Adam12 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 u mnie tez cos takiego wystapilo. Z racji tego, ze teraz smigam sluzbowym paskiem auto stoi no i po 2 tygodniach bicie na kierownicy. Przeszlo ale jak przejechalem 800m z gazem i hamulcem. Podejrzewam ze to moze byc skutek dzialania soli na okladziny. Jutro szybsza trasa do swiss to sie przekonamy. Podajcie namiar na te brembo .... u mnie hamulce musze byc 1a :!: SIP ma w ofercie zestaw Brembo pasujący do OBK ale trzeba felgi zmienić więc operacja jest kosztowna. 10.000pln + koszty montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 10.000pln + koszty montażu. powiedzmy 8 tys w tym montaż.... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Panie Andrzeju... To dlaczego nie zrobicie tak: wszystkie auta poddac wymianie: za 5 tys i doliczyc do ceny odgornej. po co problemy itp... poza tym: dealer mi mowil !SUBARU! ta nazwa mowi sama za siebie........... jestem przekonany, ze ta marka jest ok i prawie "NAJ"... ale takie rzeczy... peugot taka zabojadowa marka wymieniala ..... a SIP wspólczuje koledze... ja juz nie dotykam środkowego pedalu,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Taka fabryczna zmiana raczej nie wchodzi w grę z kilku powodów. min. byłoby to przyznanie się do wady fabrycznych hamulców. Kolejna sprawa to fakt, że wysyp "krzywiących się tarcz" to były roczniki MY05 - MY06 potem kłopot zniknął lub przynajmniej nie mówiło się o nim na forum. Gdyby tak było na 100% zamówiłbym wymianę na brembo w zamówionym aucie. Felgi i tarcze sprzedawane jako nieużywane mają "rozsądną" cenę i znacznie obniżyłyby koszty. A tak co pozostaje ? Jeden z Panów w ASO w Krakowie z rozbrajająca szczerością powiedział, że za bardzo nie ma na co wymienić oprócz identycznych tarcz i klocków od OBK MY10. W konsekwencji za następne 10k - 20km lub wcześniej może być to samo. Paranoja...... PS. "Niedotykanie" środkowego pedału nie wiele zmienia. OBK jeżdżę głównie w strasie i jego przebieg to 70%-80% autostrady w Niemczech. Klocki są zużyte w minimalny sposób a tarcze wyglądają jak nowe. Żadnego nawet minimalnego rantu. Przy moim "sposobie" jazdy na tarczach robię 100 -120k km a na fabrycznych ( moim zdaniem najtrwalszych ) klockach 50-60k km. Co nie zmienia faktu, że się pogięły. Podejrzewam, że u kogoś innego "normalnie" jeżdżącego w mieście padłyby znacznie wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 wczoraj do szwajcarii a dzisiaj rano z powrotem. Wczoraj nie dalo rady szybko ale dzisiaj 200 km w 1h 30 min z tego 30 km w szwajcarii 80 km /h w niemczech 210 (malo hamowalem ). Problem tkwi w wykladzinych, ktore bardzo zle znosza sol, mrozy i nieuzywanie. Teraz znowu hamuje :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Podejrzewam, że u kogoś innego "normalnie" jeżdżącego w mieście padłyby znacznie wcześniej. Problem bijacych tarcz od dłuzszego czasu to sporadyczne przypadki , trudno wiec odniesc się co do przyczyny... -- 16 sty 2011, o 12:02 -- wszystkie auta poddac wymianie: za 5 tys i doliczyc do ceny odgornej. Jak do tej pory nie spotkalem sie z narzekaniem na skutecznosc hamowania w nowych modelach Subaru. Oczywiscie zalezy to od sposobu jazdy ale zarowno ruch na drogach jak i kontrole policyjne powodują , a w niedługim czasie spowodują :wink: , że szybkosci osiagane przez kierowców bedą zblizone do tych z kodeksu dogowego. Wplyw na zuzycie ukladów hamulcowych moze miec równie cena paliwa.... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Tym bardziej SIP/ASO powinny mieć indywidualne podejście do takich przypadków. Zobaczymy jak sprawa potoczy się dalej. Skuteczność hamowania to rzecz względna. Ja też nie narzekałem do momentu kiedy tarcze były proste..... teraz też hamują tylko kierownicę wyrywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Ja kilkakrotnie miałem wrażenie że hamowanie jest raz mocniejsze raz słabsze ... Póki co chyba "przeszło" i jest OK, ale poobserwuję temat. Byle tylko "nagła słabość" nie dopadła nikogo kiedy bardzo potrzebuje pełnej sprawności hamulców ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Ja kilkakrotnie miałem wrażenie że hamowanie jest raz mocniejsze raz słabsze ...Póki co chyba "przeszło" i jest OK, ale poobserwuję temat. Byle tylko "nagła słabość" nie dopadła nikogo kiedy bardzo potrzebuje pełnej sprawności hamulców ... to akurat może zależeć od temperatury tarcz. zimne hamują słabo, rozgrzane dobrze, mocno rozgrzane miękną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 -- Pn sty 17, 2011 3:06 pm -- Podejrzewam, że u kogoś innego "normalnie" jeżdżącego w mieście padłyby znacznie wcześniej. Problem bijacych tarcz od dłuzszego czasu to sporadyczne przypadki , trudno wiec odniesc się co do przyczyny... tym bardziej nie rozumiem SIP, ze nie uznaja reklamacji... a ta marka przeciez nie wyskoczyla kozie z pod ogona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Z ostatecznymi opiniami proponuję się jeszcze wstrzymać. Jutro będę dużo mądrzejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paszczak Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Mam do Was pytanko dotyczące oleju w OBK MY10 2.0D. Przy 2000 km wymieniłem olej, teraz mam 9000 km na liczniku. Wcześniej był fabryczny Castrol, teraz Lotos Quazar 5W30. Po tych 7000 km od wymiany olej zrobił się już zupełnie czarny na bagnecie - nie za szybko? No i coś za dużo dolewam - przez te 7000 km dolałem 1.75 litra - to normalne u Was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Mam do Was pytanko dotyczące oleju w OBK MY10 2.0D. Przy 2000 km wymieniłem olej, teraz mam 9000 km na liczniku. Wcześniej był fabryczny Castrol, teraz Lotos Quazar 5W30. Po tych 7000 km od wymiany olej zrobił się już zupełnie czarny na bagnecie - nie za szybko? No i coś za dużo dolewam - przez te 7000 km dolałem 1.75 litra - to normalne u Was? my po 5 tys. km zmieniliśmy na Motul i tego oleju się trzymamy w obu samochodach - zużycie między przeglądami śladowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Skąd informacja, że fabrycznie zalany był Castrol ? Nawet ASO nie wiedzą ( lub nie chcą powiedzieć ) co jest w nowych silnikach. U mnie zmiany oleju co 7 8k km. Zużycie minimalne. Stan lekko powyżej połowy między Full - Low. Paszczak - jak sprawdzasz stan oleju ? Ile po zgaszeniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Skąd informacja, że fabrycznie zalany był Castrol ? Nawet ASO nie wiedzą ( lub nie chcą powiedzieć ) co jest w nowych silnikach. myślę, że z etykiety na opakowaniu buteleczki zapasowej ale to świadczy jedynie o tym, z kim SIP lub Niemcy mają aktualnie umowę sponsoringową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Skąd informacja, że fabrycznie zalany był Castrol ? Nawet ASO nie wiedzą ( lub nie chcą powiedzieć ) co jest w nowych silnikach. myślę, że z etykiety na opakowaniu buteleczki zapasowej ale to świadczy jedynie o tym, z kim SIP lub Niemcy mają aktualnie umowę sponsoringową o mamo! o czym mówisz ? O tym co SIP włożył do bagażnika ( ja dostałem Lotosa )? Czy o oleju jakim został zalany silnik w Japonii ? Ja miałem na myśli ten drugi przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paszczak Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Paszczak - jak sprawdzasz stan oleju ? Ile po zgaszeniu silnika. Jak sprawdzam zgodnie z instrukcją (parę minut po zgaszeniu silnika), to ciężko mi cokolwiek zobaczyć, ale olej jest gdzieś pomiędzy połową a górną kreską (czemu u diabła instrukcja każe sprawdzać tak krótko po zgaszeniu silnika?). Dla spokoju ducha czasem sprawdzam też na zimnym silniku, wtedy jest z grubsza na górnej kresce, może trochę niżej. P.S. Co z tą czarną barwą oleju po 7000 km, tak ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Jak sprawdzam zgodnie z instrukcją (parę minut po zgaszeniu silnika), to ciężko mi cokolwiek zobaczyć, ale olej jest gdzieś pomiędzy połową a górną kreską (czemu u diabła instrukcja każe sprawdzać tak krótko po zgaszeniu silnika?). Ważne jest ile minut po zgaszeniu silnika Pisałem niedawno winnym wątku, że według instrukcji w Dieslu nie należy sprawdzać później niż po 5-ciu minutach, bo może to prowadzić do zakłamania rzeczywistego poziomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo40 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 P.S. Co z tą czarną barwą oleju po 7000 km, tak ma być? W dyszlu to normalka. Nieraz po pierwszym odpaleniu jest już czarny w szczególności w silnikach o większym przebiegu. Diesel wytwarza więcej sadzy niż benzyniak , oprócz tego typowy olej do diesla (ten z oznaczeniem DIESEL ) posiada więcej związków wiążących sadzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOLO Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Na jakie wysokości łapie Wam sprzęgło? Po przejechanie niespełna 15kkm mam wrażenie, iż muszę pedał praktycznie puścić by sprzęglić. A może to tylko wyimaginowane obawy związane z problemem sprzęgła? Oby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Na jakie wysokości łapie Wam sprzęgło? Po przejechanie niespełna 15kkm mam wrażenie, iż muszę pedał praktycznie puścić by sprzęglić. A może to tylko wyimaginowane obawy związane z problemem sprzęgła? Oby. gdzieś już o tym pisałem, że u mnie jest tak samo (przebieg 25 tys. km) i też się niepokoję - parę razy udało mi się przypiec sprzęgło, ale nie przypuszczam, żeby od tych paru razy się spaliło podczas przeglądu po 30 tys. poproszę, żeby mi to obejrzeli i ewentualnie wyregulowali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Paszczak - jak sprawdzasz stan oleju ? Ile po zgaszeniu silnika. Jak sprawdzam zgodnie z instrukcją (parę minut po zgaszeniu silnika), to ciężko mi cokolwiek zobaczyć, ale olej jest gdzieś pomiędzy połową a górną kreską (czemu u diabła instrukcja każe sprawdzać tak krótko po zgaszeniu silnika?). Dla spokoju ducha czasem sprawdzam też na zimnym silniku, wtedy jest z grubsza na górnej kresce, może trochę niżej. P.S. Co z tą czarną barwą oleju po 7000 km, tak ma być? Ze względu na budowę silnika 2.0D ( nie pytajcie o szczegóły bo ich nie znam ) poziom oleju trzeba sprawdzać w 5 -7 minut po zgaszeniu silnika. Nie wcześniej bo nie zdarzy spłynąć nie później bo odczyt będzie przekłamany. Jeżeli poziom jest OK to barwa jest drugorzędną sprawą. Może kolega Wlyszkow czyta ten post to nas oświeci.... -- 25 sty 2011, o 12:07 -- Dla zainteresowanych poprawieniem hamulców mam dobrą i złą informację. Dzisiaj korzystając z uprzejmości ASO przymierzaliśmy tarcze od Legacy GT, które są znacznie większe ( 316mm=> seria 294mm ) oraz mają lepsze chłodzenie. Pasują idealnie i co najważniejsze mieszczą się w seryjnej feldze. Żeby nie było tak pięknie to trzeba zmienić zacisk na wersję z L GT ale najgorsze jest to, że raczej zamienników nie ma i nie będzie więc koszty mogą być spore. A już myślałem ze jest prosty sposób ba swap z Legacy GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 ale najgorsze jest to, że raczej zamienników nie ma i nie będzie więc koszty mogą być spore. o jakich zamiennikach myślisz, bo się zgubiłem :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 (...) Dla zainteresowanych poprawieniem hamulców mam dobrą i złą informację.Dzisiaj korzystając z uprzejmości ASO przymierzaliśmy tarcze od Legacy GT, które są znacznie większe ( 316mm=> seria 294mm ) oraz mają lepsze chłodzenie. Pasują idealnie i co najważniejsze mieszczą się w seryjnej feldze. Żeby nie było tak pięknie to trzeba zmienić zacisk na wersję z L GT ale najgorsze jest to, że raczej zamienników nie ma i nie będzie więc koszty mogą być spore. A już myślałem ze jest prosty sposób ba swap z Legacy GT. trzeba polowac na uzywane hamulce od nowszych H6 (316mm) i po sprawie... chyba w ogloszeniach ostatnio byl zestaw edit: o tu sa :arrow: viewtopic.php?f=16&t=140515&p=1210269&hilit=zaciski+H6#p1210269 (nawet oslony sa, pewnie sprzedawca zalozyl do siebie zestaw BREMBO z SIP ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 ale najgorsze jest to, że raczej zamienników nie ma i nie będzie więc koszty mogą być spore. o jakich zamiennikach myślisz, bo się zgubiłem :? czyli nie oryginały, które w ASO są dość drogie. -- 25 sty 2011, o 13:53 -- (...) Dla zainteresowanych poprawieniem hamulców mam dobrą i złą informację.Dzisiaj korzystając z uprzejmości ASO przymierzaliśmy tarcze od Legacy GT, które są znacznie większe ( 316mm=> seria 294mm ) oraz mają lepsze chłodzenie. Pasują idealnie i co najważniejsze mieszczą się w seryjnej feldze. Żeby nie było tak pięknie to trzeba zmienić zacisk na wersję z L GT ale najgorsze jest to, że raczej zamienników nie ma i nie będzie więc koszty mogą być spore. A już myślałem ze jest prosty sposób ba swap z Legacy GT. trzeba polowac na uzywane hamulce od nowszych H6 (316mm) i po sprawie... chyba w ogloszeniach ostatnio byl zestaw edit: o tu sa :arrow: viewtopic.php?f=16&t=140515&p=1210269&hilit=zaciski+H6#p1210269 (nawet oslony sa, pewnie sprzedawca zalozyl do siebie zestaw BREMBO z SIP ) jeśli to jest to samo co widziałem dzisiaj to 1200 jest bardzo konkurencyjną ceną. Nie wiedziałem, że H6 mają większe hamulce od pozostałych OBK. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się