Jump to content

skuti411

Użytkownik
  • Posts

    50
  • Joined

  • Last visited

About skuti411

  • Birthday 11/04/1984

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Brody Małe
  • Auto
    Było:
    Legacy 2000r. 2.0
    Forester 2006r. 2.0X
    Jest:
    Megane Coupe 1996r. 2.0 16V F7R
    oraz potwór Mitsubishi "Evolander" 2005r. 2.0 Turbo 4G63T
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
    Elektrotechnika

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

skuti411's Achievements

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

12

Reputation

  1. Witam nie wiem czy był wstawiany link z kolejnym rozwiązaniem problemu ale podsyłam dla przypomnienia. http://subaru.nie-ASO.pl/pl/nowosci/subaru_na_2_0_ecu_hitachi?fbclid=IwAR2-L61udidBsheM7evtF7Qj6tL_1V-0bGnnFSf1pLz1OwJaL_jx0S7HK24
  2. Wtyczki Są dostępne ale na szrotach od japońców ale najłatwiej zrób na samych pinach które są dostępne w sklepach elektronicznych.
  3. Kolego artaa Co do regulacji zaworów to pewnie już czas ale sprawdzić przełożenie czujnika możesz. No chyba że zastosujesz mój filtr który również opisałem na wcześniejszych stronach. Ten gumowy element nazywa się amortyzator gymowy typ B M8 jak tak wpiszesz w google to znajdziesz, a w sklepach motoryzacyjnych najlepiej pokazać jego zdjęcie to wtedy kupisz bez problemu.
  4. Kolego artaa do twojej bryki możesz zastosować gumowy amortyzator (w załączniku) do niego przykręcić czujnik spalania stukowego i dopiero przenieść tam gdzie jest mocowanie masy na skrzyni od góry. Zrób reset i naukę przepustnicy wtedy możesz przetestować czy masz mulenie. Opis przeniesienia czujnika opisałem parę stron wcześniej.
  5. Koledzy czytam i czytam wasze posty i jakoś nie znalazłem informacji o tym że podczas zastosowania filtra ktoś zrobił reset ECU następnie ważne jest aby wyłączyć zapłon i 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon a dopiero za 4 razem uruchomić silnik wówczas tylko wtedy ECU jest czyste z zapamiętanych danych. Może teraz coś się zmieni z tymi logami o których wyżej jest opisane.
  6. No właśnie chodzi o to że ECU subaru ma źle wpisany program interpretujący sygnały z czujnika stuku tak jak to napisał kolega nrb. Filtr jaki zrobiłem działa na zasadzie obniżenia przedziału działania stukowca wtedy ECU nie łapie tego błędnego sygnału o rzekomym stuku. Co dorodzajów czujników stuku to jest ich wiele i różnią się czułością bo to są elementy piezoelektryczne dlatego jeśli założy się inny czujnik może będzie dobrze a może i nie bo żaden producent nie podaje ich parametrów które moglibyśmy porównywać.
  7. Daniel208: z wtyczką i gniazdem jest problem bo trzeba coś dobierać ze starych instalacji na szrocie albo najlepiej i szybciej kupić same konektory (piny) z termokurczami do wpięcia, potem termokurczem na całość.
  8. Jest prosty sposób na sprawdzenie czy zamula przez stukowca, wystarczy odłączyć wtyczkę i po resecie pojeździć albo bez reseta zerkać w kompa na korektę jak będzie zero to wiadomo że to stukowiec wprowadzał korektę na minus. Co do prośby o linki to chodzi o takie elementy: http://sklep.avt.pl/42954.html http://sklep.avt.pl/rezystor-560kom-1-4w-5-0207-10-szt.html
  9. Kolego nrb: jeśli filtr u ciebie nie działa to może nie takiego kondensatora użyłeś bo musi koniecznie być ceramiczny a nie elektrolityczny. Możesz dać 1,1nF potem 1.2nF jak nie pomoże to sprawdź poprawność wykonania i wpięcia filtra. Co do klucza dynamo... to w lidlu takiego o zakresie 25Nm raczej nie znajdziesz.
  10. Tak dobrze kombinujesz tylko ten brązowy przewód od kondensatora to może być połączony w dowolnym miejscu z masą nie koniecznie na czujniku. Połączenie rezystora i kondensatora zrób na próbę tylko na samych wpinanych pinach w kostki a potem jak będzie wszystko ok to zrobisz na dodatkowych kostkach lub pozostaw na pinach jak nie znajdziesz takich kostek. Pamiętaj o zabezpieczeniu termokurczem.
  11. Koledzy nie ma co cudować z dodatkami do paliwa jak również zmieniać ilość oktanową bo to nic nie da. Opisałem wcześniej co i jak trzeba zrobić aby auto w końcu zaczęło jeździć. Ja z tym problemem woziłem się rok czasu aż wszystkie moje nerwy się spiętrzyły do tego stopnia że pomyślałem i zrobiłem swóje rozwiązanie na tą dolegliwość mulenia. Wydaje mi się że temat już się wykończył. Proszę o info kto poszedł w moje ślady i zastosował filtr dolnoprzepustowy RC. A i bym zapomniał kolego seb_ek Nie stosuj żadnych fixów Garrego bo on tylko zrobił zwykły dzielnik napięcia który nic nie daje poza tym że obniża napięcie na czujniku spalania stukowego. Żadne regulacje zaworów, czyszczenie przepustnic oraz egr ani inne cuda nie są odpowiedzialne za te mulenie. Co ma się przepustnica do mulenia nic poza tym że ma małe luzy na trybach i może być w pewnych sytuacjach nie precyzyjna w stosunku do pedału gazu. Czyszczenie jej nie ma żadnego sensu jak chcesz zerknąć jaki to luz to zapraszam youtube tam zamieściłem filmik przedstawiający owy luz. Sprawdź mój sposób filtra RC a będziesz zadowolony.
  12. Może być uszkodzony katalizator i zapycha wylot spalin dlatego jest czerwony miałem podobny problem. Odkręć rurę od kolektora na łaczeniu z katalizatorem pierwszym i zerknij w jakim jest stanie od środka a potem oględziny drugiego kata.
  13. Witam ponownie. Trochę mnie nie było ale sprawdzałem działanie knock sensora. Po pomiarach w trakcie jazdy wyniki były takie że ze wzrostem obrotów wzrastała częstotliwość czujnika a jego pojemność malała. Tak jak wcześniej zapowiadałem zastosowałem patent podłączenia szeregowo rezystora 560 kOhm na przewodzie sygnałowym od strony czujnika oraz kondensatora 1nF równolegle między przewodem sygnałowym a masowym. W taki sposób powstał filtr dolnoprzepustowy RC o wartości 284Hz. Przejechałem na tym kablu około 800km i na razie zero mulenia. Także są już dwa sposoby na pozbycie się mulenia tzn. przełożenie czujnika w inne miejsce z założoną poduszką gumową oraz osłabienie jego czułości przez filtr RC. Jakby kondensator 1nF nie pomagał można go zwiększać co 200pF. Do zrobienia kabla należy zaopatrzyć się w gniazdo pasujące do knock sensora oraz we wtyczkę pasującą do gniazda instalacji. Pomiędzy tymi łączeniami zamontowałem przewody z rezystorem i kondesatorem. W każdej chwili mogę wypiąć kabel i mam tak jak oryginał. Mam nadzieję że ten sposób znajdzie zastosowanie u wielu forumowiczów i nie tylko. Przesyłam pliki z wykresami pomiaru oryginału knock sensora.
  14. Może jakaś fotka przed i po się przyda.
  15. skuti411

    LPG w Subaru

    Miłem podobny problem z jednym wtryskiem gazu gdzie na oko był sprawny ale auto chodziło podobnie jak twoje ale gdy odpiołem ten wtrysk to była spora różnica no i wymieniłem na nowy wtryskiwacz. Problem rozwiązałem może u ciebie jest podobnie. Jak masz możliwość to podmień ten wtrysk i zaobserwój zmiany.
×
×
  • Create New...