... Niestety wszystko to powoduje że wiele osób zraziło się do obecnie produkowanych diesli. Producenci wiedzą o występujących problemach i myślę że zależy im aby je zniwelować poprzez upgrade softu itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cerbera Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Powiem tak prosze sie cieszyć bo opel stwierdzil oficjalnie ze jego auta z dpf nie sa do miasta na krotkie odcinki i bujaj sie z problemem sam,znajomy ktory ma accorda w 2.2 ctdi wyleczył sie z dyszla na zawsze.Teraz mnie prosi gdy jade w trase zebym jego pomykał bo mu sie nie wypala po mieście wogole.Niestety od kiedy eko wkroczyło w auta banka prysła i juz nie ma tak dobrych aut jak kiedys obecnie szukam tak na wszelki wypadek MB 124 3l td Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 toyota nie ma specjalnych problemów z DPF więc można.............. a teraz ma decydujący głos w Subaru więc......... Zobaczymy.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Graczol1, nie chce mi sie szukac, ale ma. I Renault tez ma. I Ford tez. Moglbym tak wymieniac dlugo. Poszukaj w necie. Kwestia tylko skali jak duze i liczne sa te problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 rodzice maja Lacetti 2.0D od ponad 2 lat i jak narazie DPF nie blysnal tam ani razu mimo, ze autko glownie smiga w miescie odcinki max po kilkanascie km a jedynie czasami robi trase. a wydawalo by sie ze Koreanski wynalazek powinien byc bardziej zawodny od Japonskiej techniki PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 rodzice maja Lacetti 2.0D od ponad 2 lat i jak narazie DPF nie blysnal tam ani razu mimo, ze autko glownie smiga w miescie odcinki max po kilkanascie km a jedynie czasami robi trase. a wydawalo by sie ze Koreanski wynalazek powinien byc bardziej zawodny od Japonskiej techniki PZDR! może tam jest DPF otwarty czyli bez dopalania sadzy? To inny świat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 rodzice maja Lacetti 2.0D od ponad 2 lat i jak narazie DPF nie blysnal tam ani razu mimo, ze autko glownie smiga w miescie odcinki max po kilkanascie km a jedynie czasami robi trase. a wydawalo by sie ze Koreanski wynalazek powinien byc bardziej zawodny od Japonskiej techniki PZDR! to już nie te czasy co kiedyś, teraz to w wielu wpadkach japończycy mogą pomarzyć o koreańskiej jakości czy technologii.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Koreańczycy to w ogóle czarny koń mistrzostw.................. i 40 kombi + napęd Subaru i byłoby gorąco.................... Ale jeszcze trochę czasu musi upłynąć. Wierzę że w Subaru wyciągną wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzdyl Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 odświeżam wątek po upływie 1,5 miesiąca - Graczol1, jak przedstawia się obecnie sytuacja z twoim DPF? Kontrolki jak tłumaczono w serwisie wszystkie pomarańczowe aby zmobilizować kierowce do jazdy do ASO a ja po rozmowach w 3 różnych ASO (co prawda było to rok temu) byłem przekonany, że kontrolka DPF zaświeci się po to, aby powiadomić kierowce o rozpoczętym cyklu oczyszczania coby nie przerywał nagle jazdy... teraz po lekturze instrukcji i tego forum wiem, że jest inaczej :| Dwa etapy :Najpierw miga lampka DPF-jak się uda pojechać(postać) na obrotach pow 2 tys to zgaśnie po 10-15 min Czasem zapali się po kilku mignięciach na stałe to amen. nie mam jeszcze doświadczeń w tej materii (na szczęście), ale czy Graczol1 nie pomyliłeś się przypadkiem? - wg instrukcji kontrolka powinna najpierw zapalić się, a dopiero po kolejnych nieudanych próbach oczyszczenia filtra powinna zacząć migać, mam rację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Pomyliłem z wrażenia najpierw pali się i wtedy 2-3 tys obrotów i gaśnie po 10-20 min/Ja ma zarąbany DPF po braniu oleju przez 55 tys i czekam aż dojdą do niosku że trzeba go wymienić.Serwis ten wniosek już wysunął ale SIP jak zwykle 100 lat za ........ Trasa nia sprzyja DPF jak grzejesz powyzej 140 km/h.Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 [ Trasa nia sprzyja DPF jak grzejesz powyzej 140 km/h.Pzdr a to czemu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Wydziela się więcej zanieczyszczeń.Z moich dośw dynamiczna jazda pow 140 km/h kończy się czyszczeniem bo następnego dnia kontrolka się zapala.Ale może to związane z braniem olej wcześniej..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 a jest tak, że wyższa temperatura przy wyższych obrotach/prędkościach ułatwia wypalanie ? JA dużo jeżdżę po niemieckich autostradach i rzadko kiedy poniżej 140km/h Chyba że jest ograniczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 No mnie po trasie z 200 km/h i ostrej jeździe zapalił dpf pod apartamentem w Austrii.Ale moje uwagi są trochę spaczone bo brał olej. Ale taka uwaga była powiedziana w salonie Subaru. Sam nie wiem co sądzić :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Ale taka uwaga była powiedziana w salonie Subaru. którym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Graczol1 Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Jak przesłuchanie ale u P.Andrzeja pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi