Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Mam pytanie do posiadaczy Legacy w wersji sedan. Czy wasze auta również posiadają ten mały dyskretny, a zarazem bardzo elegancki spoilerek zwany listwą Gurneya?

A ja tam wolę gołą klapę. Dla mnie im bliżej serii tym lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do posiadaczy Legacy w wersji sedan. Czy wasze auta również posiadają ten mały dyskretny, a zarazem bardzo elegancki spoilerek zwany listwą Gurneya?

A ja tam wolę gołą klapę. Dla mnie im bliżej serii tym lepiej. 

Wiesz, jak tak patrzę na fotki w galerii Twojego Spec.B 

gallery_12895_224_4981.jpg

gallery_12895_224_32898.jpg

to w sumie jest idealnie tak jak jest masz rację i super, że Twoim celem jest utrzymywanie auta w takim stanie  :)

 

Ale, poszperałem i wychodzi mi na to, że w Szwajcarii gro speców w sedanie miało od nowości te listwy ;)  

Jedyne co, to troszkę ubolewam, nawet bardzo bo wersja Spec.B powinna mieć w standardzie ten element, a dlaczego? Bo dzięki temu było by dyskretnie ale i ze smaczkiem podkreślone z jaką wersją mamy do czynienia tak jak jest w usportowionych/sportowych wersjami takich ikon motoryzacyjnych jak BMW M czy AMG :)

 

Rzeczywiście forumowicz AR2R_K19DLA ma takiego rear lipa   Ciekawe czy już miał czy doposażał swego czarnucha w ten spoilerek.

 

to prawda mam takiego ;)

 

a przy okazji jako, że wątek o spec B to się pochwale moim wczorajszym upgradem :P

 

zawiecha spec b w 3.0R  :wub:

 

bilstein7.jpg

 

 

 

:yahoo:

 

I jak wrażenia po zmianie amortyzatorów??? :)

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I jak wrażenia po zmianie amortyzatorów??? :)

Zmiana ogromna. Jest wciąż komfortowo ale brak przechyłów na zakrętach, nurkowania przy hamowaniu czy unoszenia przy dodaniu gazu. Bilsteiny warte każdego funta! :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 I jak wrażenia po zmianie amortyzatorów??? :)

Zmiana ogromna. Jest wciąż komfortowo ale brak przechyłów na zakrętach, nurkowania przy hamowaniu czy unoszenia przy dodaniu gazu. Bilsteiny warte każdego funta! :P

A tam przy tych amortyzatorach ze speca, sprężyny są takie same czy też inne?

Pamiętasz jaki model Bilsteina jest w Spec.B? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam przy tych amortyzatorach ze speca, sprężyny są takie same czy też inne? Pamiętasz jaki model Bilsteina jest w Spec.B? 

 

Sprężyny prawdopodobnie są inne, bo auto minimalnie usiadło (10..15mm). Najważniejsze, że przód i tył stoją równo. Na oryginalnych sprężynach tył siedział niżej i żeby ten efekt zniwelować założyłem sprężyny od kombi (było idealnie równo).

 

Co do amorów to są to Bilsteiny B6. Poniżej masz numery jak Ci się przydadzą:

 

B6 Product codes:
Front Left - 35-118305 
Front Right - 35-118312
Rear Left & Right - 24-118323.
Edytowane przez AR2R_K19DLA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A tam przy tych amortyzatorach ze speca, sprężyny są takie same czy też inne? Pamiętasz jaki model Bilsteina jest w Spec.B? 

 

Sprężyny prawdopodobnie są inne, bo auto minimalnie usiadło (10..15mm). Najważniejsze, że przód i tył stoją równo. Na oryginalnych sprężynach tył siedział niżej i żeby ten efekt zniwelować założyłem sprężyny od kombi (było idealnie równo).

 

Co do amorów to są to Bilsteiny B6. Poniżej masz numery jak Ci się przydadzą:

 

B6 Product codes:
Front Left - 35-118305 
Front Right - 35-118312
Rear Left & Right - 24-11832.

 

Oo! Super, dziękuje bardzo  :)

Bardzo miło czyta się taki pochlebne opinie ;)

Pytam bo na Twoich zdjęciach amory jak sprężyny zwłaszcza przednie różnią się i to bynajmniej nie kolorem i czystością :D

bilstein5.jpg

 

 

Często gęsto można napotkać się np na tym forum z opinią, ba żalem zwłaszcza użytkowników WRX, że lepiej było poczekać/dołożyć i kupić STi

A Ty AR2R_K19DLA nie jest Ci czasami smutno z podobnego powodu, że zamiast 3.0R nie kupiłeś Spec.B :rolleyes: 

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty AR2R_K19DLA nie jest Ci czasami smutno z podobnego powodu tyle, że zamiast 3.0R nie kupiłeś Spec.B  

 

Nie jest mi smutno, zapewne zaraz zostanę odpowiednio skomentowany :)  ale ja chciałem automat. W londyńskich korkach 3.0R sprawdza się idealnie. Do tego miał być czarny z beżową skórą. Trafiłem egzemplarz z bardzo małym przebiegiem i ani chwili się nie zastanawiałem.

 

Progów zwalniających i rond mamy tu też mnóstwo dlatego właśnie chciałem Bilsteiny. Rewelacja na rondach. Na progach zwalniających  na oryginalnych Kayabach skaczesz jak kangur. To było nie do zniesienia, przynajmniej dla mnie.

 

Pojeżdże trochę na tym setupie i pomyślę o jeszcze sztywniejszym komplecie na wypady poza miasto B8 + H&R. 

Edytowane przez AR2R_K19DLA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak gwoli ścisłości:

 

o widzisz, przy okazji zauważyłem, że ucieło mi ostatnią cyfre :P

 

masz taką tabele dla B8? 

Edytowane przez AR2R_K19DLA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A Ty AR2R_K19DLA nie jest Ci czasami smutno z podobnego powodu tyle, że zamiast 3.0R nie kupiłeś Spec.B  

 

Nie jest mi smutno, zapewne zaraz zostanę odpowiednio skomentowany :)  ale ja chciałem automat. W londyńskich korkach 3.0R sprawdza się idealnie. Do tego miał być czarny z beżową skórą. Trafiłem egzemplarz z bardzo małym przebiegiem i ani chwili się nie zastanawiałem.

 

Progów zwalniających i rond mamy tu też mnóstwo dlatego właśnie chciałem Bilsteiny. Rewelacja na rondach. Na progach zwalniających  na oryginalnych Kayabach skaczesz jak kangur. To było nie do zniesienia, przynajmniej dla mnie.

 

Pojeżdże trochę na tym setupie i pomyślę o jeszcze sztywniejszym komplecie na wypady poza miasto B8 + H&R. 

Pomimo, że nigdy nie prowadziłem Legacy w wersji z automatyczną skrzynką biegów, a opinie o jej "mułowatości" itp słyszałem nie raz na szczęście z ust osób które nie są dla mnie motoryzacyjnym autorytetem uważam, że automat zwłaszcza w połączeniu z mocną jednostką napędową jest jak najbardziej w porządku i w pełni podzielam Twoją opinię. Do zatłoczonego miasta jak znalazł. 

Jak na złość znaleźć przed liftowego Speca w automacie jest tak sam trudne o ile nie trudniejsze ze względu na fakt, iż automat doszedł rok po debiucie Spec.B jak polifta EU w manualu ;)  

 

No zawias musi być rewelacyjny, ale chyba należy dodać, że na bardzo dobrych jakościowo drogach, a takie chyba tam u Ciebie są :)

 

To tak gwoli ścisłości:

 

o widzisz, przy okazji zauważyłem, że ucieło mi ostatnią cyfre :P

 

masz taką tabele dla B8? 

 

Dlatego wkleiłem tą tabelkę :)

 

Niestety nie, tylko dla B6 :(

Może się komuś przyda

Wczoraj, przy okazji szukania info o listwie gurneya w Legacy natknąłem się na nieaktualne już ogłoszenie Spec.B M/T Sedan które było na the forum.

29181218.jpg

75116289.jpg

 

57345879.jpg

 

Czy wiecie może, czy kupił ktoś z forum ten samochód? Bo nigdy o nim nie słyszałem, a szkoda żeby słuch o tak ładnym Spec.B zaginął  B)  

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No zawias musi być rewelacyjny, ale chyba należy dodać, że na bardzo dobrych jakościowo drogach, a takie chyba tam u Ciebie są

co do jakości dróg w UK nie jest aż tak rewelacyjnie, ale fakt dużo lepiej niż w PL. Przekonałem się o tym podczas mojej ostatniej wizyty samochodem w Krakowie. Przedni Kayab się poddał i wylał :/  

 

Przy okazji dodam, że na Kayabach jest dużo głośniej na nierównościach. Na Bilsteinach choć sztywniej, jest dużo przyjemniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tamtych rejonach Europy jeszcze nie byłem więc własnego zdania nie mam, ale z opowiadań wiem, że jakość dróg jest lepsza u Was ;)


Nie wiem jak Wam ale mi bardziej odpowiada w Legacy m.in Spec.B aksamitny 3.0 H6, ale prezentacja fajna :)


:mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Fajny swap zawieszenia

 

dzięki ;)

 

 

 

przy okazji: dla bezpieczeństwa zawsze kładę jedno koło pod prog auta, jeśli dłużej jest na podńosniku. Nigdy nie wiadomo :/

 

a ja jak widać na zdjęciach używam dwóch podnośników ;) hydrauliczny do podnoszenia a oryginalny Subaru tylko jako support :P (podnoszenie nim auta trwa wieki :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego Legacy Spec.B chyba jeszcze w tym wątku nie było, choć sprzedaje się już jakiś czas, a dopiero dziś go zauważyłem :rolleyes:

Szwajcar jak to Szwajcar listwę ma :)

big_1729509.jpg?itok=xJjXpWCF

big_1729509-1.jpg?itok=PMNujlQT

big_1729509-5.jpg?itok=ZQDHsYJ6

http://www.autokaufenin.ch/z%C3%BCrich/subaru/legacy/legacy-30-r-executive-s/257/2675

 

A tu już z większym przebiegiem i pomijając ten beznadziejny grill to kierownicy wylądował równie jak grill dziwny znaczek

big_subaru_legacy_foto(41).jpg

big_subaru_legacy_foto(3).jpg

big_subaru_legacy_dsc_32390.jpg

http://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-legacy-limousine-2008-occasion?allmakes=1&hpfrom=200&index=6&make=74%2c0%2c0&model=509%2c0%2c0&nav=8&returnurl=%2fde%2fautos%2fsubaru--legacy%3fallmakes%3d1%26hpfrom%3d200%26make%3d74%2c0%2c0%26model%3d509%2c0%2c0%26nav%3d8%26vehtyp%3d10%26yearfrom%3d2004%26r%3d5&vehid=2354147&vehtyp=10&yearfrom=2004


Ale ogólnie Legacy bardzo piękne :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@OWOC, jak widać nic tylko brać  :)

Albo poczekać na kombiaka ;)  Pomimo, że sedan wygląda lepiej niż wersja kombi to jak dla mnie jest o wiele mniej praktyczny -_-

Tak sobie wybrzydzam, a co pomarzyć fajna rzecz...

 

A co do przed liftów to coś długo się ten Spec.B MY06 M/T sprzedaje:

C32931367_6.jpg

C32931367_1.jpg

C32931367_2.jpg

Jak ktoś dobrze pogrzebie w otchłaniach internetu to co nie co znajdzie info o tym egzemplarzu z polskiego salonu wyprodukowanego 09.lipca 2005 ;)

JA znalazłem np: TO i poprzednie ogłoszenie z innego forum (KLIK - na pierwszy wynik od góry w google

Ależ ten wydech PRODRIVE musi pięknie brzmieć w takim SPECu :)

 

_______________________________________________________________________________________________________________

 

 

A teraz pytanie ode mnie do bardziej doświadczonych kolegów zorientowanych w temacie.

Pół roku temu sprzedawał się piękny przed liftowy SPEC.B również w manualu z zatartym silnikiem za 25tys zł.

Na jednym ze zdjęć zaobserwowałem, że oprócz przepięknych felg PRODRIVE samochód ten posada również hamulce tzw zestaw PRODRIVE

15e95dbd448ba9ffa46d8f693c3.jpg

Czy ktoś miał do czynienia z takim zestawem w Legacy ew Impreza. Rzeczywiście ten zestaw jest bardziej efektywny od serii

Bo w komplecie z felgami wygląda rewelacyjnie :)

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście ten zestaw jest bardziej efektywny od serii

 

chyba nie masz złudzeń, że dzieli je przepaść :)

No właśnie mam dlatego pytam  ;)

Strasznie rzadko można spotkać ten zestaw na Legacy już prędzej zdarza się BBK spotkać niż PRODRIVE :)  

Na the forum też jakoś o tym zestawie cicho B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cicho bo "złote" Brembo jest bardziej popularne/dostępne/tańsze. 

Tak masz rację złote sporadyczne czarne Brembo są zdecydowanie lepiej dostępne a co za tym idzie popularne i na dodatek tańsze.

Coś mi się widzi, że do tych Prodrive też trzeba inne felgi bo pod serie raczej się nie zmieszczą. A szkoda <_<

Aby nie było tak monotonnie... pojawił się nowy Spec.B MY07 A/T z listwą, a więc sedan i z moskitierą zamiast grila ;)

Przebieg 105.500km cena 10.500CH :)

big_subaru_legacy_mazda626-subaruv6-r017

big_subaru_legacy_mazda626-subaruv6-r023

big_subaru_legacy_mazda626-subaruv6-r028

http://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-legacy-limousine-2007-occasion?allmakes=1&hpfrom=200&index=5&make=74%2c0%2c0&model=509%2c0%2c0&nav=8&returnurl=%2fde%2fautos%2fsubaru--legacy%3fallmakes%3d1%26hpfrom%3d200%26make%3d74%2c0%2c0%26model%3d509%2c0%2c0%26nav%3d8%26vehtyp%3d10%26yearfrom%3d2004%26r%3d5&vehid=2408866&vehtyp=10&yearfrom=2004

O teraz zauważyłem że ma dodatkowe opony i chyba w tym pudełku jest oryginalny grill B)

big_subaru_legacy_mazda626-subaruv6-r025

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I masz racje, pod serie nie wchodzą żadne mi znane :(

Kwestia jest tez homologacji. I nie mowię tego,żeby truć dupę, ale jak -odpukać- cos sie wydarzy, to ubezpieczyciel ma możliwości odmówić wypłaty odszkodowania jeśli rzeczoznawca stwierdzi ze hamulce były bez homo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki doki, przespałem się z tym i....

Tamto bordowe Spec.B z tymi heblami Prodrive na lato miało piekne felgi Prodrive

d379d8c8bad855766aad00b3493.jpg

a na zimę miało seryjne od Speca

c5c4a0a7e49ef9885228f789f4c6134.jpg

W ogłoszeniu nic nie było napisane o dodatkowym komplecie hamulców na zimę tak więc wnioskuje, że się mieszczą na ten hebel :yahoo:

Dokładnie zestaw ten nazywa się Prodrive alcon

post-15763-0-11612400-1392407424.jpg

i jeśli pod ten zestaw na 100% wchodzą seryjne felgi z WRX-a tooo.... :)

brakes.jpg

alconvs4pot.jpg   


Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu jeśli się mylę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...