Skocz do zawartości

Auto Swiat - Subaru najlepsze na śniegu


Ejector

Rekomendowane odpowiedzi

GREGG, wystawili go trochę. W końcu waży swoje (podane było bodaj 6 ton) i na kiepskich oponach nie dawał rady mimo blokady dyfrów. Zresztą, kategoria przyśpieszanie i hamowanie na śliskim to i na suchym takim kolosem pewnie nie jest łatwa. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Myślę, ze wystawianie quada vs unimoga i te zestawiania miały odpowiedzieć nie który pojazd jest najlepszy na śniegu a co jest lepsze lekkie czy ciężkie, więcej czy mniej mocy itp w sumie można jakieś tam wnioski wyciągnąć... takie, ze subaru jest najlepsze na śniegu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG, wystawili go trochę. W końcu waży swoje (podane było bodaj 6 ton) i na kiepskich oponach nie dawał rady mimo blokady dyfrów. Zresztą, kategoria przyśpieszanie i hamowanie na śliskim to i na suchym takim kolosem pewnie nie jest łatwa.

 

biedny zbeszczeszczony unimog :smile:

i tak chciałbym kiedys takim pojezdzic w terenie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG, wystawili go trochę. W końcu waży swoje (podane było bodaj 6 ton) i na kiepskich oponach nie dawał rady mimo blokady dyfrów. Zresztą, kategoria przyśpieszanie i hamowanie na śliskim to i na suchym takim kolosem pewnie nie jest łatwa.

 

biedny zbeszczeszczony unimog :smile:

i tak chciałbym kiedys takim pojezdzic w terenie :mrgreen:

Ja kiedyś jechałem takim, ale na prawym tylko, duńczyk u którego zarabiałem na lepszą przyszłość przewiózł mnie takim (lub podobnym bo nie pamiętam ale unimogiem) po polach, a by pokazać co potrafi przejechał przez parę rur betonowych o średnicy ok 80 cm (może to było 60 :) ) W sumie na co dzień jeżdził toyotą hilux a unimoga używał do wożenia drewna z lasu. Trochę się dziwię ze przegrał ale z quadem na śniegu nie miał chyba najmniejszej szansy ze względu na gabaryty i wagę. To naprawdę spora ciezarówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mają udowodnić takie testy :?: :idea: :?: Dopóki będą różne modele opon i różne ich rozmiary :!: nie będzie uczciwego rozstrzygnięcia, koniec kropka :!: Miałem test z zeszłego roku z niemieckiego SportAuto czy coś podobnego i wyszło z porównania, że z min Lambo Gallardo, 911turbo, audi rs, evo itp, że na ok 2kn odcinku lodowo/śniegowego toru drugi czas wykręciła Alfa Brera :shock: .

W sumie super, sam czasami taką jeżdżę, ale ni ch... takich możliwości nie odczuwam :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam porównanie osobiste WRX 08 , sti 08 , sti 06 z tegorocznej jazdy po śniegu. Modele 08 np wrx dużo lepiej się prowadzą niż 01-06, niezależnie co technicznie i z oponi rajdowców można wywnioskować o modelach 08. WRx 08 bez blokad prowadzi się super sam nie wierzyłem ( łatwy w opanowaniu, mała podsterowności i trakcja) jeśli ktoś mówi inaczej zapraszam aby to udowodnił mi na odcinku zaśnieżonym...:)

STI08 kontra STi06 znowu podobnie , na tych samych oponach 225 45 17 Pirelli , po chwili przyzwyczajenia się do innych gabarytów i miejsca za kierownicą, każdy woli 08 która znów łatwiejsza i stabilniejsza w prowadzeniu co skutkuje i widać to po czasach...

Porsche nie było :( więc to wew. porównanie Subari s lekko off topic

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI08 kontra STi06 znowu podobnie , na tych samych oponach 225 45 17 Pirelli , po chwili przyzwyczajenia się do innych gabarytów

Właśnie to jest śmieszne. Wsiadasz, jedziesz i masz wrażenie, że 08 jest znacznie wiekszy podczas gdy tak naprawdę to niebardzo jest.

STi 09/07

Exterior Length 173.8 " 175.8 " - minimalnie krótszy

Exterior Width 70.7 " 68.1 " - minimalnie szerszy

Exterior Height 58.1 " 56.3 " - niestety trochę wyższy

 

i miejsca za kierownicą, każdy woli 08 która znów łatwiejsza i stabilniejsza w prowadzeniu co skutkuje i widać to po czasach...

 

Akurat przewaga nowego na śniegu może być częściowo spowodowana znacznie miększym zawieszeniem. No i jest na tyle cichutki, że masz wrażenie, że się mniej męczy. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Durbos, wiesz, z drugiej strony taki AŚ / Auto Bild (?) to jest dla czytelników, którzy idą do salonu, dają kasę i jadą. A podejrzewam, że właśnie większość będzie brała standardowe opony - czyli w porsche 295, a w Subaru 245. Również z racji tego, że w Niemczech (a podejrzewam, że to tylko tłumacznie było?) jednak w większości przypadków zjawisko "zima" polega na tym, że jest +3 stopnie, i absolutny brak śniegu ;) a prędkość autostradowa wciąz wynosi ok 160 wzwyż.

 

I żaden z normalnych śmiertelników nie będzie się interesował zakładaniem specjalnych opon na śnieg!

 

 

 

co innego gdyby to był test z czasopisma Sport Auto - oni tam idą celowo w ekstremum i w takim przypadku też bym był zdziwiony brakiem zainteresowania zmianą opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Durbos, wiesz, z drugiej strony taki AŚ / Auto Bild (?) to jest dla czytelników, którzy idą do salonu, dają kasę i jadą. A podejrzewam, że właśnie większość będzie brała standardowe opony - czyli w porsche 295, a w Subaru 245. Również z racji tego, że w Niemczech (a podejrzewam, że to tylko tłumacznie było?) jednak w większości przypadków zjawisko "zima" polega na tym, że jest +3 stopnie, i absolutny brak śniegu ;) a prędkość autostradowa wciąz wynosi ok 160 wzwyż.

 

I żaden z normalnych śmiertelników nie będzie się interesował zakładaniem specjalnych opon na śnieg! ...

 

Very true - kiedyś tłumaczyłem artykuł z AutoBilda (nie pytajcie czemu :razz: ) a to co się później ukazało w AŚ było dokładnym tłumaczeniem. Przypuszczam, że co do "niemieckiej" zimy też masz rację, ale... czy właśnie nie tak powinno być? Drogi czarne i czyste niezależnie od warunów - bezpieczny powrót do domu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedziałem że nie jeżdza,tylko że nie przykładają raczej wagi do tego jak jeżdzą po tym śniegu.

Jak się mieszka w Chicago tej zimy, której odśnieżają tylko główne ulice a mniejsze olewają kompletnie to nie da się nie przykładać. Na kilku uliczkach było tak ślisko, że nawet moje auto się ślizgało na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedziałem że nie jeżdza,tylko że nie przykładają raczej wagi do tego jak jeżdzą po tym śniegu.

Jak się mieszka w Chicago tej zimy, której odśnieżają tylko główne ulice a mniejsze olewają kompletnie to nie da się nie przykładać. Na kilku uliczkach było tak ślisko, że nawet moje auto się ślizgało na boki.

 

Nie no żartujesz? Poważnie, myślałem, że tam za oceanem to obywatel (w tym przypadku kierowca :wink: ) nie będzie napotykał takich banalnych trudności w codziennym życiu (wiesz no U S A - wydawało mi się, że to raczej nobilitacja).

a tak dla kontrastu - pamiętam jak kiedyś kilka dni listopadowych w Tyrolu spędzałem i w nocy spadł śnieg, wyjeżdżaliśmy rano koło 8 i drogi były już czyściutkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no żartujesz? Poważnie, myślałem, że tam za oceanem to obywatel (w tym przypadku kierowca :wink: ) nie będzie napotykał takich banalnych trudności w codziennym życiu (wiesz no U S A - wydawało mi się, że to raczej nobilitacja).

a tak dla kontrastu - pamiętam jak kiedyś kilka dni listopadowych w Tyrolu spędzałem i w nocy spadł śnieg, wyjeżdżaliśmy rano koło 8 i drogi były już czyściutkie

A tak w ogóle to o czym ty piszesz? Masz coś z sensem do napisania czy tylko tak bez sensu walisz w klawisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...