Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2023


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, zajcev napisał(a):


i co to pomoże w takim przypadku? 
842E6FDC-AD39-49B5-9838-B676C8957B51.thumb.jpeg.13102c449c7b00604990f6aa8269f9e3.jpeg

no w takim nic ale sciana grodziowa i szyba to slabe punkty wic jezeli zrobisz cos ze scina grodziowa to zmiejszysz ryzyko 50 % powierzchni. Wtedy np Robert mial by cala reke. Ze szyba tez cos by sie dalo zrobic np na zasadzie pancernej , techologia na pewno juz jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, turdziGT napisał(a):

Ze szyba tez cos by sie dalo zrobic np na zasadzie pancernej ,

Ale jeśli szyba się nie połamie jak obecne klejone i  będzie wepchana do środka to jest z niej siekiera. Tylko jakieś wojskowe patenty z transporterów itp.  Nie realne.

Historia przypomina naszego Landsberga-najpierw zginął pilot ,potem pilot i on.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pablito79 napisał(a):

Kurcze ale dramat :cry:

Człowiek ogląda i kibicuje ale nie zdaję sobie sprawy do końca jaki ten sport jest niebezpieczny...

Mysle ze bardzo niszczesliwy zbieg okolicznosci , wyglada jak by puscilo na hamowaniu i po prostu wpadl w ten plot. 99,9999% sytuacji nic by sie nie stalo i pojechal by dalej. 

 

A z drugiej strono mozna wrocic do wypadku Tanak. Wygladalo to masakrycznie a Tanak otrzepal kombinezon i poszedl do domu. Pech , przeznaczenie  jakkolwiek to mozna nazwac.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że tego typu wypadków z żerdziami/barierami jest ostatnio niestety więcej. Tylko z PL kojarzę co najmniej 5, z czego 2 z bardzo smutnymi konsekwencjami.
Ciekawe czy FIA podejmie jakieś działania.
W sumie w F1 też mało kto wcześniej wyobrażał sobie, że można wprowadzić coś takiego jak halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bosman napisał(a):

Ciekawe czy FIA podejmie jakieś działania.

 

 

FIA złożyła kondolencja, zaznaczając że zdarzenie miało miejsce podczas prywatnych testów... dupokrytka i tyle. Słabo to wyszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chojny napisał(a):

dupokrytka i tyle. Słabo to wyszło. 

 

 

Formalnie to akurat mają rację, że ten konkretny przypadek nie jest bezpośrednio z działalnością FIA związany.

 

Ale jeśli faktycznie na tym oświadczeniu zakończy się temat, a nie spróbują wniosków na przyszłość z niego wyciągnąć (nawet odcinając się od niego oficjalnie), to będzie słabo.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 11 latach chłopaki spotkaja się znowu. Nikt by nie przypuszczał ze zginą w ten sam sposób. I jak tu nie wierzyć w przeznaczenie.

 

 

Screenshot_20230414-195131_Facebook.jpg

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie przeznaczenie, a nieszczęśliwy wypadek, zbieg pewnych okoliczności, jak by płotu nie było, skończyło by się wyjazdem w zielone. Tak czasem bywa, by takich sytuacjach uniknąć trzeba by organizować treningi jak i zawody na otwartych przestrzeniach, bądź z barierami na całym odcinku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś ma problem żeby wyobrazić sobie co tam się stało to pokazuje to dokładnie ten filmik. 

 

 

Dla mnie od tego momentu powinnien być absolutny zakaz prowadzenia odcinków obok takich konstrukcji w każdej imprezie nie tylko do WRC ale innych rang. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykłady niestety można mnożyć, również z naszego podwórka, na szczęście te ktore można obejrzeć skończyły się na strachu:



Myślę, że na większości uzywanych odcinków są elementy, które potencjalnie mogą wejść do auta. Podobnie jak drzewa, słupy, przepusty, betonowe i stalowe bariery, domy i inne elementy krajobrazu stanowiące śmiertelne zagrożenie dla załóg. Żeby to wyeliminować trzeba by się przenieść na tory, a to przestałyby być rajdy....
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy twarde, jak domy, mury itp. raczej nie wchodzą do samochodu. Drzewa i słupy zazwyczaj też zbliżone są do pionu - czyli też raczej włóczni nie udają. Ale umieszczone równolegle do drogi poziome żerdzie na wysokości szyb, to jednak zupełnie co innego.

 

Oczywiście drzewa, z racji powierzchni kontaktu, podobnie jak betonowe mostki/przepusty "wcinają" się w karoserię i na nie raczej trudno jest jakieś uniwersalne rozwiązanie wykombinować.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, jpol napisał(a):

Elementy twarde, jak domy, mury itp. raczej nie wchodzą do samochodu. Drzewa i słupy zazwyczaj też zbliżone są do pionu - czyli też raczej włóczni nie udają. Ale umieszczone równolegle do drogi poziome żerdzie na wysokości szyb, to jednak zupełnie co innego.

 

Oczywiście drzewa, z racji powierzchni kontaktu, podobnie jak betonowe mostki/przepusty "wcinają" się w karoserię i na nie raczej trudno jest jakieś uniwersalne rozwiązanie wykombinować.

Dokładnie albo powinni takie siatki jak v NSCAR na boczne szyby mieć czy cos podobnego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jpol napisał(a):

Oczywiście drzewa, z racji powierzchni kontaktu, podobnie jak betonowe mostki/przepusty "wcinają" się w karoserię i na nie raczej trudno jest jakieś uniwersalne rozwiązanie wykombinować

Tak,-trzeba by  zrezygnować obecnej formuły rajdów.

Ale można w miejscach,gdzie są poziome płoty, barierki i inne dzidy stawiać mikro szykany -2 słupki -slalomik,tyle ,że znowu sędziowie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakkolwiek okrutnie by to nie brzmiało ryzyko śmierci zawsze będzie częścią sportów motorowych i niemożliwe będzie całkowite jego wyeliminowanie. Dla wielu zawodników zapychanie dwie paki pomiędzy szpalerami drzew jest źródłem dodatkowego dreszczyku emocji i decydującym czynnikiem dla którego wybrali rajdy, a nie cyklotrial. Oczywiście wszelkie działania na rzecz eliminacji NADMIERNEGO ryzyka są chwalebne, ale nie da się całej trasy rajdu obłożyć materacami, a samochodów owinąć kołdrą. 

 

Breena oczywiście szkoda, ale był to nieszczęśliwy wypadek z którego mam nadzieję federacja, zespoły czy organizatorzy wyciągną wnioski.

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ciekawe to co teraz zrobi Hyundai i kim go zastąpi. Dla Cyrila który przyszedł z poza układu powinien to byc no brainer. Olivier Solberg. 

Edytowane przez turdziGT
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2023 o 07:40, Bosman napisał(a):

Przykłady niestety można mnożyć, również z naszego podwórka, na szczęście te ktore można obejrzeć skończyły się na strachu:
 

 

 

albo nasz...  

 

 

W tym roku ten odcinek został skrócony... kończy się jednak kawałek za sekcją z tymi "barierkami" :toobad:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...