Than_Junior Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Szanowni Koledzy! Mysle ze najwiecej w temacie docierania maja do powiedzenia ludzie, ktorzy te silniki konstruują A oni twierdza (nie dealerzy, nie SIP, a inzynierowie FHI), ze nalezy docierac! Oczywiscie kazdy robi co chce, o ile pamietam w ksiazce gwarancyjnej nie ma zapisu, zeby sie tego trzymac (?). Ale jednak dla komfortu psychicznego i wlasnej wygody, lepiej docierac. Po co sie potem ewentualnie tułać po serwisach, jak to tylko 1000km spokojnej jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desbaru Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Zgodnie z sugestiami dotyczacymi eksploatacji wybralem sie dzis o poranku na pobliska autostrade w celu , majac dotychczas nieco wiekszy przebieg niz to sugerowano,ale nie bylo wczesniej okazji. Wrazenia? Droga dobra, ruch niewielki, predkosc zblizona do ksiazkowej, wg GPS o 5% mniejsza niz licznikowa, szum dosc duzy, OBK dobrze trzyma sie drogi przy kazdej predkosci i pewnie reaguje na polecenia. Szybko mignely mi kolejne zjazdy z autostrady, pora wiec byla na to, by powrocic do . No i spalanie srednie z przejazdzki -9,2 L przy obrotach srednio 4000... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 ok,macie racje moze i trzeba docierac nowe silniki,ja tez tak postepowalem przez 1000km,ale jestem ciekaw czy to nie jest mit i utarta praktyka wynikajaca z przyzwyczajenia i poczty pantoflowej.wiecie jak to jest z takimi informacjami ktore umacniane przez lata staja sie prawdziwe.moze jest wsrod nas ktos kto jest na 100 procent pewny ze trzeba badz nie trzeba docierac silnik. a i jeszcze jedna sprawa,jak sie zapatrujecie na wymiane oleju po przejechaniu dieselem 3-4 tys km?czy faktycznie warto czy to kolejny mit? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desbaru Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Ja wymienialem, koszt okolo 450 zl, a korzysc? Tego nie wiem, moze teoretyczna, moze poprawia samopoczucie, ze sie dba o samochod, zawsze tak jest, ze nowy samochod budzi wieksze emocje wiec trudno byc obiektywnym i zachowac zdrowy rozsadek :wink: . Pewne poczynania sa z pewnoscia z duzym zapasem, na wszelki wypadek, ale jesli to w jakims stopniu przelozy sie na w uzytkowaniu, to ja uwazam, ze warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 po ilu km wymienialiscie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desbaru Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Ja po 3 tysiacych z malym zapasem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Ja po 13kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 no a jak juz wymieniliscie ta na jaki olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desbaru Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Mobil 1 5W 30 diesel, taki leja w Subaru Point w LOdzi, wchodzi prawie 6 litrow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Co do docierania - nie wiem, czy w przypadku diesli jest identycznie, ale ogólne podejście do tematu Dyrekcja przedstawił(a) tu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=107681#107681 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anathema Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 To ja z innej beczki. Podczas jazdy, szczególnie po nierównościach wibruje (a może raczej lata na boki) mi drążek zmiany biegów. Po wbiciu biegu są w nim dość duże luzy tak, że drążkiem można delikatnie poruszać na boki. Jako, że w innych użytkowanych przeze mnie autach nie spotkałem się z czymś takim chciałem się zapytać czy Wy też tak macie u siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desbaru Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Nie zwrocilem na to uwagi, tzn na luzy,ale biegi wchodza tak jak wiekszosci, czyli raz lwepiej, raz gorzej, a wsteczny czasem wcale nie wchodzi... :wink: Ja mam taka metode, ze jak mi sie zaczyna wydawac ze cos w OBK dziala , to wsiadam do Opla Corsy 1.0 i po 5 minutach juz wiem, ze OBK jest super Tak wiec, drogi kolego, z calym szacunkiem, ale-wiecej luzu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anathema Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Nie zwrocilem na to uwagi, tzn na luzy,ale biegi wchodza tak jak wiekszosci, czyli raz lwepiej, raz gorzej, a wsteczny czasem wcale nie wchodzi... :wink: Ja mam taka metode, ze jak mi sie zaczyna wydawac ze cos w OBK dziala , to wsiadam do Opla Corsy 1.0 i po 5 minutach juz wiem, ze OBK jest super Tak wiec, drogi kolego, z calym szacunkiem, ale-wiecej luzu :wink: Hmmm, ta skrzynka to mnie troszkę martwi bo raz, że kijek lata, a dwa to jest małoprecyzyjny. Porównanie mam ze starą Skodziną Fabią czy Passatem też nienajnowaszym. A marudzę, bom baba w męskim przebraniu, ole ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 no a jak juz wymieniliscie ta na jaki olej? strasznie cię to intryguje :wink: to już chyba twoje 397 pytanie na ten temat :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 no a jak juz wymieniliscie ta na jaki olej? strasznie cię to intryguje :wink: to już chyba twoje 397 pytanie na ten temat :razz: no wiem ale ja jestem zwiazany poniekad z branza petrochemiczna i miedzy innymi z olejowa rowniez i ciekawi mnie co w aso subaru leja,bo umowe maja podpisana chyba z mobilem.taka kontrola wewnatrz firmy.nic waznego ale sorki za upierdliwe pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 ciekawi mnie co w aso subaru leja,bo umowe maja podpisana chyba z mobilem oficjalnie to od jakiegos czasu subaru 'zaleca' castrola (po zdradzeniu valvoline :wink: ). i przynajmniej 2 aso, te ktore znam, faktycznie leja tego castrola... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desbaru Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Hmmm, ta skrzynka to mnie troszkę martwi bo raz, że kijek lata, a dwa to jest małoprecyzyjny. Porównanie mam ze starą Skodziną Fabią czy Passatem też nienajnowaszym. ! No wiele mozna o tej skrzyni powiedziec,ale nie to ze jest precyzyjna :wink: . YZwrocilemuwage na ten drazek, troche drzy i rusza sie-tak moze pol do 1 cm w kazdym kierunku, ale mnie to nie przeszkadza. A co do skrzyni i porownania np z Passatem-precyzja taka sobie, ale caloscc , poczawszy od pracy sprzegla, przez krokie przelozenia, no i wreszcie reakcje silnika na poszcegolnych biegach, a szczegolnie na 3 i 4 jets jenak ok, wiem ,ze mieszam troche pojecia, ale co z tego, ze biegi nie wchodza tak idealnie jak w passacie, gdy np na 4ce mozna pojechac od 80 do 160 wyprzedzajac przy tym kolumne, bez wykonywania zbednych ruchow, trzymajac pewnie kierownice oburacz i skupiajac sie tylko na tym co na drodze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruter Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Witam, pierwszy wpis. Troche wczesniej czytalem forum. Mam pare pytan. W niedlugim czasie prawdopodobnie bede stawal przed kupnem nowego auta, po roznych obserwacjach, odwiedzinach salonow najwieksze szanse ma nowy diesel Subaru. Wiadomo jak to nowosc, sa lekkie obawy. W gre wchodzi tylko diesel, dobrze by bylo gdyby nie byl "mułem" (do takiego wniosku dochodze jak czytalem na temat nowej Mazdy 6). Wczesniejszym moim autem byl Seat Toledo ze 110 konnym motorem (wedlug papierow Mazda lepiej sie zbiera, ale ta roznica chyba nie jest duza). Bylem zadowolony z tego auta i chialbym byc zadowolony z nastepnego. Chcialbym sie dowiedziec od uzytkownikow Subaru Legacy diesel pare spraw. Np. taka kwestia jak dymienie. Wystepuje? W Common Railach to chyba nagminne jest, albo tak maja tylko Fordy Jakie sa koszty serwisowania auta? Ile kosztuje przeglad po 15 tys km? Caly temat przeczytalem, ale albo nie bylo o tym mowy, albo nie pamietam tej kwoty. Czy spalanie sie unormowalo juz u Was? Bo wczesniej czytalem, ze bylo troche wyzsze, moze z powodu docierania. Czy mieliscie jakies usterki? Oczywiscie te pytania to sa takie typowe. Wiadomo jak ktos stoi przed zakupem to stara sie dowiedziec jak najwiecej. Tak w ogole to tylko raz w ruchu widzialem i slyszalem Boxer Diesel u mnie w okolicy. Bardzo mily odglos wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 taka kwestia jak dymienie. Wystepuje? Każdy diesel dymi. Kwestia czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Te nowe z filtrem cząstek stałych nie powinny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warrior Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Te nowe z filtrem cząstek stałych nie powinny. jeśli mają filtr cząstek stałych...... a niestety (ja) się nie doczytałem by nasz legaś taki posiadał i niestety czasem smuga idzie jak pedał gwałtownie do podłogi się przytuli.... co do elastyczności to nie ma co narzekać i sapać jest ok (koleżanka małżonka śmiga 170KM TDI vw z DSG) i nie mamy się czego wstydzić, a zwijanie asfaltu w przedziale 2-4tys obr. to jest bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 jeśli mają filtr cząstek stałych...... a niestety (ja) się nie doczytałem by nasz legaś taki posiadał i niestety czasem smuga idzie jak pedał gwałtownie do podłogi się przytuli.... Legacy nie ma, nowsza wersja w Forku i Imprezie ma mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Ale to pewne pewne, że Legac nie ma filrta cząstek?? Pytam bo jeden serwis w Wawie proponuje olej ze specjalną formułą ESP zwiększającą żywotność filtra cząstek stałych...?? Po co więc w takim razie takie oleum jeśli filtra brak? Fakt, dymka przy dociśnięciu potrafi puścić i się martwiłem, że szybko wypaliłem domniemany filter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Czy mieliscie jakies usterki? nic ze strony autka Ile kosztuje przeglad po 15 tys km? ja zapłaciłem około 1000 Np. taka kwestia jak dymienie. Wystepuje? na razie nie zauważyłem - 2 razy krótko na biało tuż po zapłonie (ponoć kwestia wody w rurach wydechowych - trwało 3 sekumdy ale pierwszy raz aż się przestraszyłem :razz: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Czy mieliscie jakies usterki? no ja juz opisywalem wczesniej ze 2 razy zapalila mi sie kontrolka check engine ale zgasla i komputer w aso nic nie pokazal,od tamtego czasu narazie jest spokoj. spalanie takie jakie opisuja inni ok 7-7,5 w miescie. przy odbiorze zaznacz zeby podniesli ci ksenony do gory bo u nas byly dosc nisko( w legacy dieselu i OBK H6). od razu(jak sluchasz muzyki) przemysl wymiane glosnikow bo ich jakosc jest bardzo niska.a jak zakladasz auto alarm to przynajmniej 1 raz ci beda auto wybebeszac.ja bym tak zrobil jakbym wiedzial wczesniej o ich kiepskiej jakosci. a tak rzy okazji to ile wam komputer wskazuje ze mozecie przejechac km od momentu zapalenia sie rezerwy?( u mnie to jest od 140-100km)wczesniej w innym aucie mialek kolo 50 ale pewnie taka juz uroda komputera subaru.aha a propos komputera,nie wskazuje sredniej predkosci podrozy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.