Skocz do zawartości

Legastrates


Herostrates

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.11.2022 o 19:40, Herostrates napisał(a):

Mijają właśnie trzy lata od zakupu auta od @so_what Wiem, że zaglądasz do wątku Szymon, tak więc wiesz co się dzieje i w jakim kierunku poszło auto. Ciekawy jestem Twojej opinii. 

Właśnie zrealizowałem wszystkie plany jakie pierwotnie miałem dla tego auta (tutaj w drugim poście pisałem o tych planach)

Pora na podsumowanie i kilka słów refleksji i o tym co dalej. 

 

Do podsumowania zmusiła mnie niejako sytuacja. Otóż ubezpieczałem auto także w zakresie AC i wycena Legacy 3.0R przez ubezpieczyciela zwaliła mnie z nóg. Wyceny standardowe to między 18 a 20 tyś zł :blink:. Szok i niedowierzanie. Mój agent ubezpieczeniowy samodzielnie mógł podnieść wartość pojazdu o 10%. Wkurzyłem się i zamówiłem opinię oraz wycenę rzeczoznawcy. Musiałem uporządkować dokumentację i zrobić podsumowanie, którym tutaj się podzielę. 

 

Subaru Legacy 3.0R z 2007. Obecny przebieg 192 tyś km. Jestem trzecim właścicielem w Polsce, auto z rynku szwajcarskiego. 

 

Nie będą pisał jak traktuję i dba o auto na codzień bo to widać, napisze o najważniejszych zmianach. Auto poddane wielu zmianom i modyfikacjom, obecnie najważniejsze:

 

Silnik i osprzęt:

  • 3.0 NA - DOHC 6 cylindrów w układzie boxer, całkowicie seryjne do przebiegu 173 tyś kilometrów (5.2021)
  • 3.2021 zmierzone parametry na hamowni 230KM/290Nm
  • 4.2021 zmierzony po wymianie układu wydechowego 257KM/317Nm
  • 5. 2021 remap sterownika silnika nie-ASO - 245KM/308Nm (Pb98) 
  • Przyspieszenie katalogowe dla mojego modelu to 8,4 s od 0 do 100 km/h po zmianach zmierzone 7,2 s od 0 do 100 km/h (Dragy)
  • Nowa chłodnica OEM Subaru, termostat wraz ze wszystkimi nowymi przewodami, łączeniami i rurami (2019)

Układ wydechowy:

  • Korektory wydechowe sportowe x 2 Raptor (australijskie)
  • Katalizatory sportowe AWG 100cpsi Euro 4.
  • Wystawany wydech przedni i środkowy, owinięcie kolektorów bandażem termicznym, rezonator w środkowym wydechu, Yakato Garage
  • Dwa końcowe (backbox) wydechy MGMotorsport

Układ napędowy:

  • Regeneracja układu dźwigni zmiany biegów, mechanizmu wybieraka

Układ hamulcowy:

  • Zaciski przednie nowe Brembo Megane RS, malowanie na żółto RAL 1023, adaptery, przewody w stalowym oplocie - WRX Brakes
  • Tarcze przednie DBA 4000 - 326mm,
  • Tarcze hamulcowe tylne DBA Street
  • Klocki przód i tył DBA Extreme
  • Zregenerowane i pomalowane zaciski tylne na żółty kolor

Zawieszenie:

  • Sprężyny akcesoryjne z Japonii różowe Subaru Legacy STI ST2033021000; ST2038021020
  • Amortyzatory akcesoryjne przednie i tylne Bilstein B6 przód 35-118312 i 35-118305 i tył 24-118323 
  • Mocowania amortyzatorów i sprężyn przód i tył nowe OEM Subaru
  • Stabilizatory Whiteline przód/tył, tylny regulowany (odnowione)
  • Gumy stabilizatorów - Whiteline oraz Deuter Motorsport
  • Przednia rozpórka kielichów Cusco,
  • Dolne przednie wzmocnienia zawieszenia Cusco (odnowione)
  • Tylna dolna rozpórka Beatrush (schowana w wygłuszeniu bagażnika),
  • Dystanse zawieszenia tył 2 cm

Nadwozie:

  • Grill z MY'09,
  • Przyciemniane szyby tylne,
  • Chlapacze OEM Subaru przednie i tylne,
  • Renowacja przednich reflektorów wymiana oświetlenia (Philips: ksenony D2S, żarówki HB4, H3, ledy W5W)
  • Dystans kół EIBACH 10mm wraz ze szpilkami
  • Kompletny detailing wewnątrz i na zewnątrz 4.2020 - bezpieczne mycie samochodu (pre-wash + właściwe mycie - glinkowanie - usunięcie z lakieru osadów z drzew, żywicy - dekontaminacja - usunięcie smoły i asfaltu - wieloetapowa korekta lakieru (usuwa do 90% zarysowań) - dokładne oczyszczenie felg aluminiowych oraz nadkoli - nałożenie dressingów na elementy zewnętrzne - zabezpieczenie lakieru powłoką Max Protect UNC-R - hydrofobizacja szyb (niewidzialna wycieraczka) - czyszczenie i zabezpieczenie wnętrza (skóry/tapicerka, elementy plastikowe)

Wnętrze:

  • Wymiana wszystkich głośników (STEG przód, Ampire tył), wzmacniacz i subwoofer (awave), strojenie
  • Wytłumienie wszystkich drzwi, przednich nadkoli, słupków, całego bagażnika, klapy bagażnik
  • Podświetlenie uchwytów na napoje zmienione na czerwone.
  • Dywaniki gumowe Subaru OEM
  • Dywaniki welurowe Subaru OEM
  • Mata bagażnika OEM Subaru
  • Nakładki aluminiowe na pedały SUBARU STI z AT
  • Ledowe podświetlenie wnętrza.

Podwozie:

  • Kompleksowa renowacja i konserwacja podwozia (piaskowanie, malowanie) oraz zabezpieczenie wszystkich profili zamkniętych (2022)
  • Wymiana belka przód Legacy, belka tył Legacy, piaskowanie i malowanie belki i sanek przód i tył (2021)

Koła i opony

  • Felgi BBS STI 5x100 17x7,5 et 53 pomalowane na grafit 4 sztuki
  • Felgi STI Enkei 5x100 7x7,5 et 53 pomalowane na grafit 4 sztuki
  • Opony letnie Michelin Primacy 4 - 215/50/17 (dot 2020)
  • Opony zimowe Michelin Alpin 6 215/50R17 95 V XL (dot 2020)

Oleje i płyny: 

Obecnie:

- olej silnikowy 5W40 Motul X-CESS,

- skrzynia biegów - OEM SUBARU ATF,

- olej przekładniowy Millers EE 75W90 (dyferencjał),

- płyn hamulcowy DOT4 Motul RBF 660,

 

Blacharsko i lakierniczo: W moich rękach: 1. 2020 roku naprawa tylnego zderzaka w ASO Zdanowicz z OC sprawcy - wymiana na nowy zderzak, nowe czujniki i centralka parkowania. Ze względów estetycznych (odpryski, przetarcia) 3.2020 - malowanie maska, zderzak przedni, błotniki przednie po obu stronach, nadkole tylne, do tego cieniowanie. 9.2021 wstawienie reperaturek tył nadkola tylne lewe i prawe, usunięcie ognisk rdzy progi, nadkola, pas tylny, malowanie, lakierowanie nadkoli i drzwi tylnych. 

 

Długoterminowe plany: Auto ma u mnie dożywocie :) Tak bym chciał a jak będzie to rzeczywistość pokaże. Ma dalej służyć w trasach. Jestem z niego bardzo zadowolony i dostosowałem go pod swoje preferencje. 

 

Krótkoterminowo: Ubezpieczyć na prawdziwą wartość :) Zastanawiam się i rozmyślam o dwóch modyfikacjach. Po pierwsze przekładnia kierownicza z STI 2015 +, ciągle nie mam pewności czy będzie P&P. Po drugie myślę o zmianie foteli przednich na niżej zamocowane i półkubełkowe może z STI może Recaro. Musiałyby zostać jednak obszyte w jasną skórę (to zrobię we własnym zakresie) i musiałyby mieć poduszki oraz elektryczną regulację i może podparcie lędźwi. Gdyby ktoś z Was miał jakieś doświadczenia z Legacy lub jakąś propozycję to jestem otwarty :) Oczywiście nie szukam rozwiązania o wartości auta, ale takiego do połowy :) Jakie doświadczenia z fotelami z STI 2008-2014?

 

Kilka fotek na koniec. 

 

12E3D9CB-C02B-46A6-904A-15DF23AF766B.jpeg

AC10DA77-8C12-4B74-8021-966AF0CC9E07.jpeg

F46FB97F-4B43-4475-878F-AF02926B14D7.jpeg

E3C37385-2D3D-485C-A563-CCC9E465DC44.jpeg

E0D8B03C-C1CA-4276-9398-A295E230CB2F.jpeg

83CF0D7B-BDE8-403A-A4D8-29449BDE6B30.jpeg

A357C1BD-9B21-45EC-9234-7BE1FDC0EEE2.jpeg

8D58B969-1021-4733-B9F9-3E4263CFE774.jpeg

7F0594BF-0BA2-4DB3-B6F0-D48F873FEBE9.jpeg

900FED87-B2A6-4724-AFBC-5466D4D84CD8.jpeg

41DE57A2-F2DD-4BBF-96A4-53667DEF9200.jpeg

A2713093-97D2-4957-A529-2FB2A86F8B69.jpeg

59D3E73C-BCDF-42AF-93C3-FECDC9FCB9AB.jpeg

888E4E8F-6FD9-4831-AB1A-861BB69EB3B7.jpeg

262D5B4C-B398-472E-A08B-ECAC398FA65F.jpeg

Przepiekne auto, w przepieknej scenerii jesiennej. Tak bardzo kolor Twojego auta wpasowal sie w kolorystyke jesiennych lisci, do tego natezenie swiatla, sprawia ze samochod sprytnie skamuflowal sie kolorystyka natury :)

Nie sledze watku od poczatku , 3.0 ? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, urabus1981 napisał(a):

Przepiekne auto, w przepieknej scenerii jesiennej. Tak bardzo kolor Twojego auta wpasowal sie w kolorystyke jesiennych lisci, do tego natezenie swiatla, sprawia ze samochod sprytnie skamuflowal sie kolorystyka natury :)

Nie sledze watku od poczatku , 3.0 ? 

Dziękuje, bardzo miło. 
Tak 3.0 R 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to działam z ostatnim w sumie modzie w Legacy, podpowiedzianym oczywiście przez nieocenione forum :)

Krzyżak już przyszedł z Emiratów Arabskich :) Nowy STI 2015+

Przekładnia także nówka STI 2015+ już czeka w serwisie. Instalacja za ponad tydzień :) 

Przyszły piątek instalacja :) 

IMG_9029.jpeg

IMG_9028.jpeg

IMG_9030.jpeg

  • Super! 6
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Herostrates napisał(a):

No to działam z ostatnim w sumie modzie w Legacy, podpowiedzianym oczywiście przez nieocenione forum :)

Krzyżak już przyszedł z Emiratów Arabskich :) Nowy STI 2015+

Przekładnia także nówka STI 2015+ już czeka w serwisie. Instalacja za ponad tydzień :) 

Przyszły piątek instalacja :) 

IMG_9029.jpeg

IMG_9028.jpeg

IMG_9030.jpeg

Ten łącznik pasuje p&p do seryjnego magla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Bonless napisał(a):

Ten łącznik pasuje p&p do seryjnego magla?

Nie wiem niestety. U mnie idzie magiel STI, niemniej skoro w Forku zostawiłem seryjny krzyżak pod magiel z STI i wszystko pasowało, to wydaje mi się, że powinien pasować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, frisco napisał(a):

 

Do LGT pasuje. Ja właśnie planuję sam krzyżak zmienić w specu, bo 2.6 obrotu w moim odczuciu jest dobrym kompromisem. STI ma chyba 2.4. 

 

 

 

 

Z tymi "krótkimi" maglami w Subaru to trochę śmiesznie w sumie. W mondeo mk5 tdci miałem seryjnie 2,1 obr lock to lockB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, dirkdiggler napisał(a):

Z tymi "krótkimi" maglami w Subaru to trochę śmiesznie w sumie. W mondeo mk5 tdci miałem seryjnie 2,1 obr lock to lockB)

Zgadza się, masa aut ma obecnie 2.0 lub 2.2, nawet SUVy

STI do 2015 miały około 2.6 (15:1), mam taką w Forku i to jest przepaść między Legacy a Forkiem. W sensie czucia, informacji z drogi, reakcji, mięsistości. W Legacy jest poprawnie ale kręcę jak w kisielu. Myślę, że tutaj nie tylko chodzi o samo przełożenie. Nie zauważyłem także minusów w sensie większej nerwowości na autostradach. Od STI 2015 przekładnie miały już ok 2.3 (13:1), tak jak od lat w Spec-C.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mały update. W ostatnim czasie zainstalowana została przekładnia STI 2015 + wraz z krzyżakiem, tył powędrował o 1 cm wyżej (zależało mi na podniesieniu bo często wożę osoby i różne rzeczy w bagażniku), poprawiony wydech (nieszczelności na łączeniu), wymienione oleje w dyferencjałach, kilka innych drobiazgów. 

Wrażenia przede wszystkim z przekładni. Wszystko pasowało prawie P&P. Napiszę przewrotnie, ale to moja indywidualna perspektywa. Wiem, że sporo osób ostrzega przed krótką przekładnią w trasach, ja mam kompletnie odwrotnie. Otóż modyfikacja niezwykle zmieniła precyzyjność sterowania. Zniknął denerwujący luz na kierownicy. Układ pracuje z wyczuwalnym oporem i ciężarem tak jak lubię, poprzednio było zbyt lekko. Różnicę czuć już w zwykłej jeździe w mieście (choć tutaj tak wielkiej różnicy nie ma) ale prawdziwa przepaść jest w reaktywności na dynamiczne skręty kierownicy. Oczywiście znacznie lepiej pokonuje się ronda i ciasne zakręty. Nie tylko chodzi o samo przełożenie ale przede wszystkim czucie przednich kół. Olbrzymim i największym zaskoczeniem jest to jak auto prowadzi się na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Otóż nie ma już martwego punktu położenia kierownicy, auto bardzo posłusznie i szybko reaguje na zadany tor jazdy. Paradoksalnie stało się dużo bardziej stabilne, osadzone w obranym kierunku. Idzie jak po sznurku. Dotychczas poprzez luz na przekładni nieustannie musiałem korygować tor jazdy (co było dość męczące) teraz pomimo tego, że układ jest dużo bardziej czuły to pracuje znacznie stabilniej i przewidywalnie. Nie muszę w ogóle korygować toru jazdy na wprost. Prowadzenie obecnie przypomina mi nieco Stelvio, którym jeździłem kilka miesięcy temu. Porównanie do Forka i przekładni STI 2005, wcześniej różnica w prowadzeniu była olbrzymia na rzecz Forka, obecnie w jeździe miejskiej się wyrównało (Forek ma jednak dużo lżejszy przód i jest bardzo reaktywny), natomiast Legacy z obecną przekładnią dużo lepiej prowadzi się w trasie. Modyfikacja na duży plus. Dotychczasową przekładnię sobie zostawię i chyba ją wyślę do regeneracji i zmniejszenie przełożenia :) Będzie do jednego z kolejnych aut, czyli Outbacka XT lub H6 :) 

Grube modyfikacje zakończyłem. Nadal poszukuję foteli Recaro STI ale one pójdą do następnego projektu. Z najbliższych planów, po prostu dbać. Korzystać i nadal cieszyć się z auta i jazdy nim. Pomaluję przedni zderzak, ma sporo odprysków, położę tym razem folię PPF i oczywiście detailing oraz ceramika na wiosnę :) 

Kilka zdjęć poglądowych. 

IMG_9164.jpeg

IMG_9173.jpeg

IMG_9172.jpeg

IMG_9170.jpeg

IMG_9169.jpeg

IMG_9168.jpeg

IMG_9171.jpeg

IMG_9167.jpeg

IMG_9166.jpeg

IMG_9165.jpeg

IMG_9174.jpeg

Edytowane przez Herostrates
  • Super! 19
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, faza20 napisał(a):

Zmiana magla zrobiła też mega różnicę w moim GT (chyba najlepsza możliwa modyfikacja) gdzie miałem podobne odczucia do Twoich.
Ile obrotów ma teraz u Ciebie ta z STI?

Około 2,3 obrotu 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztowała ta modyfikacja? Tak z ciekawości pytam bo rzeczywiście czasem kręcenie kółkiem w Legacy jest dość uporczywe. Krótsza droga do pełnego skrętu i całkowite pozbycie się delikatnego luzu byłoby super, gdyby nie kosztowało zbyt wielu złotówek. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim dopracowywaniu detali przypominasz raczej ostateczne procesy R&D w fabryce, niż personalne przeróbki. Straciłem już rachubę który to raz zawieszenie poszło w górę lub w dół i o ile :biglol:

45 minut temu, Orear napisał(a):

Ile kosztowała ta modyfikacja? Tak z ciekawości pytam bo rzeczywiście czasem kręcenie kółkiem w Legacy jest dość uporczywe. Krótsza droga do pełnego skrętu i całkowite pozbycie się delikatnego luzu byłoby super, gdyby nie kosztowało zbyt wielu złotówek. ;)

https://gc8.pl/produkt/przekladnia-kierownicza-impreza-sti-2016-131-lhd/

  • Dzięki! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Aktualizacja. Auto w ciągłym ruchu i zbliża się do 200 tys km.

Hamulce super, po wcześniejszych problemach obecnie brzytwa i zero problemów. 

Zawieszenie sztywne, prowadzenie mega. Przekładnia kierownicza cudowna. 

W ostatnim czasie: Ogólny przegląd, wymiana oleju Millers EE 5W40, wymiana filtrów, odłączenie spryskiwaczy lamp przednich, instalacja blaszki tłumiącej klocka hamulcowego EBC Green Stuff, poprawienie mocowania wydechu, poprawienie mocowania pasa bezpieczeństwa prawy tył, wymiana tulei wahaczy przód i tył, wymiana osłon nadkoli przód i tył.

Generalnie auto obecnie jako jedyne robi też zadania Forka i się sprawdza :) 

Edytowane przez Herostrates
  • Super! 4
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dzisiaj odgruzowane po ciężkiej zimie. Niestety się załamałem stanem lakieru. Przednik zderzak ma masę odprysków, tylny porysowany od krzaków, pochlapany jakimś lakierem, a do tego purchle na prawy tylnym nadkolu a był on robiony we wrześniu 2021. Ech maskara. Nie da się tego już od zobaczyć i trzeba będzie to zrobić. Zastanawiam się nad folią z przodu. Polecacie do takiego starego auta?

IMG_9628.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Herostrates napisał(a):

Auto dzisiaj odgruzowane po ciężkiej zimie. Niestety się załamałem stanem lakieru. Przednik zderzak ma masę odprysków, tylny porysowany od krzaków, pochlapany jakimś lakierem, a do tego purchle na prawy tylnym nadkolu a był on robiony we wrześniu 2021. Ech maskara. Nie da się tego już od zobaczyć i trzeba będzie to zrobić. Zastanawiam się nad folią z przodu. Polecacie do takiego starego auta?

IMG_9628.jpeg

Folię na co? Na zderzak? 

Ja mam ppf na przednich lampach i polecam, to jest bardzo wytrzymały materiał i odpadło mi polerowanie lamp raz, dwa razy do roku. 

Ale kosztowało to 400zł. Podejrzewam, że oklejenie zderzaka będzie jeszcze droższe, sporo droższe. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Orear napisał(a):

Folię na co? Na zderzak? 

Ja mam ppf na przednich lampach i polecam, to jest bardzo wytrzymały materiał i odpadło mi polerowanie lamp raz, dwa razy do roku. 

Ale kosztowało to 400zł. Podejrzewam, że oklejenie zderzaka będzie jeszcze droższe, sporo droższe. 

Tak myśle o zderzaku minimum a optymalnie jeszcze lampy, błotniki i maska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Herostrates napisał(a):

Tak myśle o zderzaku minimum a optymalnie jeszcze lampy, błotniki i maska. 

Tanio nie jest. Ale też bez przesady. Jeżeli możesz włożyć w auto te 2-3 tysiące. To powinieneś się zmieścić. Ale pewnie pasowałoby najpierw ten zderzak odmalować. ;)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Herostrates napisał(a):

Auto dzisiaj odgruzowane po ciężkiej zimie. Niestety się załamałem stanem lakieru. Przednik zderzak ma masę odprysków, tylny porysowany od krzaków, pochlapany jakimś lakierem, a do tego purchle na prawy tylnym nadkolu a był on robiony we wrześniu 2021. Ech maskara. Nie da się tego już od zobaczyć i trzeba będzie to zrobić. Zastanawiam się nad folią z przodu. Polecacie do takiego starego auta?

IMG_9628.jpeg

 

Histeryzujesz! Ciesz sie jazdą a nie oglądasz i zaglądasz tam gdzie nie trzeba. :upside-down-face_1f643-small:

  • Super! 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...