Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

tzd, dedykowane do forka.

 

Niedźwiedź, na SF.org, jak opisywalem mojego forka to byla mala dyskusja o amorach. Niestety, ultrasrow chyba nikt koniec koncow nie zalozyl - w kazdym razie ja nie znalazlem. Natomiast "wszyscy" twierdza, ze sie da - co mnie troche zastanawia. Np. przy AGXach naciąłem się na kształt kielicha, który wymusza albo mniejsze ET, albo mniejsze koło. Nie chce sie wpieprzyć w coś z ultra-srami, a chciałbym sprawdzić inny zawias, niż miałem. Opcją jest Cusco, ale cena niefajna.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

dedykowane do forka
one sa w kilku (bodajze 4) twardosciach

 

:?:

 

pewnie już to widziałeś, ale tutaj:

http://www.subaruforester.org/vbulletin ... s-xt-2748/

 

piszą o GR2, czy to to samo co UltraSR?

 

Correct Part number for SG KYB GR2s are 334342, 334343, 334344, 334345

 

chociaż zaraz piszą, że:

 

However, if I go through the vehicle fit guide and punch in 2004 Forester XT, it tells me that I need the part numbers 334370 and 334371 for the fronts. Part numbers 334342 and 334343 return a "no fit" for the 04 FXT, but seem to fit all 03 models, so I'm assuming there was a slight change for the fronts from MY03 to MY04.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i leśnik po wymianie tylnych amorków i sprężyn.

Montaż oczywiście u Maćka (Lesniczego007) w Kiełczowie k/ Wrocławia.

 

Efekt widać na fotce na blogu:

http://domaszczyn.blogspot.com/2011/10/dubnieta-zawiecha.html

 

Maciek zrobił też porządek ze stukami w przednim zawieszeniu i naprawdę jest gitarka. Nowe życie wstąpiło w forestera i we mnie. Znów mogę śpiewać jak Roger Taylor z Queen - I'm in love with my car :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wątek wypłynął napiszę jak mi z SR-ami po 5 miesiącach.

W skrócie zaj... :!: :D

 

Może to dziwne, ale na początku czułem się jakoś nieswojo na nowym zawiasie. Natomiast po objeżdżeniu

trzeba przyznać, że takie z pozoru durne rozwiązanie pod postacią wysokiego, ale utwardzonego zawieszenia

jest świetne :!: Po równym idzie jak po szynach, a na dziurach amorki nie pozwalają wprawić auta w bujanie.

 

Wada: Plastiki napierniczają jak mogą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a ja właśnie wróciłem do Poznania z Gdańska od lekarzy z Nagengastu :P Drugi SLS mojego Forka został także uzdrowiony.

 

P.S wypytałem trochę na temat naprawy - nie rozcinają amorków tylko je rozbierają. Wbrew opiniom na forum da je się rozebrać na części. W 4h uporali się ze wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 4-5 miesiącach i 10 tys.km od wymiany seryjnego zawiasu STurbo na UltraSR + springi od forka wolnego ssaka moje wrażenia są takie, że :

 

0) sprawność zbadana na szarpaku to : przód 90 i 86%, tył 82 i 85%.

 

1) najsłabszym ogniwem układu są teraz miękkie, uginające się w zakrętach opony :arrow: konieczna zmiana na 215/50(55?)/17 z twardym bokiem :lol:

 

2) równolegle słabym ogniwem wydaje mi się są sprężyny - są za miękkie do mojego stylu jazdy. Niedługo chcę założyć pink springi sti, które szczęśliwie razem z górnymi mocowaniami od Forka "new-age" już mam, i zobaczymy jak się będzie prowadził - czy wychylanie się budy na zakrętach to kwestia miękkich balonowatych opon, czy zbyt miękkich sprężyn.

 

Pytanie, czy tylne mocowanie z Forka "new-age" podejdzie do mojej budy SF5, na oko wydaje się, że tak, bo "czapka" i rozstaw śrub są identyczne.

 

 

PS. faktycznie, teraz wszystkie plastiki skrzypią i trzeszczą jeszcze bardziej. U mnie najbardziej - klapa bagażnika...

 

 

Aha, teraz Forek jeśli chodzi o zawias wygląda tak:

 

IMG_1682.JPG

 

-- 11 lis 2011, o 10:24 --

 

wróciłem z Gdańska od lekarzy z Nagengastu

Ciekawy jestem Twojej opinii po kilku miesiącach. Czy amorek żyje i działa, bo też mam 2 sls-y do regeneracji.

A nagengast jest jakieś 3.5 km ode mnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Po 4-5 miesiącach i 10 tys.km od wymiany seryjnego zawiasu STurbo na UltraSR + springi od forka wolnego ssaka moje wrażenia są takie, że :

 

0) sprawność zbadana na szarpaku to : przód 90 i 86%, tył 82 i 85%.

 

1) najsłabszym ogniwem układu są teraz miękkie, uginające się w zakrętach opony :arrow: konieczna zmiana na 215/50(55?)/17 z twardym bokiem :lol:

 

2) równolegle słabym ogniwem wydaje mi się są sprężyny - są za miękkie do mojego stylu jazdy. Niedługo chcę założyć pink springi sti, które szczęśliwie razem z górnymi mocowaniami od Forka "new-age" już mam, i zobaczymy jak się będzie prowadził - czy wychylanie się budy na zakrętach to kwestia miękkich balonowatych opon, czy zbyt miękkich sprężyn.

 

Pytanie, czy tylne mocowanie z Forka "new-age" podejdzie do mojej budy SF5, na oko wydaje się, że tak, bo "czapka" i rozstaw śrub są identyczne.

 

 

PS. faktycznie, teraz wszystkie plastiki skrzypią i trzeszczą jeszcze bardziej. U mnie najbardziej - klapa bagażnika...

 

 

Aha, teraz Forek jeśli chodzi o zawias wygląda tak:

 

[ https://lh6.googleusercontent.com/-AhVnZmV4D-o/TrhQuejIx3I/AAAAAAAAIjE/REmmPgifLzg/s640/IMG_1682.JPG ]

 

-- 11 lis 2011, o 10:24 --

 

wróciłem z Gdańska od lekarzy z Nagengastu

Ciekawy jestem Twojej opinii po kilku miesiącach. Czy amorek żyje i działa, bo też mam 2 sls-y do regeneracji.

A nagengast jest jakieś 3.5 km ode mnie :mrgreen:

 

Amorki działają pięknie - autko wysoko stoi, po załadowaniu ładnie się podnosi i w końcu znowu za#$%!@la w zakrętach :D Jak na razie pięknie się sprawują tak więc polecam. BTW - pytałem i amorki nie są rozcinane tylko rozbierane i regenerowane. Koszt razem z wymianą na miejscu około 500 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę. Moje sls-y też odmówiły współpracy i po przeczytaniu opinij na forum oraz w końcowym efekcie rozmowie z Tomaszem z 4T zaufałem jemu i po raz kolejny nie żałuję. Autko trzyma się rewelacyjnie w każdych warunkach. Najlepszy test był na zapoznaniu z trasą przed Barbórką Warszawską to przekonało mnie o słusznym wyborze :lol: Po co kombinować jak jest sprawdzony zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Mi niedawno padł amortyzator tylny lewy, rozpatrywałem różne opcje, ale ostatecznie trafiłem na regenerację rekomendowaną przez kitewingera. Dzisiaj zrobili regenerację - koszt całkowity 515 zł (regeneracja plus montaż). Na razie jest super, dają faktycznie rok gwarancji. Mam nadzieję, że będzie się trzymał, w razie czego dam cynk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...