Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, skwaro napisał:

Szacun za przednie hamulce, podoba mi się taki setup :) Sam się trochę zastanawiam nad pływającymi tarczami (masa!) :)

 

 

Ja wiem czy jego masa jest największym atutem? chyba najważniejsze że taki hebel o wiele wolniej się poddaje przy upalaniu. Też propsuje :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, VEC napisał:

Ja wiem czy jego masa jest największym atutem? chyba najważniejsze że taki hebel o wiele wolniej się poddaje przy upalaniu. Też propsuje :)

To wiadomo, ale miałem na myśli że przy tym samym rozmiarze masa dwuczęściowej jest znacznie niższa niż pełnej, im większa tarcza tym różnica wieksza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Jurando napisał:

W ostatniej chwili założyłem zimowy zestaw kółeczek. Chwilę po skończeniu zaczął padać u mnie pierwszy śnieg :).

Opony 225 /55 na OEM 17". Ze względu na nowy zestaw hamulcowy i poszerzenie dupki ala @VEC (pozdrawiam), musiałem wszystko osadzić na dystansach. dobrałem 25 mm na tył i 20 mm na Przód. Zaciski Compbrake na tarczy 350mm mają ok 2 mm luzu pod felgą w najgrubszym miejscu . Zestaw jest stworzony pod felgę 18" ale może nic się nie urwie podczas jazdy. Może to za ciasno? Opony z przodu i tyłu idealnie pokrywają się na zewnątrz z błotnikami. Zapytuje tutaj jeszcze specjalistów  czy wystarczy 110 nm przy dokręcaniu dystansów i felg? 

IMG_20201128_123320.jpg

Jak nie przepadam za tą generacją Forka, tak taki niepozorny "szarak" bardzo mi się widzi, nabrał muskułów po obniżeniu :) Gratuluję, świetny jest.

  • Dzięki! 1
  • Smutny 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał:

Ja mam felgi 8,5", na tym siedzi Michelin Pilot Sport 4 225/50r17 i jest jak trzeba. Felga 9" i 245 to już za dużo i efekty masz na wykresie. Poświęcasz osiągi na koszt wyglądu. No ale pytanie co ma u Ciebie priorytet :)

nic nie poświęcam :) ma i wyglądać i jeździć. przypominam ze SH jest wiekszy i bardziej masywny optycznie niz Twoj kurczak, w nim 225 wystarczy. poza tym niskie 5 do setki i 250+ km/h mi styka w kwestii osiągów (chwilowo).

 
kontynuujac wywody - wykres strat i mocy na kołach powinien być pokazywany w funkcji prędkości - nie obrotów. Jeśli to samo auto mierzyć na 3cim biegu to strat będzie max 40KM, a mocy na silniku 274KM. dla prędkości 230kmh i napędu 4x4 to normalna, a nawet dość niska strata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Infra napisał:

nic nie poświęcam :) ma i wyglądać i jeździć. przypominam ze SH jest wiekszy i bardziej masywny optycznie niz Twoj kurczak, w nim 225 wystarczy. poza tym niskie 5 do setki i 250+ km/h mi styka w kwestii osiągów (chwilowo).

 
kontynuujac wywody - wykres strat i mocy na kołach powinien być pokazywany w funkcji prędkości - nie obrotów. Jeśli to samo auto mierzyć na 3cim biegu to strat będzie max 40KM, a mocy na silniku 274KM. dla prędkości 230kmh i napędu 4x4 to normalna, a nawet dość niska strata.

O matko, dopiero teraz zobaczyłem prędkość. Auto na hamowni mierzy się na przełożeniu najbliższym 1:1 czyli zazwyczaj na trójce jak chcesz mieć miarodajny wynik. Chyba że chcesz się pochwalić cyferkami w necie, to wtedy robisz pomiar na 5/6 biegu ;) I to tłumaczy dlaczego masz całkiem sporo mocy, a mało momentu. Wykres strat tez nie jest miarodajny bo nie jest mierzony przy właściwym przełożeniu. Na 3 biegu przy max obrotów/prędkości powinno Ci pokazać 70-80KM strat. 40-50KM strat to masz w lekkim FWD.

 

A co do strat, obroty na hamowni się zmieniają na luzie, czy zgodnie z prędkością auta? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skwaro napisał:

Szacun za przednie hamulce, podoba mi się taki setup :) Sam się trochę zastanawiam nad pływającymi tarczami (masa!) :)

 

Co do tyłu niżej to prawda, to najtańszy sposób na większy kąt WSZ, co ma spory wpływ na to jak auto skręca. Nie wiem jak w tych Foresterach jest z zawieszeniem w porównaniu z STI, popatrz po necie czy wahacze z STI podejdą, bo jak tak to ugrasz sporo WSZ nimi i nie będziesz musiał obniżać tyłu. No i nie wiem czy gwint masz z camber plate'ami, jak tak to nimi jeszcze można trochę ugrać obracając o 180 stopni. 

Szczerze, to nie bardzo miałem okazję przetestować zawieszenie.Remont i zarazki na świecie. Ale jest bardzo znaczna poprawa prowadzenia, zwłaszcza w zakrętach. Forek nie jest nerwowy. Nie mam regulacji Camber. Ale kat WSZ wynosi 5st30. Powinno na razie wystarczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Elvisiak napisał:

Jak nie przepadam za tą generacją Forka, tak taki niepozorny "szarak" bardzo mi się widzi, nabrał muskułów po obniżeniu :) Gratuluję, świetny jest.

Dzięki. Mam jeszcze dokładki na progi i tył. Ale odpuściłem z montażem do wiosny. Jakieś dodatkowe oklejanie i malowanie lamp wtedy całość powinna być ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jurando napisał:

Szczerze, to nie bardzo miałem okazję przetestować zawieszenie.Remont i zarazki na świecie. Ale jest bardzo znaczna poprawa prowadzenia, zwłaszcza w zakrętach. Forek nie jest nerwowy. Nie mam regulacji Camber. Ale kat WSZ wynosi 5st30. Powinno na razie wystarczyć. 

No to już jest bardzo ok, ja mam podobnie, więcej nie ma sensu bo będzie właśnie nerwowo. Co masz zmienione w stosunku do serii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2020 o 21:16, dr.elich napisał:
W dniu 26.11.2020 o 20:09, K12DLA ExR4RE napisał:
Nie, nie jesteś, wielokrotnie wymieniałem baterie i nawet wyciągnąłem przewód spod schowka i wyciągnąłem do słupka (antena dla kluczyka) i było bardzo kiepsko. W zimie to już wogóle dramat, jak bateria w kluczyku zimna emoji5.png. Teraz z 50ciu metrów można spokojnie władać zamkami B)

A gdzie się takie coś kupuje? Wygląda jak z jakiegoś auta premium - Skody albo VW.

https://tagra.pl/piloty-b/2892-kdiy-1-pilot-kluczyk-do-kd900.html 

Znalazłem taki sam, z info wynika że to kluczyk  Peugeot/Citroen. Myślę  że bardziej kumaci dorabiacze kluczyków  powinni takie coś dorobić bez problemu.  Chyba będę zgłębiał temat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2020 o 16:17, K12DLA ExR4RE napisał:

Dodany dodatkowy podwyższający podłokietnik i doprogramowany nowy typ kluczyka Subaru do "Daily". Teraz to jest zasięgB) (a nie jak wcześniej latanie w koło Legacy żeby kluczyk załapał :biglol:).

 

 

DSC_6687_copy_2201x1238.jpg

DSC_6686_copy_2201x1238.jpg

Możesz  strzelić  fotkę z bliska grotu od tego scyzoryka, czy używasz go tylko jako pilota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2020 o 19:12, ewemarkam napisał:

Ale pewnie nie stuka więc działa :)

Mam swego Subarowego dobrego mechaniora więc czasem bierze mi na podnośnik auto i patrzy co tam,jak mi nic nie stuka nie puka ,to nie ma co na siłę szukać problemu.

Tu jakby na takiej wystającej mocno trawie na poboczu podbiło dość mocno, cieszy,że nie wciągnęło w rów ,a ja wyprowadziłem na asfalt :)

U mego mechaniora podwórko jak podwórko ,subaraki ogarnia od lat więc zaufanie mam :D

w1.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, skwaro napisał:

No to już jest bardzo ok, ja mam podobnie, więcej nie ma sensu bo będzie właśnie nerwowo. Co masz zmienione w stosunku do serii?

Ale nie porównujcie KWSZ pomiędzy SG a SH bo są zupełnie inne nominalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Infra napisał:

ECU Master onboard, fajnie łupie z wydechu teraz pomijając nowe cyferki :) muszę nagrać, hihi

 

128588781_201523401580328_3904026966148283494_n.jpg

128721520_373581507046266_3356685074996659625_n.jpg

Nie lepiej tego DET'a upchać gdzie indziej. On ma złącze typu molex średnio to hermetyczne jest. A zauważ że wszelkie wtyczki w komorze silnika mają jakieś uszczelki. A wewnątrz nie mają. Dlatego chyba lepiej przenieść go w okolice schowka pasażera. Monter czy też tuner poszedł trochę na łatwiznę. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Infra napisał:

"Jest gumowa zaslepka do zlacza. Zalozylem setki tych detow - zadnego nie zalalo" - styka mi taka odpowiedz. Prawde rzeklszy, jakbym zebral do kupy uwagi internetowych mechanikow to ten moj forek nie mialby prawa jezdzic... a jezdzi i to grubo :D hehe

Nie o to chodzi czy jeździ czy nie. Ale powinno to być zabezpieczone a ten molex nie ma uszczelek. Fakt, nie topisz go po lusterka. Ale mogło to być zrobione lepiej. 

https://tomson.com.pl/product-pol-6437-Wtyczka-z-pinami-do-piggy-back-Ecumaster-DET3.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping&curr=PLN

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, llkuba napisał:

@Infra masz fajnego forka i czekam na filmik 0-V-max na niemieckiej autostradzie ;)

0-Vmax i to na niemnieckiej ;) autostradzie to już było i nie jest interesujace...

A może Vmax-0 teraz takie modne jest jeżdżenie na hamownie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...