Skocz do zawartości

3.0 TDI / BiTDI


STIFF

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może się podzielić rzetelnymi opiniami na temat tych silników AUDI? Modelowo od 2015 roku więc informacji jeszcze za wiele nie ma w necie. Jedni twierdzą, że rozrząd poprawiony inni wręcz przeciwnie. I bądź tu mądry. Kwestia różnicy obu silników i zestawionych z nimi skrzyń jest mi znana i nieistotna - cały temat w gruncie rzeczy sprowadza się do nieszczęsnych łańcuchów rozrządu a informacji o tym jak na lekarstwo. jeśli już sie coś pojawia to oczywiście opisy awarii nawet po 80.000km (np. kanał SPortmile na FB). Auta z tym silnikiem są jeszcze młode i głównie użytkowane przez pierwszych właścicieli, raczej też nie siedzą na forach a nawet jak sie coś sypnie to nie ich problem tylko leasingu/dealera (5 lat gwarancji raczej zawsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, aflinta napisał:

Ależ mamy tu prężnie działającą grupę miłośników „czterech kółek” ;)

więc waśnie, tam będą bardziej obiektywni, i wypunktują wady i zalety. Tu wady mogą być przedstawione w formie zalet:mrgreen::P

 

@STIFF a nie lepiej jakaś Skodę?:biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dako napisał:

Ja bym zapytał na forum AUDI a nie na forum importera Subaru ;) Ale pewnie się czepiam.

Widzisz - auto jest dość nowe więc używane głównie przez osoby nie udzielające się na forach. Przewertowałem kilka różnych forum ale wiele nie znalazłem a połowa to urban legends. Z drugiej strony to co znalazłem nie brzmi ciekawie. Albo ludzie  nie chwalą się problemami albo może jest  mały % tych awarii i stąd skąpe dane.  To trochę jak z forum Muratora i naszym tematem "Budujemy domek". Liczę, że może a nuż ktoś temat po prostu zna - mamy tu ludzi od wszystkiego. Na forum Audi czytam jakiegoś mechanika który najpierw zachwalał te silniki, że super, że poprawione a teraz wiesza psy pisząc, że jest gorzej niż było to mam małe zaufanie do takiej opinii.

 

2 godziny temu, radekk napisał:

@STIFF a nie lepiej jakaś Skodę?

yyy - nie? Prędzej zgolę brodę niż kupię Skodę ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze znanych mi bolączek to właśnie rozrząd i dodatkowo lubią padać wtryski oraz listwa wysokiego ciśnienia.
Kolega w A6 3.0TDI z 2014 roku robił wtryski, później listwę i znowu przyszła kolei na wtryski wiec sprzedał samochód. Było jakoś 185tys km przebiegu z czego znaczna większość po sofcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U brata w rodzinie Q7 śmigał parę lat temu, ale do końca gwarancji nie dotrwał, bo skrzynia biegu (jakby to pan z Auto Challenge powiedział) siadła. Poza tym silnikowo było wszystko ok. Acz osobiście jakbym w suwa szedł to Mercedesy: wszystkie w rodzinie które jeździły - to złego słowa nie można powiedzieć, za to Audi czy Beemki - to już sporo by można opowiedzieć.

Edytowane przez eurojanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MateuszWwa napisał:

skoro to niemiecki watek, duzo bardziej prestizowy niz skoda, to moze ktos wie jak sa drogie w serwisowaniu mercedesowskie 3.0 disiel

Tańsze niż Subaru :)

W zależności od zakresu przeglądu, place w autoryzowanym serwisie w Warszawie od 1450 (podstawowy zakres przeglądu olejowego rocznego z filtrami etc.) do 3600 (wpadła wymiana oleju w skrzyni po 5 latach, choć przebieg 43k km). Serwisuje w ASO, bo przy odsprzedaży to ma znaczenie przy autach kilkuletnich. Salon PL + pełna historia serwisowa wpływa w tym wypadku mocno na cenę. 

Osobiście uważam te silniki za znakomite. Dynamika wystarczająca, spalanie bardzo rozsądne, nie słyszałem o jakichkolwiek problemach.

 

Co do Audi 3,0 - wspólnik ma już 6 rok A6 All Road. Oprócz wymiany skrzyni biegów (na końcówce gwarancji), póki co 320 km i z samym silnikiem nic sie nie dzieje. Ale te skrzynie ponoć lubią przy około 200k km paść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już ktoś tutaj wszedł do wątku o TDI to może coś powiedzieć jak wygląda teraz (chodzi o roczniki od 2014-2018) ich awaryjność - nie tylko 3.0 TDI ale np. 2.0 TDI 150 KM? I czy generalnie bezpieczniej jest kupić używkę z grupy VAG z TDI 2.0 czy benzynę np. 1.8 TSI.
Pytam bo rozważam zakup używki - Skoda Scout, Leon 4x4 itp.

Edytowane przez Ardaturan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

póki co 320 km i z samym silnikiem nic sie nie dzieje. Ale te skrzynie ponoć lubią przy około 200k km paść.

320 tyś. kilometrów czy 320 koni? Jeśli 320 koni to BiTDI z pancernym tiptronikiem ZF - tam się nic nie dzieje. Sypią sie S-troniki - ponoc siada mechatronika ale regeneracja zamyka się w 2000 i jest dobrze opanowana w PL, a przy 200kkm leci dwumasa ale to raczej też temat eksploatacyjny. Generalnie jak sie zmienia olej co 50-60kkm to starczy na dłużej. A jak siądzie to też nie są to tak kosmiczne pieniądze jak rozrząd, który kosztuje 8-12k.

 

A o silnikach Volvo D5 2.0L coś ktoś wie? Bo o tym to już wogóle nic nie potrafię znaleźć. Chodzi o V90 ew V90XC. Auto mi się mega podoba, jest nie tak oczywiste jak Audi itp. a też te 3.0TDI to też dla moich potrzeb dużo. D5 mi starczy. tylko ten silnik to totalna niewiadoma dla mnie - 2 litry 2 turbiny i jeszcze zbiornik sprężonego powietrza dający boost przy kickdownie - fajnie to wygląda ale nie wiem czy wytrzyma kilka lat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, STIFF napisał:

320 tyś. kilometrów czy 320 koni? Jeśli 320 koni to BiTDI z pancernym tiptronikiem ZF - tam się nic nie dzieje. Sypią sie S-troniki - ponoc siada mechatronika ale regeneracja zamyka się w 2000 i jest dobrze opanowana w PL, a przy 200kkm leci dwumasa ale to raczej też temat eksploatacyjny. Generalnie jak sie zmienia olej co 50-60kkm to starczy na dłużej. A jak siądzie to też nie są to tak kosmiczne pieniądze jak rozrząd, który kosztuje 8-12k.

 

A o silnikach Volvo D5 2.0L coś ktoś wie? Bo o tym to już wogóle nic nie potrafię znaleźć. Chodzi o V90 ew V90XC. Auto mi się mega podoba, jest nie tak oczywiste jak Audi itp. a też te 3.0TDI to też dla moich potrzeb dużo. D5 mi starczy. tylko ten silnik to totalna niewiadoma dla mnie - 2 litry 2 turbiny i jeszcze zbiornik sprężonego powietrza dający boost przy kickdownie - fajnie to wygląda ale nie wiem czy wytrzyma kilka lat?

 

320k km. Jaka skrzynia to nie wiem. Auto ma 6 czy 7 lat.

D5 mam w Volvo V90CC, obecnie 30k km i póki co to tylko dolewka oleju przy 23k, a w czwartek przegląd. Zuzywa tez sporo AdBlue i ma mały zbiornik, ale auto u mnie lekko nie ma, sporo przelotów po autostradach. 3,0V6 w MB pracuje dużo fajniej, ale spokojnie da sie tym jeździć.

Kolega pracujący w Volvo mówił, ze mieli problemy w autach z początku produkcji z elektroniką, ale co do silników problemów podobno brak.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tsunetomo - super, dzięki. ten mały zbiorniczek w Volvo trochę mnie przeraża zwłaszcza że teraz mam 70 i 75l w swoich. Ale nie pali 15 a raczej 9-10 (wg opinii) więc na trochę w miasto starcza a w trase czasem trzeba sie zatrzymac i odpocząć. Jak 500-600 w mieście zrobi to spoko. AdBlue - no to chyba norma - Audi  bierze chyba litr na 1000km. Tu się będę musiał przyzwyczaić bo w HDI jest inna filozofia - leje się koncentrat, który starcza na ok. 150000km ale za to koszt 900-1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, STIFF napisał:

Tsunetomo - super, dzięki. ten mały zbiorniczek w Volvo trochę mnie przeraża zwłaszcza że teraz mam 70 i 75l w swoich. Ale nie pali 15 a raczej 9-10 (wg opinii) więc na trochę w miasto starcza a w trase czasem trzeba sie zatrzymac i odpocząć. Jak 500-600 w mieście zrobi to spoko. AdBlue - no to chyba norma - Audi  bierze chyba litr na 1000km. Tu się będę musiał przyzwyczaić bo w HDI jest inna filozofia - leje się koncentrat, który starcza na ok. 150000km ale za to koszt 900-1000.

Bak ma 60 litrów. Przy 145km/h na tempomacie pali około 8-8,5/100km. W mieście bez ciśnięcia około 10-11. Źle robi sie przy większych prędkościach, ale to tylko w DE. Dość powiedzieć, ze 200 spokojnie jedzie, ale paliiii... 

Generalnie fajne auto, trzeba przywyknąć, ze duży prześwit owocuje „body roll’em” w zakrętach, choć zawieszenie sprawuje sie bardzo dobrze. Pakiet Polestar daje tez chwilowego kopa przy wyprzedzaniu, wiec nawet zapakowany daje radę. Uważam, ze na rodzinny, praktyczny dupowóz to fajne auto, choć emocje z jazdy takie sobie. Na duży plus genialne fotele. No i rozsądne cenowo. Nie wiem jak teraz, ale jak kupowałem na firmę to z konfiguracji na 323k zł brutto zrobiło się 250k - importer dawał duże wsparcie na te modele. Chciałem E-klasę All Terrain, ale nawet z 2,0 194KM diesel cena w miarę sensownie wyposażonej wersji to 300+. O 3,0 nawet nie wspominam, bez 400+ szkoda otwierać konfigurator. Podobnie z nowym A6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w temacie dodam jeszcze dla być może zainteresowanych, że była dla silników od początku 2015 do połowy 2017roku robiona cicha akcja serwisowa. Obejmowała wymiane wałków rozrządu. Ma to o tyle znaczenie, że auta serwisowane były nią objęte ale dopiero na przełomie 2016/2017 się to zaczęło. Więc jeśli auto zostało sprowadzone wcześniej to raczej nie weszło w nią. W DE było to robione przy przeglądach okresowych. W PL chyba różnie bo oglądałem dwie sztuki z polskiego salonu 1-szy właściciel i jeden miał robione wałki a drugi nie mimo regularnego serwisu w ASO do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 25.09.2020 o 13:08, STIFF napisał:

robiona cicha akcja serwisowa.

dotyczyła 3.0TDi 258KM? Z tego co się dowiedziałem te wersje dostępne od 2014 w DE oraz 2015 w PL są wolne od problemów z rozrządem. S-Tronik i mechatronika to standard o ok. 160 - 200k km. Po prostu eksploatacja. Koszt 2 do 3k pln co jest tańsze niż reanimowanie  CVT przy 100k km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechatronika tak - koszt rozsądny i taki zakres przebiegów. Rozrząd to niestety droższa zabawa bo 8-10k poza ASO. Tu trzeba wyjąc silnik + masa gratów idzie. Ale co do przebiegów nie ma reguły. Znam auta z przebiegami 300-350kkm i chodzą ładnie ale są przypadki, że juz przy 200kkm padają. Problemem jest serwis olejowy - przy longlifie co 30kkm mogą siadać padają. Natomiast nie spotkałem w czasie reaserchu i wśród znajomych auta z problemem rozrządu do 350kkm jeśli olej był zmieniany częściej. Dlatego też odrzuciłem kilka fajnych sztuk ze złą historą serwisową aż znalazłem taki, któremu olej zmienianli co 12-max15kkm.

Co do akcji serwisowej - po pierwsze nie kojarzę silnika 258km - w czym to siedzi? Po drugie ważniejsze - mój przed zakupem sprawdziłem w ASO audi - auto od 1-go właściciela z pełną historią. Trwało to prawie 3,5 godziny ale cobie pogadałem zarówno z kierownikiem serwisu jak i mechanikiem. Obaj potwierdzili, że była akcja i mój był nią objęty - jest wpis w elektronicznej książce pod pozycją wymiana rozrządu i wałków rozrządu. Auto jest z pierwszej połowy 2015 3.0 272km.

CVT to porażka do tego chodzi z silnikiem 218koni więc nie jedzie. Mapy nie zrobisz bo skrzynia padnie. Najlepszą opcją jest BiTDI bo siedzi z pancernym automatem ZF ale znalezienie dobrej wersji, serwisowanej i nie skonfigurowanej po wieśniacku jest bardzo trudne więc odpuściłem. Na fajne sztuki trochę brakło odwagi finansowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, STIFF napisał:

Co do akcji serwisowej - po pierwsze nie kojarzę silnika 258km - w czym to siedzi?

Na pewno w Q5.  W SQ5 było już BiTurbo 313km.

Tak się składa, że rozglądam się za alternatywą dla XT MY16+  w miejsce obecnego Forka i Q5 3.0TDi po 2014 to jedno z w miarę rozsądnych rozwiązań . Niestety krajowych jest stosunkowo mało a z zagranicznymi zawsze wątpliwości co do historii.

 

56 minut temu, STIFF napisał:

Najlepszą opcją jest BiTDI bo siedzi z pancernym automatem ZF

tu mnie zaintrygowałeś. Muszę sprawdzić co siedzi w SQ5.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adam12 napisał:

miałem na myśli CVT jedynie słusznej marki :)

a no chyba, że tak. Ale rozpatrując CVT Audi (multitronic) przez pryzmat A6 to jest to dramat. Może inaczej - jedzie i to sprawnie ale nie tego się spodziewasz po tym silniku. Niestety jest wykastrowany żeby nie zabić skrzyni. Z ciekawości sie tym przejechałem wiedząc jak jedzie s-tronic 272km i jest duża różnica. Dp poprzedniego mojego auta na plus ale do s-tronica na duży minus. No ale w A6 wkładali nawet 1.8 tfsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...