Jump to content

Ardaturan

Nowy
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Dobry

About Ardaturan

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P

Recent Profile Visitors

414 profile views
  1. Pacjent to Impreza 2.0R wolnossąca z 2006 r. Po porannym odpaleniu, wyjechaniu przed bramę (dosłownie 4 metry) i wrzuceniu na luz mam raz ponad 2 tys. obrotów, raz 1,5 tys. obrotów, innym razem 1 tys. obrotów. Mam wrażenie że to jest zupełnie losowe, niezależne od tego czy jest +5 czy -5 stopni. Skąd ta losowość i czy jakiś czujnik wariuje? Poza tym wszystko ok., żadnych inny niepokojących objawów nie widać.
  2. Jakie są objawy padniętej cewki? można to łatwo zdiagnozować w domowych warunkach? Mam też model FK0140, przy okazji, czy na każdy cylinder jest taka sama (nie zwróciłem uwagi)? Wczoraj zmieniłem świece (Impreza 2.0R 160KM) i niestety ale po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach gaśnie. Tzn. silnik zimny odpala bez problemu, potem się rozgrzewa, wchodzi na wolniejsze obroty i sobie spokojnie chodzi ale jak tylko dodam gazu i go puszczę to praktycznie w 9 przypadkach na 10 zgaśnie tj. obroty spadną do zera i już się nie "odbiją". Wcześniej się to zdarzało ale rzadko, raczej po wrzu
  3. A czy ktoś mógłby polecić jakieś biuro które organizuje wycieczki z naciskiem na zwiedzanie Grecji- 70-80% to zwiedzanie a reszta to ewentualnie byczenie się na plaży i nasiąkanie miejscowym klimatem ? Teoretycznie najtaniej to pewnie jakiś lokalny booking.com plus przewodnik w ręke i zwiedzanie samodzielne, ale my szukamy opcji ze sprawdzonym przewodnikiem.
  4. U mnie mulenia nie zauważam - auto mam od 3 miesięcy, natomiast od czasu do czasu obroty zafalują i to nie jest fajne. Świece chce wymienić bo od nowości - wg informacji od poprzedniego właściciela - nie były wymieniane. Dodatkowo wydaje mi się, że auto mogłoby lepiej odpalać bo albo ten typ tak ma albo coś jest na rzeczy, tzn. nie odpala na dotyk tylko trzeba dłużej przytrzymać zapłon (niezależnie od tego czy jest +20 czy -5)
  5. A nie jest to zwyczajnie związane z tym, że po prostu wymieniłeś na nowe i gdybyś wstawił te zgodne z instrukcją - ILFR6B też byłoby dobrze? Pytanie retoryczne, bo tego nie wiemy, chyba, że testowałeś wcześniej nowe oryginały. Sam muszę wymienić świece w silniku 2.0R 160KM i się zastanawiam jakie wybrać ale nie rozważałem innych niż rekomendowany w instrukcji model. Świece FR5AP-11 są wg instrukcji do modelów 2.5L *wersja USA
  6. Ardaturan

    LPG w Subaru

    Wczoraj, pierwszy raz miałem przypadek spadku obrotów do zera i zgaśnięcia Imprezy (MY06 N/A). Zadziało się to krótko po przełączeniu na gaz (mam instalkę AG, reduktor VITO). Na szczęście było to na osiedlowej drodze z prawie zerowym ruchem ale nieprzyjemne uczucie. Po zgaśnięciu nie szło odpalić auta i myślałem już że będę musiał wzywać holowanie ale po którymś razie w końcu odpalił. Potem pojeździłem trochę na benzynie i problemów żadnych nie było. Dzisiaj od rana normalnie na gazie i też nic się nie zadziało, nie było wahania obrotów czy tego typu rzeczy. Tak się zastanawiam czy akurat traf
  7. Ardaturan

    LPG w Subaru

    OK, to inaczej zapytam - jeśli nie ma żadnych niepokojących objawów i auto jeździ normalnie to czy jest możliwe że zawory są źle ustawione? Czy też nie warto się martwić na zapas i problem z zaworami wiąże się zawsze z jakimiś objawami typu przerywanie, falujące obroty etc.
  8. Ardaturan

    LPG w Subaru

    A czy luzy można sprawdzić w warunkach domowych? Czy to jest jakaś specjalistyczna procedura i tylko ASO albo jakiś ogarnięty w Subaru mechanik? Chodzi konkretnie o silnik DOHC (Impreza MY06 160 KM)
  9. Od niedawna mam Imprezę MY06 NA i też zauważyłem (bo wcześniej z włączonym radio nie rzuciło mi się na uszy) taki szum tylko i wyłącznie na 5 biegu. Czy u Ciebie to minęło? Nie wiem czy coś z tym robić, czy ten typ tak ma.
  10. Mam prośbę o sprawdzenie VIN: JF1GG9LW46G027536
  11. Jestem od tygodnia posiadaczem wolnossącej Imprezy MY06 160PS. Zanim rozważysz zakup warto się tym przejechać z żoną Auto jest stosunkowo głośne, twarde, ma mało schowków i jest drogie w utrzymaniu. Moim zdaniem zdecydowanie nie nadaje się jako auto rodzinne. Nie rozumiem do końca siebie dlaczego je kupiłem ale to pewnie wynika z jakiegoś permanentengo otępienia tą marką, napędem, trakcją, które są niepowtarzalne w stosunku do innych sto razy bardziej wygodnych dupowozów. Wcześniej miałem Imprezy 125PS, Forestera, Forestera S-Turbo, Outbacka 2.5 L NA - ten był najcichszy i najbardziej się nad
  12. Witam, Subaru Impreza MY07 N/A taka pierdoła ale wkurza mnie jak nie znam przyczyny. Otóż zauważyłem że po zapaleniu auta nie świeci się kontrolka świateł mijania, zaświeca się ona dopiero po kilkunastu sekundach, a dzisiaj w ogóle się nie zapaliła mimo, że światła się świecą. Po wyłączeniu auta i przekręceniu zapłonu do pozycji, gdzie świecą się wszystkie kontrolki, ta kontrolka też się świeci więc żarówka nie jest przepalona. ??? pozdrawiam G.
  13. Dylemat: co lepszego na codzienny kompakt, niż Impreza wolnossąca Kombii do 25 tys. złotych? Za: -napęd (rzadko ale jednak trzeba dojechać w trudniej dostępny teren - górka, gdzie fwd też da radę ale jakoś tak pewniej jest z awd -wydaje się, że stosunkowo mało awaryjna, sprawdzona kontrukcja, zwłaszcza w porównaniu do współczesnych turbobenzyn i turbodiesli -ceny części nie są kosmicznie drogie -można włożyć gaz i działa toto w miarę bezproblemowo -mniejszy rynek aut dostępnych i paradoksalnie łatwiej znaleźć dobry egzeplarz (w sensie, że nie od niemca co do kościoła jeździł); np. fordów focu
×
×
  • Create New...