Skocz do zawartości

Po zakupie forestera z dieslem w wersji comfort (model 2010)


najman

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialem sie podzielic moimi spostrzezeniami po przejechaniu ponad 1000km;) Foresterem w dieslu:

Silnik zrobil na mnie wrazenie swoja kultura i cicha praca. Jezdzilem kilkoma autami z silnikami diesla w ukladzie V6, wlasnie do tych silnikow porownalbym diesla boxera. Na wolnych obrotach nie czuc praktycznie zadnej wibracji. Przy wysokich predkosciach silnika w ogole nie slychac, jedynie dosc znaczne szumy oplywajacego karoserie powietrza. Naprawde jestem pod wrazeniem kultury tego silnika. Nawet turbo dziura wydaje mi sie malo wyczuwalna, silnik "ciagnie" juz od 1500 obrotow a i ponizej tych obrotow sobie niezle radzi. Spalanie przy normalnej jezdzie wynosci 7.4l glownie w miescie a czasem trasa.

Skrzynia biegow moim zdaniem to najwieksza wada, odbiera prawie cala przyjemnosc jazdy. Kazde wlaczenie biegu oznacza nieprzyjemne haczenie oraz dzwiek haczenia;) dziwie sie ze auto produkowane w japonni ma tak nieprecyzyjna skrzynie biegow. Mam nadzieje ze to problem synchronizatorow i mozna to bedzie kiedys poprawic.

 

Zawieszenie:

tak jak mowi kazdy-najlepsze na polskie drogi. Fajnie tlumi nierownosci a przy tym dobrze trzyma sie drogi (mamy model 2010-podobno troche utwardzili tylne zawieszenie). Wszystko to fajnie dziala ale nie na malych czestych poprzecznych nierownosciach, tzn na zakrecie auto troche bokiem przeskakuje a na prostej czc lekkie uderzenia na kierownicy! Sprawdzilem cisnienie w kolach i bylo ponad 3 atmosfery w kazdym, wiec zmniejszylem do 2,2 i teraz jest lepiej z tymi poprzecznymi nierownosciami. Ciekawy jestem czy inni maja podobne spostrzezenia. Czy ktos wie jak calkowicie wylaczyc esp?:) Oraz czy jest w ogole przewidziany ten model z dieslem i automatyczna skrzynia biegow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde wlaczenie biegu oznacza nieprzyjemne haczenie oraz dzwiek haczenia;)

Szybki domysl: moze powinienes lepiej zapoznac sie ze sprzeglem? Przynajmniej w legacu dziala dosc specyficznie ale mozna sie przyzwyczaic.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauwazylem w legacy skrzynia chodzi duuuzo lepiej i nie trzeba wykonywac takich dlugich ruchow lewarkiem. Czytalem gdzies kiedys test forka z dieslem i tez pisali o haczacej skrzyni. Poki co to dla mnie najwieksza wada... Tak to jestesmy bardzo zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zrobil takim samym autem 5000km i po przejechaniu naszym stwierdzil ze u nas biegi lepiej wchodza:/

Napewno wymaga to pewnej precyzji przy właczaniu biegow w poczatkowym okresie , szczegolnie gdy poprzednie auto to Renault czy VW ale nie miałem do tej pory zgłoszeń w serwisie dotyczących problemów ze zmiana biegów. Sterowanie jest inne niz w leg/obk diesel i rzeczywiscie w poczatkowym okresie wymaga , powiedzmy , pewnego "dotarcia" kierowcy i skrzyni :wink: . ( przynajmniej w moim przypadku...)

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę - jak to mówią nasi (p)osłowie - "z całą odpowiedzialnością" potwierdzić, że przełączanie biegów się dociera - w tej chwili mam ponad 2 000 km i tylko od czasu do czasu chrupnie na linii 3 - 4, a na początku było tak, jak opisałeś.

 

Pod względem zawieszenia Twój model zdaje się nie różni się wiele od mojego (por. → moja recenzja Forsetera 2.0 D MY09). Jednak z naszych obserwacji SUVów na drogach wynika, że albo mamy zawieszenie komfortowe i bujające albo niebujające i twarde. Ja już wolę bujanie. Już się najeździłem twardymi. Ale Żona wolałaby trochę twardsze, mówi że można dostać morskiej choroby. :smile: Uderzeń na kierownicy nie stwierdziliśmy.

 

Zużycie paliwa waha się w granicach 5,5 - 6,5.

 

Wyłączanie kontroli trakcji przyciskiem po lewej stronie kierownicy u dołu (obok przycisków do ustawiania lusterek); szczegóły opisane w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dobra informacja odnosnie tych biegow. Strasznie oszczednie jezdzicie skoro tak Wam malo pali. Co do wylaczenia esp to tym przyciskiem na pewno sie tego nie wylacza (moze kontrole trakcji co najwyzej jak napisales). Ostatnio nacisnalem ten przycisk i pojechalem na szutrowa droga i probowalem wymusic zarzucenie skrecajac ostro raz w lewo raz w prawo i owszem delikatnie boliem jechalem ale czuc bylo jak esp przyhamowywuje odpowiednie przednie kolo tzn przy skrecie w lewo i lekkim zarzuceniu pryhamowywal przednie prawe. Potem trzymalem ten przycisk przez chwile muslac ze tak mozna to wylaczyc calkowicie ale nic to nie dalo. Ciezko bedzie na sniegu smigac zima:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie oszczednie jezdzicie skoro tak Wam malo pali.

Przede wszystkim trzeba uwzględnić, że jeździmy głównie na trasach pozamiejskich oraz w małym miasteczku. W warunkach wielkomiejskich podane przez Ciebie zużycie jest chyba i tak bardzo dobre. Po drugie, lubię jeździć płynnie, mimo niekiedy znacznych prędkości. Żona za to ma tendencję do mocniejszego naciskania gazu.

 

Ciezko bedzie na sniegu smigac zima

Zobaczymy. Ja jestem dobrej myśli. Wszyscy mówią i piszą, że Forestery (i ogólnie Subaru) sprawują się w takich warunkach rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byl juz watek o VDC i rzeczywiscie nie da sie go wylaczyc calkowicie, mozna wylaczyc kontrole trakcji. Z moich doświadczen na sniegu jest tak ze dopuki idzie sie pelnym gazem to VDC nie ingeruje, jak tylko lekko odejmie się gazu to zaczyna wyhamowywac. Sprawdzilem to wiele razy, ale mozna poszalec wiec jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie dosc precyzyjnie sie wyrazilem gdyz pisalem z telefonu;) Chodzi mi o to ze mam taka fajna szutrowa i bardzo rowna droge. Jest na niej pare lagodnych zakretow, ktore sa blisko siebie i kiedy przez jeden zakrec (w prawo) jade lekkim slizgiem i chce sie wbic wiekszym bokiem w nastepny zakret (w lewo) to puszczam gaz zeby tul poszedl bardziej zamaszyscie i wtedy wlasnie do akcji wkracza VDC jak napisal kuba.goller Dzieje sie to wlasnie przy odpuszczeniu gazu. (Mam nadzieje ze rozumiecie, latwiej mi to zrobic niz napisac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to puszczam gaz zeby tul poszedl bardziej zamaszyscie i wtedy wlasnie do akcji wkracza VDC jak napisal kuba.goller Dzieje sie to wlasnie przy odpuszczeniu gazu. (Mam nadzieje ze rozumiecie, latwiej mi to zrobic niz napisac)

 

Nie rób tego (wchodzenie z ujęcia) Forkiem na seryjnym zawiasie, bo skończy się dachem i będziesz miała eleganckie nowe-stare auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to moze da sie to jakos odlaczyc w serwisie?:) Proponujecie moze jakis zestaw sprezyn i amorkow utwardzajacych?:) Mam porownanie z bmw X3 i to bmw trzyma sie drogi niesamowicie, jest jak przyklejone, ale niestety jest twarde jak deska;) Subaru z kolei troche dla mnie za miekkie...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Moroń z Subaru Gdańsk mówił mi że na przyszły rok planowana jest dizlówka 2,5

w automacie - Jeśli to prawda to 240 wkurwionych koni urwie sie spod nadwozia i odjadą chyba same koła. Warto poczekać i nie kupować 'małego' dizelka

 

 

 

 

 

cisnienie w kolach i bylo ponad 3 atmosfery w kazdym, wiec zmniejszylem do 2,2 i teraz jest lepiej z tymi poprzecznymi nierownosciami. Ciekawy jestem czy inni maja podobne spostrzezenia. Czy ktos wie jak calkowicie wylaczyc esp?:) Oraz czy jest w ogole przewidziany ten model z dieslem i automatyczna skrzynia biegow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo super wiadomosc, ale cos mi sie nie chce wierzyc ze zrobia 2,5l wersje bo po 1. akcyza bedzie wieksza i auto drozsze a po 2. jest juz silnik o pojemnosci 2.0;) wiec po co mieliby robic wiekszego diesla? Moga delikatnie wzmocnic obecnego i podpiac automat. to tylko moje gdybania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...