Skocz do zawartości

grzdyl

Użytkownik
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    Legacy MY2011

Osiągnięcia grzdyl

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

0

Reputacja

  1. to może ja przedstawię swoje doświadczenia w tej materii w ujęciu chronologicznym: 1. MY11 z firmowym radiem - jak gra można przeczytać wyżej, ja nie bardzo pamiętam swoje odczucia, bo praktycznie od razu wymieniłem na stację multimedialną 2. stacja ROF-1611S (opis tutaj: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=146235&view=unread#unread) - mimo że chińszczyzna, to nie miałem wrażenia pogorszenia jakości "odsłuchu", co nie zmienia faktu, iż był on ogólnie kiepski 3. stacja multimedialna FlyAudio 8054 - tutaj małe zaskoczenie, bo po sprzedaży ROF-a miałem wrażenie bardziej "głuchego" odbioru, mimo iż Flyaudio wygląda na znacznie lepszy jakościowo sprzęt i ma wbudowany korektor DSP (obie stacje miały nominalnie moc 4x45W, ale nie wiem na ile wiarygodne są te dane, zwłaszcza jeżeli chodzi o ROFa) 4. niezadowalającą jakość odbioru upatrywałem w zbyt słabych głośnikach firmowych - niedostosowanych do parametrów stacji, dlatego założyłem na przód JBL GTO 6508, a na tył JBL GTO 6528, oczywiście zlecając jednocześnie wytłumienie drzwi - poprawa była zdecydowana i wyraźna, choć nadal nie powalała na kolana 5. dodatkowo dołożyłem subwoofer - firmowy Subaru H630SAJ000, który zakupiłem razem z lusterkiem fotochromatycznym i niewymagającymi lakierowania chlapaczami (to tematy na inną rozmowę) w amerykańskim sklepie wysyłkowym - pasował pod fotel kierowcy bez żadnych przeróbek (oczywiście z wyjątkiem wejścia, które wymagało dostosowania do wyjścia Flyaudio, ale to nie stanowiło żadnego problemu dla fachowców z firmy zajmującej się montażem nagłośnienia samochodowego) - poprawiło się zdecydowanie przenoszenie niskich tonów w stopniu, który mnie zadowalał 6. i tutaj dochodzimy do kluczowego posunięcia - koledzy wyżej podkreślali zalety montażu wzmacniacza, ale ja nie bardzo miałem już ochotę na przeciąganie nowych kabli oraz dokładanie takiego ustrojstwa do bagażnika, bo niestety wstępna przymiarka wykluczała montaż w wolnym jeszcze miejscu pod prawym przednim fotelem (przynajmniej czegoś o rozsądnych parametrach, co przekładało się niestety na rozmiary). Wtedy zaproponowano mi to: http://www.arat.pl/index.php/helix-pp50-dsp (na dole strony katalog w pdf) http://www.helixhifi.com/downloads/assets/HELIX%20PP50%20DSP%20Bedienungsanleitung_instruction%20manual.pdf http://www.automelodia.pl/helix-pp50-p-1793.html zanim zdecydowałem się na zakup poprosiłem o demonstrację, co było wyjątkowo łatwe, bo jest to sprzęt plug&play - podpina się go przez stosowny adapter między stację a głośniki, a jego zaawansowany korektor i procesor DSP wzmacnia i "podrasowuje" wejściowy sygnał dobierając właściwe opóźnienia osobno dla każdego głośnika z uwzględnieniem rozmiarów kabiny (! - sprzęt wymaga dopasowania parametrów do konkretnego pojazdu, a właściwe dane pobiera się ze strony producenta lub tworzy własny profil w programie na PC-cie i następnie wgrywa za pomocą karty SD do urządzenia). Byłem sceptycznie nastawiony do takiego wynalazku (chociaż zebrał jakieś nagrody w tzw. branży), ale próba rozwiała moje wątpliwości - przy włączaniu/wyłączaniu korekcji różnica była KOLOSALNA na poziomie nieosiągalnym uprzednio przy próbie korygowania pasma za pomocą korektora wbudowanego we Flyaudio mogę więc z czystym sumieniem polecić ten sprzęt (Helix PP50 DSP - moc 4x35W przy 4 omach lub 4x50W przy 2 omach, dodatkowo osobne wyjście na subwoofer, z którego ja akurat nie skorzystałem, bo H630SAJ000 ma wbudowany własny wzmacniacz). pozostaje oczywiście problem wysokiej ceny tego sprzętu, ale jest warty rozważenia jeżeli weźmie się pod uwagę to, że odpadają koszty zakupu i ciągnięcia nowych kabli do głośników, a sprzęt nie wymaga też czasochłonnego montażu, co też swoje kosztuje (można go podpiąć rzeczywiście w kilka minut) i mieści się swobodnie pod przedni fotel (na upartego dałoby radę go schować za radiem, ale już miałem tam włożony tuner dvb-t) innym argumentem na rzecz zakupu jest to, że urządzenie pasuje praktycznie do każdego innego auta i można go sobie "zabrać" po zmianie samochodu - ew. potrzebna będzie tylko nowa kostka (adapter) - producent reklamuje ten sprzęt jako najłatwiejszy sposób poprawy jakości firmowych zestawów audio (nawet bez konieczności wymiany głośników) oferując gotowe pliki konfiguracyjne do ściągnięcia przez internet do różnych modeli aut
  2. grzdyl

    Box dachowy do sedana 09

    miałem na myśli wrzucenie innego boxa na posiadane belki - ja robiłem takie porównanie i MobyDick hałasował mniej od ówczesnej konkurencji
  3. grzdyl

    Box dachowy do sedana 09

    a próbowałeś z innymi? jeśli kupowałeś tam gdzie ja, to można było zrobić porównanie na miejscu
  4. z ciekawości zajrzałem ponownie na ukraińską witrynę, której adres sobie kiedy zarchiwizowałem (http://130.com.ua/en/product/native-reciever-flyaudio-e8054navi-with-gps-navigation-for-subaru-legacy-outback-2010/) - Flyaudio 8054 jest do nabycia za 9999 chrywien, czyli nieco poniżej 4k PLN, ale UWAGA :!: : pojawiły się identycznie wyglądające, ale tańsze klony o dziwnych nazwach (Synteco Legacy '10 HD Pi oraz PMS SLE-7554) w cenie poniżej 9k i 8k UAH = ok. 3.5k i 3.1k PLN - wytęż wzrok i znajdź różnicę :shock: http://130.com.ua/en/product/native-reciever-synteco-legacy-10-hd-with-gps-navigation-for-subaru-legacy-subaru-outback-2010/ http://130.com.ua/en/product/native-reciever-pms-sle-7554-with-gps-navigation-for-subaru-legacy/ a ponadto jeszcze jeden ciekawy klon (Klarson KSN 7132) różniący się trochę wyglądem, ale nie wiem czy nie ciekawszy od "oryginału", bo chyba stylizowany na wersję McIntosh: 8) za jedynie 2.5+k PLN :!: http://130.com.ua/en/product/native-reciever-klarson-ksn-7132-with-gps-navigation-and-bluetooth/ może ktoś się zainteresuje i przekaże innym wrażenia :?:
  5. nie, do cyfrowej konieczne są inne anteny (para), np.: http://www.tme.eu/pl/details/dvb-t.03/anteny-samochodowe-do-odbioru-tv/#, ale powinny być w zestawie z tunerem dvb-t
  6. w takim razie polecam antenę TV-jack (http://www.tme.eu/pl/details/ant.tv-jack/anteny-samochodowe-do-odbioru-tv/) przyklejaną do szyby - korzystałem z takiej, gdy miałem poprzednią navi, tania jak barszcz i można ją schować przy górnej krawędzi przedniej szyby powyżej lusterka w pasie przyciemnienia, który wbrew pozorom nie powoduje ekranowania (alternatywna lokalizacja pionowo wzdłuż prawej krawędzi przedniej szyby, ale za bardzo rzuca się w oczy) ponieważ antena jest nadrukowana na półprzezroczyste tworzywo można ostrożnie je wyciąć żyletką pozostawiając wąski margines wokół ścieżek i wtedy antena staje się prawie niewidoczna (mój patent ) TV analogowa to jednak dość słaba jakość obrazu i zabawka jeszcze tylko na 2 lata - ja używam już modułu DVB-t, który możesz podłączyć również do swojej nawigacji - wtedy anteny (inne) najlepiej zamontować wzdłuż górnej krawędzi tylnej szyby (nie przesłaniają widoku z lusterka)
  7. nie mam z tym problemów, ale moje Flyaudio nie ma RDS, więc nie może też za bardzo "zgubić" sygnału czy ktoś ma wersję BIOS z RDS? (podobno sprzedawali takie na Europę, a przynajmniej tak deklarował dystrybutor z Beneluxu)
  8. słaba czułość odbiornika to powszechna przypadłość tego rodzaju konstrukcji - doraźnie pomaga wyłączenie opcji AF klawisze telefonu na kierownicy nie będą działać - już o tym pisałem (17.12.2011) ten moduł TV jest analogowy czy DVB-T?
  9. grzdyl

    Box dachowy do sedana 09

    standardowo, tzn. 4 obejmy w kształcie litery U z motylkowymi nakrętkami (patrz tutaj: http://relingi.com/porady.html), można by zastosować złącza do rowka T, ale nie ma ich w zestawie - trzeba by dokupić osobno to jest własnie jedna z głównych zalet ze względu na aerodynamiczny kształt, zwróć również na uwagę na to, że belki "chowają się" we wgłobieniach podłogi boxa sprzedawca jest na tyle pewny swego, że wypożycza do testów każdy z tych bagażników (w moim przypadku zupełnie bez jakichkolwiek formalności - "na gębę") - w ten sposób porównałem te 2 boxy, bo początkowo również myślałem o A180 ze względu na niższą o 5 cm wysokość (mam niski garaż), ale ostatecznie przeważyły względy wizualne i funkcjonalne - MobyDick jest duuużo ładniejszy, a A180 na większym samochodzie wygląda znacznie gorzej to pierwsze na pewno tak, a drugie nie do końca - oprócz mnie ten bagażnik kupiło 2 kolegów i każdy otrzymał identyczną ofertę upustu :wink: teraz znalazłem tańszą ofertę w necie na te bagażniki: http://www.mijo.pl/Mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=49 zdecydowanie tak - w porównaniu z MobyDickiem boxy wykonane z ABS-u trzęsą się jak galareta, są podatne na skręcenia wzdłużne i trudno je otworzyć bez unieruchomienia, a zamknięcie może stanowić nie lada problem, poza tym te z laminatu są odporniejsze na uszkodzenia i można je naprawiać, gdyby komuś udało się np. przyładowac nimi w krawędź drzwi od garażu jak zobaczysz je obok siebie to chyba zmienisz zdanie - gadżety montażowe to nie wszystko, plastik bije po oczach, natomiast lakierowana powierzchnia laminatu błyszczy jak karoseria, z uwagi na szerokość boxa masz do niego dostęp z obu stron naraz (oraz z tyłu) bez konieczności otwierania na jedną lub drugą burtę, ponadto są 2 teleskopy gazowe te boxy są wprawdzie robione w Polsce (http://www.jost.com.pl/uniwersalne/), ale są sprzedawane za granicą - kiedyś widziałem te oferty za znacznie większe pieniądze niż u nas wyżej podlinkowałem firmę prowadzącą sprzedaż wysyłkową, ale rzeczywiście - najlepiej oceniać osobiście mam nadzieję, że pomogłem w wyborze
  10. grzdyl

    Box dachowy do sedana 09

    testowałem różne z ABS-u, w tym Thule i z Interpacka, ale od kilku lat ujeżdżam cóś takiego wykonane z żywicy i włókna szklanego: http://relingi.com/polecamy.html - pod względem sztywności nie ma porównania z tamtymi "plastikowymi", a inne walory użytkowe, duża pojemność, a przy okazji zgrabny wygląd utwierdziły mnie w słuszności wyboru, zarówno podczas wyjazdów narciarskich, jak i wakacyjnych jedyna wada - spada uszczelka z przedniej krawędzi (bez innych konsekwencji)
  11. zupełnie przypadkowo zobaczyłem w kwietniu na allegro - z profilu oferenta wynikało, że handluje częściami samochodowymi, transakcja przebiegła bezproblemowo, a stacja była nieużywana i kompletna sprzedający sprzedał mi wersję, że sprzęt został sprowadzony (o ile pamiętam zakupiony w zagranicznym serwisie aukcyjnym typu ebay - kiedyś się tam pojawiał dystrybutor) na zamówienie konkretnej osoby, ale okazało się, że to było Legacy poprzedniej generacji i nie pasował jeśli chcesz go osobiście przesłuchać, to mogę Ci podesłać kontakt i nr aukcji na priv - może uda się coś więcej wyciągnąć
  12. nie wiem czy jeszcze szukasz, ale zobaczyłem ponownie na aledrogo (http://allegro.pl/nawigacja-subaru-outback-legacy-2010-2011-dvd-gps-i2069725061.html) tę navi, o której wcześniej wspominałem (pod dumną nazwą "euronavi") - jest podobna do tej, jaką tu opisywałem, a nawet ma podobno win ce 6.0 zamiast 5.0 i polskie komunikaty, nie widzę jedynie zaślepek na sloty do kart mikro sd, nie wiem ponadto dlaczego na zdjęciach nie widać nazwy stacji radiowych (u mnie były), mimo że obsługuje RDS interfejs wygląda tak sobie, ale chyba lepiej niż w tej, o którą kiedyś pytałeś (http://allegro.pl/show_item.php?item=1979918941), ponadto z tego co się kiedyś doszukałem wynika, że ten model powinien posiadać opcję wyboru 2 różnych "skórek" - trzeba by się jednak upewnić u sprzedającego
  13. pozostałe słupki na wykresie były tak małe, że ich wcześniej nie zauważyłem ale zarejestrowana została jeszcze 1 Trezia i 2 XV - to chyba te dwa z tego wątku http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=147890&start=100 (3 strona) a poza tym jest jeszcze wykaz rejestracji aut używanych: 1720 sztuk styczeń-listopad 2011 (nawet trochę więcej niż I-XI 2010 kiedy zarejestrowano 1693 używanych Subaru), z czego 16,2% w wieku do 2 lat, 17,7% 3-5 letnich, 25,4% 6-10 letnich i aż 40,7% w wieku powyżej 10 lat
  14. tak też przypuszczałem, bo jednak na ulicy rzadziej spotyka się nowe Legacy, aczkolwiek 5 osobom w jakiś sposób udało się jednak zarejestrować "czystego" Outbacka z ciekawostek: stosunek rejestracji kombi do sedanów wynosi aż 1029 : 74 czyli 14: 1 :shock: (jeszcze są jakieś "pozostałe" w licznie 18) w podanej w poprzednim poście liczbie rejestracji 734 zostało dokonanych przez osoby prywatne (w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i spółki cywilne), a 389 przez firmy 508 aut zostało kupionych "bezpośrednio", 484 w leasingu, 33 jako auta flotowe (ciekawe dla kogo), 18 inaczej, natomiast 80 zostało zarejestrowanych przez dealerów (czyli nie musiały jeszcze zostać sprzedane)
  15. do jutra na stronie SAMAR dostępne są dla wszystkich (bez rejestracji i opłat) szczegółowe dane o sprzedaży w 2011 (do listopada), z których wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy (grudzień'10 - listopad'11) sprzedano 1121 samochodów Subaru (w poprzednim takim samym okresie sprzedano 1594), w czym: Forester - 565, Legacy - 465, Impreza - 82 i Outback - 5 sztuk ( :shock: - przydałby się jakiś komentarz...) http://moto.pl/MotoPL/1,88571,10965790,Sprzedaz_aut___udostepniamy_pelne_dane.html http://www.samar.pl/__/19/19.m/48/19.t/7/Subaru---MotoTrendy.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...