Skocz do zawartości

Olej w skrzyni biegów CVT - Rozrząd


EduardoXV

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich  , jestem świeżo upieczonym właścicielem XV I polift z 2017r. 2.0benz. Przebieg 92tyś.km. Auto pochodzi z Polskiej sieci dealerskiej. Moje pytanie jest następujące: przy jakim przebiegu należy wymieniać olej w skrzyni biegów ? Co ile kilometrów należy wymienić olej w skrzyni biegów ? Z uwagi że jestem jak na razie laikiem w temacie tego modelu to spytam jeszcze , czy silnik ma łańcuch rozrządu czy pasek ? jeśli pasek to przy jakich przebiegach należy go wymienić. Pozdrawiam załogę i z góry dziękuje za pomocne info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukikosa napisał:

Olej w skrzyni co 60 tys. Silnik ma łańcuch rozrządu.

 

A orientujesz się może ile wchodzi oleju ? jaki olej ? metoda dynamiczna czy statyczna ? z wymianą filtra ? filtrów ? całkiem zielony w temacie jestem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukaj forum. Dużo napisano. Będziesz miał mętlik, ale wnioski są takie że wymieniać trzeba. Wybór metody - ja od zawsze statyczną. Filtr w CVT jest zakopany w środku, trzeba ściągać miskę, więc producent chyba nie przewidywał wymiany "co chwilę" (oleju też nie przewidywał:mrgreen:)

Przy tym przebiegu ustal po historii serwisowej czy była oliwa zmieniana. Inspekcja poziomu oleju jeśli nic nie niepokoi co 2 lata/30tkm. Fachowiec po kolorze a w przypadku zajechania skrzyni to i zapachu jest w stanie określić kondycję płynu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, EduardoXV napisał:

 

A orientujesz się może ile wchodzi oleju ? jaki olej ? metoda dynamiczna czy statyczna ? z wymianą filtra ? filtrów ? całkiem zielony w temacie jestem. 

Przy tym przebiegu co tym masz to zrobiłbym wymianę statyczną. Pytanie czy wcześniej był wymieniany olej. Co do ilości to około 10,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, lukikosa napisał:

Przy tym przebiegu co tym masz to zrobiłbym wymianę statyczną. Pytanie czy wcześniej był wymieniany olej. Co do ilości to około 10,5 litra.

Prawdopodobnie był , ale... są tylko stemple serwisowe z ASO przy każdym serwisie w książce , a nie jest wyszczególniony zakres prac/wymian. Jak podjadę do ASO tyle że nie tego co był serwisowany to pokazując książę serwisową udzielą mi informacji co było konkretnie wymieniane w aucie przy każdorazowym wpisie w książkę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, EduardoXV napisał:

Prawdopodobnie był , ale... są tylko stemple serwisowe z ASO przy każdym serwisie w książce , a nie jest wyszczególniony zakres prac/wymian. Jak podjadę do ASO tyle że nie tego co był serwisowany to pokazując książę serwisową udzielą mi informacji co było konkretnie wymieniane w aucie przy każdorazowym wpisie w książkę ? 

Tak. Jak nie będą widzieli dokładnie co było robione. To zadzwoń do ASO gdzie było Serwisowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oficjalnie serwis powie, że oleju w CVT się nie wymienia. Chyba, że samochód pracuje w ciężkich warunkach lub ciągnie przyczepę. Więc wątpię czy w twoim XV był wymieniany. Jeżeli chcesz długo jeździć to lepiej wymienić co 60 tys.Do skrzyni wchodzi ok 13 l oleju, przy wymianie dynamicznej będziesz potrzebował ok 15 l. Statycznie min. 10 l z demontażem miski olejowej i wymianą filtra i ok 7 l bez demontażu.  W skrzyni są dwa filtry, jeden wewnątrz którego nie da się wyjąć bez rozbierania skrzyni, a drugi w misce olejowej i ten można wymienić. Do 2.0 bez turbo zalecany olej Subaru CVT Lineatronic K0425Y0711  oryginalny żółtozielony. Stosując zamienniki np. Motul, Ravenol, Mitasu czy Valvoline należy skrócić interwał do 30 tys. bo podobno się przepalają. Przerabiałem temat CVT w swoim subaru. Kupiłem XV przy 120 tys. przebiegu i skrzynia lekko poszarpywała w pewnym zakresie temperatury silnika. Na zimno jechał gładko, potem przy temp. oleju 45- 60 st. przy ujęciu gazu poszarpywał, a powyżej 60 st znowu gładko. Wymieniłem statycznie i nic się nie zmieniło. Z drugiej strony nie wiadomo co by było jakbym jeździł bez wymiany.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
1 godzinę temu, artaa napisał:

Od kiedy Subaru jest koncernem olejowym znanym z produkcji olejów...??

 

Kup normalny dobry olej.

Jest różnica między tym oryginalnym Subaru zielonkawo-niebieskim a innymi. Można też zalać mineralny i też jakoś to będzie. Podobno dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wwicek24 napisał:

Jaki olej można zalać do skrzyni CVT? Nigdzie w necie nie można znaleźć oryginalnego Subaru, na Allegro tez nie ma. Ktoś kupował z Allegro?

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz.Kiedyś przerabiałem temat gdy miałem chęć sam wymienić.Skończyło się na serwisie.Nie pamiętam już strony ale nie allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
3 godziny temu, chudy87 napisał:

Witam. Pojawiał się już ten wątek wymiany oleju w CVT w Subaru XV 2.0. Czy ktoś już wymieniał ten olej poza ASO? Jaki olej tam zalać? Oryginalny Subaru CVT Lineatronic K0425Y0711 poza ASO nigdzie nie można kupić. 

Może kupić w ASO a wymienić po za ASO? No chyba, że sprzedają ten olej tylko z usługą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudy87jest trochę sklepów zajmujących się sprzedażą OEM gratów m.in w Łodzi, Nowym Sączu, Świdnicy - jak dobrze poszukasz w Internecie bez problemu znajdziesz. Zapytaj się czy mają ten olej a jak nie mają to co mogą zaproponować jako zamiennik. Trochę tych Subaryn z cvt śmiga po naszym kraju i zakłady niezależne zajmujące się tą marką wiedzą co lać do tych skrzyń żeby było równie dobrze jak na oleju z logo Subaru - warto zadzwonić i zapytać

Edytowane przez Karas
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właściwie mógł bym napisać to w wątku "Melduję że...".

 

Wirtualne biegi, po dynamicznej wymianie oleju w CVT "przełączają się" właściwie niezauważalnie dla mnie, pasażerowie w ogóle nie zauważają "przełączeń".

 

Przy ostrym przyspieszeniu silnik zaczął się wkręcać ponad 4000 obr/ min do "przełączenia", przed wymianą "przełączenia" następowały przy około 3700-3800 obr/ min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, fphwaldi napisał:

Witam ja wymienialem w imprezie poza aso Nowy Sącz 1200 zł , lotnisko Katowice 1800 zł dynamicznie klasycznie 800 zł zapłaciłem olej ravenol CVT fluid samochód smiga żadnych problemów przebieg 100 tys

 

dzieki ja wymienialem gdansk auto w aso smiga zrobili dobrze, olej oryginalny 80 tys po wymianie klasycznie prawie dynamicznie smiga zadnych problemow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...