Skocz do zawartości

Jakie macie hamulce - wasze doświadczenia [Forester SF]


Vercy

Rekomendowane odpowiedzi

Stanowczo hamulce są najsłabszym elementem nowo kupionego SF; Auto hamuje dopiero od wciśnięcia 3/4 pedału.

 

Powiedzcie jakie hamulce stosujecie i w jakiej konfiguracji?

Jakie są wasze pozytywne i negatywne doświadczenia plus opiszcie swój styl jazdy, wszak ma to elementarne znaczenie.

 

ps. ja mam najpewniej zamontowane z przodu Tarcze Brembo + klocki ATE; z tyłu TRW. 

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pedał 'łapie' tak nisko to prawdopodobnie zapowietrzony układ hamulcowy, powinno być wyżej za drugim naciśnięciu pedału.

Klocki ATE o ile takie masz, to raczej górna półka i hamują bardzo dobrze.

Kwestia sprawdzenia czy prowadnice zacisków przesuwają się płynnie i klocki nie są zapieczone w jarzmach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, koziolek napisał:

To że pedał 'łapie' tak nisko to prawdopodobnie zapowietrzony układ hamulcowy, powinno być wyżej za drugim naciśnięciu pedału.

Klocki ATE o ile takie masz, to raczej górna półka i hamują bardzo dobrze.

Kwestia sprawdzenia czy prowadnice zacisków przesuwają się płynnie i klocki nie są zapieczone w jarzmach.

Był robiony check hamulców przez zaufanego mechanika przed zakupem, nic złego oprócz braku ręcznego w tylnim lewym kole nie stwierdził. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem ostatnio wszystkie tarcze i klocki na BREMBO te gładkie (standardowe) + płyn TRW DOT 3 (na nakrętce jest napisane "only dot 3") - jakieś 3 miesiące temu

1. Hamuje pięknie ale z 200km/h do zera tylko raz....., góra dwa....., potem trykocze jakby ABS i nie można efektywnie zahamować. (zapewne płyn się zagotowuje i zapowietrza hamulce). Za jakiś czas wszystko wraca do normy (zapewne jak wystygną)

2. po 2 miesiącach przy delikatnym dotknięciu pedału hamulca jest delikatny pisk, mocniej docisnę i znika....

 

a miało być tak pięknie :( niby brembo.....

 

jak już robić porządnie hamulce to tylko swap na 4otłoczek :( 

 

20181222_170712.thumb.jpg.395ac4994a66dc99977e25aa0cc3443f.jpg

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety.

Do zwykłej codziennej jazdy moje hamulce starczają (nie codziennie rozpędzam się ponad 200km/h i hampluje do zera) ale jak jakiś tor, czy dłuższa "zabawa" to ja bym się bał........ dwa razy mocno docisnę i tracę hamulce w 80%.....

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, koziolek napisał:

Ja nie ogarniam co jest z Waszymi hamulcami. :krecka_dostal:

Miałem tarcze 294mm, zimą zmieniłem na 277mm bo mi kolce nie wchodziły i tak zostało do dzisiaj.

Przy oponie 215/65/16 bez problemu blokuję koła podczas hamowania - tarcze Japan Line klocki ATE.

 

Moze masz dot 4 lub 5.1 (wyzsza temp zagotowania)..... sprobuj sie bujnac 200 i na maxa hampel do 0. I tak dwa razy..... ciekawe jak sie zmieni harakterystyka :) chyba ze z moimi cos nie halo..... ale wiecej sie wymienic na nowe nie dalo hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, klev napisał:

sprobuj sie bujnac 200 i na maxa hampel do 0. I tak dwa razy.

W jakim celu?

Nie ma takich sytuacji w ruchu drogowym, bo tylko o takim mówię.

Jak chcesz szybko lecieć to lecisz i wyprzedzasz, lub zdejmujesz nogę z gazu i podczas hamowania "podpierasz" się skrzynią biegów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, klev napisał:

+ płyn TRW DOT 3 (na nakrętce jest napisane "only dot 3")

jak wlałeś dot 3 to się nie dziw że się gotuje.  

 Chyba w każdym Subaru jest napis na korku "dot 3 only"   a ASO czyli gwarant wlewają dot 4 Racing itp itd. Zmień płyn na dot 4 /dot 5.1 , dobrze odpowietrz - najlepiej maszyną podciśnieniowa  i będzie git. 

A jak chcesz jeszcze lepszych efektów przy hamowaniu zmień klocki na hawki hp/ hps, ferrodo ds2500 lub inne sportowe - niestety zaczynają hamować dopiero po rozgrzaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, koziolek napisał:

W jakim celu?

Nie ma takich sytuacji w ruchu drogowym, bo tylko o takim mówię.

Jak chcesz szybko lecieć to lecisz i wyprzedzasz, lub zdejmujesz nogę z gazu i podczas hamowania "podpierasz" się skrzynią biegów.

 

 

Zgadza sie, dlatego pisalem wyzej, ze w normalnej jezdzie wszystko jest ok..... ale na przyklad przy strojeniu musialem sie rozpedzic "ile wlezie" i zaczela mi sie droga konczyc (nie publiczna) i musialem tak hamowac..... to samo jak sie wjedzie na tor, zeby sobie troche pociskac.....

Ale koleka Karas juz potwierdzil moje domysly ze dot 3 nie daje rady :)

i wszystko w temacie.

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ot ja glupi sie sugerowalem napisam na kapslu heheheh a tu taaaaaka roznica :)

dot-fluid-boiling-points.png

 

A dot 4 racing ma ponad 300oC

 

Reasumujac tarcze i klocki brembo sa OK ! (tylko wlasciciel tłuk nalal nie wlasciwego dot'a hehe)

 

Mało sie pylą i prawie nie piszczą :)

 

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno 5.1 nie leje się przy gumowych przewodach hamulcowych. 

Co do poprawy hamulców to z tańszych modów to tarcza + jarzmo do zacisku 294mm i lepszy klocek na przód, do tego dobry płyn i najlepiej przewód teflonowy w oplocie stalowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko subaru używa DOT3 chrysler podobnie. kupisz dobry DOT3 z temperaturą wrzenia podobną do słabego DOT4.każdy płyn ma swoje wady i zalety. DOT 3 jest zalewany dla tego że jest mniej higroskopijny czyli płyn zużywa się znacznie wolniej nie traci swoich właściwości. płyny o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia trzeba bardzo często zmieniać.

 

Nalepki Brembo nie spowodują tego że będą to świetne hamulce. Brembo robi świetne hamulce ale one kosztują, a do aut cywilnych nie oczekuj jakości tej samej.

Jeśli ostro latałeś o prawdopodobnie zeszkliłeś klocki ciężko warstwę zeszkloną usunąć podczas hamowań chyba że masz tarcze nacinane.

jeśli klocek się zeszkli to utwardzi się powierzchniowo a wtedy skuteczne hamowanie jest trudniejsze, unikaj po pałowaniu układu hamulcowego trzymania nogi na hamulcu, puki układ hamulcowy nie wystygnie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...