Skocz do zawartości

Grupowe zamówienie - kolektor wydechowy ze starego legacy


adaś

Jaki kolektor robimy?  

42 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja pozwiedziałem troche wczoraj NASIOC. Z tego co zauważyłem najpopularniejszy jest kolektor Borla lub jego replika ze względy na dzwiek. Natomiast jeżeli ktoś celuje przede wszystkim w osiągi, najlepsze efekty daje rzekomo równoodległościowa konstrukcja. Dodatkowo nalezy zauważyc, iż zmiana kolektora to ostatni etap modyfikacji wydechu. Większosc rozsądnie zaczyna od backbox'a, póżniej centerpipe, jakiś cat-converte, a na samym końcu kolektor. Uważam, że ma to sens, gdyz uwalniając kolektor, a zostawiając reszte układu w serii raz, że przez zwiększoną przepustowosc kolektora wydmuchamy całkowicie seryjne pozostałości i możemy spowodowac niekorzystną cyrkulację zwrotną spalin, a dwa bez reszty uwolnionego układu kolektor daje marny efekt zarówno dzwiękowy, jak i mocowy. W przypadku 2.5N/A większosc używa do budowy wydechu rur o średnicy 2,5". Znalazłem wypowiedzi posiadaczy 3" wydechów, którzy narzekają troche na spadek osiągów. Przy czym nalezy zastrzec, że nawet zmiana na 2.5", przy kompletnym uwolnieniu układu spowoduje w wolnymssaku obniżenie osiągów w niskim zakresie obrotów, natomiast powyżej 3.5k rpm ssacz podobno daje czadu :twisted: Koledzy z US wspierani oczywiście przez NASA raczej nie moga sie mylic. Dlategoteż należy isc w ich ślady.

 

Wobec powyższego proponuję dwie opcje:

1. Replika Borla dla Dźwiekowców;

2. Replika H&S dla Rycerzy Jedi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co do kwasiaka musi ktoś naprawdę dobrze znać się na robocie. Jeżeli go tylko pospawa i nie podda później obróbce termicznej(w zależności od kwasiaka i metody spawania) taki kolektor dużo łatwiej może pękać po szoku termicznym, np: wjazd w kałuże. Zdarzało się że co niektórzy spawali końcowe wydechy i przejeżdżali na nich tydzień po czym były popękane. W kolektorze są większe temperatury więc będzie jeszcze bardziej narażony na zmiany temp.

 

Kwasiak na pewno dużo ładniej wygląda-ale cena jest większa.

Co do Borla i H&S po pierwsze najważniejsze aby kolektor miał różne odległości, po drugie aby spaliny od wylotu z cylindra jak najdłużej były prowadzone w jednym przewodzie, po trzecie ważne łączenia były pod jak najbardziej łagodnym kątem tak aby jeden strumień spalin nie uderzał w drugi z przeciwnej rurki.

Czyli sumując albo łatwo,tanio i szybko robimy kopię legacy gdzie rurki przy cylindrze łączą się we dwie zaraz przy flanszy i następnie razem -też dość łagodnie przed katem. Albo borla -trochę trudniejszy ale do przełknięcia-i H&S gdzie według mnie wykonanie będzie najtrudniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem chyba kompromisem będzie kolektor borla. Ponieważ tak jak napisał kolega wyżej, że H&S będzie najtrudniej zrobić a co z tym idzie zwiększą się koszta wykonania. Kolektor z starego legaca jest tani do wykonania ale tak jak pisaliście były by spadki mocy w dolnych granicach obr. Przy kolektorze borla chyba takich by nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieramy zamówienia na kolektor róznoodległościowy (ze starego Legacy N/A) dający bulgot boxera w wolnossących Subarakach. Kolektor będzie wykonany z kwasówki albo ze zwykłej stali, na wzór oryginalnego kolektora. Cena będzie podana później. Wg info od GRAF-a, kolektor na wzór ma dać Elek, także on ma jakiegoś fachowca, który to wykona. Proponuję najpierw zrobić jedną sztukę na spróbowanie czy działa :) a potem złożyć zamówienie grupowe.

 

Lista chętnych:

 

1. GRAF

2. Adaś

 

do jakich modeli taki kolektor by pasowal ? Co z reszta gratow typu tlumik, katalizator, rury, itd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Kolektor z starego legaca jest tani do wykonania ale tak jak pisaliście były by spadki mocy w dolnych granicach obr...

ja zakladam kolektor typu Legacy, spadkow mocy raczej nie bedzie bo takie Legacy 2.2 136KM bylo bardzo szybkim autem i dobrze odchodzilo z dolu :idea: na kopie Borla zdecyduje sie tylko jak bedzie w dobrej cenie, mam stara impreze i nie warto w nia za duzo inwestowac. Jak bym mial nowsze auto z silnikiem 2.5 to pewnie nastawialbym sie tylko na kol BORLA ze zwgledu na dzwiek, nie wiem natomiast jak z 2.0R ktore masz 160km i kreci sie dosc wysoko - w tym wypadku trzeba przestowac i tu chyba H&S bylby lepszy. Inna sprawa jesli wywali sie kata w nowszych wersja ktore maja 2 sondy Lambda to trzeba druga sonde odsunac tulejka od strunienia spalin zeby check sie nie zapalil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technics mial kilka swietnych klockow... a pozniej sie zeszmacil :mad:

Trafnie użyłeś czasu przeszłego :wink:

A on topic: rozmawiamy tutaj w kilka osób, z których prawie każda ma inne auto (GC, GD US-spec i EU-spec). Czy w związku z tym wchodziłoby w grę zamówienie łączone dla tych aut, czy może te kolektory są takie same w tych autach - w co wątpię :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafnie użyłeś czasu przeszłego :wink:

A on topic: rozmawiamy tutaj w kilka osób, z których prawie każda ma inne auto (GC, GD US-spec i EU-spec). Czy w związku z tym wchodziłoby w grę zamówienie łączone dla tych aut, czy może te kolektory są takie same w tych autach - w co wątpię :roll:

ja wierzę w to (i trzeba to sprawdzić) że rozstaw, kształt i rozmiar mocowań przy silniku oraz przy katalizatorze są takie same, a przebieg kolektora może się różnić. Jeżeli mam rację to udało by się zrobić jeden uniwersalny dla wszystkich.

 

na szybko znalezione:

legacy 2.5 99-03 :arrow: http://www.allegro.pl/item804039750_sub ... chowy.html

forester 2.0 98 http://www.allegro.pl/item809814916_sub ... chowy.html

impreza 2.0 99-05 http://www.allegro.pl/item835353538_sub ... 9_05r.html

 

chyba to samo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w celach eksperymentalnych robię tak :arrow:

804039750.th.jpg

wydłużenie jednego kanału i zmiana sposobu połączenia na Y.

jak wyjdzie to wyjdzie, najwyżej katalizator się parę cm pchnie do tyłu i też będzie, wywalić go nie mogę bo w tej chwili mam już 97dB :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1400 to drogo ... ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

cena normalna bo przy tym jest wiecej roboty niz przy struganiu DP i Centera do GT/WRX i dlatego kosztuje tyle, najtaniej wychodzi chinska podruba BORLA z ebay za 129$ + kombinajca z wysyjlka. Poczekajmy na ceny od innych zakladow z innych rejonow Polski bo w Krakowie to przewazne ceny kawiorowe maja nawszystko :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że mocno zagłębiliście się w temat :cool: Dużo cennych informacji i powoli dochodzę do wniosku, że cena powyżej 1000 może być zaporowa :roll: Ale temat monitoruję na bieżąco a póki co dźwiękowo reduktor mi pięknie gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...