Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

może to kwestia zapatrzenia na rynek amerykański, nie znam realiów, może to wszystko ma sens.

Ale na rynku nad Wisłą to kompletnie nie rozumiem jaka ma być ta przemyślana japońska strategia. Z jednej strony Subaru idzie w masówke, auta stają sie podobne do Toyoty, znikają smaczki i niszowość marki. Ok ma być popularnie, więcej się sprzeda, firma więcej zarobi, a to że paru gość będzie marudzić ze kiedyś Subaru było twardsze i miało fajne szyby bez ramek to pikuś. Ale jak sie już powiedziało A to trzeba powiedzieć B, 2.0 to może będzie dobry silnik bazowy dla niemieckiego emeryta na autostradowe dojazdy, ale 2.5 N/A benzyna to przecież dinozaur. Konkurencja, ta od robienia popularnych aut dla ludu montuje 1.4 t, 1.8 t, 1.6 tdi, mają mocne diesle 2 i 3 litrowe. Mają skrzynie dsg 7 biegowe. A Subaru dalej będzie wmawiać że CVT to 7 cud świata? W Audi to było, jechalem, tragedia, wrażenia jak z jazdy trolejbusem, Nissan uciekł, Honda uciekła, nikt już tej paskudy nie chce, 2 sprzęgłową opracował już np Ford, nie szło od nich kupić? Nie wspomne o wykończeniu wnętrza jeśli będzie na takim poziomie jak w nowym forku to życze szczęścia we wmawianiu właścicielom wspomnianych vw że to taki feature marki subaru, tanie twarde plastiki.

Albo sie zostaje przy tradycyjnej, bardzie indywidualistycznej klienteli która na passata nawet nie spojrzy i im dogadza, albo sie idzie w klienta marek bardziej popularnych, tylko wtedy nie wiem jak im będzie Subaru wmawiać że duże silniki są lepsze niż małe doładowane, że 2.0 diesel jest lepszy jak ma 150 koni a nie 190 jak choćby we Fiacie.

Lojalność klientów ma swoje granice, moim skromnym zdaniem FHI się przejedzie na tej strategii, masówke inni robią lepszą i tańszą, i nie da sie na dłuższą mete sprzedawać aut popularnych w cenach premium tłumacząc to tylko boxerem który już nawet nie bulgocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A Subaru dalej będzie wmawiać że CVT to 7 cud świata? W Audi to było, jechalem, tragedia, wrażenia jak z jazdy trolejbusem, Nissan uciekł, Honda uciekła, nikt już tej paskudy nie chce,

Akurat tu pozwolę sobie wtrącić coś na obronę wywodów TJ o CVT.

Mitsubishi montuje tą skrzynię w nowych Lancerach. Nie jest to jednak przekładnia znana choćby z NISSANA MICRY gdzie miałeś ciągle wrażenie, że ślizga Ci się sprzęgło bo wbudowali w nią system sterowania i wydaje Ci się, że masz kilka biegów. Skrzynia CVT jest lepsza od zwykłego automatu bo ma mniejsze straty a przy okazji potrafi być całkiem szybka.

Co do pozostałej części wywodu - może zaczekać aż ktoś spoza SIP będzie miał okazję pojeździć nowym Legacem i nie będzie trzeba opierać się na peanach z broszury reklamowej? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 rożne egzemplarze 3.0 w automacie spalanie takie samo 12-13L przy szybkiej agresywnej jeździe. Nie wyobrażam sobie jak tym autem można spalić więcej nie próbując zrobić tego specjalnie.

 

to zależy jaki kierowca. dla jednych szybko oznacza wolno dla innych. 12 - 13 to jest 140 - 150 km/h na autostradzie co trudno nazwać agresywna jazdą.

Po mieście to już całkiem inna bajka. 2.5MT wciągnie 15l/100 bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie Subaru wmawiać że duże silniki są lepsze niż małe doładowane, że 2.0 diesel jest lepszy jak ma 150 koni a nie 190 jak choćby we Fiacie.

Duże zawsze jest lepsze :cool: a silniki szczególnie , oczywiście robia jakieś jednorazówki typu 1.nie-ASO ale 3.0 litrowy motor to przyjemnosc jazdy jak tego nie rozumiesz to trudno. :twisted:

Nie wiem o jakim Fiacie mówisz jezdziłem co prawda jakimis alfami , to chyba to samo :?: , i nie zrobiły na mnie zadnego wrażenia a już z napedem na 4 kola to wręcz tragedia , mówię o Alfie...podobno mieli/maja cos zmienic z ta jednostka napedowa w Alfie 4x4 ale to przykład nie trafiony :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak im będzie Subaru wmawiać że duże silniki są lepsze niż małe doładowane, że 2.0 diesel jest lepszy jak ma 150 koni a nie 190 jak choćby we Fiacie.

 

Fiat robi JTD o pojemnośći 2.4 i 200KM :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak im będzie Subaru wmawiać że duże silniki są lepsze niż małe doładowane, że 2.0 diesel jest lepszy jak ma 150 koni a nie 190 jak choćby we Fiacie.

 

Fiat robi JTD o pojemnośći 2.4 i 200KM :idea:

raju, czas poszerzac horyzonty :idea: :wink: :mrgreen:

 

:arrow: http://www.lancia.com/cgi-bin/lancia.dl ... 1073816072

 

 

p.s. raju & AK & TJ = piekne trio :lol:

jeszcze nawet nie widzieli, nie jezdzili, a juz zachwalaja pod niebiosa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc to nie wszystko ..... pewnie z 2.0 to 250KM można zrobić tylko jakim kosztem i po co....

Boxer 2.0D pracuje bardzo fajnie a, że w ofercie brak czegoś mocniejszego to kolejny dowód jaki jest rynek docelowy. Jakby Pb kosztowała tyle co w US nikt by nawet nie spojrzał na 3.0 TDI. Kto lubi klekot....w miejsce mruczenia V6 czy H6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak im będzie Subaru wmawiać że duże silniki są lepsze niż małe doładowane, że 2.0 diesel jest lepszy jak ma 150 koni a nie 190 jak choćby we Fiacie.

 

Fiat robi JTD o pojemnośći 2.4 i 200KM :idea:

raju, czas poszerzac horyzonty :idea: :wink: :mrgreen:

 

:arrow: http://www.lancia.com/cgi-bin/lancia.dl ... 1073816072

 

 

p.s. raju & AK & TJ = piekne trio :lol:

jeszcze nawet nie widzieli, nie jezdzili, a juz zachwalaja pod niebiosa...

 

pięknie powiedziane :idea:

Nikt nie widział, nie jeździł a wszyscy narzekają :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast dynamiczne przyspieszanie w miescie to wir w baku...

To prawda. Ale mam znajomego , czlowiek spokojny :roll: , Tribeca 3.6 po miescie 11.2 l/100 :shock:

AK

To ja chyba w ramach rewanżu za te zdjęcia z Rajdu co je mam wyslać poproszę o numer do tego Pana spokojnego (może się nie zdenerwuje skoro spokojny :) ), żeby się na jakieś szkolenie zapisać z ecodrivingu, bo jakbym po mieście mial 15 l/100 to by mi w kieszeni sporo zostawalo :D Ja nawet na trasie czasami mam więcej :D

 

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 5:20 pm ]

dżizas jacy wy wszyscy negatywni jestescie :roll:

nie negatywni ale obiektywni :arrow:

2007rok -> nowa impreza wieksza i ciezsza a co pod maska? stare silniki 1.5, 2.0 (z mniejsza moca) i 2.5T 230/305 jedyna nowosc to 2.0d i troche poprawione 2.5TWRX265

2008rok -> nowy forester wiekszy i ciezszy a co pod maska? stare silniki 2.0 (z mniejsza moca) i 2.5T 230 jedyna nowosc to 2.0d

2010rok -> nowe legacy wieksze i ciezsze i tez stare silniki 2.0, 2.5 2.5T 2.0d

ja nie widze postepu w silnikach a raczej duzy krok wstecz na tle konkurecji :!: dlaczego nie ma sprawdzonego niezawonego silnika 2.0T w kilku wersjach mocy np 160, 190, 220KM z turbo sprezarka twin scroll? dlaczego nie ma mocniejszej wersji 2.0D 180KM i 2.5-3.0D 200

No ale do tego jeszcze zapomnialeś o Tribece 3,6l, to nowa konsrtukcja, teraz chyba taka sama do Legasie będzie dodawana wlasnie i podejrzewam, że to może ladnie wspólpracować :) Oczywiście z silnika 3,6 można spokojnie ponad 300km wycisnąć albo nawt pod 400 tylko po co...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 rożne egzemplarze 3.0 w automacie spalanie takie samo 12-13L przy szybkiej agresywnej jeździe. Nie wyobrażam sobie jak tym autem można spalić więcej nie próbując zrobić tego specjalnie.

 

to zależy jaki kierowca. dla jednych szybko oznacza wolno dla innych. 12 - 13 to jest 140 - 150 km/h na autostradzie co trudno nazwać agresywna jazdą.

Po mieście to już całkiem inna bajka. 2.5MT wciągnie 15l/100 bez żadnego problemu.

 

Autostrada często > 200 a przeważnie 180-190 z klima 12.5L mniej więcej. Mój 2.5L manual legacy III nie potrafi spalić więcej niż 13 na klimie. W trasie spala lekko 8L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 - 13 to jest 140 - 150 km/h na autostradzie co trudno nazwać agresywna jazdą.

 

Chryste! Moja standardowa prędkość podróżna na autostradach tutejszych to 160 i wtedy pali mi między 9 a 10. Wiesz, że przy stałej prędkości nie trzeba zmieniać biegów? ;)

 

 

p.s. raju & AK & TJ = piekne trio

jeszcze nawet nie widzieli, nie jezdzili, a juz zachwalaja pod niebiosa..

 

czytaj uważnie. Wszelkie moje wypowiedzi nt. nowego Legacy zawsze zawierały słowa "ponoć" i "podobno". I te ponoć i podobno odnoszą się do opinii takiego jednego człowieka, który już jeździł nawet i po torze i którego zdanie nt. samochodów dość mocno cenię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 - 13 to jest 140 - 150 km/h na autostradzie co trudno nazwać agresywna jazdą.

 

Chryste! Moja standardowa prędkość podróżna na autostradach tutejszych to 160 i wtedy pali mi między 9 a 10. Wiesz, że przy stałej prędkości nie trzeba zmieniać biegów? ;)

 

a miało być bez agresji i obrażania.

Jeśli spec B pali 9 -10 l na 100 przy stałej 160 Km/h na GPS a nie na przeklamujacym liniczku w super Subaru to jutro startuje do Niemiec zeby sie o tym przekonać.

Jak będzie inaczej zwraca Pan koszty podróży. OK ?

Sorry ale to kompletne nieporozumienie. Z mojego doświadczenia wynika że:

1. OBK 2.5 MT MY06 pali ok. 12l

2. WRX MY04 "nie-ASO" ok. 11.5 - 12l seria ok. 14 - 15l

3. Forester 2.0 MT MY06 ok. 13.5 - 14 l.

4. Legacy 2.0D MY08 ok. 7 - 7.5l.

 

PS. Z tego co pamiętam to za super wyniki w Śnieżce uważał Pan zejście do 8.7 l/100km przy raczej zgoła innej prędkości.

Aha wyniki mierzone na na tempomacie kiedy nie trzeba zmieniać biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Adam12, te wyniki sa osiagane w mocno "laboratoryjnych warunkach", bez zadnych gwaltownych przypieszen ,muskanie a nie wciskanie pedalu gazu, tryb emerycki. Warto wziac pod uwage zasadniczny fakt, w Polsce brak autostrad lub drog gdzie dluzej niz kilka minut mozna utrzymac stala predkosc bez hamowania przed fotoradarami, swiatlami czy innymi uczestnikami ruchu. TJ,nie mow ze ktos sie znowu Ciebie czepia ale w Polsce taki wyniki mozna wlozyc miedzy bajki.

Na trasie Wroclaw Opole moj 2,0 Forester przy 160 ,jazda normalna,przypsieszanie i zwalanie regularnie bierze pol baku czyli 15 L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spec B pali 9 -10 l na 100 przy stałej 160 Km/h na GPS a nie na przeklamujacym liniczku w super Subaru to jutro startuje do Niemiec zeby sie o tym przekonać.

Tyle spali ...6 bieg ze 2 tys obrotow :roll: ...tak bedzie.

OBK 2.5 MT MY06 pali ok. 12l

w trasie z Chorwacji wyszło mi 9.6 z tego z Cieszyna do Wawy noca stale max.

WRX MY04 "nie-ASO" ok. 11.5 - 12l seria ok. 14 - 15l

2.0 t i 2.5 t w jezdzie mieszanej 12.5 do 13.5 z klima. Kiedys za wczesniej wyjechałem do Gdańska to mi wyszlo 9.5 :wink:

Forester 2.0 MT MY06 ok. 13.5 - 14 l.

Moze miasto z " nerwowym " kierowcą. W trasie max 11 ( 140-160 ) oczywiscie bez jakis szalenczych przyspieszeń z gazem do konca :cool: ..ale normalnie

Legacy 2.0D MY08 ok. 7 - 7.5l.

Trasa i chyba w miare szybko bo miasto kolo 9 i wiecej...

AK

ps.parę dni jezdziłem w i koło Rzeszowa i tam wysokie spalanie jest niemozliwe :!: :!: bo wszyscy jezdza 40-60 i jest tlok...wszedzie :twisted: Inna sprawa , że mnie zawsze auta malo paliły , pomimo , ze raczej szybko jeżdzilem ale ja nawet jak jade ze 180 to i tak gazu do konca nie dodaje :roll: ...nawet na rajdzie :mrgreen: Trzeba koniecznie dodac , że jakosc benz. to +- litr/100 a specyficzne , stwarzajace nerwowa sytuacje drogi w Polsce to nastepny litr.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trasie z Chorwacji wyszło mi 9.6 z tego z Cieszyna do Wawy noca stale max.

 

Ale ten max zgodnie z ograniczeniami? ;)

 

No, bo hamulce... (Dział Techn.) :mrgreen:

 

OBK 2.5 z trudem , bo z trudem ale 200 jedzie i to jest dla mnie max :twisted: ..Owoc :cool:

Ja nie mam problemow z ham. w Subaru :idea: , mogly by byc lepsze ale jakos dają rade... Widocznie jakos sie dostosowuje.... :roll:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 - 13 to jest 140 - 150 km/h na autostradzie co trudno nazwać agresywna jazdą.

 

Chryste! Moja standardowa prędkość podróżna na autostradach tutejszych to 160 i wtedy pali mi między 9 a 10. Wiesz, że przy stałej prędkości nie trzeba zmieniać biegów? ;)

 

a miało być bez agresji i obrażania.

Jeśli spec B pali 9 -10 l na 100 przy stałej 160 Km/h na GPS a nie na przeklamujacym liniczku w super Subaru to jutro startuje do Niemiec zeby sie o tym przekonać.

Jak będzie inaczej zwraca Pan koszty podróży. OK ?

Sorry ale to kompletne nieporozumienie. Z mojego doświadczenia wynika że:

1. OBK 2.5 MT MY06 pali ok. 12l

2. WRX MY04 "nie-ASO" ok. 11.5 - 12l seria ok. 14 - 15l

3. Forester 2.0 MT MY06 ok. 13.5 - 14 l.

4. Legacy 2.0D MY08 ok. 7 - 7.5l.

 

PS. Z tego co pamiętam to za super wyniki w Śnieżce uważał Pan zejście do 8.7 l/100km przy raczej zgoła innej prędkości.

Aha wyniki mierzone na na tempomacie kiedy nie trzeba zmieniać biegów.

 

Adam12, tak obiektywnie :idea:

 

3.0 to inna klasa samochodu (oczywiście te 6 garów musi być). Przy wysokiej aczkolwiek stałej prędkości podróżnej taki wynik jest możliwy :idea: I już wręcz odejdę od tego SPEC B. Praktycznie większość auto z takimi parametrami. A V8 w mieście skotłuje 16-18 a w trasie przy 200km/h i niekiedy wyżej weźmie tyle samo albo i te 2l/100km mniej :idea:

Abstrachuję od braku konieczności zmiany biegów w przypadku tras jakie pokonuje Marcin, no i nie wspominam o lepszym jakościowo paliwie :idea:

 

Mój ex GT robił w trasie do 140 km/h tak 9,2l/100km, a jak szedłem piecem np. na hel, to i dwa zbiorniki poszły do obwodnicy 3miasta :mrgreen:

W mieście 13 - 15, wolno nie jeździłem. Wyniki podane przez A.K czy T.J nie są szokujące a wręcz prawdziwe. Outbackiem 2.5 niegdyś po mieście, ok 50 km 11,8l/100. Dużo czy może nierealne czy z górki? Nie wiem, tyle wziął. Foryś w dieslu z pedałem w podłodze po mieście i 12 weźmie. A i 13,6 też pokaże, z tym że na codzień nikt tak nie eksploatuje samochodu :roll:

 

Normalna eksploatacja 9-10 - ja - lubię szyciej w Forku :idea:

Zeznania użytkowników - 7,4; 8,2; 8,6 - najczęściej podawane. Pytam każdego z moich klientów, którzy wracają na serwis :idea:

Dyskusja nie ma większego sensu. Silniki Subaru nie są nad wyraz nieekonomiczne ale bardzo wrażliwe na styl jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...