Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Ile Spec B manual ma obrotów przy V = 160km/h ? W sumie mogę policzyć ale jakoś zbyt leniwy jestem aby znaleźć przełożenie dyfra i 6tki w skrzyni :)

Albo prościej - ile schleje wtedy paliwa :)

Proszz ;)

przełożenia
3.0R      I 3.540 II 2.264 III 1.471 IV 1.000 V 0.834 główne 3.083
spec.b AT I 3.540 II 2.264 III 1.471 IV 1.000 V 0.834 główne 3.272
spec.b MT I 3.636 II 2.375 III 1.761 IV 1.346 V 0.971 VI 0.756 główne 3.900
prędkości (teoretyczne)
3.0R      I 71 II 111 III 171 IV 252 V 302, 3000 obr/min na V - 137 km/h
spec.b AT I 67 II 105 III 161 IV 237 V 285, 3000 obr/min na V - 129 km/h
spec.b MT I 57 II 87  III 118 IV 154 V 213 VI 274, 3000 obr/min na VI - 124 km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3000 obr/min na VI - 124 km/h

 

 

to prawdziwe dane ? Wygląda bardzo słabo......

 

Są to dane czysto teoretyczne ;)  Ale myślę, że w praktyce różnice są niezbyt wielkie od tych wyliczeń... :rolleyes:

 

Dawno dawno temu chłopaki pisali o rzeczywistych prędkościach i:

 

 

A serio to na 6ce przy 3.000obr na liczniku jest około 120, ale jeszcze to dziś sprawdze.

Duży ruch był wiec nie dałem rady sprawdzić na każdym biegu (prędkości GPS)

 

3 bieg: 47kmh

5 bieg: 91kmh

6 bieg: 117kmh

 

A po co Ci te dane? icon_smile.gif

Wawa dziś zatłoczona także udało mi się pierwsze trzy biegi sprawdzić (według GPS, na oryginalnych 18)

1- 27 km/h

2- 38 km/h

3- 51 km/h

A jak w Spec.B A/T nie wiem :(

 

Plotki głoszą że przy 3.000 na V biegu jest ok 140km/h :rolleyes:

Być może w teorii wygląda to "słabo", ale pamiętajmy iż jest to wolny ssak, który czerpie moment i moc z obrotów, a przy prędkościach znacząco przekraczających 100km/h walka z oporami powietrza jest znacząca :)

 

Spece miały manualną skrzynkę z modelu STi MY02-05, natomiast od Sti MY06 były dłuższe przełożenia. Nie znacznie, ale jednak ;)

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jednak skrzynia spec b miała trochę dłuższe przełożenia i nie była taka sama jak w STI MY02-05 a także STI MY06

tutaj jest fajne porównanie 

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1735814

http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf

Także o tej skrzyni w Forku, generalnie przy 3 tyś obrotów prędkość ok 125 km/h

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63431-przeszczep-6mt-do-xt-zakonczony-sukcesem/page-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast moją opinię opieram na danych technicznych podanych przez FHI :rolleyes:

 

Myślę, że sytuacja będzie analogiczna do tylnego dyfra w Specu M/T gdzie chodziły legendy, że jest otwarty, a dopiero po otwarciu przez jednego z forumowiczów okazało się, że i tam jest szpera tylko mniejsza niż w wersji z A/T ;)  

 

Podsumowując, ja mam takie informacje:

 

przełożenia
3.0R      I 3.540 II 2.264 III 1.471 IV 1.000 V 0.834 główne 3.083
spec.b AT I 3.540 II 2.264 III 1.471 IV 1.000 V 0.834 główne 3.272
spec.b MT I 3.636 II 2.375 III 1.761 IV 1.346 V 0.971 VI 0.756 główne 3.900
 

przełożenia
STI MY05 I 3.636 II 2.375 III 1.761 IV 1.346 V 0.971 VI 0.756 główne 3.900
 

przełożenia
STI MY07 I 3.636 II 2.235 III 1.521 IV 1.137 V 0.891 VI 0.707 główne 3.900
STI MY08 I 3.636 II 2.235 III 1.590 IV 1.137 V 0.891 VI 0.707 główne 3.900
Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może w teorii wygląda to "słabo", ale pamiętajmy iż jest to wolny ssak, który czerpie moment i moc z obrotów, a przy prędkościach znacząco przekraczających 100km/h walka z oporami powietrza jest znacząca :)

BMW 325xi, czyli 4x4, wolnossąca "szóstka" przy 160 ma około 3500 rpm i dość żwawo reaguje na depnięcie więc można :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Być może w teorii wygląda to "słabo", ale pamiętajmy iż jest to wolny ssak, który czerpie moment i moc z obrotów, a przy prędkościach znacząco przekraczających 100km/h walka z oporami powietrza jest znacząca :)

BMW 325xi, czyli 4x4, wolnossąca "szóstka" przy 160 ma około 3500 rpm i dość żwawo reaguje na depnięcie więc można :)

Jak darze ogromną sympatią samochody BMW :wub: i marze o niejednym modelu tak uważam, że pomimo krótszej skrzynki Spec.B będzie i tak wierniejszym oraz niezawodnym przyjacielem na lata a poza tym ma to coś czego u konkurencji nie uświadczysz ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak darze ogromną sympatią samochody BMW :wub: 

i marze o niejednym modelu tak uważam, że pomimo krótszej skrzynki Spec.B będzie i tak wierniejszym oraz niezawodnym przyjacielem na lata a poza tym ma to coś czego u konkurencji nie uświadczysz ;) 

Moje XT też miało być niezawodne na lata a wylądowało u Carfita na wymianie panewek i tłoków bo siorbał olej.

Mam uraz i jeśli Subaru to tylko raczej nówka a tutaj posucha jeśli chodzi o mocne kombiaki wielkości Legasia

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz z innej beczki...

 

co powiecie na tego typu dodatki do zderzaków H6?

 

1. Lip STI do przedniego zderzaka:

 

FrontLip3_0R1.jpg

 

FrontLip3_0R2.jpg

 

FrontLip3_0R3.jpg

 

 

 

 

2. JDM CTI diffuser:

 

CTIdiffuser1.jpg

 

CTIdiffuser2.jpg

 

CTIdiffuser4.jpg

 

 

CTIdiffuser5.jpg

 

 

 

Pytam jedynie o względy stylistyczne, bo w poprawę aerodynamiki nie wierzę  :P

 

Obydwa dodatki w kolorze nadwozia jako że nie znoszę matowego koloru plastiku  :D   B)

Edytowane przez AR2R_K19DLA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...