Skocz do zawartości

hamulec STI - szału nie ma...


carlos-wrx

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba by sie kogos kto na SKP pracuje zapytac

Ja nawet nie mam tlumikow w tym vozidle :twisted:

 

 

:twisted: to musi fajnie chodzic:D

 

Ja w moim GT wywalilem koncowy i zostal jeszcze tylko kat ;) nawet fajnie gada ale spodziewalem sie lekko innego brzmienia;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krawwwcu : Chyba coś w tym jest co piszesz, bo ja w swoim mam założone heble z Cayenne Turbo i w sumie jestem zadowolony bardzo bo raczej nie zdychają, ale w zeszłym roku zauważyłem że tylne klocki chyba nie hamują równo bo połowa tarczy była tak jak być powinna, a połowa zaczęła pokrywać rdza. A że klocki dochodziły zdecydowałem się na wymianę tarcz też, no i zastanawiałem się czy nie pójść w coś lepszego na tył, ale stwierdziłem że jak przód taki zajebisty to mi to wystarcza i wjechała seria na tył, tarcze i klocki. I to był chyba błąd, bo zrobiłem 10tyś i zaczyna się to samo :( Faktycznie chyba tylne nie dają rady i nie hamuje to teraz równo, tylko tak jak piszesz większa cześć idzie na przód. Szukam już coś lepszego na tył 8)

 

a masz auto bez absu lub jest wylaczony?

 

Jezeli samochod byl fabrycznie z ABS a teraz go nie ma to musisz zmienic pompe hamulcowa i korektor sily hamowania, ktory jest na kielichu mcphersona, pomoże na Twoje dolegliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys gdzies przeczytalem ze jak sie w wueriksie zwiekszy hamulce tylko z przodu to sila rozkladu sil hamujacych przechodzi bardziej na przod przez co tyl nie jest wykozystywany ,przez co przednie heble maja wiecej roboty i dlatego zdychaja

To jest troszke bardziej skomplikowane. Patrz raczej w tej konwencji, ze przod (ten nowy) hamuje poprawnie, a tyl za slabo/dobrze/za mocno.

 

Przy hamowaniu nastepuje 'transfer' masy na przod. Zwieksza sie docisk przodu, wiec opony maja lepsza trakcje, wiec mozna spozytkowac potencjal duzo wiekszej tarczy. Kiedy docisk idzie na przod, tyl sie odkleja od nawierzchni.

 

Hamulec da tyle ile... przeniesie na droge opona.

To zalezy od jakosci opony, od twardosci zawieszenia (czyli tego ile auto przynurkuje), od rozkladu masy w samochodzie.

 

Auta maja tak projektowane hamulce, zeby dzialaly optymalnie przy ilus tam pasazerach w srodku i bagazu z tylu. Przeladowane hamuja za slabo. Z samym kierowca - tyl hamuje zbyt mocno. Zeby nie dochodzilo do tego to albo sa korektory hamowania albo ABS ktory je zastepuje. W upalankowym aucie mozna zwiekszyc rozmiar przednich hamulcow, nie zmieniac tylnych - i bedzie dobrze.

W cywilu gdzie jezdzi sie z wnetrzem, dziecmi, psem, walizami itd. powinno sie rowniez zmienic tyl.

 

Moim zdaniem sytuacja zjadania przednich hamulcow moze miec miejsce, gdy:

[a] tylne hamuja za mocno! i ABS je odlacza. Czyli mamy wielkie tarcze z przodu, dajemy po heblach, auto zaczyna nurkowac, przednie swietnie dzialaja, a tylne dzialaja tak jak poprzednio, tyle ze tyl sie odciazyl i opona gubi trakcje. Ingeruje ABS, popuszcza tylne hamulce, a przednie caly czas pracuja.

tylne hamuja rzeczywiscie za slabo, czyli jest duzy docisk z tylu (kompletne wnetrze, bagaze itd.), opony tylne dobrze kleja, a heble pracuja pelna para a i tak nie sa w stanie zablokowac kola, grzeja sie, slizgaja i przod odwala wiekszosc pracy. Tyle ze w tyj sytuacji rowniez tyl by sie konczyl, mysle ze nawet dramatycznie zeszkliwieniem klockow itp...

 

Wez seryjne auto, umyj felgii (polecam psik-psiki do kominkow i piekarnikow), a pozniej zrob paredziesiat hamowan i sprawdz ktore felgi sa usyfione. U mnie (a mam sporo bialych) tyl zawsze wyglada jak swiezy snieg, a przod... rdzawo czarny.

 

I jeszcze taki przypadek - Astra. Po wybebeszeniu niemal wszystkiego co dalo sie odkrecic/wyciac, lacznie z zalozeniem poliweglanowych szyb, tyl hamowal duzo za mocno. Seryjne korektory na nic sie zdaly, zalozylismy kreconego willwooda, zmiejszyl sile o jakies 40% i nadal tyl delikatnie bierze za mocno (na asfalt OK, na sypki nie). Teraz czekaja (caly czas brak czasu) dwa rozmiary mniejsze cylinderki do tylnych hamulcow. Sadze, ze to rozwiaze problem (najwyzej korektor willwooda wyleci).

Teraz pomysl czy cos zmieniloby zalozenie wiekszego hamulca z przodu? Nic... tyl nadal by nie mial trakcji. Czy cos daloby zalozenie slabszego przedniego? Tak - pewnie tyl by sie nie blokowal... bo przedni dzialalby tak slabo, ze nie stawial tylnego "pod sciana". Ale efektywnosc takiego zestawu bylaby tragiczna.

 

-- 3 mar 2011, o 09:21 --

 

\

To tama mała ciekawostka, założyłem an tył 2T z wrx, przód ma serię czyli 2T na 293.

Ostatnio byłem na rolkach i z wciśniętym na hama hamulcem nie mogłem zablokować tylnych kół

Trochę żałuję że nie sprawdziłem teorii bez bezpiecznika

A przednie sie zablokowaly? Moze sprobowac dac bardziej 'sportowe' klocki na tyl.

Tylko ze ta sytuajca miala miejsce teoretycznie na prostej. Zobacz ile razy stajesz przed koniecznoscia hamowania w luku, zakrecie, lub wykonania skretu w trakcie hamowania. Masz ABS i ESP to bedzie git, ale jak nie masz to mozesz sie bardzo zaskoczyc.

 

Trakcja opony jest rozdzielana na hamowania (lub przyspieszanie) i skret. Jesli w zakrecie polowa klejenia opony idzie na utrzymanie auta w torze jazdy, to na hamowanie zostaje juz tylko polowa. Jesli wyprostujesz kola, dasz ostro po heblach, a pozniej luzujac go wrocisz do skretu, to sukces. Jesli odruchowo w skrecie nacisniesz na hamulec to tyl wyleci jak z procy. Przetestowane pare razy na Ulezu przy roznych prednosciach (Ivi osiagnela dwa pelne obroty auta :twisted:). Przed tym wlasnie ma chronic slabszy tylny hamulec.

 

Aaaa... pompa hamulcowa jest 2-sekcyjna, a jej sekcje nie musza miec tej samej wydajnosci. Dodatkowo druga sekcja, ta na tyl, wlacza sie po pierwszej, czyli jest jakies minimalne opoznienie. Tak jest w autach z sekcjami przod/tyl. Nie wiem jak w tych z ukladem krzyzowym.

 

-- 3 mar 2011, o 09:26 --

 

a jednak lepiej hamuje z tego wynika - inny korektor ?

Widzialem kiedys porownanie z ktorego wynikalo, ze EVO ma... lepszy rozklad masy.

Sprawnosc hamulcow to tez kwestia zewieszenia... a popularny jest poglad, ze STI na sypkie, a EVO na asfalt.

wiedze ze wiesz o co mi chodzi ,tylko nie wiem po co sie tak rozpisales , "wez seryjne auto umyj felgi psik psik mam duzo bialych" to mi sie najbardziej podobalo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam ABS, ale go odłączyłem dawno temu. Czyli myślisz że to jest problem i powinienem go podpiąć z powrotem ???

ABS ma w serii funkcję rozdziału siły hamowania przód/tył. Jak jest odłączony to nie działa. Więc najlepiej go wywalić wogóle i założyć odpowiedni korektor (np. regulowany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam ABS, ale go odłączyłem dawno temu. Czyli myślisz że to jest problem i powinienem go podpiąć z powrotem ???

 

albo podpiąć, czego nie polecam, bo w GC8 ABS to nieporozumienie (źle działa)

 

Najlepiej kupic pompe z 4 wyjsciami i korektor siły hamowania do wersji bez ABS.

 

-- 04 mar 2011, 08:43 --

 

ABS ma w serii funkcję rozdziału siły hamowania przód/tył. Jak jest odłączony to nie działa. Więc najlepiej go wywalić wogóle i założyć odpowiedni korektor (np. regulowany)

 

albo właśnie tak. W samochodach z ABS tył jest zdecydowanie bardziej "aktywny" niż w autach bez ABS i odpięcie układu spowoduje że będzie działał ułomnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, dokładnie tak, jak pisze komancz. Można to jakoś poprawić ? Bez ABSu tył jest bardzo nerwowy.

 

Jacek, masz może taką pompe i korektor ? Swoja drogą, czy możliwe, żeby forkowa pompa nie radziła sobie dobrze z cisnieniem do złotych brembo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedze ze wiesz o co mi chodzi ,tylko nie wiem po co sie tak rozpisales

Mam brzydki zwyczaj dzielenia sie wiedza (a jak nie wiem, to staram sie sluchac... choc roznie mi wychodzi).

Jesli Cie to bawi, albo przeszkadza - to Twoj problem. Mozesz moje wypowiedzi pomijac :lol:

 

-- 4 mar 2011, o 09:59 --

 

Swoja drogą, czy możliwe, żeby forkowa pompa nie radziła sobie dobrze z cisnieniem do złotych brembo ?

Slyszalem ze jesli zmieniony przod i tyl - to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze o testach seryjnego EVO i Sti - roznica w masie ok 250 kg na korzysc imprezy.

 

Z całym szacunkiem ale raczy chyba kolega gadać bzdury :twisted:.

 

Za czasów GT, owszem, impreza ważyła około 1250 kg, ale new age waży prawie 1,5 tony - podobnie jak Evo.

 

EVO X jest znaczeni cięższe do STI (lanosa) (na pewno powyżej 100 kg różnicy) i również widziałem w sieci jakieś australijskie testy tychże aut i wynikało z nich, że EX ma z tyłu taki zacisk jak lanos z przodu - oczywiście na przodzie ma ponadto odpowiednio większy zacisk niż z tyłu (tarcze też chyba większe). Nie weryfikowałem czy to prawda, jak będę miał czas to postaram się wrzucić tutaj ten test.

Odnośnie STI GD i EVO 8-9 (7 chyba nieco lżejsze były) jest tak jak piszesz tzn. zbliżone masy.

 

Odnośnie balansu masy EVO vs. STI to czytałem że STI wypada lepiej pod tym względem ale musiałbym sprawdzić.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupic pompe z 4 wyjsciami i korektor siły hamowania do wersji bez ABS.

 

 

Wystarczy ta pompa co jest z 2 wyjsciami. Trzeba zastosowac 2 trojniki i kolektor sily hamowania tylko taki z 2 wejsciami i 2 wyjsciami zeby zachowac uklad krzyzowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupic pompe z 4 wyjsciami i korektor siły hamowania do wersji bez ABS.

 

 

Wystarczy ta pompa co jest z 2 wyjsciami. Trzeba zastosowac 2 trojniki i kolektor sily hamowania tylko taki z 2 wejsciami i 2 wyjsciami zeby zachowac uklad krzyzowy.

 

miałem takie rozwiązanie, zanim założyłem pompe z 4 wyjściami, sprawdza sie zdecydowanie gorzej i wygląda jak jeden wielki "drut" :(

 

-- 04 mar 2011, 20:02 --

 

kurde, dokładnie tak, jak pisze komancz. Można to jakoś poprawić ? Bez ABSu tył jest bardzo nerwowy.

 

Jacek, masz może taką pompe i korektor ? Swoja drogą, czy możliwe, żeby forkowa pompa nie radziła sobie dobrze z cisnieniem do złotych brembo ?

 

nie mam, ale dam dobrą radę:

 

mozna kupic z anglika i dorobić profi przewody - ja tak miałem, jest jak oem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz: czyli co najlepiej w moim wypadku założyć tą pompę z czterema wyjściami i korektor siły hamowania, ok, ale jaka by była najlepsza do mojego i korektor i zastanawiałem się nad zmianą tego tyłu na dwu tłoczkowy zacisk, czy jest to w ogóle sens jak mam przód od Cayenne ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz: czyli co najlepiej w moim wypadku założyć tą pompę z czterema wyjściami i korektor siły hamowania, ok, ale jaka by była najlepsza do mojego i korektor i zastanawiałem się nad zmianą tego tyłu na dwu tłoczkowy zacisk, czy jest to w ogóle sens jak mam przód od Cayenne ? :mrgreen:

 

kup od jakiejkolwiek GC8 ktora nie miala ABSu (nawet w niektorch wolnossących były takie same) koniecnie wraz z żeliwnym korektorem ktory jest na prawej kolumnie MCphersona. Dorob specjalne przewody hamulcowe i bedzie jak fabryka.

 

Przy takim kopycie jak masz na przodzie warto zalozyc na tyl 2 tloczek z WRXa, tylko trezba pokombinowac z odpowiednim zbalansowaniem, na poczatek mieszankami klockow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sytuacja zjadania przednich hamulcow moze miec miejsce, gdy:

[a] tylne hamuja za mocno! i ABS je odlacza. Czyli mamy wielkie tarcze z przodu, dajemy po heblach, auto zaczyna nurkowac, przednie swietnie dzialaja, a tylne dzialaja tak jak poprzednio, tyle ze tyl sie odciazyl i opona gubi trakcje. Ingeruje ABS, popuszcza tylne hamulce, a przednie caly czas pracuja.

tylne hamuja rzeczywiscie za slabo, czyli jest duzy docisk z tylu (kompletne wnetrze, bagaze itd.), opony tylne dobrze kleja, a heble pracuja pelna para a i tak nie sa w stanie zablokowac kola, grzeja sie, slizgaja i przod odwala wiekszosc pracy. Tyle ze w tyj sytuacji rowniez tyl by sie konczyl, mysle ze nawet dramatycznie zeszkliwieniem klockow itp...

 

Grzywa, punkt "b" i reszta tekstu -jak najbardziej, ale:

1. w "a " tył pracuje na maxa i jesli osiąga granicę przyczepności to jest kres jego (tyłu) możliwości w konkretnym aucie i w danych warunkach.Przód już nie może mieć mniej do roboty więc ten przypadek nie będzie przyczyną darcia przodu.

2. wiekszy hamulec z przodu będzie o tyle mniej zjadany,że po prostu większe klocki wolniej tracą grubość -jeśli tak rozumieć wiekszy hamulec.

3. dodatkowo w rozkładzie sił hamowania mają udział i komplikująsprawę szpery(praktycznie wszystkie). Gdy czysto,równo ,prosto-to głównie centralna.

Ale fajnie ,że Ci się chciało.

pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie rozwiązanie, zanim założyłem pompe z 4 wyjściami, sprawdza sie zdecydowanie gorzej i wygląda jak jeden wielki "drut" :(

 

Nie wypowiem sie jesli chodzi o 4 wyjscia bo Homologacja N-gupy nie pozwalala na zastosowaniem takiej pompy ale napewno nie wyglada to jak drut. Wszystko zalezy kto i jak prowadzi przwody i gdzie umieszcza trojniki. Ja jak je poprowadzilem (nie liczac ze szly wewnatrz samochodu) wygladaly na fabryczna instalacjie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

respect, dlatego wlasnie warto o tym rozmawiac. Moje doswiadczenia ze 'zwyklymi' mechanikami sa takie: "no wymienilem cylinderki bo jeden ciekl, wymienilem tez przewod hamulcowy bo korodowal, pokrecilem tu, pokrecilem tam, posmarowalem gdzies. Jest juz dobrze? No nie, nadal tyl sie blokuje. Nie wiem, widac tak musi byc". Autentycznie.

 

Co do szper, to wiekszosc aut ich nie ma ;) Powaznie zas, dobrze rozumiem ze to chodzi o 1,5 i 2 way? Czy seryjne LSD dziala przy hamowaniu? Ile 'way' jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie rozwiązanie, zanim założyłem pompe z 4 wyjściami, sprawdza sie zdecydowanie gorzej i wygląda jak jeden wielki "drut" :(

 

Nie wypowiem sie jesli chodzi o 4 wyjscia bo Homologacja N-gupy nie pozwalala na zastosowaniem takiej pompy ale napewno nie wyglada to jak drut. Wszystko zalezy kto i jak prowadzi przwody i gdzie umieszcza trojniki. Ja jak je poprowadzilem (nie liczac ze szly wewnatrz samochodu) wygladaly na fabryczna instalacjie.

 

Homologacja grupy N nie pozwala na zastosowanie zadnych trójników ponieważ homologowane były wersje bez ABSu właśnie z pompa i korektorem "żeliwnym"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie rozwiązanie, zanim założyłem pompe z 4 wyjściami, sprawdza sie zdecydowanie gorzej i wygląda jak jeden wielki "drut" :(

 

Nie wypowiem sie jesli chodzi o 4 wyjscia bo Homologacja N-gupy nie pozwalala na zastosowaniem takiej pompy ale napewno nie wyglada to jak drut. Wszystko zalezy kto i jak prowadzi przwody i gdzie umieszcza trojniki. Ja jak je poprowadzilem (nie liczac ze szly wewnatrz samochodu) wygladaly na fabryczna instalacjie.

 

Homologacja grupy N nie pozwala na zastosowanie zadnych trójników ponieważ homologowane były wersje bez ABSu właśnie z pompa i korektorem "żeliwnym"

 

 

Chyba sie nie rozumiemy. Ja nie mowie tu konkretnie o Imprezie, lecz jak wspomnialem wczesniej o Clio Sport bo takowe budowalem do N-grupy. Ogolna zasada budowy ukladu hamulcowego jest taka sama nie zaleznie od marki samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szper, to wiekszosc aut ich nie ma Powaznie zas, dobrze rozumiem ze to chodzi o 1,5 i 2 way? Czy seryjne LSD dziala przy hamowaniu? Ile 'way' jest?

 

dobrze rozumiesz .Wiskozowe LSD jest 2 way.Notabene przyzwyczailiśmy się ,że LSD to wisko.

Jak często bywa to sprawa definicji.Ściśle rozumując ograniczony poslizg mają też inne szpery (oprócz -co jasne sztywnej blokady).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzywaczewski, jeśli wywaliłeś abs w astrze to własnie tak jest że tył hamuje za mocno, tam razem z modułem jest korektor

 

mam pytanie z innej beczki, mam sti my95 i tam jest z przodu 2 tłoczkowy hebel. auto jest w oryginale i nie chce go wiesniaczyc ale musze wzmocnić hamulce bo jest dramat. Pytanie czy założenie jakichś mocnych klocków/dobrych tarcz coś da w małym heblu? czy zakładać 4 tłoczkowe subaru. Jeśli zakłądać to co potrzebuje do swapa, same zaciski i tarcze/klocki czy coś jeszcze? jarzma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...