Jump to content

hamulec STI - szału nie ma...


carlos-wrx
 Share

Recommended Posts

Wymieniłem u Siebie seryjne 4tłoczkowe zaciski WRXowe na złoty zacisk STI

 

p1010003yc.jpg

 

dołożyłem przewody w oplocie i klocki ds2500, do jazdy rekreacyjnej jest ok, ale przeżyłem kilka trudnych momentów, na tym zestawie podczas imprezy w Nowym Mieście n.P

 

Hamulec bardzo szybko się grzał, i kilkukrotnie podczas próby, dochodziło do "niesympatycznych" sytuacji gdzie, auto nie hamowało - miękki pedał i brak zdecydowanego efektu podczas dohamowywania to nie jest to czego sie spodziewałem - pierwszy raz uczestniczyłem w takiej pojezdżawce, dlatego nie miałem wczesniej punktu odniesienia. Jak mozna rozwiązać problem nadmiernego przegrzewania sie hamulcy? Chwilowo zestaw AP nie jest brany pod uwagę, ale może uda sie znaleźć jakieś pośrednie rozwiazanie - już jakiś czas temu, grzebiąc na alledrogo znalazlem cos takiego

 

1166476578_2

 

1166476578_6

 

z tego co widzę na 5x100 wchodzi - może warto się zainteresowac takim zestawem?

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest RC5+ i motul RBF660 dęba nie staje ale w górach przy szybkim :twisted: zjeździe hamulca nam nie brakowało :)

-- 31 lip 2010, o 11:01 --

U mnie jest RC5+ i motul RBF660 dęba nie staje ale w górach przy szybkim :twisted: zjeździe (konkretnie z przełęczy jugowskiej do kamionek :mrgreen: ) hamulca nam nie brakowało :)

Link to comment
Share on other sites

zacznij od płynu hamulcowego :D klocek może być lepszy lub gorszy, ale z tego co piszesz, ewidentnie płyn nie daje rady

 

zestaw od porszaka (cayenne) jest skuteczny, a koszty z tego co pamiętam, rozsądne

Link to comment
Share on other sites

Na nie-ASO temat hebla od prosiaka ogarniają. Chociaż z tego co czytałem to brembulec zły nie jest o ile reszta układu daje rade. A może zamiast w hebel inwestować warto mase auta zmniejszyć - powinno i lepiej hamować i skręcać.

Link to comment
Share on other sites

rbf z całą pewnością zaleję - odchudzac auta raczej nie bedą, chodzi mi tylko o to aby hamulec sie nie przegrzewał, wiem ze nawet najwieksza pojemność cieplna ukladu, ma swoje granice, ale w moim przypadku ta granica ustawiona jest za nisko - stąd moje pytanie o zestaw: np. Porsche - jest sens iść w tym kierunku? Cenowo nie wyszłoby źle - zakładając że sprzedałbym swoje zlote brembo to kwota do dołożenia mieści sie w granicach zdrowego rozsądku.

Link to comment
Share on other sites

Zmień płyn, ewentualnie klocki chociaż te są w miarę ok. Może trzeba poćwiczyć technikę hamowania? :mrgreen: Pastwienie się nad środkowym pedałem zabije niejeden układ 8)

Link to comment
Share on other sites

Może trzeba poćwiczyć technikę hamowania?

 

 

jaką technikę hamowania zastosowałbyś na wyjsciu ze slalomu przy 160, następnie 400m prostej (v. pow. 200) i dohamowanie do 40 km/h przed sekwencją bramek?

 

Spadochron ?

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jaką technikę hamowania zastosowałbyś na wyjsciu ze slalomu przy 160, następnie 400m prostej (v. pow. 200) i dohamowanie do 40 km/h przed sekwencją bramek?

 

Jeśli po takiej popierdółce Ci niknie hamulec z STi to jest coś nie halo albo masz za ciężkie koła :mrgreen:

 

Spadochron ?

 

:mrgreen:

 

W końcu ma kombi to się zmieści :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem u Siebie seryjne 4tłoczkowe zaciski WRXowe na złoty zacisk STI

 

[ http://img25.imageshack.us/img25/9332/p1010003yc.jpg ]

 

dołożyłem przewody w oplocie i klocki ds2500, do jazdy rekreacyjnej jest ok, ale przeżyłem kilka trudnych momentów, na tym zestawie podczas imprezy w Nowym Mieście n.P

 

Hamulec bardzo szybko się grzał, i kilkukrotnie podczas próby, dochodziło do "niesympatycznych" sytuacji gdzie, auto nie hamowało - miękki pedał i brak zdecydowanego efektu podczas dohamowywania to nie jest to czego sie spodziewałem - pierwszy raz uczestniczyłem w takiej pojezdżawce, dlatego nie miałem wczesniej punktu odniesienia. Jak mozna rozwiązać problem nadmiernego przegrzewania sie hamulcy? Chwilowo zestaw AP nie jest brany pod uwagę, ale może uda sie znaleźć jakieś pośrednie rozwiazanie - już jakiś czas temu, grzebiąc na alledrogo znalazlem cos takiego

 

[ http://img16.allegroimg.pl/photos/400x300/11/66/47/65/1166476578_2 ]

 

[ http://img16.allegroimg.pl/photos/400x300/11/66/47/65/1166476578_6 ]

 

z tego co widzę na 5x100 wchodzi - może warto się zainteresowac takim zestawem?

 

jeździsz z ABS ? Jak tak spróbuj bez

Link to comment
Share on other sites

sprawdz lozyska jak sa slabe to hamulec sie bedzie zachowywal tak jak opisales mialem podobne objawy po zalozeniu zestawu od prosiaka jak lozyska juz nie dawaly rady pamietaj ze im wieksza tarcza tym wieksza dzwignia dzialajaca na lozysko= szybkie ich zabijanie a w 5x100 lozyska nie sa za mocna strona:)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli po takiej popierdółce Ci niknie hamulec z STi to jest coś nie halo albo masz za ciężkie koła

 

 

no nie takiej popierdółce, w/w przypadek był takim momentem krytycznym, cos nie halo zaczęło byc po pierwszych 3 - 4 ostrych okrążeniach, dym z klocków, miekki pedał hamulca - studzenie nie wiele juz później pomagało

 

-- 31 lip 2010, o 15:54 --

 

sprawdz lozyska jak sa slabe to hamulec sie bedzie zachowywal tak jak opisales

 

 

ok , dzieki - przy przeglądzie nadmienię aby zostały sprawdzone

Link to comment
Share on other sites

Carlos - z tego co piszesz, to do sprawdzenia jest w pierwszej kolejności płyn hamulcowy. Możesz zalać Motula RBF (dobry i tani - czyli jak TESCO :lol: ) lub Castrola SRF (bardzo dobry i drogi - super kawior, polecam).

Link to comment
Share on other sites

Wprawdzie już milion :mrgreen: osób powyżej Ci to doradziło, ale spróbuj zacząć od dobrego płynu (RBF660) :idea: Jak to nie wystarczy, to faktycznie masz pretekst do kolejnego moda :wink: BTW w nielegalu w wątku bebna są zdjęcia fajnego hebelka :shock:

Link to comment
Share on other sites

taaa od rs6/r8/gallardo

 

...aż tak wysoko nie celuje

 

 

Powiem Ci tak, byłem kilkadziesiat razy na Ułęzu, kielcach, itp, i nigdy nie brakło mi hamulca na zaciskach STI , raz tylko pękła mi tarcza, ale to wina klocka . Zapytaj zresztą Wróbla, on zawsze był zachwycony moim hamulcem. Proces hamowania jest dość na pozór skomplikowany, i zależy od bardzo wielu parametrów , to że masz zacisk brembo i klocek 2500 , nie przesądza że musisz mieć hamulcec super :roll:

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci tak, byłem kilkadziesiat razy na Ułęzu, kielcach, itp, i nigdy nie brakło mi hamulca na zaciskach STI , raz tylko pękła mi tarcza, ale to wina klocka . Zapytaj zresztą Wróbla, on zawsze był zachwycony moim hamulcem. Proces hamowania jest dość na pozór skomplikowany, i zależy od bardzo wielu parametrów , to że masz zacisk brembo i klocek 2500 , nie przesądza że musisz mieć hamulcec super :roll:

 

czyli mam poprostu nie marudzić :roll:

Link to comment
Share on other sites

nie , to nie to, spróbuj do tego podejść nieco inaczej, zrób sobie test , i na rozgrzanym hamulcu ( wtedy kiedy myślisz że jest mieki pedał ) zmierz drogę hamowania, np. ze 100km/h , ewentualnie porównaj sie z kimś innym , aby wykluczyć subiektywne wrażenia 8)

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx, jestem bardzo zdziwiony, że hamulunek Brembo "twoim zdaniem" kiepsko działa. Wczoraj mój kolega, który jeździł EVO, na jakimś lepsiejszym zestawie, stwierdził, że mam za mocny hamulec! Miałem tak na początku używania takiego zestawu, że się szybko grzał i nie był efektywny, ale była to ewidentnie wina słabych klocków. Przy wymianie zestawu wymieniłem podobnie jak Ty, przewody ale wymieniłem również płyn bo i tak miał już więcej niż trzy lata. Teraz po wymianie klocków na Hawk'i po testach w górach, są po prostu rewelacyjne!!!

Link to comment
Share on other sites

klocek załatwi sprawę? płyn to (chyba) dot5 , wiem że mozna wskoczyc na rbf motulowy

 

jeździł ktos na tym zestawie zacisków z logo porsche? jaki jest efekt w stosunku do złotego brembo?

 

Mam z nim styczność w touaregu V8 4.2 chodź to nie do końca to samo, tam jest system z przodu na 2 klocki na koło, a nie 4.

Tarcza przód tw 350mm 6 tłoczków, tył tw 330mm 4 tłoczki.

 

Jak to działa :?:

Biorąc pod uwagę ciężar samochodu to spisują się bardzo bardzo sprawnie :twisted:

Jak by działały w subaru :?: Nie wiem.

To są zaciski brembo przynajmniej tak na nich jest napisane :mrgreen:

 

Tył: http://moto.allegro.pl/item1167250501_a ... y_tyl.html

http://moto.allegro.pl/item1150914514_v ... y_tyl.html

 

Przód:Po lifcie http://moto.allegro.pl/item1112524316_v ... przod.html

Przed liftem http://moto.allegro.pl/item1167604539_z ... przod.html

 

Cena bajeczna 8)

Tylko ktoś by to mógł założyć i przetrzeć szlak :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...