Jump to content

Legacy B4 RSK


Kapsel93

Recommended Posts

Witam, jako że w innym temacie zrobił się offtop postanowiłem założyć osobny dla mojego auta o którym na ten moment wiem niewiele.

Jest to Legacy B4 RSK ,manual, 2000 rok, 156k km, auto w oryginale jedynie historia naprawy tyłu (klapa). Auto zakupione przeze mnie w japonii dzięki pewnej firmie z Łodzi, był to już któryś z kolei egzemplarz licytowany dla mnie i w końcu się udało. Na ten moment oczekuję na więcej zdjęć i filmów samochodu oraz informacje o planowanym transporcie, czytam wątki na temat olei oraz szukam stron z podstawowymi częściami żeby po zakupie zrobić odpowiedni serwis.

 

Wrzucam fotki z aukcji, jak dostanę więcej zdjęć od razu je dodam na forum.

 

1 (2).PNG

2 (2).PNG

3 (2).PNG

4 (1).PNG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Napisałem że mam nadzieję, nie to trudno będę się nim cieszył nawet jak jego wartość będzie spadać oby jak najdłużej bez awarii :) kilka lat temu kumpel jak kupował toyotę mr2 też mu mówili że auto nie inwestycyjne bo anglika kupowało się po kilka tyś zł a zobacz dziś na ich ceny.

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie było - dobrze Ci życzę, ale taka wersja legejsi jest po prostu tak mało znana, jednocześnie nie będąc jakimś wielkim rarytasem pod względem technologicznym, że moim zdaniem jako inwestycja ma bardzo, ale to bardzo wąskie grono potencjalnych nabywców.
Trzymam kciuki, bo auto jest po prostu ładne. Bardzo przypomina Lexa IS z przodu.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Dohtuhka napisał:

taka wersja legejsi jest po prostu tak mało znana, jednocześnie nie będąc jakimś wielkim rarytasem pod względem technologicznym

Bo Legaś to jest chyba najmniej doceniony model Subaru, pomimo, że to segment D i moim zdaniem WRX przy B4 się chowa.

 

@Kapsel93Gratuluje zakupu.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Gratuluję zakupu i kibicuję, żeby formalności poszły sprawnie i stan samochodu nie wymagał dużego wkładu finansowego na pakiet startowy. 

Co do traktowania legasia jako inwestycji to uważam, że nie da się stracić na takim samochodzie, jeżeli nie był przepłacony. 

Może jego wartość nie wystrzeli tak jak GC, ale nie będzie spadać. Klasycznej motoryzacji jest już po prostu coraz mniej dostępnej. Z RHD jest tylko ten problem, że popyt w Europie jest mniejszy, a po ewentualnej przekładce traci status klasyka. 

Życzę przyjemności i zadowolenia z użytkowania 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.11.2021 o 09:03, Xathrin napisał:

Może jego wartość nie wystrzeli tak jak GC, ale nie będzie spadać.

Dokładnie tak. :)

Nie ma się co czarować, Legacy B4 w naszym kraju to rzadkość, z każdym kolejnym rokiem przy dobrze utrzymanym egzemplarzu jego wartość wzrośnie. :)

Ja sam widzę, po swoim LGT IV, że mimo wszystko nie straciłem, oczywiście nie wliczając serwisów... :biglol: Jak by trzeba było wliczyć serwisy to ten..  no, yyy, tak. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, thomson0073 napisał:

Ja sam widzę, po swoim LGT IV, że mimo wszystko nie straciłem, oczywiście nie wliczając serwisów...

Jak się ociepli to może zalejemy czerwienią połowę drogi np. Nowy Sącz lub Bochnię.

Link to comment
Share on other sites

40.000 zł to dużo, najwyraźniej ceny w JP poszły bardzo do góry. Inna sprawa, że tych samochodów obecnie w JP pewnie nie zostało dużo. Jeszcze 3 lata temu tych aut było na aukcjach bardzo dużo i schodziły w cenach 300-1000 $ ( zależnie od stanu i od tego czy manual czy automat, ceny manuali oczywiście oscylowały w okolicach górnej granicy ). Oczywiście po dodaniu wszystkich opłat, kosztów transportu, vatu, cła na gotowo wychodziło 15.000-17.000 tyś. zł. Ja swojego kupiłem nie na aukcji, ale przez internet na japojskim portalu. Taka opcja była tańsza bo nie ponosiłem kosztów aukcyjnych i kosztów pośrednictwa bo na aukcjach w JP mogą brać udział tylko firmy które mają licencję i z usług takich firm trzeba skorzystać. W kwietniu 2016 roku zapłaciłem za niego 581 $. Z transportem do Gdańska z tego co pamiętam wyszło 2041 $. Po opłacaniu vatu, cła, tłumaczeniu dokumentów, czasowej rejestracji auta, wykupu ubezpieczenia, kupnie biletu na pociąg i kosztach paliwa na powrót do domu, wyszło około 13.500 zł.

 

20211204_114743.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Mój to ten niebieski ( niestety był brudny, kiedy robiłem to zdjęcie ), czerwony należy do mojego brata, zakupiony chyba w 2018 r. przez ten sam portal w JP. Pomimo, że to Blitzen, był tańszy od mojego, ale stan trochę gorszy. Oba w automacie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 5.12.2021 o 09:25, przemyslawn napisał:

20211204_115047.jpg

Bardzo ładne auta, ja zdawałem sobie sprawę że przez firmę będzie drożej itp ale kolejna rzecz to problem z rejestracją który chłopaki za mnie rozwiążą co do ceny mój był sporo tańszy ale 2 sztuki jak pisałem sprzedały się wliczając koszta transportu itp za 4 dychy. Identycznego blitzena licytowaliśmy jako pierwsze legacy dla mnie niestety wyszedł minimalnie po za budżet. Właśnie dostałem fotki auta z portu i informację że 26 grudnia wypływa także jestem mega szczęśliwy. No i oczywiście foto wrzucam oceniajcie koledzy :D 

A no i pytanie gdzie szukać części, czy rozrząd od imprezy gt/wrx pasuje ? Chcę już zacząć powoli kompletować zestaw startowy na przyjazd auta, olej motul 15w50 chyba zaleję, jeszcze coś do napędów muszę dobrać oraz jakiegoś speca wpr/wwa lub świętokrzyskie gdzie auto będzie stało który się nim dobrze zajmie. 

 

RIMG0160.JPG

RIMG0162.JPG

RIMG0164.JPG

RIMG0165.JPG

RIMG0166.JPG

RIMG0167.JPG

RIMG0168.JPG

RIMG0169.JPG

RIMG0170.JPG

RIMG0171.JPG

RIMG0172.JPG

RIMG0174.JPG

RIMG0175.JPG

RIMG0176.JPG

RIMG0177.JPG

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Ładny i w manualu, te w manualu są droższe. Nie kupuj części na zapas. Ja do swojego też kupiłem rozrząd, po zdjęciu osłony okazało się, że pasek jest w bdb stanie i najprawdopodobniej był niedawno wymieniony. Na 90% twoje auto będzie w idealnym stanie. Mój nie miał nawet plamki rdzy, podwozie zakonserwowane, jak nowe, technicznie też idealny, byłem w szoku, że tak może wyglądać 16to letnie auto. Co do rejestracji to niestety, ale legalnie w PL nie zarejestrujesz auta sprowadzonego bezpośrednio z JP. Żeby wszystko było zgodnie z prawem takie auto trzeba najpierw zarejestrować w jakimś kraju EU, potem można zarejestrować w PL. Wiem, że takie auta są rejestrowane bezpośrednio w PL, ale w przyszłości mogą być z tego bardzo poważne problemy. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, przemyslawn napisał:

Ładny i w manualu, te w manualu są droższe. Nie kupuj części na zapas. Ja do swojego też kupiłem rozrząd, po zdjęciu osłony okazało się, że pasek jest w bdb stanie i najprawdopodobniej był niedawno wymieniony. Na 90% twoje auto będzie w idealnym stanie. Mój nie miał nawet plamki rdzy, podwozie zakonserwowane, jak nowe, technicznie też idealny, byłem w szoku, że tak może wyglądać 16to letnie auto. Co do rejestracji to niestety, ale legalnie w PL nie zarejestrujesz auta sprowadzonego bezpośrednio z JP. Żeby wszystko było zgodnie z prawem takie auto trzeba najpierw zarejestrować w jakimś kraju EU, potem można zarejestrować w PL. Wiem, że takie auta są rejestrowane bezpośrednio w PL, ale w przyszłości mogą być z tego bardzo poważne problemy. 

Może to głupie pytania... ale:

Polska nie jest państwem EU?

Jakie przepisy mówią, że nie można rejestrować auta bezpośrednio z kraju Kwitnącej Wiśni?

Skoro da się je rejestrować to chyba zgodnie z prawem, tak? Więc dlaczego problemy mogą być dopiero w przyszłości, a nie ma ich już na początku? 

Pytam jako człowiek ciekawy. Nothing offensive. ;)

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, przemyslawn napisał:

Kolego Orear, z uwagi na to, że mój wpis mógłby zaszkodzić osobom, którym udało się zarejestrować JDMa sprowadzonego bezpośrednio z JP, wysłałem Ci wiadomość na priv. Mam nadzeję, że rozwiałem twoje wątpliwości.

Dziękuję za obszerną odpowiedź. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...