Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko dobrze Góral ale najpierw trzeba przypomnieć sobie do czego ten czujnik jest i na co ma reagować. Bo właśnie te luźne mocowanie nie przynosiło rezultatu a jedynie mocowanie właśnie na gumie dało efekt z którego jestem zadowolony. W roli wyjaśnienia z tą bolączką bujałem się sporo czasu czytając wszystko i sluchając wszystkich nawet Twoich rad ale nie przynosiło to efektu który mnie zadowoli. Jak już straciłem wszystkie nerwy (nawet myśl mnie ogarnęła żeby to pa..ło sprzedać) ale poszedłem po rozum do głowy (na szczęście) i zastosowałem ostatnią zmianę no i jak ręką odjoł. Opisałem to tylko po to aby inni co borykają się z tym problemem mieli cień szansy i nie wydawali sporo kasy na różne ściemniane softy co niby subaru zrobiło po to aby naprawić swój bład producencki. Poczekajmy na osobę która skorzysta z rady i wypowie się na temat ewentualnej poprawy na co gorąco liczę bo ja jestem bardzo zadowolony i dopiero mogę się delektować jazdą tym niesamowitym autkiem.

 

Ryzykanci z Was, oby wam korby z boku nie wyszły jak się prawdziwe spalanie stukowe pojawi, czego nikt by nie chciał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuti411, a skąd wiesz, że po tej operacji czujnik "usłyszy" prawdziwe spalanie stukowe?

 

Lepiej go powiesić luźno i dokładnie osłuchać silnik...

Dokładnie osłuchać? To znaczy na hamowni, przy różnym obciążeniu, w różnych temperaturach, na różnym paliwie (i nie chodzi tylko o wybór marki i ilości oktanów)? Przecież warunki pracy się ciągle zmieniają a ECU będzie jechać na max. wyprzedzeniu zapłonu.

Ja jestem przekonany że te rozwiązania działają ale nie zastanawia Was co tak naprawdę rejestruje ten czujnik?

Powtórzę:

Po resecie silnik próbuje maksymalnie wyprzedzać zapłon i tylko wtedy u mnie w logach pojawiają się sygnały spalania stukowego (pojedyncze). Jak silnik skoryguje wyprzedzanie to stukowiec milczy - jakiś inny dźwięk też wtedy znika?

Urbi. Problem cały czas tkwi w tym że ten czujnik zamiast łapać prawdziwe spalanie stukowe to on łapie lekki stukot zaworów lub innych elementów w silniku np. w moim przypadku zaworki gazowe a nie powinien. Komputer otczytując wartości rezystancji zależne od szmerów w silniku reaguje tym że obniża ilość wtryskinego paliwa bo interpretuje to jako spalanie stukowe chociaż go nie ma. Co do samego spalania stukowego to ten czujnik po tej operacji go nie wykryje ale i nie musi bo to spalanie stukowe jak nie którzy nie wiedzą może nie wystąpić w całej chistorii użytkowania auta. Spalanie stukowe występuje w 90% przy złej ilości oktanów. Zastosowanie przeniesienia czujnika redukuje mulenie ale nie sprawdzi spalania stukowego coś za coś. Jak kto kolwiek będzie miał spalanie stukowe uwieżcie mi że je usłyszy i samemu będzie można lekko zdjąć nogę z gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to spalanie stukowe jak nie którzy nie wiedzą może nie wystąpić w całej historii użytkowania auta.

 

Gdyby tak było to rewelacja! Tyle że ja gdzieś czytałem, że spalanie stukowe może być o różnym nasileniu. Jak je słychać tak jak mówisz - głośno - to już może być bardzo źle. ECU testuje w subaru bardzo "agresywne" wyprzedzanie zapłonu i dzięki temu może w pełni wykorzystać wysoko oktanowe paliwa, a jednocześnie nie spala stukowo jeżeli zalejesz niskie oktany (wtedy koryguje się do innej mapy). Moim zdaniem jazda z głuchym stukowcem jest ryzykowna.

Może to bzdury, ale w jednym ASO powiedzieli mi, że w Niemczech problem "mulenia" nie występuje ze względu na wyższą jakość paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mieszkam w angli tankuje tylko 98 i tez mam ten problem wiec nie sądzę żeby paliwo cos poprawiło.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Ciekawy jestem jakby wymienic czujnik ale nie na oryginał tylko na zamiennik czy też by był taki czuły?

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czułości czujnika to nie on odpowiada za to tylko ECU który ma zapisaną pewną logikę interpretacji rezystancji czujnika. Zmiana na inny czujnik nic nieda dlatego subaru wprowadziło uaktualnienie softa po to aby ECU w mniejszym stopniu i w innych zakresach rezystancji czujnika reagował obcięciem dawki paliwa. Problem spalania stukowego w innych autach o mocy powyżej 200KM i tankowaniu 95 pb nie istniejae dlaczego? @Urbi

 

Moim zdaniem jak już wystąpi spalanie stukowe to musi być naprąwdę ekstremum z silnikiem. Nie spotkałem żadnego auta które w normalnych warunkach ma non stop spalanie stukowe. Jeśli wszyscy boją się przełożyć czujnik to dlaczego przeganiają auto wtedy gdy jest mulenie. Bo z teori kolegów występuje spalanie stukowe i jest to niebezpieczne dla silnika.

 

Kilka info dla tych którzy chcą zapomnieć o problemie. Aby wyjąć czujnik należy odpiąć wąż od pompy powietrza wtórnego oraz zdjać puszkę rezonansową powietrza dolotowego i ostania żecz zdjąć wężyk z płynem chłodniczym od przepustnicy poto aby był dostęp do czujnika. Schowany jest on głebiej przy bloku silnika poniżej przepustnicy. (Klucz 12 nasadowy z przedłużką)

tl7y.jpg

urg3.jpg

on6h.jpg

Sprawdzić jak auto się sprawuje po tych zabiegach nic nie kosztuje tylko trochę chęci i czasu. Zawsze po tym dla swojego spokoju można zbadać auto kompem w ASO lub innym czy wszystko gra. To gdzie czujnik się przykręci z tą gumą to nie ma aż tak znaczenia wszytko zależne jest czy mulenie będzie czy nie jak będzie to przełożyć czujnik z gumą w inne miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leon może źle się wyraziłem ale chodzi o to że ECU czyli komputer auta owszem łapie sygnał z czujników silnika między innymi z czujnika spalania stukowego jeśli jest coś nie tak i zmniejsza czas wtrysku paliwa i tym samym ilość paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuti411!

Dzięki za dokładny opis ze zdjęciami. Jak mi wróci mulenie i nie będzie innego wyjścia pewnie pójdę w Twoje ślady.

Ale:

 

Nie spotkałem żadnego auta które w normalnych warunkach ma non stop spalanie stukowe.

 

Też tak myślałem że mam "non stop" spalanie stukowe, ale zrobiłem logi w ecuExplorerze i czujnik zgłasza je bardzo rzadko (zwykle tylko przy testowaniu paliwa po resecie). Jak Twoim zdaniem bez czujnika spalania stukowego ECU sprawdza co jest zalane w baku? (w LPG o oktany nie ma stresu, ale ja ciągle na Pb)

 

Problem spalania stukowego w innych autach o mocy powyżej 200KM i tankowaniu 95 pb nie istniejae dlaczego?

 

Może nie jest częsty problem mulenia, ale z tego co wiem powszechnie jest stosowany w ECU algorytm utrzymujący wyprzedzenie zapłonu na granicy spalania stukowego i do tego potrzebny jest sprawny czujnik. Tak jak pisałem jest spalanie stukowe i SPALANIE STUKOWE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie jak piszesz @Urbi ale jakoś w subaru te algorytmy trochę się inaczej mają do nieszczęsnego czujnika niż w innych autach dlatego mamy mulenie. Moim zdaniem bez czujnika spalania stukowego kierowca niech myśli co tankuje oby nie poniżej PB95 i trzeba nasłuchiwać jakby co czy stuki są czy nie. No coś za coś nie ma złotego środka żeby mulenie znikło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba nasłuchiwać jakby co czy stuki są czy nie

 

A jak bez czujnika wystąpią to co - laweta? Bo przy działającym czujniku cofnie zapłon i jedziemy dalej bez zatrzymywania.

 

subaru te algorytmy trochę się inaczej mają do nieszczęsnego czujnika niż w innych autach dlatego mamy mulenie

 

Tu pełna zgoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Urbi jak będą stuki bez czujnika to wystarczy że lekko zdejmiesz nogę z gazu bo innego wyjścia nie ma zresztą spalanie stukowe nie występuje cały czas tylko chwilowo i co jakiś czas, a wydaje mi się że korektę wprowadzi sonda lambda która też w jakimś stopniu wpływa na ECU. Narazie jestem zadowolony z tego rozwiązania i nie przejmuję się spalaniem stukowym bo wiem jakie paliwo tankuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wydaje mi się że korektę wprowadzi sonda lambda k

Strasznie Ci się wszystko miesza ;)

Dzięki sondzie lambda ECU może weryfikować na bieżąco AFR (w closed loop) i w razie czego wprowadzać sobie korektę wskazań przepływki (tablica A/F Learnig w ECU).

Z kolei czujnik spalania stukowego wpływa na korektę kąta wyprzedzenia zapłonu. Przy stukach po prostu opóźnia ten kąt (IAM oraz Fine Knock Correction Table w ECU), ale nie obcina paliwa.

 

nie przejmuję się spalaniem stukowym bo wiem jakie paliwo tankuję

Jeśli przepływka lub lambda niedomaga, to ECU ma przekłamane dane i może zapodać zbyt ubogą mieszankę. Wtedy pojawią się stuki w silniku, mimo że zalałeś odpowiednie paliwo. Czujnik spalania stukowego nie jest zbędnym bajerem.

Edytowane przez chicken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekta z lambdy o ile dobrze pamiętam do 1700obr/min(mieszanka 14,7 :1), później już tylko AFR. Więc jak komu na wolnych obrotach pali znacząco więcej niż kolegom to warto sprawdzić sondę

A te AFR to skąd ma moje ecu wziąć jak mam zwykłą sondę? Wydaje mi się że open loop jest trochę do wyższych obrotów i nie koniecznie to tylko od obrotów zależy.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chicken z tego co wiem wyprzedzenie zapłonu ustala ECU na podstawie map zapisanych w pamieci. Pod uwage brana jest temperatura silnika, przeplyw powietrza, stopien otwarcia przepustnicy, naturalnie położenie wału korbowego i wałka rozrządu oraz czujnik spalania stukowego a to znowu jest ścisle związane z liczbą oktanową (cetanową w przypadku diesla) paliwa. W najwiekszym uproszczeniu można powiedzieć że przyczyną spalania stukowego jest zdolność paliwa do spalania w pewnych ściśle określonych warunkach. Masz rację to co piszesz @chicken ale moje rozumienie tego wszystkiego jest takie jeśli padnie przepływka i będzie uboga mieszanka to sonda lambda to wychwyci i skoryguje wtrysk. Jeśli zaś padnie i to i to wówczas ECU wychwyci to jako Check i wprowadzi tryb awaryjny.

Jak miałem mulenie to wśród logów z kompa nie zwracałem uwagi na kąt wyprzedzenia tylko na krótkoterminową korektę wtrysku która była bardzo duża stąd cały czas uparłem się na obcinanie paliwa. Racja jest taka że czujnik spalania opóźnia kąt wtrysku ale może jakoś to jest powiązane z obcinaniem paliwa, może ECU ma za zadanie takie coś wprowadzać tego nie wiem poprostu u mnie tak właśnie było i przełożenie czujnika pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekta z lambdy o ile dobrze pamiętam do 1700obr/min(mieszanka 14,7 :1), później już tylko AFR. Więc jak komu na wolnych obrotach pali znacząco więcej niż kolegom to warto sprawdzić sondę

A te AFR to skąd ma moje ecu wziąć jak mam zwykłą sondę? Wydaje mi się że open loop jest trochę do wyższych obrotów i nie koniecznie to tylko od obrotów zależy.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

fakt, nieprecyzyjnie napisałem, te 1700 to tak na oko, chodzi oczywiście o obciążenie, w Close Loop(bez obciążenia ale również w ruchu), ECU dozuje mieszankę na sondzie i próbuje osiągnąć 14,7:1, na Open Loop (pod obciążeniem), ECU dozuje mieszankę w oparciu o przepływkę (MAF Sensor), z uwagi na to, że sonda nie jest precyzyjna.

Edytowane przez sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester 2006 2.0 AT.

2006-2011 Świrowanie/zamulanie masakryczne.

W ciągu 5 lat przetestowane chyba wszystkie możliwe patenty.

2011 - Odkręcenie stukowego i jazda wyłącznie na 98 (dla większego bezpieczeństwa).

Totalny brak problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O

Forester 2006 2.0 AT.

2006-2011 Świrowanie/zamulanie masakryczne.

W ciągu 5 lat przetestowane chyba wszystkie możliwe patenty.

2011 - Odkręcenie stukowego i jazda wyłącznie na 98 (dla większego bezpieczeństwa).

Totalny brak problemu.

Usunąłeś go całkowicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skuti411

możesz skrótowo opisać "procedurę" robienia logów?

które parametry rejestrować w tej przypadłości? i na co zwrócić uwagę?

tez walczyłem z dławieniem, opisze swój przypadek jak coś sprawdzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...