roberto Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Szanowni Koledzy ! Czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem, iż na luzie "przygazowywując" nie można przekroczyć liczby: 5 tys. obr/min. ? Dokładnie tyle ! :shock: Przy tej prędkości obrotowej sinik dostaje lekkiej "drgawki" i nie pozwala zwiększyć obrotów. Objaw ten występuje przy wwszystkich trybach pracy SI-DRIVE. Po prostu nie można przekroczyć bariery dokładnie 5 tys. obr. ? Auto ma 45 kkm przebiegu, do tej pory zjawisko to nie wystąpiło, nie było żadnych niedomagań z autem. Proszę o wskazówki.... roberto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 roberto, co w tym złego? U mnie - jeśli stoję - nie mogę przekroczyć 5,500. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Achhhhh no to już wiadomo czym się różni spec B:) Bo w "zwykłym" na luzie tylko 4000 wyciąga... Nie wierzę, że nigdy wcześniej nie wystąpiło... Musiałeś nie zauważyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberto Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Achhhhh no to już wiadomo czym się różni spec B:) Bo w "zwykłym" na luzie tylko 4000 wyciąga... Nie wierzę, że nigdy wcześniej nie wystąpiło... Musiałeś nie zauważyć... ..może masz rację... ale czy istnieje racjonalne uzasadnienie że tak się dzieje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 :roll: procedura startowa? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Achhhhh no to już wiadomo czym się różni spec B:) Bo w "zwykłym" na luzie tylko 4000 wyciąga... Nie wierzę, że nigdy wcześniej nie wystąpiło... Musiałeś nie zauważyć... ..może masz rację... ale czy istnieje racjonalne uzasadnienie że tak się dzieje ? tak, wiele współczesnych samochodów tak ma, np. każdy Mercedes CDI , robi sie to ze względów bezpieczeństwa, żeby nie przekrecić motoru przez niewłaściwe osoby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberto Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 ... żeby nie przekrecić motoru przez niewłaściwe osoby ..to trochę dziwne uzasadnienie... :?: Na biegu nie przekręcisz, to i na luzie nie powinno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 tu chodzi o zjawisko rozbiegania motoru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Przesadzają z tymi ograniczeniami, niedługo nie można będzie wcale przygazówek robić, nie wspominając o jakimkolwiek pisku opon przy ruszaniu. Straszne czasy nastały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Czy ja wiem? Np. moje auto w ogóle nie zmienia faz rozrządu na zimnym silniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 roberto, Rozumiem że masz automat. U nas w Q7 nie przekroczysz 4 tysięcy na P ani na N. Moim zdaniem jest to logiczne z dwóch powodów. Możliwe że przy takiej prędkości obrotowej przy przypadkowym wrzuceniu na D, skrzynia to przetrwa... A dwa, to to że silnik dłużej Ci będzie działał jak go nie będziesz do odcinki dla zabawy na ludzie kręcił ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 roberto, to jest normalka, u mnie tak samo. Tylko nie rozumiem, po co Ci wyzej krecic? I tak nie wolno wrzucac z N na D, wiec wyzsze krecenie na prawde nie ma sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberto Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Harvester i Than_Junior... mam manuala :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilL Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 a w jakimś innym aucie też tak jest? np. nowy Forester (nie ten najnowszy) :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem, iż na luzie "przygazowywując" nie można przekroczyć liczby: 5 tys. obr/min. ? Nigdy się nie spotkałem z takim zjawiskiem! Dlaczego? Bo chyba nigdy w aucie tego typu nie potrzebowałem 5 tyś. na starcie i nie było to dla mnie problemem :roll: :shock: . Jutro zobaczę, czy OBK ma ograniczenia.....Tak z ciekawości...bo w dupowozie takie ograniczenie nie będzie dla mnie żadnym dyskomfortem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 ALEX, H6 z tego co wiemo ferowana jest tylko z automatem (chyba że źle wiem, bo nie jestem pewien), a w H6 automat na 100% jest ogranicznik. W maunualu to rzeczywiście dziwne trochę :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 mam manuala W maunualu to rzeczywiście dziwne trochę :/ dobra, no ale co ? Nie chce wyjsc na slepego obronce, tylko tak racjonalnie: no co to, do cholery, zmienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 dobra, no ale co ? Nie chce wyjsc na slepego obronce, tylko tak racjonalnie: no co to, do cholery, zmienia? To że w manualach takich ograniczników nigdy nie widziałem Zauważ też że roberto, mówi że wcześniej było normalnie Szczerze to jeśli auto jeździ normalnie to bym się bardzo nie przejmował. Może mu przejdzie Pozatym Spec. B pokazuje co umi jak jedzie a nie jak stoi ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 W Foresterze 2,0 158km na luzie mozna krecic do oporu .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 tylko po co ? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 W Foresterze 2,0 158km na luzie mozna krecic do oporu .... W sensie do 8000 :razz: :shock: W OBK H6 na N kręci się tylko do iluś tam bo kiedyś zapomniałem wrzucić biegu i się zdziwiłem, że nie idzie dalej, ale nie pamiętam czy to było do 4500, czy do 5000. W Foresterze w ręcznej skrzyni nic takiego nie mam, ani w tym, ani w poprzednim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 carfit, czyli w skrócie: niewłaściwe osoby mogą doprowadzić do rozbiegania motoru Mam nadzieję, że nic nie przekręciłem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 carfit, czyli w skrócie: niewłaściwe osoby mogą doprowadzić do rozbiegania motoru Mam nadzieję, że nic nie przekręciłem :wink: Generalnie zjawisko rozbiegania motoru dotyczy samoch. z turbina, i tylko w szczególnych przypadkach, ( zassanie oleju z układu dolotowego) np. po rozszczelnieniu sie turbiny, tak że możesz spać spokojnie :wink: , nie rozbiega Ci sie ten motur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Carfit napisz coś więcej o zjawisku rozbiegania (na poważnie pytam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Carfit napisz coś więcej o zjawisku rozbiegania (na poważnie pytam). Zjawisko polega na spalaniu oleju silnikowego (działa jak paliwo), który zgromadził sie w układzie dolotowym np. w przypadku rozszczelnienia turbiny. Silnik samoczynnie zwiększa obroty ( pomimo iż pedału gazu nie wciskamy) aż do momentu pokazania korby z bloku :razz: , nie jesteś w stanie go zgasic mozesz miec kluczyki w ręce a silnik i tak pracuje , trwa to dosłownie chwile. Jedynym ratunkiem jest zduszenie poprzez wrzucenie biegu i hamulca (gorzej jak ktoś ma automat), lub odcięcie powietrza, ale na to jest już pewnie za póżno. Dotyczy to samochodów z silnikiem diesla, ale słyszałem że komuś sie rozbiegał silnik FSI (turbo) w VW Golf V GTI. :neutral: Ale żeby taki efekt wywołac trzeba sie też postarać, czyli musi być olej w układzie dolotowym, samochód musi byc na biegu jałowym,( brak obciążenia) i trzeba go "gazowac" żeby turbina "dmuchła" ten olej z układu, do silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się