Skocz do zawartości

lotos quazar


hiszpan25

Rekomendowane odpowiedzi

Lukasz123 poczytaj wyżej i sam sobie odpowiedz na to pytanie.

Drugi sezon brykam na Lotosie i nic się nie wydarzyło

A dlaczego by miało sie coś wydarzyć :?: :shock: jeśli jeździsz normalnie , masz seryjne auto, pilnujesz oleju , zachowujesz zdrowy rozsądek , to w czym problem :?:

Dobrze ze jeszcze są użytkownicy którzy nie popadają w paranoję :idea: i nie dają do analizy oleju co 1000km , nie robią mikstur z kilku olejów , nie dodają ulepszaczy, i nie każdy słucha jednego czy dwóch gości , co chcą koniecznie udowodnić całemu światu ze ich olej ,co przypadkiem wchodzi na Polski rynek :wink: i (oni naturalnie oczywiście nie maja nic z tym wspólnego :wink: ) :twisted: , jest najlepszy :roll:

Ja ostatnio sie dowiedziałem przez przypadek , ze wynik oleju x , moze wynikać z błędnego np. Montażu panewek :shock: . Dodam , nowy wał, nowe panewki nominal , i przejechane ponad 10 tys. Km . i oczywiście przeze mnie składany silnik :mrgreen: , a silnik wg. Użytkownika ma sie wzorowo , więc sie pytam , jak można błędnie zamontować panewki które wytrzymały ponad 10k :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też znam kilka osób zalewających Quazara C3 akurat z własnego wyboru.... :wink:

 

ps.

nowe panewki nominal

Może ACL Race Series :idea: :?: "copper lead bearing materials are similar to our F780 series, but are further complimented with increased wall eccentricity and bearing crush."

.. i stąd ~2x więcej ołowiu w oleju po ~6kkm niż na fabrycznych i to wszystko :idea: :roll:

Jeśli masz ten przypadek na myśli (nawet nie wiedziałem, że Twoje dzieło :D ) to swoją drogą ciekawy bo 5W-40 spisuje się w tym silniku sporo lepiej od 10W-50 z tej samej marki/serii :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to wszystko :idea: :roll:

 

 

Nie to wszystko :?

 

Naprawdę nie mam w zwyczaju , i tego nie robię, :roll: przytaczać na publicznym, wiadomości PW, ale aż sie prosi :cry: . Napisałeś oprócz tego że może być tak z ACL RACE, to musiałeś dodać swoje wydumane teorie, że zwiększona ilość ołowiu i miedzi , może mieć związek z niewłaściwym montażem panewek :evil: :shock:

Mam naprawde przycytowac Twoje brednie :?: :twisted:

Naprawdę jestem z reguły spokojny, a nawet bardzo :lol: , ale jak przeczytałem Twoje wnioski , i Twoje filzofie jak doradzasz ludziom i ich straszysz :idea: , to mnie zagotowało :evil:

:roll:

Dla mnie Panie wlyszkow , jest Pan zerem :mrgreen: jak mawiał pewien klasyk :roll: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki OT się wdarł w Quzara :mrgreen: ale fakt jest taki, że poza innymi proporcjami metali w oleju z tych panewek (jeśli to nie OEM to mają prawo być wykonane z innych materiałów, w innych proporcjach itd..) jest ich ~2x więcej w oleju niż standardowo/przeciętnie i ten poziom się utrzymuje w kolejnych ~6kkm interwałach a zużycie na innych metalach jest w normie i nawet spadło, silnik wygląda na dotarty i już czysty/wypłukany a User ten sam i styl jazdy również.

ps. gdybym wiedział, że to Twoje dzieło, Efendi... :wink: to na pewno bym się nie odważył zasugerować czegokolwiek podobnego - ani ja... ani Lab :idea::oops: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki OT się wdarł w Quzara :mrgreen: ale fakt jest taki, że poza innymi proporcjami metali w oleju z tych panewek (jeśli to nie OEM to mają prawo być wykonane z innych materiałów, w innych proporcjach itd..) jest ich ~2x więcej w oleju niż standardowo/przeciętnie i ten poziom się utrzymuje w kolejnych ~6kkm interwałach a zużycie na innych metalach jest w normie i nawet spadło, silnik wygląda na dotarty i już czysty/wypłukany a User ten sam i styl jazdy również.

ps. gdybym wiedział, że to Twoje dzieło, Efendi... :wink: to na pewno bym się nie odważył zasugerować czegokolwiek podobnego - ani ja... ani Lab :idea::oops: :wink:

 

 

I tu widzisz kłania sie brak praktyki :roll:

Jak byś miał w ręce panewki ACL RACE, COSWORTH , to byś wiedział że na " oko" wygladają inaczej , są pokryte powłoką , która z biegiem kilometrów sie ściera, i nie jest to nic nadzwyczajnego. Jak rozbierzesz silnik składany na ACL/COSWORTH po dosłownie kilkuset km , to panewki wygladają jak by miały 100kkm :shock: , ale tak ma być i koniec :roll:

I pewnie dokładnie to samo bedzie jak silnik ma kute tłoki, bo materiał jest inny, czesto tłoki pokrywane są dodatkową warstwa ochronną , itp. i te zwiazki moga być w oleju, tylko trzeba to wiedzieć wydając opinię :roll:

 

http://www.cosworthusa.com/store/pc/vie ... roduct=425

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnotował już Lab i ja również - będziemy obserwować 8) , wcześniej nie było wiadomo, że w tym przypadku są panewki ACL :idea: ale wcześniej (a analiz 2.0T z PL już jest sporo a w US cała masa :idea: ) też nie dopytywałem o typ panawek bo nie było takiej potrzeby bo to 1 taki ciekawy przypadek z PL kiedy panewek w oleju jest 2x norma i dokładnie tyle samo na kkm na różnych olejach nawet :idea:

ps. masz jakąś spec procedurę montażu tych panewek ACL czy dokładnie tak samo się to robi jak OEM bo nominał to nominał :idea: :?: (o tajne szczegóły "kuchni" oczywiście nie pytam :wink: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. masz jakąś spec procedurę montażu tych panewek ACL

 

 

oczywiście że tak, musisz mieć odp. pasowanie ( praktycznie takie samo jak OEM ) oraz tzw. flexigauge aby to zmierzyć . :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że tak zaofftopuje.

czy nożna jednoznacznie stwierdzić, że normalnie używany silnik po 200kkm będzie miał panewki cossworth/ACL w lepszym stanie niż OEM oczywiście jeżdżąc na tym samym oleju?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

 

 

Od pół roku ASO nie leją już quazara podobno

Ciekawe. Mi jeszcze na początku lipca zalali Quazara, no ale to już ponad pół roku temu i kolejna wymiana tuż tuż.

Zastanawiam się, czy ceny oleju - takiego, czy innego "aktualnie modnego" w ASO są (lub powinny być) jakoś odgórnie ustalone. W przypadku Lotosa w trzech ASO zróżnicowanie było ogromne - 45, 67 i 85 zł/litr (brutto)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...