Jump to content

Bierze olej - dlaczego i co zrobić?


Ptok
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Pominę tradycyjne utyskiwanie na sposób pomiaru oleju w Subaru. Faktem jest , że mój Forek zaczął brać olej - obecnie nawet do 2-3 l na 15.000 km. Powody mogą być co najmniej dwa: przy przebiegu 145.000 przed zmiana oleju dodałem preparatu czyszczącego MOTUL,, auto jeżdżone na gazie (obecnie ma 175.000 przebiegu). Jeżdżony na Motulu 5w40 X-cess i Valvoline 10W40 (obecnie - takim zalewa mi mechanik)

Opcji jest co najmniej parę:

- dolewać i nie przejmować się

- pomyśleć o remoncie silnia (koszty)

- zastosować wynalazki typu ceramizery

- zawór PCV (wątek znalazłem na FAQ) do wymiany

 

Czy jest jakiś sposób aby bez demontażu silnika stwierdzić przyczynę brania oleju? W tym roku wymieniłem amory i muszę zrobić rozrząd, kolejny kosztowny remont to ból.

Czy ktoś stosował w takiej sytuacji ceramizery? w necie jest od groma pozytywnych opinii na ten temat,ale mechanicy kręca nosem.

Czy ew jest jeszcze inne wyjście z sytuacji?

 

 

 

Ptok

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Czy ew jest jeszcze inne wyjście z sytuacji?

 

Wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych zdecydowanie pomoże. Wszystkie inne wynalazki według mnie nic nie dają.... już lepiej przejśc na "tani olej" i pilnowac stanu.

Zakładam , że w silniku jest wszystko ok. i zwiększone zużycie wynika z przebiegu.

AK

Link to comment
Share on other sites

- zastosować wynalazki typu ceramizery

 

 

To lepiej od razu piachu nasyp w silnik. Rownie skutecznie powtstrzyma wyplyw oleju. Stanowczo odradzam stosowanie czegokolwiek dolewanego do olejow silnikowych. Jesli silnik bierze olej to znaczy, ze jest do remontu i zadne cudowne specyfiki wlewane przez korek nie pomoga a przy remoncie sam sie przekonasz, jak bardzo potrafia upaprac silnik od srodka.

Link to comment
Share on other sites

przy przebiegu 145.000 przed zmiana oleju dodałem preparatu czyszczącego MOTUL

od tego się zaczęło branie oleju :idea: :?:

jakiś dymek z wydechu się wydobywa :idea: :?:

 

zawór PCV (wątek znalazłem na FAQ) do wymiany

jeśli olej z bagnetu nie "pachnie" tylko olejem, na gazie może być trudniej to stwierdzić ale przy tym przebiegu i po płukance po 145kkm może się wymiana PCV przydać.

 

Valvoline 10W40 (obecnie - takim zalewa mi mechanik)

ja bym sprawdził konsumpcję na tym oleju:

http://www.top1oil.com.pl/produkt/zenzation/ znajdziesz na Alle - od dystrybutora, to jest olej na którym konsumpcja=0 (zwłaszcza w NA) mimo katowania nawet więc sprawdzisz ile winy w silniku a ile w obecnym oleju.

 

Ja po ww. Valvo i przed wymianą PCV bym silnik ponownie porządnie umył tym:

http://www.lubegard.com/~/C-182/LUBEGARD+Engine+Flush też jest na Alle od dystrybutora PL.

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Z tego co piszesz to powinno być za Tobą siwo jak jedziesz. To raczej nie jest normalne, ja obstawiam pierścienie co przy tym przebiegu nie powinno mieć miejsca, nie chce zganiać na LPG ale widziałem kiedyś jak wyglądają tłoki i pierścienie wyjęte z silnika napędzanym tym "paliwem" ;)

Link to comment
Share on other sites

ubytek oleju zależy też w pewnym stopniu od stylu jazdy, jak np. lecisz dłuższy czas na wysokich obrotach , albo b.wysokich .. to prawie każdy silnik zje trochę oleju ...

... ja bym wrócił do Motula i sprawdził czy mu apetyt na olej nie zmaleje ...

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel
0,2 l / 1000 km to chyba nie jest dużo

 

Ale to nie Mazda RX-8, to jest ponad 2 litry pomiędzy wymianami czyli prawie połowa :!:, ja leje motula i wymieniam co 6000km, ubytków nie widzę choć nie jestem lekarzem z Niemiec, nie mam 80 lat i nie jeżdżę tym samochodem tylko do kościoła w niedziele :)

Link to comment
Share on other sites

No kiedy właśnie nie jest siwo, a ostatnie pół roku jeżdżę raczej "emerycko" Robię dziennie 10-20km i nawet nie ma gdzie przegonić auta. Jak gdzieś wypalę dalej to deptam ale bez przesady (i przełączam na benzynę, żeby wtryski popracowały). Spróbuje tego zaworu PCV przy okazji i będę obserwował.

Dzięki wszystkim za uwagi.

 

Ptok

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

To ja obstawiam jakiś wyciek, może pooglądaj dobrze miskę bo jeśli masz osłonę to właśnie na nią kapie i nawet niczego nie jesteś w stanie zauważyć :)

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe, że moje 2.0T nie biorą oleju :P

 

No widzisz - mój poprzedni silnik lubił sobie chlapnąć i przyzwyczaiłem się do sprawdzania poziomu co kilka dni (często tak co 2 :) ). A na obecnym silniku sprawdzam co jakiś czas i ciągle tyle samo, aż nie mogę w to uwierzyć, płynu chłodniczego nie ubywa, ASO zadnych usterek nie stwierdziło no ale i tak sprawdzam i zastanawiam się :" o cu mu chodzi?" , nie smakuje czy jak ? Już nawet zapasowe 2l na dolewki wyjalem z auta i wrzucilem do garazu, narazie ok 4 tys. km zrobilem i oleju wciaz tyle samo. Mowisz ze to moze być normalne ?

Link to comment
Share on other sites

Najwyraźniej :P Sam byłem w szoku, jak kupiłem WRXa upalałem go tylko i wyłącznie i nigdy nie musiałem dolewać oleju (nigdy nie ubyło ani trochę!!!). Inna sprawa, że olej wymieniam co dwa-trzy upalania.

 

W STi jak olej jest świerzy, przez 5 tyś nawet milimetr go nie ubędzie. Przez pozostałe 2.5 tyś zazwyczaj z 2-3 mm schodzą. ale nigdy nie dolewałem jeszcze do niego.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Mój OBK (2,5 N/A) 2 litry oleju na 15 000km to wciąga bez problemów :roll:

Ja tam mu nie żałuję, bo poprzednia Honda też miała podobny apetyt. W obydwu samochodach nic się poza tym nie dzieje/działo - żadnych wycieków, dymów z wydechu itp. Uznałem więc, że to norma i po prostu sprawdzam poziom co mniej więcej 1 000 km. Obydwu samochodom serwowałem M1 (OBK ma 130 kkm i jeździ na 5W/30).

Link to comment
Share on other sites

co do PCV, to po wymianie, mój forek prawie nie bierze x-clean 5w40. Przed wyminą pcv Olej bardzo śmierdział benzyną, o wymianie śmierdzi olejem.

 

Za 500km, ponownie wracam do x-clean 5w30 i spodziewam się większego zużucia oleju, ale to się jeszcze okaże.

 

U mnie zużycie 5w30 jest ściśle związane z jazdą. Normalnie to około litr (min max na bagnecie) a jak bardzo ostro to nawet 0,5l na 2000km

 

Auto nie dymi, nic nie cieknie. Wymiana oleju co 7500km od 105k przebiegu, przedtem, co 15kkm. Od 75kkm za kazdym razme płukanka motulem - bez negatywnych konsekwencji

 

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...