Niedźwiedź Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 iso-lator, przede wszystkim to jest wątek o Forkach 02-08. Wątek o zawieszeniu forków 97-02 jest tutaj :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... 3#p1012503 KYB 334192/334191 ( a jeszcze lepiej Ultra SR 324054 oraz 324055) + sprężyna KYB RA5761 to idealne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iso-lator Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 OK, świeżakjestemi nie zatrybiłem, że temat tyczy się II generacji, ale temat o I generacji wyjaśnił mi, że KYB+KYB RA5761 zaleczy moje gorzkie żale związane z SLS. Dzięki za wyjaśnienie i przepraszam za zamieszanie w temacie. Pozdro.Bartek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Dawno tu nie zagladałem a powinienem podziękowac Niedźwiedziowi na super zestaw na tył do mojego forka Dołączyłem do grona niedźwiedzich patentów i oczywiście osobiście wszystkim polecam ten zestaw Niedźwiedziu - wisze Ci flaszkę :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 FIREK, wrzucam adres do wysylki na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Dawno tu nie zagladałem a powinienem podziękowac Niedźwiedziowi na super zestaw na tył do mojego forkaDołączyłem do grona niedźwiedzich patentów i oczywiście osobiście wszystkim polecam ten zestaw Niedźwiedziu - wisze Ci flaszkę :-) Firek nie Ty jeden :wink: Niedźwiedź A u mnie masz drugą THX zestaw już w chacie, montaż za tydzień lub dwa, nie omieszkam się pochwalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 a ja Cię Niedźwiedziu wpędzę we flaszkoholizm. chyba moje obawy się zmaterializowały i ... jak to było w Twoim wątku... "dupa siadła". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 tzd, to działamy i podnosimy dupę Na ultra SR oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 FIREK, coś konkretnie założył i ztyłu i z przodu ,bom się pogubił kapkę :wink: Wszystkim Kolegom życzę: żadnych jaj z autami na świeta… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Wymieniłem tylko tył: Spręzyny produkcji 4T i amortyzatory KYB - stosowane fabrycznie przez Subaru O szczegóły nie pytajnie bo zamówiłem kpl. do mojego modelu i kpl. przyszedła ładnie zapakowany i odpowiednio dobrany przez chłopaków. Dupa wygląda dokładnie tak jak ma wygladać, fajnie usztywniona Niedzwiedź - jestem w środe w stolicy dasz się wyciągnąć na butelczynę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamsolberg Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 FIREK, :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 poszła odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 dasz się wyciągnąć na butelczynę? cały tydzień jestem poza PL służbowo :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Wiem, że temat regeneracji był kiedyś poruszany z opcją wysyłki gdzieś do Niemiec za jakieś horendalne pieniądze, natomiast znalazłem ofertę w Polsce - http://allegro.pl/amortyzator-subaru-forester-nivo-regeneracja-i1564362875.html Co sądzicie? Może warto sprówbować? Mi akurat zaczął podciekać tylny amor ale poziom nadal ładnie trzymają i się zastanawiam czy wybrać opcję wymiany wariant Niedźwiedzia czy dać do regeneracji bo używek nie ma sensu kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 kitewinger, pytanie, którą wersję amortyzatora regenerują - ze zbiorniczkami czy bez. A po drugie 450 pln/szt to imho sporo, ciekawe jak z gwarancją i czy poprawiają fabryczne dolegliwości - bo skoro nówki potrafią paść po kilku kkm, to jak zachowają się regenerowane? Każdy podejmuje decyzje odnośnie "świętego spokoju" (jeśli amor padnie za kilka kkm, to znowu rozbieraj, wysyłaj montuj coś zamiennego, czekaj, ustawiaj geometrię...) , bezpieczeństwa i wydanych pieniędzy. Przy zastosowaniu "zestawu Niedźwiedzia" są 2 lata gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 No dobra, zestaw siedzi i moje pierwsze wrażenia z jazdy po Zielonej: 1. Jest wysoko Mam wrażenie, że wsiadam do suwa, z tyłu wchodzi 5 palców, moich czyli dużo... 2. Jest twardo, a powiedziałbym nawet, że bardzo twardo, o ile na SLS dogorywającym co prawda garny itp. przechodziły dość lekko, to na USR jest po prostu walenie... :shock: Nie to żeby mi przeszkadzało, co to to nie Ale nie spodziewałem się, że będzie aż tak... :wink: 3. Jeździ się bardzo fajnie, a to jest najważniejsze 4. Amory wyglądają kozacko, nawet mój mechanik stwierdził, że są świetnie pomalowane 5. Czy zawsze jest tak, że przy wymianie tylnych (przynajmniej w SF) trzeba odkręcać przewody hamulcowe? Niedźwiedź jeszcze raz THX :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Czy zawsze jest tak, że przy wymianie tylnych (przynajmniej w SF) trzeba odkręcać przewody hamulcowe? jest na to sposób - rozcina sie trochę mocowanie przewodu ham. w amorze. Niedźwiedźjeszcze raz THX :wink: polecam się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 a ja zaryzykuje cos innego Amortyzatory firmy ServiceParts Korea a sprężyny KOWAL BIELSKO a dlaczego? Mój kuzyn jeździ foresterem 90kw.Prawie dwa lata temu zamówił te właśnie amorki , sprężyny dał do kowala naciągnąć. Jeździ się świetnie autko wysokie. Jest bardzo zadowolony z takiego właśnie patentu Koszt amortyzatorów to okolu 200zł sztuka. Czytajac różne fora i opinie na temat tych amortyzatorów ludziska są bardzo zadowoleni aaaa i gwarancja na nie jest 3lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 kubabb, tu juz rozne patenty byly nt.sprezyn do forka ale Twojego kuzyna jest najlepszy :arrow: sprężyny dał do kowala naciągnąć ciekawe co na to Niedźwiedź, :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 ciekawe co na to Niedźwiedź, :?: Niedźwiedź na to LOL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 wiesz no każdy szuka tańszej alternatywy a skoro wszystko jest ok i nie ma z takim patentem problemu a koszta jeszcze polowe mniejsze aniżeli KYB i nowe sprężyny.Pracowałem przez kilka lat przy samochodach terenowych zlecaliśmy rozciąganie sprężyn przychodzą od kowala jak nówki i nie było nigdy problemu żeby straciły dużo na wysokości nawet po 2latach a pracowały na wielu rajdach. A Forkiem kuzyna trochę jeździłem i wszystko po ponad roku jest w jak najlepszym porządku wiec ryzyko to nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 ryzyko to nie jest. tu się nie zgodzę. Fajnie, że u kuzyna patent działa. Każdy ma swoje kryteria. Każdy też ma własną cenę bezpieczeństwa. Czym innym jest sprężyna której nadano fabrycznie określone parametry, a czym innym sprężyna rozciągnięta dla zachowania tylko jednego parametru , tj. utrzymania wysokości zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Weźcie mi doradźcie, bo szlag mnie trafi :!: Siedzie i myślę: exel-g czy ultra sr :?: Niby odpowiedź jest prosta ale: 1) Moje auto 90% przebiegu robi po centrum Łodzi. Czyli po ulicach gdzie można spotkać jopy wielkości telewizora, wystające torowiska i wiele innych powodów do tłuczenia w zawias. 2) Nie upalam, nie latam po torach. W zasadzie Forek to dupowóz tylko trochę szybszy. 3) Po wymianie przodu na Strongflexy (czerwone, bardziej miękkie) jest fajnie ale bardziej słychać wnętrze. 4) Mogę mieć exel-g za 300/270 zł, ultra-sr też w bardzo dobrej cenie (dzięki Niedźwiedź) ale jednak znacząco drożej. Pomimo wyżej wymienionych powodów i tak kusi mnie twardszy zawias. Stąd moje pytanie: Jak jest twardo na USR :?: Dodam, że charakterystyka OEM mi wystarcza. Poza szybszymi zakrętami, gdzie Forek trochę szoruje klamkami o asfalt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 miszozon, aż tak twardo nie jest. Ja w moim s-turbo nie czułem jakiegoś specjalnego tłuczenia. Bedziesz miał miękką , tzn OEMową, sprężynę więc nie będzie twardo. Zawias na UltraSr ma szybszą reakcję. 4) Mogę mieć exel-g za 300/270 zł, ultra-sr też w bardzo dobrej cenie (dzięki Niedźwiedź) ale jednak znacząco drożej. tzn jaka to różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Stąd moje pytanie: Jak jest twardo na USR :?: Bardzo... Ale też bardzo dobrze się jeździ, ja po zrobieniu ok. 1000 km już :shock: , przyzwyczaiłem się i szczerze, to nie widzę tego inaczej... :wink: Jedyna rzecz, która jest odczuwalna, to wąskie progi zwalniające, czuć wtedy, że to prawie aż skacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Pracowałem przez kilka lat przy samochodach terenowych zlecaliśmy rozciąganie sprężyn przychodzą od kowala jak nówki i nie było nigdy problemu żeby straciły dużo na wysokości nawet po 2latach a pracowały na wielu rajdach. Ja bym nie zaryzykował takiego rozwiązania do auta, którym poruszam się (czasem nawet dosyć szybko i z rodziną) po drogach publicznych. Przy takim zastosowaniu trudno przecenić kwestię bezpieczeństwa. Gdybym przygotowywał sobie Forka tylko i wyłącznie do pojeżdżawek w terenie to możliwe, że pomysł sprężyn od kowala byłby całkiem trafiony, podobnie jak np bieżnikowane opony AT lub MT. Tak jak pisał Niedźwiedź "każdy ma swoje kryteria". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się