Skocz do zawartości

Grupowe zamówienie - kolektor wydechowy ze starego legacy


adaś

Jaki kolektor robimy?  

42 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Dla takich chwil warto żyć :twisted:

:cool: Kolektor z Legaca 93r. drugi katalizator wywalony i duża tylnia puszka i efekt miazga ale tak szczerze to silencera musze wrzucić bo mi dowód zabiorą :evil: Ale banan na gębie taki, że mi ciężko jeść spóźniony obiad :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Back box :arrow: http://allegro.pl/item902632158_tlumik_ ... _film.html

Co do mocy to sam nie wiem :roll: Efekt dźwiękowy może powoduje odczucie lepszego zbierania się. Bez silencera według mnie lepiej auto się zbiera bo "oddycha" bez przeszkód, a z silencerem osiągi chyba standard, jedyny minus, że słychać i czuć, że coś przytyka wylot spalin i nie powinno się przekraczać 5 tyś obr/min bo spaliny muszą z dużej puchy wylecieć przez dziurkę nie 92mm (srednia wylotu) tylko silencera z 30mm max :neutral: Silencer nadaje się na trasę ale też ciągle wyraźnie bulgot słychać ale nie jest tak męczący jak wolny wylot :twisted: Niedługo wrzucę filmiki z zew. wew itp z silencerem i bez to będzie wszystko jasne.

Zdjęć spodu jeszcze nie mam ale na dniach postaram się zrobić fotki.

Spalanie chyba bez zmian :roll:

Nagranie z zewnątrz bez silencera :twisted:

Moment wyjęcia silencera

Onboard bez silencera

Onborad silencer

Zew. z silencerem

Już wiem, że nagrania robione ze zbyt bliska i za duzo basu sie pojawia itd. na żywo jest dużo ciekawiej :mrgreen:

 

Pytałem w zakładzie, w którym robiłem wydech o możliwość stworzenia bulgoczących kolektorów to cena min. 600 - 800zł. Mam oryginalny kolektor do sprzedania ktoś chce :?: :mrgreen: Jest też opcja przerobienia tego kolektora... wstępnie podpytałem w zakładzie czy to możliwe i oczywiście można to zrobić ale parę stówek tak czy inaczej to wyniesie... gdyby ktoś reflektował to możemy pomyśleć a jak nie to spróbuję pchnąć na allegro oryginał swój :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reflektory były mocno usyfione po trasie a aparat marnej jakości i szyba światło zalamywała. Też się mocno zdziwiłem jak filmik zobaczylem co jest z tymi światłami. Konstrukcja z 97r. więc cudów tak czy siak nie ma co się spodziewać.

Wracając do tematu znalazłem info, że można mieć 93dB, muszę jakoś swój pomierzyć i znaleźć opis jak policja musi badać głośność w razie jak coś się im wyda za głośne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Welniacz moje 1.8GL po zmianie kolektora na nierownoleglosciowy pozbawiony katow 4-2-1(tlumik) od 4 tys idzie jak 2.0 Adaś'a, a na oryginalnym odjezdzal mi wyraznie wiec kilka koni doszlo. Nie wiem o jakim efekcie przytynia mowisz ale ja tez go mialem podbnie przez jakies 200km po odbraniu auta z zakladu nie wiem czy to przez spawanie czy odlaczenie klemy i reset ECU?? Wylot spalin ok 3-4cm jest ok do n/a, bo na moim poprzenim back boxie z mala srednica rury auto chyba lepiej jeszcze lepiej chodzilo tylko sie darlo jak na filmikach sluchac.

ps: swiatla masz ok u mnie (tez MY97) świeca (raczej nie swieca) podobnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu znalazłem info, że można mieć 93dB, muszę jakoś swój pomierzyć i znaleźć opis jak policja musi badać głośność w razie jak coś się im wyda za głośne :wink:

Pogadaj z pablonasem, On miał sceny ze swoją żabą i panem władzą, po których dokładał tłumik środkowy. Przy okazji mówił, że doczytał w przepisach co i jak ma być mierzone. Powinien wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakim efekcie przytynia mowisz
Szczególnie słyszalne jest to na postoju jak silnik chodzi... bez silencera spaliny uciekaja ładnie a z silencerem słychać lekki świst i czasem lekki strzał... w zakładzie mówili, że to normalne bo wydech spory a tu nagle spaliny trafiają na małą dziurkę i jakoś muszą się wydostać :roll: W sumie nie stwarza to żadnego problemu no i o wiele lepsze to w trasie bo bez silencera w głowie dudnieć zaczyna po 15km spokojnej jazdy w trasie :mrgreen: Jest grubo, efekt bulgotu jaki uzyskałem przerósł mocno moje oczekiwania :cool:
Przy okazji mówił, że doczytał w przepisach co i jak ma być mierzone. Powinien wiedzieć.
Dzięki, podpytam go.

Kurde dalej banan z gęby nie schodzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu znalazłem info, że można mieć 93dB, muszę jakoś swój pomierzyć i znaleźć opis jak policja musi badać głośność w razie jak coś się im wyda za głośne

Pomiar głośności przeprowadza się przy obrotach odpowiadających 75% mocy maksymalnej (dla wysokoobrotowych motocykli 50%). Powinno zostać przeprowadzone kilka pomiarów, a przyjęta wartość średnia dla nich. Tu masz dokładne dane dla PN, z ćwiczeń studentów politechniki:

http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... NIE_04.pdf

 

moje 1.8GL po zmianie kolektora na nierownoleglosciowy pozbawiony katow 4-2-1(tlumik) od 4 tys idzie jak 2.0 Adaś'a, a na oryginalnym odjezdzal mi wyraznie wiec kilka koni doszlo.

Po wymianie całego układu wydechowego Marek zastanawiał się, czy nie ma to przypadkiem związku ze starymi katalizatorami, które ograniczały wydech.

Obserwuję wątek od pewnego czasu, też jestem fanem bulgotu boksera, ale nie za cenę osiągów. Dla mnie auto ma po prostu zapierniczać, dźwięk ma być tylko dodatkiem. Wiem, że konstrukcja wydechu w wolnymssaku, to nie banał, zjawiska doładowania rezonansowego, opróżnianie komory spalania, itp mają duże znaczenia dla sprawności silnika. I tu pojawia się pytanie- skoro:

moje 1.8GL po zmianie kolektora na nierownoleglosciowy pozbawiony katow 4-2-1(tlumik) od 4 tys idzie jak 2.0 Adaś'a, a na oryginalnym odjezdzal mi wyraznie wiec kilka koni doszlo

to dlaczego Subaru zrezygnowało z ich montowania? Żeby swoim autkom "ująć" mocy? Gdzie tu sens i logika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego Subaru zrezygnowało z ich montowania? Żeby swoim autkom "ująć" mocy? Gdzie tu sens i logika?

 

 

Dlatego, że wolnyssak, to nie WRX. To samochody z przeznaczeiem dla normalnych kierowców, typu Kowalski itp. Chyba nie myślisz, że normlny ktoś by kupił samochód co brzmi jak stado pędzących imadeł. Dla nas jest fanatyków to jest pożywka, dla "innych" już nie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że wolnyssak, to nie WRX. To samochody z przeznaczeiem dla normalnych kierowców, typu Kowalski itp. Chyba nie myślisz, że normlny ktoś by kupił samochód co brzmi jak stado pędzących imadeł. Dla nas jest fanatyków to jest pożywka, dla "innych" już nie.

Nie do końca się zgodzę. Może nie jestem super znawcą, ale wiem jakie znaczenie ma dla silnika układ dolotowy i wydechowy. Bardzo upraszczając sprawę: Za moc odpowiedzialne są kolektory (tzw "barany" - ich kształt i układ-np 4-1, 4-2-1) i pierwsza puszka rozprężna, ostatnia puszka daje możliwość korekty głośności i barwy dźwięku (posłuchaj wydechu Jurka, albo Bartola, jak ładnie brzmi, mimo "zwykłych" kolektorów, choć oczywiście nie jest to jeszcze GT). IMO subaru miało możliwość pozostawienia bulgotu i miłego wyciszenia, żeby nie był uciążliwy. A marketingowo przecież subaru właśnie na sporcie się opierało, więc wyższą mocą można było pozyskać kolejnych klientów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca się zgodzę.

Z tym Kowalskim? Ja też nie :mrgreen:

 

 

IMO subaru miało możliwość pozostawienia bulgotu i miłego wyciszenia

Ale tego nie zrobiło...niestety

 

A marketingowo przecież subaru właśnie na sporcie się opierało, więc wyższą mocą można było pozyskać kolejnych klientów

 

Od tego mieli WRX i STI. Gdyby GX był taki jak dwa pozostałe, to raczej sprzedaż TOP-ów napewno byłaby dużo niższa. Mówiąc krótko Subaru postawiło kompromis:

Chcesz GX-a, to kupuj, ale nie narzekaj ze tamte mają to i tamto.

Chcesz WRX-a albo STI-ja, proszę bardzo- 200tysięcy się należy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTRA! Czyli za 600-700pln byłaby możliwośc wykonania takiego kolektora? A kto by się tego podjął, dajcie jakieś info osób, co byłyby w stanie wykonac taki kolektor.
Jak mój montowali to podpytywałem o stworzenie kolektora dla maniaków i oczywiście da się tylko pytanie za ile. Wysłałem email do nich już dosyć konkretny i powinni odpisać za kilka dni.

U mnie cenowo/montażowo wyglądało następująco :arrow:

Zakup kolektora z Legacy 2,2 93r. z przesyłką 300zł, uszczelki pod kolektor 30zł, wywalony drugi katalizator i zastąpiony rurkami z kwasówki (miał dojść jakiś tłumik przelotowy ale najmniejsza puszka by mocno obniżyła najniższy punkt samochodu więc zrezygnowałem z niej) dalej standardowo została rura z oryginalną jakąś puszką małą i tłumik końcowy za 160zł http://allegro.pl/item902632158_tlumik_ ... _film.html

całość po 5h ciągłej pracy i pasowaniu rurek, spawaniu wyszła mnie 800zł. Efekty dźwiękowe bezcenne :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A marketingowo przecież subaru właśnie na sporcie się opierało, więc wyższą mocą można było pozyskać kolejnych klientów...
Od tego mieli WRX i STI. Gdyby GX był taki jak dwa pozostałe, to raczej sprzedaż TOP-ów napewno byłaby dużo niższa.

 

Markus_SK, Twoja impreza ma 125 koni z 2l pojemności, moja jeszcze mniej. Nie brakuje Ci mocy? To nie był zły wynik, jak SI się pojawiła na rynku, ale po roku 2000 to lekka żenada. Już Audi 80 wersji Competition oferowało 140 koni z dwu litrów (1993/4). USA miały jeszcze Imprezki 2,2 i 2,5l. nieco mocniejsze i na rynku europejskim rzadkie. Dopiero Imprezy po roku 2005 (chyba) przekroczyły 150 koni z 2 litrów, ale nadal im do GT daleko, więc nie myślę, żeby to była dla GT/WRX jakaś konkurencja, tym bardziej, że kosztach utrzymania różnica przecież wyraźna jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego Subaru zrezygnowało z ich montowania? Żeby swoim autkom "ująć" mocy? Gdzie tu sens i logika?

nie ma logiki, z bez ramkowych szyb tez zrezygnowali, z produkcji dobrych aut tez :evil:

inna sprawa ze moj kolektor nie ma kata i z przelotowym tlumikiem nie nadaje sie dla normalnego uzytkownika, ale kazdy sam mowi ze pieknie brzmi nawet posiadacze BMW :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i musiałem użyć kombinerek i wykręcić dziada :lol:

wlasnie dlatego nie lubie tego typu tlumika, jak ci sie przepali to kup przelotowy z wieksza pucha (ja mam np dl 36cm x szer 20cm x wys ok 10-12) albo kaz taki zrobic. Im generalnie wieksza pucha tym cichszy i glebszy bulgot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...