Skocz do zawartości

Subaru Impreza GF Lifted


easyhunter

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas opisać mój projekt w toku :)

 

Bazą jest Subaru Impreza GF z 1998 roku, 2.0 115KM

 

Co zostało zmienione:

- McPhersony z Forestera SF

- Podkładki pod tylne wahacze wzdłużne 50mm od kolegi krik

- Felgi 16' z Legacy własnoręcznie pomalowane na złoto :)

- Opony 215/65 R16 - nalewki, kopia bieżnika BF Goodrich

- LED lightbar na masce

- Zaspawany tylny dyferencjał

- Aluminiowa płyta pod silnik

- Dystanse 25mm na tylną oś

- Śruby do regulacji kątów na tył

- Kierownica QSP z nabą Momo (zmodyfikowaną tak aby odskakiwały kierunkowskazy)

- Przycięte tyle błotniki

- Wymienione oleje w silniku, skrzyni i dyferencjale - XADO power! :D 

 

Co zostało do zrobienia:

- Skrzynia i dyfer z Legacy I kombi (przełożenie 4.11 i reduktor coś koło 1.6)

- Podkładki pod tylne amortyzatory 20mm (bo jednak tył poszedł mnie do góry niż przód) - zamierzam wyciąć je sam z HDPE

- Osłona tylnego dyferencjału

- Poszerzenia tylnych błotników (już idą z Rosji z fabryki Łady - porządne z ABSu)

- Zamontować spoilery z WRXa na klapę (już czekają)

- Snorkel (podobno najlepiej pasuje od starego Pajero)

- Wywalić stabilizator z przodu, bo i tak łączniki nie wytrzymały liftu

 

Auto nie jest może najpiękniejsze, ale daje ogromną frajdę z jazdy i naprawdę nieźle radzi sobie w terenie.  Czasami przy ostrych podjazdach na piachu brakuje mu mocy, ale ten problem rozwiąże się sam jak zostanie wymieniona skrzynia :)  Uprzedzając pytania, po mieście słabo jeździ się z zaspawanym dyferencjałem, ale to nie daily a zabawka :) 

IMG_20190218_191019.jpg

IMG_20190220_140412.jpg

IMG_20190220_215432.jpg

IMG_20190220_231347.jpg

IMG_20190220_233938.jpg

IMG_20190221_130248.jpg

IMG_20190223_031511 (1).jpg

IMG_20190223_031519.jpg

IMG_20190223_110249.jpg

IMG_20190227_094801.jpg

IMG_20190302_145629.jpg

IMG_20190302_145644 (1).jpg

IMG-20190218-WA0001.jpeg

Edytowane przez easyhunter
Dodanie tagów.
  • Super! 10
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyleciał stabilizator z przodu. Ewidentnie ograniczał skok zawieszenia i dlatego pękł łącznik, po wyjęciu przód poszedł jeszcze ok 1 cm do góry.

Dodatkowo zamontowałem już poszerzenie jednego błotnika, tylko muszę jeszcze trochę nad nim popracować z opalarką, żeby lepiej dolegało - jak skończę to wrzucę zdjęcia.

 

Tymczasem wrzucam filmik nagrywany tosterem. Oczywiście jak to z filmikami bywa, realnie górki były większe, woda głębsza, a błoto bardziej klejące niż by się mogło wydawać patrząc na film :D

https://www.youtube.com/watch?v=5M0pDqhqn7w

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, easyhunter napisał:

Wczoraj wyleciał stabilizator z przodu. Ewidentnie ograniczał skok zawieszenia i dlatego pękł łącznik, po wyjęciu przód poszedł jeszcze ok 1 cm do góry.

Dodatkowo zamontowałem już poszerzenie jednego błotnika, tylko muszę jeszcze trochę nad nim popracować z opalarką, żeby lepiej dolegało - jak skończę to wrzucę zdjęcia.

 

Tymczasem wrzucam filmik nagrywany tosterem. Oczywiście jak to z filmikami bywa, realnie górki były większe, woda głębsza, a błoto bardziej klejące niż by się mogło wydawać patrząc na film :D

https://www.youtube.com/watch?v=5M0pDqhqn7w

Super lata :thumbup:

marzy mi się zrobienie buggy na bazie imprezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dj Brabus napisał:

Genialna ta Impreza - tylko te koła tam trochę ciasno mają, zwłaszcza w tylnych nadkolach. ;) No i tego ledbara nie lepiej byłoby zamontować na dachu między relingami? Czy za bardzo "waliłoby" światłem po przedniej szybie i masce?

 

O dziwo nic nie przyciera jeśli chodzi o nadkola (poza tym jestem na etapie jeszcze przycinania tylnych, no i tył zaraz pójdzie jeszcze do góry, więc będzie to lepiej wyglądać). A co do led bara, to już kupiłem z zamontowanym na masce (jedyna scheda po poprzednim właścicielu), więc bez sensu wiercić nowe dziury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadkola i zderzak zostały jeszcze trochę przycięte. Założone poszerzenia tylnych nadkoli. Niestety nie wyszło idealnie przez to, że muszą być przecięte aby otwierały się drzwi :)

Poszalałem też dziś trochę w błocie, może później dostanę jakieś filmiki, to je tu umieszczę.

 

IMG_20190323_135015.jpg

IMG_20190323_135005.jpg

IMG_20190323_134955.jpg

Ta sama miejscówka co ostatnio. Muszę nabrać więcej odwagi i zacząć wjeżdżać w głębsze błoto - ale byłem sam i nie chciałem utknąć :)

 

 

 

Edytowane przez easyhunter
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...

Auto cały czas dzielnie brodzi... 

 

8dL5yWr.jpg

rWUlnhm.jpg

tfv6q6s.jpg

 

ale po ostatniej wyprawie została podjęta decyzja o relokacji ECU - tak na wszelki wypadek :P

 

cX7L7eu.jpg4W9NIuB.jpg3ibI9zM.jpg

 

A potem już poszło z rozpędu, wyleciał cały przód i zapadła decyzja o budowie stalowego zderzaka (zamierzam nauczyć się na nim spawac). 

 

Dodatkowo chwila na allegro i nieopatrznie kupiłem snorkel i podkładki pod Amory (4 cm tył I 2 cm przód). 

 

Na ten moment wszystko rozebrane plus przerobiona instalacja tak aby kierunki były obok reflektorów (bo tych w derzaku już nie będzie) i teraz pozostaje czekać na części ;) 

 

jxs2qM3.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ruszyłem pełną parą. Tak jak pisałem uczę się spawać (w sumie to pierwszy w życiu spaw położyłem niecały tydzień temu) więc spawy wychodzą... różne - ale od czego jest szlifierka :D

Stelaż zderzaka już prawie gotowy, zostało tylko dorobić wzmocnienie dla płyty pod silnik.

Snorkel też już założony, co widać na jednym ze zdjęć (choć z samego montażu żadnych zdjęć nie robiłem). W każdym razie snorkel od Pajero II pasuje prawie idealnie, ale chwila zabawy z opalarką i wszystko dopasowane jak trzeba :)

 

ux5j2HT.jpg7t1A0Pl.jpgBTM1MaJ.jpgVoAvg1P.jpg87BrCIU.jpgbNnMkvM.jpgwPp9OAE.jpgPvOvnNc.jpgYpAe2R9.jpgUde9VIW.jpgDMmkeCH.jpgkml1Qy8.jpg

Edytowane przez easyhunter
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wzmocnienie pod płytę skończone. Chyba najtrudniejszy element całego zderzaka ze względu na dziwne kąty itd. :)

SQEHJtn.jpgTld6dp8.jpg

 

Zostało "tylko" obłożyć całość blachą 2mm, zrobić otwory na powietrze do chłodnicy, zamontować spryskiwacze reflektorów (mam całą instalację poza dyszami, ale chyba przy jednej ze stłuczek które to auto miało, ktoś to odpiął) i pomalować.

Na razie zrobiłem kartonowe przymiarki, żeby zobaczyć jak to może wyglądać. 

Niestety z racji tego, że skończyło się wolne, to pewnie prace znacznie zwolnią, ale może do końca tygodnia uda się projekt zakończyć :)Rp4jR9t.jpg

  • Super! 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

No i zderzak gotowy i zapodkładowany. Zostało tylko pomalować raptorem (czy czymś podobnym i można zakładać).

Ciekawe czy auto nie będzie za bardzo się grzać. W razie czego trzeba będzie wyciąć jeszcze kilka otworów :)

 

Pozostało jeszcze dokończyć przerabianie instalacji, tak aby kierunki wylądowały razem z postojówkami po bokach lamp na żarówce dwuwłóknowej, dokończyć lift tyłu i zmienić klocki hamulcowe z przodu.

Myślę, że za tydzień można będzie wyruszać w błoto! :D 

 

axCiZtu.jpgY37X1ZE.jpgVCKkfx0.jpgPvXHa7l.jpgNurhJss.jpgaq5Bx0Q.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to projekt zderzak można uznać za zakończony. Właśnie sobie schnie w garażu. Malowane Cobra Novol za pomocą wałka welurowego :)

Dorobiłem jeszcze otwory na spryskiwacze reflektorów (okazało się, że cała instalacja jest u mnie w aucie, tylko ktoś poskąpił przy wymianie zderzaka po jednej ze stłuczek, które to auto niewątpliwie miało :P ).

Spryskiwacze będą z jakiegoś Land Rovera, bo takie najbardziej konstrukcyjnie pasowały :)

IMG_20200219_214349.jpg

IMG_20200219_214335.jpg

IMG_20200219_214324.jpg

IMG_20200219_214313.jpg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...