Skocz do zawartości

Wydech do Forestera


Hogi

Rekomendowane odpowiedzi

Olleo,

zadzwonie na pewno ! U mnie w ogole bedzie dziwnie, mam ten przejsciowy model forka.

Zwezki w CP z tego, co wiem juz nie ma, jest pucha. Bede mial w czwartek w rece oryginalna rure po wymianie, jak nie ma zwezki, to moze z nia sprobujesz ? Odstapie, o ile mojego wydechu da sie sluchac.

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma doświadczenia z montowaniem seryjnego tłumika z Imprezy STI do Forka 2,5XT? Jakie przeróbki trzeba robić? Czy rura za tłumikiem nie jest za krótka i nie chowa się pod zderzakiem?

Jak brzmi w Forku? Podobnie jak na STI?

Zastanawiam się nad taką rzeźbą ale nie wiem czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przeróbki trzeba robić? Czy rura za tłumikiem nie jest za krótka i nie chowa się pod zderzakiem?

 

Ja tak mam w S-turbo, przeróbki bardzo mało, tylko trzeba jeden hak dospawać - z drugiej strony tłumika, powinien zrobić to każdy lepszy tłumikarz. Haki też trzeba trochę nagrzać (wszystkie) i obniżyć ze 3-4cm. Tłumik chowa się wtedy pod zderzakiem i nie sprawia żadnych problemów. Sama puszka nie obniża zawieszenia całego układu wydechowego, jest tak samo jak w serii.

 

Efekt jest taki że przy małym obciążeniu słychać po prostu lepiej bulgot silnika :) nie przeszkadza podczas jazdy i porównując z innymi firmowymi wydechami do głośnych nie należy.

Mam wrażenie że troche odetkał wydech i forek lepiej oddycha.. ale może po prostu chcę mieć takie wrażenie ;)

Jak 4-5os. jedzie w autku z obciążeniem i bagażami w trasie to ktoś się czasami odważy ponarzekać że mu głośno z tyłu.. ja jednak z tyłu nie jeżdżę ;) Mogę nagrać jakiś filmik i wrzucić.. ale wiadomo cieżko znaleźć poziom odniesienia i porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, musiałbym porównać w sytuacji przed i po, a niestety fotek nie robiłem. jak spojrze równolegle z linią ziemi pod samochód wydaje się wszystko tak samo jak było. Przyjrzę się serii jak przyuważę gdzieś na parkingu, niestety mało tych s-turbo na ulicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj w końcu zamówiłem tłumik końcowy H&S. Wiem, powie ktoś że kawiorowy, że za drogi jak na sam końcowy... ale jak usłyszałem jak gra... to dobrze, że mi uszy przeszkodziły bo uśmiech miałbym na około. :mrgreen:

Słuchałem kilku. Najbardziej pasował mi ten, a potem Prodrive, który chodzi chyba bardzo podobnie do serii z STI... Reszta - zbyt metalicznie, za mało basowo, z głośno... lub zbyt szeroka rynna.

Zakładają mi pod koniec stycznia. Jak zdążę przed wyjazdem w góry (31) to załączę jakiś plik dźwiękowy, jak nie - w połowie lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo,

ja wlasnie odebralem mojego z przelotem H&S. Z centerpipe nie jest specjalnie glosno, jest tak, jak powinno byc. BB H&S wystaje za zderzak i w srodku nie jest meczaco. Z tym, ze ja generalnie wole sluchac wydechu niz radia :-) Jutro nagram co i jak. Za dwa tyg zawieszenie...

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob jakas fote, jak to pod autem wyglada, jesli mozesz. A duza roznica miedzy seryjnym, a H&S c-p?

 

Z prodrivem po miescie jest nawet zbyt cicho, ale jak juz sie wyjedzie na trase, to po jakims czasie moze zaczac byc nieco meczacy.

 

Swoja droga sie zastanawiam, czy jest jakakolwiek roznica miedzy center-pipem H&S, czy jakimkolwiek innym bez kata, np. z El-Teca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo,

dzisiaj zrobie fotki i nagrania.

Nie sadze, zeby centerpipe elteca roznil sie dramatycznie od Eltec. To po prostu rura i dwie flansze. Ale nie do konca wierze, ze Eltec bedzie tanszy - chyba, ze robia te modele seryjnie, a nie pojedyncze sztuki -> chociazby programowanie gietarki...

Przy H&S dochodzi oczywiscie transport :/

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coz, niestety jeszcze nie nagralem :-)

Jezeli chodzi o watek socjologiczny:

 

1) Moja lepsza polowa:

Kiedys jak mnie odwoziles do pracy to mi bylo lekko glupio, teraz mi troche wstyd.

 

2) Znajomi:

Kiedyś też Ci tak lekko bulgotał, ale teraz słychać wyraźnie ZŁO wydostające się na świat :twisted:

 

3) Ja:

Jest wyraźna różnica, dźwięk dla mnie jest piękny i niedokuczliwy, bulgocząco narasta powyżej 3500-4000 obrotów. Do tego momentu z wewnątrz prawie niesłyszalny, co pozwala na spokojne przemieszczanie się.

Powyżej tych obrotów budzi się zło :evil:

 

 

Dobra, ide nagrać :mrgreen:

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burzum, nie sadze, zebym chcial wydawac kupe kasy na nowego H&Sa, a uzywany pewnie sie rzadko zdarza. Podejrzewam, ze el-tec bedzie latwiej dostepny.

mam podobny dylemat... chcialbym zamontowac do XT'eka jakas fajna puszke koncowa, pasujaca bez wielkiej rzezby i kosztujaca rozsadne pieniadze... poluje na jakas uzywke :smile:

 

pytanie: puszki koncowe od new age STi/STI (-MY'07) sa identyczne, czy tez wystepuja jakies roznice pomiedzy poszczegolnymi rocznikami, tj. z ktora puszka najmniej rzezby w Forku XT :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wrazenia z jazdy/spalania (na to pewnie jeszcze za wczesnie)?

 

Spalanie zmniejszylo sie o okolo 1l, gora 2l przy normalnej jezdzie, przynajmniej tak widac po 3/4 baku. Nie wiem, jak przy b. dynamicznej jezdzie - moze w weekend pojade na upalanie. U mnie byla w ogole ciekawa sytuacja, bo silnik mial zmienne fazy rozrzadu na dolocie, tylko ze... nieuruchomione - taki model przejsciowy. Piotr z Jackiem pieknie ogarneli strojenie.

Halas mi w jezdzie nie przeszkadza, pasazerom rowniez, byc moze w dluzszej trasie.

 

Do Wrocławia Foresterem pojade prawdopodobnie w koncu stycznia/poczatku lutego (nastepny weekend) :-)

 

Czy posty powinny sie znalezc w "nielegalu" ? Napisalem poprzednio, ze zyje w konkubinacie... No i ten wydech :twisted:

 

Co do innego backboxa, to bralem pod uwage Devila i SS. Devil, w/g opinii, jest dobry i cichy, ale chyba do forka wymaga przerobki. SS slyszalem rozne opinie, ale osoba dla mnie opiniotworcza odwiodla mnie od tego zakupu.

W H&S podoba mi sie balans miedzy dzwiekiem i osiagami (pelny przelot, bez lejkow). Bardzo polubilem tez pracownikow H&S. Chyba, ze kogos jaraja super plaski i obrobione spawy - to domena raczej japonczykow.

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale u mnie to troche bardziej skomplikowane. To nie byla jedyna zmiana. Mysle, ze jak miales mapowany samochod do uwolnionego wydechu (wyrzucenie katow), to sam centerpipe przejdzie.

Ale wiem tez, ze zawsze warto zestroic samochod, nawet przy malych zmianach. A czasami i bez zmian :-)

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...