Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

iso-lator, przede wszystkim to jest wątek o Forkach 02-08. Wątek o zawieszeniu forków 97-02 jest tutaj :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... 3#p1012503

 

KYB 334192/334191 ( a jeszcze lepiej Ultra SR 324054 oraz 324055) + sprężyna KYB RA5761 to idealne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dawno tu nie zagladałem a powinienem podziękowac Niedźwiedziowi na super zestaw na tył do mojego forka

Dołączyłem do grona niedźwiedzich patentów i oczywiście osobiście wszystkim polecam ten zestaw

Niedźwiedziu - wisze Ci flaszkę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno tu nie zagladałem a powinienem podziękowac Niedźwiedziowi na super zestaw na tył do mojego forka

Dołączyłem do grona niedźwiedzich patentów i oczywiście osobiście wszystkim polecam ten zestaw

Niedźwiedziu - wisze Ci flaszkę :-)

Firek

nie Ty jeden :wink:

Niedźwiedź

A u mnie masz drugą :mrgreen:

THX

 

zestaw już w chacie, montaż za tydzień lub dwa, nie omieszkam się pochwalić :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem tylko tył:

Spręzyny produkcji 4T i amortyzatory KYB - stosowane fabrycznie przez Subaru

O szczegóły nie pytajnie bo zamówiłem kpl. do mojego modelu i kpl. przyszedła ładnie zapakowany i odpowiednio dobrany przez chłopaków. Dupa wygląda dokładnie tak jak ma wygladać, fajnie usztywniona

Niedzwiedź - jestem w środe w stolicy dasz się wyciągnąć na butelczynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że temat regeneracji był kiedyś poruszany z opcją wysyłki gdzieś do Niemiec za jakieś horendalne pieniądze, natomiast znalazłem ofertę w Polsce - http://allegro.pl/amortyzator-subaru-forester-nivo-regeneracja-i1564362875.html

 

Co sądzicie? Może warto sprówbować? Mi akurat zaczął podciekać tylny amor ale poziom nadal ładnie trzymają i się zastanawiam czy wybrać opcję wymiany wariant Niedźwiedzia czy dać do regeneracji bo używek nie ma sensu kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kitewinger, pytanie, którą wersję amortyzatora regenerują - ze zbiorniczkami czy bez. A po drugie 450 pln/szt to imho sporo, ciekawe jak z gwarancją i czy poprawiają fabryczne dolegliwości - bo skoro nówki potrafią paść po kilku kkm, to jak zachowają się regenerowane? Każdy podejmuje decyzje odnośnie "świętego spokoju" (jeśli amor padnie za kilka kkm, to znowu rozbieraj, wysyłaj montuj coś zamiennego, czekaj, ustawiaj geometrię...) , bezpieczeństwa i wydanych pieniędzy. Przy zastosowaniu "zestawu Niedźwiedzia" ;) są 2 lata gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No dobra, zestaw siedzi i moje pierwsze wrażenia z jazdy po Zielonej:

1. Jest wysoko :mrgreen: Mam wrażenie, że wsiadam do suwa, z tyłu wchodzi 5 palców, moich :P czyli dużo...

2. Jest twardo, a powiedziałbym nawet, że bardzo twardo, o ile na SLS dogorywającym co prawda garny itp. przechodziły dość lekko, to na USR jest po prostu walenie... :shock: Nie to żeby mi przeszkadzało, co to to nie :twisted: Ale nie spodziewałem się, że będzie aż tak... :wink:

3. Jeździ się bardzo fajnie, a to jest najważniejsze :mrgreen:

4. Amory wyglądają kozacko, nawet mój mechanik stwierdził, że są świetnie pomalowane :mrgreen:

 

5. Czy zawsze jest tak, że przy wymianie tylnych (przynajmniej w SF) trzeba odkręcać przewody hamulcowe?

Niedźwiedź

jeszcze raz THX :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zaryzykuje cos innego :) Amortyzatory firmy ServiceParts Korea a sprężyny KOWAL BIELSKO :) a dlaczego?

Mój kuzyn jeździ foresterem 90kw.Prawie dwa lata temu zamówił te właśnie amorki , sprężyny dał do kowala naciągnąć. Jeździ się świetnie autko wysokie. Jest bardzo zadowolony z takiego właśnie patentu Koszt amortyzatorów to okolu 200zł sztuka. Czytajac różne fora i opinie na temat tych amortyzatorów ludziska są bardzo zadowoleni aaaa i gwarancja na nie jest 3lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz no każdy szuka tańszej alternatywy a skoro wszystko jest ok i nie ma z takim patentem problemu a koszta jeszcze polowe mniejsze aniżeli KYB i nowe sprężyny.Pracowałem przez kilka lat przy samochodach terenowych zlecaliśmy rozciąganie sprężyn przychodzą od kowala jak nówki i nie było nigdy problemu żeby straciły dużo na wysokości nawet po 2latach a pracowały na wielu rajdach. A Forkiem kuzyna trochę jeździłem i wszystko po ponad roku jest w jak najlepszym porządku wiec ryzyko to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ryzyko to nie jest.

tu się nie zgodzę. Fajnie, że u kuzyna patent działa. Każdy ma swoje kryteria. Każdy też ma własną cenę bezpieczeństwa.

Czym innym jest sprężyna której nadano fabrycznie określone parametry, a czym innym sprężyna rozciągnięta dla zachowania tylko jednego parametru , tj. utrzymania wysokości zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźcie mi doradźcie, bo szlag mnie trafi :!:

Siedzie i myślę: exel-g czy ultra sr :?:

 

Niby odpowiedź jest prosta ale:

 

1) Moje auto 90% przebiegu robi po centrum Łodzi. Czyli po ulicach gdzie można spotkać jopy wielkości telewizora, wystające torowiska i wiele innych powodów do tłuczenia w zawias.

 

2) Nie upalam, nie latam po torach. W zasadzie Forek to dupowóz tylko trochę szybszy.

 

3) Po wymianie przodu na Strongflexy (czerwone, bardziej miękkie) jest fajnie ale bardziej słychać wnętrze.

 

4) Mogę mieć exel-g za 300/270 zł, ultra-sr też w bardzo dobrej cenie (dzięki Niedźwiedź) ale jednak znacząco drożej.

 

Pomimo wyżej wymienionych powodów i tak kusi mnie twardszy zawias.

Stąd moje pytanie: Jak jest twardo na USR :?:

 

Dodam, że charakterystyka OEM mi wystarcza. Poza szybszymi zakrętami, gdzie Forek trochę szoruje klamkami o asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszozon, aż tak twardo nie jest. Ja w moim s-turbo nie czułem jakiegoś specjalnego tłuczenia. Bedziesz miał miękką , tzn OEMową, sprężynę więc nie będzie twardo. Zawias na UltraSr ma szybszą reakcję.

 

4) Mogę mieć exel-g za 300/270 zł, ultra-sr też w bardzo dobrej cenie (dzięki Niedźwiedź) ale jednak znacząco drożej.

tzn jaka to różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd moje pytanie: Jak jest twardo na USR :?:

Bardzo... :mrgreen:

Ale też bardzo dobrze się jeździ, ja po zrobieniu ok. 1000 km już :shock: , przyzwyczaiłem się i szczerze, to nie widzę tego inaczej... :wink:

Jedyna rzecz, która jest odczuwalna, to wąskie progi zwalniające, czuć wtedy, że to prawie aż skacze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowałem przez kilka lat przy samochodach terenowych zlecaliśmy rozciąganie sprężyn przychodzą od kowala jak nówki i nie było nigdy problemu żeby straciły dużo na wysokości nawet po 2latach a pracowały na wielu rajdach.

Ja bym nie zaryzykował takiego rozwiązania do auta, którym poruszam się (czasem nawet dosyć szybko i z rodziną) po drogach publicznych. Przy takim zastosowaniu trudno przecenić kwestię bezpieczeństwa. Gdybym przygotowywał sobie Forka tylko i wyłącznie do pojeżdżawek w terenie to możliwe, że pomysł sprężyn od kowala byłby całkiem trafiony, podobnie jak np bieżnikowane opony AT lub MT. Tak jak pisał Niedźwiedź "każdy ma swoje kryteria".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...