WPR Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Mam możliwość kupna opon w dobrej cenie Dunlop SP SPORT MAXX 215/45/R17. Ogłądałem... Prawie nówki. Jest jednak ale... Data produkcji 96r. Czy warto? Nie będą służyły do upalania tylko do "normalnej" jazdy. Czasami wdepne 150-170km/h a nie chciał bym aby mi się guma przy takiej prędkości rozerwała :???: Z tego co słyszałem to żywotność opony wynosi 3-5 lat... :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Mam możliwość kupna opon w dobrej cenie Dunlop SP SPORT MAXX 215/45/R17. Ogłądałem... Prawie nówki. Jest jednak ale... Data produkcji 96r. Czy warto? Nie będą służyły do upalania tylko do "normalnej" jazdy. Czasami wdepne 150-170km/h a nie chciał bym aby mi się guma przy takiej prędkości rozerwała :???: Z tego co słyszałem to żywotność opony wynosi 3-5 lat... :neutral: 1996 :?: :shock: pewnie sa tak samo miekkie jak drewno... opdusc sobie te opony, nawet jezeli otrzymales je w prezencie :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubek Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Mam możliwość kupna opon w dobrej cenie Dunlop SP SPORT MAXX 215/45/R17. Ogłądałem... Prawie nówki. Jest jednak ale... Data produkcji 96r. Czy warto? Nie będą służyły do upalania tylko do "normalnej" jazdy. Czasami wdepne 150-170km/h a nie chciał bym aby mi się guma przy takiej prędkości rozerwała :???: Z tego co słyszałem to żywotność opony wynosi 3-5 lat... :neutral: Dobrze slyszaszes... Ja bym sie wystrzegal takich opon, nawet do upalania... Na KJSie tez moze pacnac i dzwon gotowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Ale można zrobić z takowych opon (bez)gustowny kwietnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubek Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Ale można zrobić z takowych opon (bez)gustowny kwietnik Moszna Czy to juz off top? hehehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Zaraz zaraz, kolego WPR sprawdź coś , bo coś mi sie nie zgadza, prawdopodobnie te opony są z 2006 roku, bo 1996 Sportmaxxa, nawet nie było jeszcze na deskach kreślarskich , on sie pojawił w 2004/2005 r. prawdopodobnie żle odczytałeś DOT lub podałes inny parametr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubek Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Zaraz zaraz, kolego WPR sprawdź coś , bo coś mi sie nie zgadza, prawdopodobnie te opony są z 2006 roku, bo 1996 Sportmaxxa, nawet nie było jeszcze na deskach kreślarskich , on sie pojawił w 2004/2005 r. prawdopodobnie żle odczytałeś DOT lub podałes inny parametr Pojawil sie Mr.Carfit i od razu wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Jaka to jest dobra cena? Bo ja podobne opony od ziomka mam nawet po 70 / 90 zł - Jeśli takowe opony masz do 150 zł za sztukę to ja bym zakładał. Nie powinno się nic stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Jaka to jest dobra cena? Bo ja podobne opony od ziomka mam nawet po 70 / 90 zł - Jeśli takowe opony masz do 150 zł za sztukę to ja bym zakładał. Nie powinno się nic stać. jezeli piszesz o 12toletnich oponach to zycze powodzenia guma pow 4 lat to juz praktycznie zlom - generalnie nawet nieuzywane gumy powinno sie wymienic po 4-5 latach - bo guma "drewnieje" a drewniaki to tylko holenderskie sa fajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 tak jak napisal carfit 12 lat temu tych opon jeszcze nie bylo. :cool: Na rynku pojawily sie pod koniec 2004 roku Dunlop The Maxx-imum Test Z pewnoscia bedzie to 2006 rok i ktorys tam 9-ty tydzien. Moze 9 moze 49. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 A co z kołem zapasowym ?? Bo wygląda na to, że mam zapas z 99 roku. Wymieniać raz na jakiś czas czy w razie jazdy na zapasie po prostu jechać spokjnie do wulkanizatora ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 A co z kołem zapasowym ?? Bo wygląda na to, że mam zapas z 99 roku. Wymieniać raz na jakiś czas czy w razie jazdy na zapasie po prostu jechać spokjnie do wulkanizatora ?? Tommi - no bez przesady Zapas ma byc tylko pomocnikiem w razie "W", czyli jedziemy spokojnie i jak najszybciej mykamy do wulkanizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Jezeli opona ma powyżej 4 lat , to jest złom i do niczego sie nie nadaje, zimowa nawet 3 lata i do kosza, tak niestety prawda. Producenci mówia że opona trzyma wszystkie parametry do lat trzech pod warunkiem prawidłowego przechowywania , i tu jest problem, bo opona nawet dwuletnia która była cały czas przechowywana w warunkach polowych, czyli narażona na działanie róznych warunków atmosferycznych, bardzo szybko sie starzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Jezeli opona ma powyżej 4 lat , to jest złom i do niczego sie nie nadaje, zimowa nawet 3 lata i do kosza, tak niestety prawda.Producenci mówia że opona trzyma wszystkie parametry do lat trzech pod warunkiem prawidłowego przechowywania Producenci mają duuuuży interes w tym, żeby tak mówić. Nie popadajmy w paranoję. Jakbym miał co 3 lata wyrzucać oponę jedynie z powodu jej starzenia, to podejrzewam, że sami wulkanizatorzy trochę dziwnie by na mnie patrzeli. Przypomnijmy sobie czasy sprzed '89. Wtedy nikt nie myślał o wymianie opon z powodu ich starzenia, a jakość wykonania popularnych 'kartoflaków', z pewnością mocno odbiegała od dzisiejszego ogumienia. O nagminnych wystrzałach czy gubieniu bieżnika jakoś nie słyszałem. Pamiętam, jak ojciec w '86 kupił w DE nową Samarę z salonu. Była obuta w Micheliny. W dniu sprzedaży w 94' czy '95 miała ca. 80kkm i stała na tych samych gumach. Jedynym problemem był 'dość płytki' bieżnik :razz: Tego typu sytuacje były kiedyś normą i nie dziwię się, że było to nie po myśli producentów, podobnie jak owa magiczna granica 7C, poniżej której obowiązkowo wszyscy przechodzimy na zimówki. pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Na suchym to jeszcze stare gumy daja rade ale juz na mokrym przy srednio szybkiej jezdzie widac roznice w przyczepnosci pomiedzy nowymi a np 4 letnimi oponami. Mimo to chetnie przyjme jakies stare gumy do zabawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 W Niemczech ADAC przeprowadza regularnie testy opon, wedlog nich opony zimowe maja zywotnosc ok. 5 lat, a letnie 10 lat. Tak samo zreszta twierdza na przegladach technicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 W Niemczech ADAC przeprowadza regularnie testy opon, wedlog nich opony zimowe maja zywotnosc ok. 5 lat, a letnie 10 lat. Tak samo zreszta twierdza na przegladach technicznych. żywotność a jej parametry , to dwie rózne rzeczy, oni sprawdzaja je pod kątem bezpieczeństwa ( wystrzału ) a nie osiągów czy parametrów. Załóz nowa opone , a 5 letnią, nie wspomne o 10 letniej zobaczysz jaka róznica :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Producenci mają duuuuży interes w tym, żeby tak mówić. Nie popadajmy w paranoję. Jakbym miał co 3 lata wyrzucać oponę jedynie z powodu jej starzenia, to podejrzewam, że sami wulkanizatorzy trochę dziwnie by na mnie patrzeli. Też tak uważam.Prawda jest taka,że czasem opony leżą na półce jako nowe nawet i 5 lat.Oczywiście warunki ich przechowywania mają tu duże znaczenie,bo tak,jak carfit wyżej pisał - opona szybciej się starzeje "pod chmurką" :wink: Faktem jest,że starsza opona szybciej się zużywa ale powiedzcie mi kto z Was jeździ dłużej niż jeden,max dwa sezony na jednym komplecie ?Moim zdaniem do 8 lat można śmigać a starsze są idealne do upalania na treningach :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Jezeli opona ma powyżej 4 lat , to jest złom i do niczego sie nie nadaje, zimowa nawet 3 lata i do kosza, tak niestety prawda. UWAGA: nie dotyczy Polski! powiedzcie mi kto z Was jeździ dłużej niż jeden,max dwa sezony na jednym komplecie ? Ja. A jak minelo 5 lat, to wymienilem opony, mimo, ze bieznik byl ciagle OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Producenci mają duuuuży interes w tym, żeby tak mówić. Nie popadajmy w paranoję. Jakbym miał co 3 lata wyrzucać oponę jedynie z powodu jej starzenia, to podejrzewam, że sami wulkanizatorzy trochę dziwnie by na mnie patrzeli. Też tak uważam.Prawda jest taka,że czasem opony leżą na półce jako nowe nawet i 5 lat.Oczywiście warunki ich przechowywania mają tu duże znaczenie,bo tak,jak carfit wyżej pisał - opona szybciej się starzeje "pod chmurką" :wink: Faktem jest,że starsza opona szybciej się zużywa ale powiedzcie mi kto z Was jeździ dłużej niż jeden,max dwa sezony na jednym komplecie ?Moim zdaniem do 8 lat można śmigać a starsze są idealne do upalania na treningach :grin: Starsza opona się wolniej zuzywa , ze względu na to że zrobił sie z niej drewniak No nic , nie bede nikogo przekownywał, bo to sie mija z celem, każdy ma swoją koncepcje, ja wiem jedno, dobra opona to podstawa :!: możesz miec auto mocniejsze o 100KM i jak bedziesz miał drewniaki a nie opony, to słabszym autem na dobrych oponach jesteś szybszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 powiedzcie mi kto z Was jeździ dłużej niż jeden,max dwa sezony na jednym komplecie ? To moje niespełnione marzenie . Jak się uda przejechać cały sezon na dwóch kompletach, jest git. Inna sprawa, że na letnich oponach jeżdżę praktycznie 10 miesięcy... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 możesz miec auto mocniejsze o 100KM i jak bedziesz miał drewniaki a nie opony, to słabszym autem na dobrych oponach jesteś szybszy I tu masz 100% racji. Każdy jednak powinien sobie zadać pytanie, czy 'bycie szybszym' na cywilnej oponie i cywilnej drodze jest faktycznie argumentem, który w ogóle warto podnosić. Przy zastosowaniu torowym-ok. Kwestia nie podlega dyskusji. pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 powiedzcie mi kto z Was jeździ dłużej niż jeden,max dwa sezony na jednym komplecie ? Ja. A jak minelo 5 lat, to wymienilem opony, mimo, ze bieznik byl ciagle OK. 5 lat :shock: Dżizas.Zdradź tajemnicę jak to robisz ? PS.To mam prośbę.Wysyłaj mi te oponki,które wymieniasz bądź wyrzucasz z bieżnikiem OK Biorę każdą ilość.Oczywiście przesyłka na mój koszt :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 możesz miec auto mocniejsze o 100KM i jak bedziesz miał drewniaki a nie opony, to słabszym autem na dobrych oponach jesteś szybszy I tu masz 100% racji. Każdy jednak powinien sobie zadać pytanie, czy 'bycie szybszym' na cywilnej oponie i cywilnej drodze jest faktycznie argumentem, który w ogóle warto podnosić. Przy zastosowaniu torowym-ok. Kwestia nie podlega dyskusji. pzdr Seb@ Sebastian ale jest coś takiego jak bezpieczeństwo , droga hamowania, wrażliwość na aquaplaning , itd na cywilnych drogach, i o to mi głównie chodziło, sport to tylko potwierdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Opona Dunlop SP SPORT MAXX nie moze byc z 1996 roku gdyz ta opona pojawila sie na rynku trzy lata temu. Jestes pewien ze rok produkcji to nie 2006 ??? Bo wtedy to zupelnie inna bajka. Polecam sprawdzic ceny opon nowych z 2008 poniewaz ceny opon obnizyly sie w stosunku do 2006 roku ;] Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się