Ardaturan

Nowy
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Ardaturan

  • Ranga
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  1. A czy ktoś mógłby polecić jakieś biuro które organizuje wycieczki z naciskiem na zwiedzanie Grecji- 70-80% to zwiedzanie a reszta to ewentualnie byczenie się na plaży i nasiąkanie miejscowym klimatem ? Teoretycznie najtaniej to pewnie jakiś lokalny booking.com plus przewodnik w ręke i zwiedzanie samodzielne, ale my szukamy opcji ze sprawdzonym przewodnikiem.
  2. U mnie mulenia nie zauważam - auto mam od 3 miesięcy, natomiast od czasu do czasu obroty zafalują i to nie jest fajne. Świece chce wymienić bo od nowości - wg informacji od poprzedniego właściciela - nie były wymieniane. Dodatkowo wydaje mi się, że auto mogłoby lepiej odpalać bo albo ten typ tak ma albo coś jest na rzeczy, tzn. nie odpala na dotyk tylko trzeba dłużej przytrzymać zapłon (niezależnie od tego czy jest +20 czy -5)
  3. A nie jest to zwyczajnie związane z tym, że po prostu wymieniłeś na nowe i gdybyś wstawił te zgodne z instrukcją - ILFR6B też byłoby dobrze? Pytanie retoryczne, bo tego nie wiemy, chyba, że testowałeś wcześniej nowe oryginały. Sam muszę wymienić świece w silniku 2.0R 160KM i się zastanawiam jakie wybrać ale nie rozważałem innych niż rekomendowany w instrukcji model. Świece FR5AP-11 są wg instrukcji do modelów 2.5L *wersja USA
  4. Wczoraj, pierwszy raz miałem przypadek spadku obrotów do zera i zgaśnięcia Imprezy (MY06 N/A). Zadziało się to krótko po przełączeniu na gaz (mam instalkę AG, reduktor VITO). Na szczęście było to na osiedlowej drodze z prawie zerowym ruchem ale nieprzyjemne uczucie. Po zgaśnięciu nie szło odpalić auta i myślałem już że będę musiał wzywać holowanie ale po którymś razie w końcu odpalił. Potem pojeździłem trochę na benzynie i problemów żadnych nie było. Dzisiaj od rana normalnie na gazie i też nic się nie zadziało, nie było wahania obrotów czy tego typu rzeczy. Tak się zastanawiam czy akurat trafiłem z wysprzęglaniem na moment przełączania na gaz i stąd to zgaśnięcie ale mimo wszystko nie powinno się tak dziać. Auto z LPG mam od niedawna. W ogóle to samo przełączanie na gaz wiąże się zawsze z delikatnym szarpnięciem, nie sposób tego nie zauważyć.
  5. OK, to inaczej zapytam - jeśli nie ma żadnych niepokojących objawów i auto jeździ normalnie to czy jest możliwe że zawory są źle ustawione? Czy też nie warto się martwić na zapas i problem z zaworami wiąże się zawsze z jakimiś objawami typu przerywanie, falujące obroty etc.
  6. A czy luzy można sprawdzić w warunkach domowych? Czy to jest jakaś specjalistyczna procedura i tylko ASO albo jakiś ogarnięty w Subaru mechanik? Chodzi konkretnie o silnik DOHC (Impreza MY06 160 KM)
  7. Od niedawna mam Imprezę MY06 NA i też zauważyłem (bo wcześniej z włączonym radio nie rzuciło mi się na uszy) taki szum tylko i wyłącznie na 5 biegu. Czy u Ciebie to minęło? Nie wiem czy coś z tym robić, czy ten typ tak ma.
  8. Mam prośbę o sprawdzenie VIN: JF1GG9LW46G027536
  9. Jestem od tygodnia posiadaczem wolnossącej Imprezy MY06 160PS. Zanim rozważysz zakup warto się tym przejechać z żoną Auto jest stosunkowo głośne, twarde, ma mało schowków i jest drogie w utrzymaniu. Moim zdaniem zdecydowanie nie nadaje się jako auto rodzinne. Nie rozumiem do końca siebie dlaczego je kupiłem ale to pewnie wynika z jakiegoś permanentengo otępienia tą marką, napędem, trakcją, które są niepowtarzalne w stosunku do innych sto razy bardziej wygodnych dupowozów. Wcześniej miałem Imprezy 125PS, Forestera, Forestera S-Turbo, Outbacka 2.5 L NA - ten był najcichszy i najbardziej się nadawał jako auto rodzinne.
  10. Witam, Subaru Impreza MY07 N/A taka pierdoła ale wkurza mnie jak nie znam przyczyny. Otóż zauważyłem że po zapaleniu auta nie świeci się kontrolka świateł mijania, zaświeca się ona dopiero po kilkunastu sekundach, a dzisiaj w ogóle się nie zapaliła mimo, że światła się świecą. Po wyłączeniu auta i przekręceniu zapłonu do pozycji, gdzie świecą się wszystkie kontrolki, ta kontrolka też się świeci więc żarówka nie jest przepalona. ??? pozdrawiam G.
  11. Dylemat: co lepszego na codzienny kompakt, niż Impreza wolnossąca Kombii do 25 tys. złotych? Za: -napęd (rzadko ale jednak trzeba dojechać w trudniej dostępny teren - górka, gdzie fwd też da radę ale jakoś tak pewniej jest z awd -wydaje się, że stosunkowo mało awaryjna, sprawdzona kontrukcja, zwłaszcza w porównaniu do współczesnych turbobenzyn i turbodiesli -ceny części nie są kosmicznie drogie -można włożyć gaz i działa toto w miarę bezproblemowo -mniejszy rynek aut dostępnych i paradoksalnie łatwiej znaleźć dobry egzeplarz (w sensie, że nie od niemca co do kościoła jeździł); np. fordów focusów czy golfów wyświetla się na znanych portalach używek dziesiątki stron z czego pewnie z 90% to są kręcone "bezwypadki" z tzw. komisów. Przeciw: -jak coś poważnego poleci to jest drogo i niewiele miejsc w Polsce które porządnie ogarniają, -duże spalanie w stosunku do osiągów, -stosunkowo głośno w środku w porównaniu do nowszych współczesnych konstrukcji, -rdza lubi podwozie (ale można przecież konserwować), -trzeba trochę czasu żeby znaleźć porządny egzemplarz (ale to nie tylko z Subaru) ?? Inne sugestie, ktoś miał Imprezę - ja miałem 3 Imprezy i 2 Forestery (ostatnie Subaru kilka lat temu), przesiadł się na inny kompakt i jest bardziej zadowolony ?? pozdrawiam Ardaturan