Skocz do zawartości

Jakie macie hamulce - wasze doświadczenia [Forester SF]


Vercy

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, Vercy napisał:

Stanowczo hamulce są najsłabszym elementem nowo kupionego SF; Auto hamuje dopiero od wciśnięcia 3/4 pedału.

zdecydowanie nie, przy gwałtownym wciśnięciu hamulca skok pedału to centymetr, może dwa.

Sprawdź przewody elastyczne, czy nie puchną, czy nigdzie nie ucieka płyn i czy serwo jest szczelne.

19 godzin temu, klev napisał:

TRW DOT 3 (na nakrętce jest napisane "only dot 3")

a w serwisówce DOT3/DOT4. Zresztą 4 można spokojnie lać wszędzie tam gdzie przewidziana była 3.

Do tego warto zerknąć w necie na testy płynów, bo różnice potrafią być spore. ITS robił testy certyfikacyjne DOT4 nie tak dawno i chyba jedyny K2 dał radę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam kupić sobie na aliexpresie zaworek zwrotny na wężyku silikonowym jeśli odpowietrzniki się elegancko odkręcają to wymiana płynu hamulcowego przez ten wynalazek trwa kilkanaście minut. możemy nim również wymienić płyn hamulcowy do wyprzęgnika:) polecam robić kompleksowe takie wymiany płynów eksploatacyjnych bo wszelakiej maści pompki czy to hamulcowe czy służące do sprzęgła są zbudowane ze stopów lekkich, które podczas swojej pracy się wycierają. Owe drobinki przyśpieszają zużycie elementów w układzie hamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, SubaruLPG napisał:

bo wszelakiej maści pompki czy to hamulcowe czy służące do sprzęgła są zbudowane ze stopów lekkich, które podczas swojej pracy się wycierają. Owe drobinki przyśpieszają zużycie elementów w układzie hamulcowym.

no dobra ale jak te drobinki mają się dostać do układu hamulcowego ?

pompki działają na zasadzie podciśnienia tzn wężyk od pompki ze zbiorniczkiem na płyn podpinasz do odpowietrznika, pompka robi prawie próżnie, odkręcasz odpowietrznik i płyn hamulcowy jest wysysany z układu przez odpowietrznik  a nie wtłaczany. Oczywiście kontrolujesz poziom płynu w zbiorniczku od płynu pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżę kotleta.

Co podejdzie plug&play do Forka SF ssaka. Chodzi mi o przód. W wątku o imprezie już sie dowiedziałem od @mirasek że z SBD nie. Jestem w stanie dorobić nowe jarzmo. Mam dostęp do lasera oraz do lepszej gatunkowo stali, Tylko rysunek by się przydał.

 

Pewnie podejdą bez rzeźby z s-turbo.

 

Heble z SG z silnikiem DOHC też widzę po ogłoszeniach że mają dwa tłoczki, ale będą pasowały? Można kupić zacisk za przysłowiowe gosze. Wypiaskować, pomalować, wymienić wszelkie uszczelniacze prowadnice itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszy upgrade hamulców to włożyć zaciski dłutłoczkowe z Forestera XT (SG) pod tarczę 294mm. Dajesz do tego tarcze gładkie Brembo, dobry klocek i będzie hamować bardzo przyzwoicie. Tylko raczej nie włożysz na to 15" felg, przynajmniej większości, chyba że jakieś rajdowe Compomotive czy coś w tym stylu, Ale tanich OEM felg 16" jest sporo. Same hamulce pasują P&P,  tylko trzeba osłonę tarczy trochę odgiąć.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaciski z SG będą pasowały pod tarcze 277? Po katalogach z cześciami widać że SG polift z ssakiem ma tarcze 277.

Największy problem to taki że nie chce zmieniać kół. Więc zacisk musi pasować pod fabryczne stalówki 15 ;) Pytanie czy ten z SG też będzie pasował pod 15".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ewemarkam napisał:

A zaciski z SG będą pasowały pod tarcze 277? Po katalogach z cześciami widać że SG polift z ssakiem ma tarcze 277.

Największy problem to taki że nie chce zmieniać kół. Więc zacisk musi pasować pod fabryczne stalówki 15 ;) Pytanie czy ten z SG też będzie pasował pod 15".

Zacisk jest ten sam, zmienia się tylko jarzmo do tarczy 277 i 294mm.

Edyta:

Zaciski z SG ssaka będą na tarczę 277mm, więc koło 15 cali wejdzie na taki zestaw, jeżeli zaciski z SG XT to jarzma będą na tarczę 294mm i wtedy felga 15 " nie wejdzie.

 

Edytowane przez koziolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta.
Co podejdzie plug&play do Forka SF ssaka. Chodzi mi o przód. W wątku o imprezie już sie dowiedziałem od @mirasek że z SBD nie. Jestem w stanie dorobić nowe jarzmo. Mam dostęp do lasera oraz do lepszej gatunkowo stali, Tylko rysunek by się przydał.
 
Pewnie podejdą bez rzeźby z s-turbo.
 
Heble z SG z silnikiem DOHC też widzę po ogłoszeniach że mają dwa tłoczki, ale będą pasowały? Można kupić zacisk za przysłowiowe gosze. Wypiaskować, pomalować, wymienić wszelkie uszczelniacze prowadnice itd.
 
Czemu z sbd nie?

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dzixd ponoć jest inny rozstaw śrub mocujących zacisk do jarzma. 

 

@skwaro @koziolek

Taki zacisk mi podejrze plug&play? Podaje przykład, pierwszy lepszy z alledrogo.

https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-ii-lift-02-08-zacisk-prawy-przod-8852281955

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz może co chcesz osiągnąć? Zacisk dwutłoczkowy z tarczą 277 masz w serii SF, cokolwiek lepiej to tarcza 294 + wyższe jarzmo pod Twój zacisk, lub nowszy typ zacisku razem z jarzmem (inny rozstaw prowadnic), lub czterotłok. Jeśli chcesz zostać przy fabrycznych felgach 15" to nic lepszego niż masz nie uda się pomieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...