Skocz do zawartości

Wspomaganie chłodzenia silnika Fuji Racing


JobForACowboy

Rekomendowane odpowiedzi

Pochwalony,

 

Chciałbym zapytać tu wiernie zgromadzone bracia i siostry, czy ktoś miał styczność z poniższym zestawem i czy w ogóle to warte uwagi? Cena za termostat i rurkę z kolankiem jakaś taka wysoka mi się wydaje... 600 PLN

 

Zestaw Fuji Racing wspomagający chłodzenie silnika Subaru serii EJ TURBO. Został zaprojektowany w celu zmniejszenia "martwego punktu" przepływu płynu chłodzącego, który znajduje się w lewej głowicy. Udrożnienie magistrali wodnej lewej głowicy pozwala zwiększyć cyrkulacje płynu chłodzącego, co zdecydowanie wpływa na jej lepsze chłodzenie. Jak powszechnie wiadomo w silnikach SUBARU EJ Turbo występuje problem przegrzewającej się lewej głowicy co w rezultacie może doprowadzić do stopienia się czwartego tłoka.
Aby tego uniknąć Japońska firma Fuji Racing stworzyła zestaw, który ma zapobiegać przegrzewaniu się lewej głowicy.
Termostat sportowy firmy Mishimoto do Subaru Impreza WRX STI 2001 + zapewnia większą wydajność chłodzenia silnika. Termostat ma niższą temperaturę pracy w stosunku do seryjnego termostatu przez co szybciej się otwiera (przy 68°C) zapewniając lepsze chłodzenie. Pasuje w miejsce seryjnego termostatu
Specyfikacja Fuji Racing
1. Udrożnienie magistrali wodnej w lewej głowicy
2. Wyrównanie temperatur w obydwu głowicach
3. Zmniejszenie ryzyka wystąpienia spalania stukowego
4. Zminimalizowanie ryzyka stopienia czwartego tłoka w skutek np. jazdy z dużą prędkością ( 180 -250 km/h) na dłuższym odcinku drogi.
 
 

241427407_6188847651187268_2594117133575369362_n.thumb.jpg.9fbe3e674d925397ecb9bf6eb1b52adf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Sikooo11 napisał:

Na upartego można to skręcić taki zestaw za parę groszy w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym ;)

Ale nie będzie logo Fuji Racing :biglol:

A jak jeszcze taniej to: LOL

Edytowane przez JobForACowboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś lubi przepłacać to może taki zestaw kupić, inaczej nie ma sensu. Termostat kosztuje 280zł a zestaw można skompletować za 50zł z dobrej jakości części.
Czy ma to sens do cywilnych aut raczej nie, do sportu można się zastanowić.
Ciekawe jest że przez 30 lat Subaru na to nie wpadło żeby ''poprawić'' układ chłodzenia w ten sposób.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maniek95 napisał:

Jak ktoś lubi przepłacać to może taki zestaw kupić, inaczej nie ma sensu. Termostat kosztuje 280zł a zestaw można skompletować za 50zł z dobrej jakości części.
Czy ma to sens do cywilnych aut raczej nie, do sportu można się zastanowić.
Ciekawe jest że przez 30 lat Subaru na to nie wpadło żeby ''poprawić'' układ chłodzenia w ten sposób.

 

Osobiście jestem na spuszczonym płynie i mam okazję zrobić taki mod, i oczywiście nie będę płacił za kawałek trójnika i węża po 600 zł chyba bym na głowę upadł, jak wspomniałem w pierwszym lepszym sklepie rolniczym skompletuje podobny zestaw plus termostat... ale pytanie czy warto czy ktoś stosował to u siebie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiam, opinie są podzielone.

Jednak przeważają, iż jeśli auto nie jest upalane notorycznie na torze, nie ma sensu tego pakować.

 

Co nie zmienia faktu, ze cena jest kosmos ;)

 

W Polsce oferuje to Firma, Derce racing, na FB znajdziecie - cena 222zł - oczywiście bez termostatu.

ssssssssss.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej szedł w kierunku, że jeśli FHI przez tyle lat takiego prostego patentu nie zastosowało, to może po prostu do cywilnych aut tego nie potrzeba, nawet i w STI, czy w Prodrive. Tak sumarycznie, to najlepiej byłoby zbadać tam na wylocie tego cylindra temperaturę cieczy i porównać (w jakiś sposób) z temperatura na innych cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to u siebie,nie firmy która jest w opisie ale  jakieś "hamerykańskie". 

Nie sprawdzałem osobiście na zasadzie badań ale oglądając test na YT różnica w temperaturze głowicy była albo 4 albo 8 stopni. Nie ASO z Poznania stwierdziło ze to jeden z najlepszych modów jaki zastosowałem sam w tym moim silniku. :rolleyes:

 

11 godzin temu, JobForACowboy napisał:

Fiu fiu. Nawet trójnik z mosiądzu dają...

No z inżynierii materiałów (ogólnej) to stwierdzę że to jest jedno z najgorszych połączeń. gorzej już tylko może być ze stalą nierdzewna....

 

11 godzin temu, JobForACowboy napisał:

Mi nawet nie o upalanie chodzi, tylko bardziej o szybką jazdę autostradową, bo w marketingowym opisie człowiek informuje, że 180-250 km/h niestraszne. Tylko po to bym się skusił.

 W takiej jeździe to bardziej bym się martwił temperaturą oliwy niż 4 cylindra :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tommi1 napisał:

Mam to u siebie,nie firmy która jest w opisie ale  jakieś "hamerykańskie". 

Nie sprawdzałem osobiście na zasadzie badań ale oglądając test na YT różnica w temperaturze głowicy była albo 4 albo 8 stopni. Nie ASO z Poznania stwierdziło ze to jeden z najlepszych modów jaki zastosowałem sam w tym moim silniku. :rolleyes:

To ruszam do sklepu rolniczego i robie również u siebie :thumbup: Masz u siebie termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisane w moim wątku na stronie 22. Zapraszam

koszt: kruciec 10zł, trójnik rzad finansowy 3zł, kawałek węża BOA.

 

Cytuję:

 

Poprawa Chłodzenia Czwartego Cylindra

 

Ja tego nie wymyśliłem, obszernie opisane na amerykańskich stronach:

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2882734

http://shop.getadomtune.com/shop.getadomtune.com/cylinder-4-chamber-cooling-system/

 

Jak również też coś na naszym forum w kilku miejscach było np:

 

Jak czytam takie wątki i widzę jak ludzie się majzlują nad wpięciem trójnika i jednego króćca do bloku w układ woddny lub  kilka tygodni, czy miesięcy krążą wokół zagadnienia i bija pianę co dobre a co złe i czy to warte co, czy zrobić, czy nie, to krew mnie zalewa.

 

Zrobiono to. - Czynność przepięcia trwała około 20 minut ze spuszczeniem i zalaniem płynu chłodniczego. Natomiast przygotowanie fruktów - jazda po lubelskich sklepach 3 godziny.

 

Podsumowując podaję Wam na tacy:

Potrzebujecie króćca na gwint zewnętrzny M20x1,5 na wąż 12mm do zakucia, średnica wewnętrzna nie może znacząco przekraczać 10mm, bo inne cylindry ucierpią na chłodzeniu np: trzeci. Koszt około dyszki.

Bardzo popularnego w zakuwaniach dzikich węży w hydraulice siłowe, wręcz gwint ogólnie popularny. Ma chyba fiuu od 19,6 -19,8mm (przewodów - by nie odrazić któregoś z hydraulików siłowych) j.

+ jeden trójnik na prosto na wąż o średnicy wewnętrznej 16mm, na krzywo 12mm. Na początku uderzyłem do hurtowni gazowych LPG, ale jest bardzo rzadkim towarem. Ów trójnik to bardzo popularny trójnik stosowany w instalacjach nawadniających pola uprawne : ))) Wygląda dość solidnie, jak by wykonany a tworzywa ABS, ale ma opis 20 na prosto i 16 na krzywo, a wynika to z innego systemu wymiarowania połączeń (oni przyjęli standard podawania średnicy zewnętrze węża) Czyli idealnie pasuje nam na wężaaa 16mm i 12mm. I kosztuje ze dwa piwa. I dwa kawałki przewodu z rolnika ze wsiii. 

 

Wlot kupiono na Różanej w Łęcznej, mała zakuwalnia węży hydrauliki.

Trójnik kupiono w Lublinie w firmie Valvo - tec L. Herc 7 chyba.

 

Wyjście kanału wodnego na głowicy jest analogiczne np: w silniku 1,6  2,0 i przepuszczam że w innych czwórkach bok-serowych subaru będzie tak samo.

 

Ale To Nie Rozwiązuje Mojego Problemu z Chłodzeniem Silnika.

Przetestowałem i Wiem To i Wiem o Czym Mówię.

 

DSC_9551.JPG.0a2dd3c433d42420f0e46150399fd331.JPG

DSC_9557.JPG.90bf43769a2eeabadb7d72e2e6169e00.JPG

DSC_9565.JPG.5405590074690b76036f5e80a78ad73b.JPG

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Spotkał się ktoś z przypadkiem, że po dołożeniu chłodzenia 4ego cylindra przestało grzać w kabinie? Niestety taka przypadłość jest u mnie. Układ odpowietrzony dobrze. Po zaciśnięciu położonego węża z bloku grzanie w kabinie wraca więc wychodzi na to że płyn chłodniczy zamiast na trójniku płynąć dalej na blok i kabinę płynie głównie na blok silnika. Będę musiał wstawić kryzę lecz nie wiem ile zwężyć prześwit węża w stronę bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2024 o 12:55, marko_wrx napisał(a):

Spotkał się ktoś z przypadkiem, że po dołożeniu chłodzenia 4ego cylindra przestało grzać w kabinie? Niestety taka przypadłość jest u mnie. Układ odpowietrzony dobrze. Po zaciśnięciu położonego węża z bloku grzanie w kabinie wraca więc wychodzi na to że płyn chłodniczy zamiast na trójniku płynąć dalej na blok i kabinę płynie głównie na blok silnika. Będę musiał wstawić kryzę lecz nie wiem ile zwężyć prześwit węża w stronę bloku.

Ja mam podobnie. W sumie nie wiem jaka to przyczyna ale grzeje na pół gwizdka gdzie przed modem mialem takie wrzące powietrze że nie ma opcji utrzymać ręką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem w przewód (od trójnika do bloku) restryktor o średnicy wewnętrznej 10 mm ale niewiele to zmieniło. Na postoju dalej nie grzeje w kabinie. Na zagranicznych forach nie znalazłem nigdzie wzmianki o takim efekcie ubocznym więc dalej nie wiem czy to normalne czy wstawić zwężkę o jeszcze mniejszej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, marko_wrx napisał(a):

Wstawiłem w przewód (od trójnika do bloku) restryktor o średnicy wewnętrznej 10 mm ale niewiele to zmieniło. Na postoju dalej nie grzeje w kabinie. Na zagranicznych forach nie znalazłem nigdzie wzmianki o takim efekcie ubocznym więc dalej nie wiem czy to normalne czy wstawić zwężkę o jeszcze mniejszej średnicy.

 

Do którego przewodu nagrzewnicy podłączyłeś trójnik? 

Zakładałem jakiś czas temu w STI 2015 i nie ma żadnego problemu z ogrzewaniem. Trójnik wstawiłem na przewodzie powrotnym, czyli czarna rurka która idzie po bloku do pompy wody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Do którego przewodu nagrzewnicy podłączyłeś trójnik? 

Zakładałem jakiś czas temu w STI 2015 i nie ma żadnego problemu z ogrzewaniem. Trójnik wstawiłem na przewodzie powrotnym, czyli czarna rurka która idzie po bloku do pompy wody. 

U mnie też nie ma żadnych problemów z tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 15:31, ir3n3usz napisał(a):

 

Do którego przewodu nagrzewnicy podłączyłeś trójnik? 

Zakładałem jakiś czas temu w STI 2015 i nie ma żadnego problemu z ogrzewaniem. Trójnik wstawiłem na przewodzie powrotnym, czyli czarna rurka która idzie po bloku do pompy wody. 

Trójnik wpiąłem tak jak na załączonym zdjęciu (zdjęcie zapożyczone) - w dolną z dwóch rurek. Ta dolna to chyba zasilanie nagrzewnicy a nie powrót? Jedyna różnica u mnie jest taka że trójnik mam ustawiony inaczej. Ten wolny koniec ze zdjęcia patrzy u mnie do góry bo przy takim układzie lepiej ułożył się dodatkowy wąż, dalej od kolumny kierowniczej.

IMG_20240314_185908.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, marko_wrx napisał(a):

Trójnik wpiąłem tak jak na załączonym zdjęciu (zdjęcie zapożyczone) - w dolną z dwóch rurek. Ta dolna to chyba zasilanie nagrzewnicy a nie powrót? Jedyna różnica u mnie jest taka że trójnik mam ustawiony inaczej. Ten wolny koniec ze zdjęcia patrzy u mnie do góry bo przy takim układzie lepiej ułożył się dodatkowy wąż, dalej od kolumny kierowniczej.

IMG_20240314_185908.jpg

 

To jest powrót z nagrzewnicy do pompy wody. Górna rura to zasilanie. Płyn przechodzi przez silnik z dołu do góry: od pompy wody przez cały blok do kolektora wodnego na górze silnika, dlatego tam jest czujnik temperatury(na końcu małego obiegu). Ja montowałem zestaw RCM dokładnie tak jak jest na zdjęciu. Węże trzeba było dodatkowo zamocować, żeby nie dotykały do kolumny kierowniczej i wszystko działa już prawie dwa lata. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2024 o 16:41, damiano16 napisał(a):

Ja mam podobnie. W sumie nie wiem jaka to przyczyna ale grzeje na pół gwizdka gdzie przed modem mialem takie wrzące powietrze że nie ma opcji utrzymać ręką. 

Jak masz wstawiony trójnik? Tak jak na wcześniejszym zdjęciu czy tym poniżej?

 

W dniu 14.03.2024 o 19:24, ir3n3usz napisał(a):

 

To jest powrót z nagrzewnicy do pompy wody. Górna rura to zasilanie. Płyn przechodzi przez silnik z dołu do góry: od pompy wody przez cały blok do kolektora wodnego na górze silnika, dlatego tam jest czujnik temperatury(na końcu małego obiegu). Ja montowałem zestaw RCM dokładnie tak jak jest na zdjęciu. Węże trzeba było dodatkowo zamocować, żeby nie dotykały do kolumny kierowniczej i wszystko działa już prawie dwa lata. 

Faktycznie jest to powrót, przejrzałem schematy obiegu płynu chłodniczego. Człowiek uczy się całe życie.

IMG_20240315_211227.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...