Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, MDsuperstar napisał:

@skwaroczy 4 bieg (6MT) jest odpowiedni do pomiarów? Czy moje STI (2008) tez powinno się hamować na 3?

Tak, hamuje się na 4 biegu, zazwyczaj na początku pomiaru daje się hamowni obliczyć przełożenie główne, w dużej części aut trzeba jeszcze dodać korekcję przełożenia bo nie każda hamownia potrafi poprawnie wyliczyć przełożenie. Jeżeli przełożenie jest mniejsze niż 1:1 hamownia pokaże zawyżone wyniki, tak się dzieje jak np. hamujesz na 5 czy 6 biegu i nie wprowadzasz korekty przełożenia.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przez kiepskie bebechy silnika, m.in. korby nie możemy dać full boosta od 2k... tzn można zaryzykować, w FA20 na stock internalach niektórzy szaleńcy kręcą i 400 koni ale po co ryzykować :( po ogarnięciu środka będzie full boost od 2k i piękne utrzymanie momentu aż do odcinki, co zresztą już teraz jest - według mojej wiedzy takiego stołu nie da sie w EJ uzyskać. Na tą chwilę obecny setup pozwoliłby uzyskać jakieś 340-350 HP i 500+ nm ale jest specjalnie ograniczony, o czym wspominałem nie raz. to nie są moje widzimisie tylko informacje od mojego mistrza subaru i ziomka, który robi mi mapę (PromotoR). Chętnych mogę odesłać do niego aby wyjaśnił potencjał mojej furki w słowach bardziej technicznych. Ja tu się tylko dzielę pasją i moim buildem, nie mam ochoty nic udowadniać a jak ktoś chce polemizować ale na poziomie to tak jak mówiłem, są mądrzejsi ode mnie, którzy to (build mojej fury, pięknie wyjaśnią).

 

Aktualny wykres:

 

127874930_386760815883388_8321678019678863016_n.jpg

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Infra napisał:

u mnie przez kiepskie bebechy silnika, m.in. korby nie możemy dać full boosta od 2k... tzn można zaryzykować, w FA20 na stock internalach niektórzy szaleńcy kręcą i 400 koni ale po co ryzykować :( po ogarnięciu środka będzie full boost od 2k i piękne utrzymanie momentu aż do odcinki, co zresztą już teraz jest - według mojej wiedzy takiego stołu nie da sie w EJ uzyskać. Na tą chwilę obecny setup pozwoliłby uzyskać jakieś 340-350 HP i 500+ nm ale jest specjalnie ograniczony, o czym wspominałem nie raz. to nie są moje widzimisie tylko informacje od mojego mistrza subaru i ziomka, który robi mi mapę (PromotoR). Chętnych mogę odesłać do niego aby wyjaśnił potencjał mojej furki w słowach bardziej technicznych. Ja tu się tylko dzielę pasją i moim buildem, nie mam ochoty nic udowadniać a jak ktoś chce polemizować ale na poziomie to tak jak mówiłem, są mądrzejsi ode mnie, którzy to (build mojej fury, pięknie wyjaśnią).

 

Aktualny wykres:

 

 

Bazując na potencjale FA20, a ten jest całkiem spory to tak, przy 2000RPM jest full boost 1bar, to zaleta turbiny bezpośrednio na kolektorze. Jak planujesz więcej doładowania, a wygląda na to że tak, to będzie trochę później. Potencjał na 400KM też jest ale nie na naszym paliwie, chyba że dostaniesz E85 bo na takim paliwie w stanach robią takie wyniki. Dlatego też pytałem do jakiego stopnia sprężania odprężyliście silnik, FA ma 10.6:1 czyli dość sporo jak na doładowany silnik i stukowe szybko się pojawi na naszym paliwie.

 

No i nie pisz że teraz masz full boost przy 2kRPM, bo to tylko powoduje uśmieszki ludzi, którzy trochę się znają :)

 

A co do samego wykresu, Ci sami budowali auto mojemu koledze, twierdzili że ma 280KM, na kresce dostał baty od identycznego auta 240KM bo też był hamowany na najwyższym biegu żeby klient był zadowolony, więc same cyferki bierz trochę przez palce, patrz jak auto jedzie. A cyferki najlepiej sprawdź na koniec tam gdzie wszyscy w Ożarowie, żebyś mógł sobie porównać z innymi. Sam zresztą też się muszę do nich wybrać, tylko czekam na nowy IC z Japonii bo ten się rozszczelnił i jest lipa.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje wykresy w toku czasu. Na dole jest doładowanie. Widać, że na seryjnej turbinie tf035 pełen boost był przy 2,8 tyś a przy td04l koło 3,2 tyś.

Na razie na twoich wykresach widać, że bardzo Ci daleko od pełnego boosta na poziomie 2 tyś obrotów. Moim zdaniem będzie bardzo dobrze jeśli udałoby Ci się uzyskać wynik na poziomie 2,5 tyś. Wydaje mi się, że jest jeszcze przestrzeń do poprawy dołu momentu u Ciebie na seryjnych korbach. W tej chwili jest dość ostrożnie. Powodzenie życzę w realizacji planu. Jestem przekonany, że już teraz Twoje auto jedzie bardzo dobrze. Moim jeździ się fenomenalnie i powiem szczerze dla mnie wystarczająco, zarówno z dołu jak i górą.  

 

post-6782-0-02829600-1362694876_thumb.jpg

 

post-6782-0-93333600-1400508087_thumb.jpg

IMG_3042.thumb.JPG.ef966a13c2e32275ce3aacdf5f5258a7.JPG

  • Super! 5
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, skwaro napisał:

No i nie pisz że teraz masz full boost przy 2kRPM, bo to tylko powoduje uśmieszki ludzi, którzy trochę się znają

to prawda, zbyt niedokładnie się odniosłem stąd mój dłuższy wpis później

19 minut temu, skwaro napisał:

A co do samego wykresu, Ci sami budowali auto mojemu koledze, twierdzili że ma 280KM, na kresce dostał baty od identycznego auta 240KM bo też był hamowany na najwyższym biegu żeby klient był zadowolony

Chętnie się dowiem co to za auto i kolega i kto to są CI SAMI.Ja byłem obecny na każdym etapie buildu, od skręcania każdej śruby w moim silniku do strojenia i hamowania. Ja jestem zadowolony nie z cyferek tylko z tego jak to auto jeździ. A jeździ fenomenalnie i śmiem twierdzić, że jest jednym z najszybszych SH w PL. Chętnie oczywiście poznam szybsze (słyszałem o 2-3, w tym jeden na zaturbionym, zakutym FB20) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Infra napisał:

to prawda, zbyt niedokładnie się odniosłem stąd mój dłuższy wpis później

Chętnie się dowiem co to za auto i kolega i kto to są CI SAMI.Ja byłem obecny na każdym etapie buildu, od skręcania każdej śruby w moim silniku do strojenia i hamowania. Ja jestem zadowolony nie z cyferek tylko z tego jak to auto jeździ. A jeździ fenomenalnie i śmiem twierdzić, że jest jednym z najszybszych SH w PL. Chętnie oczywiście poznam szybsze (słyszałem o 2-3, w tym jeden na zaturbionym, zakutym FB20) :)

Ci sami w sensie ta sama firma, kilka lat temu pewną Hondę budowali koledze. Nie chodzi o to, że coś źle zrobili, tylko że sposób w jaki mierzyli moc powodował, że na papierze miało więcej mocy niż w rzeczywistości. A hamownią jest bardzo łatwo manipulować żeby pokazać lepsze kreski, wystarczy hamować na 5 czy 6 biegu i nie wprowadzić korekty przełożenia. Nie wiem czy tak robili w Twoim przypadku czy nie, ale wykres masz dziwny. I nie piszę że auto jest wolne, piszę tylko żebyś potem sobie zweryfikował cyferki na innej hamowni, najlepiej na tej samej co inni tutaj żeby mieć punkt odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co mogę osiągnąć z turbiną td04 po przeróbce hybrydowej.? Na początek nastawiam się na to rozwiązanie.Firma Perun turbo robi najlepiej takie hybrydy. Chodzi mi o najlepszy dół, nie max moc. Oczywiście skrzynka 5MT. Jestem w stanie objechać Forka by @Infra:mrgreen: ze swoim 2.5 T.??? Tak na początek rywalizacji forków SH :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Jurando napisał:

Panowie, co mogę osiągnąć z turbiną td04 po przeróbce hybrydowej.? Na początek nastawiam się na to rozwiązanie.Firma Perun turbo robi najlepiej takie hybrydy. Chodzi mi o najlepszy dół, nie max moc. Oczywiście skrzynka 5MT. Jestem w stanie objechać Forka by @Infra:mrgreen: ze swoim 2.5 T.??? Tak na początek rywalizacji forków SH :P

Okolice 300KM, raczej będzie ciężko na takiej turbinie. A najlepszy dół będziesz miał na setupie jak u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Herostrates napisał:

To moje wykresy w toku czasu. Na dole jest doładowanie. Widać, że na seryjnej turbinie tf035 pełen boost był przy 2,8 tyś a przy td04l koło 3,2 tyś.

Na razie na twoich wykresach widać, że bardzo Ci daleko od pełnego boosta na poziomie 2 tyś obrotów. Moim zdaniem będzie bardzo dobrze jeśli udałoby Ci się uzyskać wynik na poziomie 2,5 tyś. Wydaje mi się, że jest jeszcze przestrzeń do poprawy dołu momentu u Ciebie na seryjnych korbach. W tej chwili jest dość ostrożnie. Powodzenie życzę w realizacji planu. Jestem przekonany, że już teraz Twoje auto jedzie bardzo dobrze. Moim jeździ się fenomenalnie i powiem szczerze dla mnie wystarczająco, zarówno z dołu jak i górą.  

 

 

 

Pamiętaj jeszcze o jednym, pełen boost dla każdego co innego znaczy. U mnie to 1,5bar :) A 1bar mam przy 2600RPM. Seryjne WRXy z FA20 z tego co kojarzę mają 1bar przy 2800.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, skwaro napisał:

Okolice 300KM, raczej będzie ciężko na takiej turbinie. A najlepszy dół będziesz miał na setupie jak u mnie

Dokładnie jakiej mam szukać i gdzie? Bo zastanawiam się czy robić właśnie hybrydę czy coś jednak innego. Dużych mocy na razie nie chce osiągać. Pisałeś w swoim wątku że programowo można skrzynię 5mt zabezpieczyć na większe moce (Barbados). Mapowanie zamierzam robić u najlepszych w Nowym Sączu. Szczegóły oczywiście będę z nimi ustalał, narazie niewinnie i powoli rozważam możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jurando napisał:

Dokładnie jakiej mam szukać i gdzie? Bo zastanawiam się czy robić właśnie hybrydę czy coś jednak innego. Dużych mocy na razie nie chce osiągać. Pisałeś w swoim wątku że programowo można skrzynię 5mt zabezpieczyć na większe moce (Barbados). Mapowanie zamierzam robić u najlepszych w Nowym Sączu. Szczegóły oczywiście będę z nimi ustalał, narazie niewinnie i powoli rozważam możliwości. 

Części trochę jest bo potrzebujesz kolektor twinscroll, turbinę, downpipe, do tego dochodzi inna miska oleju. Pierwsze 3 mogę Ci pomóc ogarnąć z Japonii. Miskę kupisz u nas z 2.0, ja odkupiłem od Oktana, może jeszcze coś tam chowa po kartonach :) 

 

Co do skrzyni to pisałem o automacie 5EAT. W manualu programowo nic nie wzmocnisz. Możesz dołożyć wzmocnienia, ale jak nie będziesz strzelał ze sprzęgła to Twoja też spokojnie wytrzyma. Moja na razie daje sobie radę :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jurando napisał:

Jestem w stanie objechać Forka by @Infra:mrgreen: ze swoim 2.5 T.???

ej no :D

a tak poważnie, czekam, czekam na Jurandowego potwora.

Masz na zachętę ;) To było jeszcze na 280HP i 320 niuta. 5 sec Fozzy :D

 

Edytowane przez Infra
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, skwaro napisał:

Pamiętaj jeszcze o jednym, pełen boost dla każdego co innego znaczy. U mnie to 1,5bar :) A 1bar mam przy 2600RPM. Seryjne WRXy z FA20 z tego co kojarzę mają 1bar przy 2800.

Oczywiście ;)

Ładnie u Ciebie dmucha, ale przyznasz, że pełen boost 1,5 bara byłoby trudny do osiągnięcia przy 2000rpm :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Herostrates napisał:

Oczywiście ;)

Ładnie u Ciebie dmucha, ale przyznasz, że pełen boost 1,5 bara byłoby trudny do osiągnięcia przy 2000rpm :) 

No 1,5bar przy tych obrotach nie ma opcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat hamowania bardzo na czasie, w związku z tym czy ktoś mógłby mi opisać moj wykres zrobiony wczoraj? Co o tym myślicie?  

 

 

Impreza DZA1FC1.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jurando napisał:

Dokładnie jakiej mam szukać i gdzie? Bo zastanawiam się czy robić właśnie hybrydę czy coś jednak innego. Dużych mocy na razie nie chce osiągać. Pisałeś w swoim wątku że programowo można skrzynię 5mt zabezpieczyć na większe moce (Barbados). Mapowanie zamierzam robić u najlepszych w Nowym Sączu. Szczegóły oczywiście będę z nimi ustalał, narazie niewinnie i powoli rozważam możliwości. 

Zastanów się nad hybrydą td04l od Piotrka z Mpetka z Poznania, on miał też w ofercie. Myślę że okolice 300KM i ponad 430NM osiągalne

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...