Skocz do zawartości

Zakup nowego Forestera 2.0


tom1tom1

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, elmot napisał:

 Hmm...  XT nie ma/nie miał aktywnego tempomatu? 

W USA miał, w EU nie.

Tak więc możesz kupić powiedzmy XV 1.6 na wyprzedaży rocznika za niecałe 90 tyś. i masz w standardzie EyeSight lub kupujesz Forestera XT - jedną z ostatnich sztuk z wyprzdaży za ponad 170 tyś. i nie możesz nawet dopłacić do EyeSight. :(

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Guliwer napisał:

Było już ze sto razy: mając XT zawsze jesteś pierwszy na drodze i ES nie jest potrzebny :coffee:  

 

Dopóki jako ten pierwszy nie zagapisz się i w efekcie spotkasz się na przykład z drzewem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, GREGG napisał:

Dopóki jako ten pierwszy nie zagapisz się i w efekcie spotkasz się na przykład z drzewem :lol:

ES w przypadku drzewa i tak mi nie pomoże :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się w zeszłym tygodniu przesiadłem z Corolli E15 na Forestera MY19 2.0 CVT z EyeSightem i powiem, że wrażenia są jak po przesiadce z łodzi podwodnej na lotniskowiec (ot, tyle że super zwrotny). Mnóstwo miejsca dla całej rodziny, dwoje dzieci z tyłu ma miejsce na nogi, ja nie muszę opierać brzucha o kierownicę, automatyzacja przerosła moje oczekiwania i świetnie wspomaga w jeździe, chociaż na wąskich drogach nieco zbyt agresywnie odpycha od krawędzi jezdni. Na całe szczęście jednym guzikiem się to wyłącza :)

ogolnie po 600km powiem, że ciężko mi sobie wyobrazić teraz jechanie innym autem. 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rybosom napisał:

Ja się w zeszłym tygodniu przesiadłem z Corolli E15 na Forestera MY19 2.0 CVT z EyeSightem i powiem, że wrażenia są jak po przesiadce z łodzi podwodnej na lotniskowiec (ot, tyle że super zwrotny). Mnóstwo miejsca dla całej rodziny, dwoje dzieci z tyłu ma miejsce na nogi, ja nie muszę opierać brzucha o kierownicę, automatyzacja przerosła moje oczekiwania i świetnie wspomaga w jeździe, chociaż na wąskich drogach nieco zbyt agresywnie odpycha od krawędzi jezdni. Na całe szczęście jednym guzikiem się to wyłącza :)

ogolnie po 600km powiem, że ciężko mi sobie wyobrazić teraz jechanie innym autem. 

To lepiej nie wsiadaj do XT bo wtedy nie bedziesz mogl wyobrazic sobie jazdy swoim 2,0:)

  • Super! 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2019 o 11:32, rybosom napisał:

Ja się w zeszłym tygodniu przesiadłem z Corolli E15 na Forestera MY19 2.0 CVT z EyeSightem i powiem, że wrażenia są jak po przesiadce z łodzi podwodnej na lotniskowiec (ot, tyle że super zwrotny). Mnóstwo miejsca dla całej rodziny, dwoje dzieci z tyłu ma miejsce na nogi, ja nie muszę opierać brzucha o kierownicę, automatyzacja przerosła moje oczekiwania i świetnie wspomaga w jeździe, chociaż na wąskich drogach nieco zbyt agresywnie odpycha od krawędzi jezdni. Na całe szczęście jednym guzikiem się to wyłącza :)

ogolnie po 600km powiem, że ciężko mi sobie wyobrazić teraz jechanie innym autem. 

Gratuluję zakupu, wiem że to super autko - użytkuję takie samo od początku lutego, zrobiłem ponad 1300 km i mimo, że u mnie zmiana była mniej spektakularna bo przesiadłem się z Outbacka 2.0D z 2012 to też EyeSight robi na mnie super wrażenie jak i cały Forek, wyraźnie poprawiony od czasu gdy kupowałem swoje pierwsze Subaru. :)

Użytkownicy forum w większości ekscytują się tylko wersjami turbo ale jednostki wolnossące też mają sporo do zaoferowania, zwłaszcza jako auto rodzinne doskonale się sprawdzają. Mają też prostą i trwałą konstrukcje oraz bardzo fajną cenę wyprzedażową. ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał W. napisał:

jednostki wolnossące też mają sporo do zaoferowania

Potwierdzam. Wprawdzie nabyliśmy XT, ale wcześniej byłem na dwóch jazdach próbnych wolnym ssakiem i wrażenia z jazdy terenowej oraz normalnej szosowej były super pozytywne, a eyesight to rewelka (choć pamiętać trzeba, że to zawsze się może popsuć lub czegoś nie zauważyć).

 

Brakowało nam dynamiki, ale porównywaliśmy z 2.0D. Gdybyśmy startowali z poziomu zwykłego diesla lub benzyniaka, byłby to obłęd w ciapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, subarutux napisał:

 a eyesight to rewelka (choć pamiętać trzeba, że to zawsze się może popsuć lub czegoś nie zauważyć).

Mam nadzieje, że EyeSight każdy myślący kierowca traktuję jako awaryjne rozwiązanie na sytuacje wyjątkowe i system wspomagający podczas długiej nużącej podróży a nie jako gadżet umożliwiający oglądanie telewizji lub serfowania w internecie podczas jazdy autostradą lub inną drogą. Jako taki uważam, że jest bardzo dobry i raczej nie ma obawy, że kierowcy nauczeni jazdy zwykłymi samochodami nagle zgłupieją jak ES czasem ich "wyręczy". Nie wiem niestety jak takie systemy wpłyną na młode pokolenie wpatrzone w smartfony jeśli akurat taki osiemnastolatek po zrobieniu prawa jazdy dostanie od rodziców auto z ES, z jednej strony super bo to wspomaga bezpieczeństwo ale może kto wie jak ten po ewentualnej przesiadce do starszego auta sobie poradzi.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 13.02.2019 o 11:41, tom1tom1 napisał:

Witam. Jak w tytule jestem zainteresowany zakupem SUBARU FORESTER 2.0 i 150KM MY 19 EYE SIGHT WERSJA EXCLUSIVE

Mogę dodać do wątku kolejne moje doświadczenia po przejechaniu obecnie ponad 2200 km. Cały czas odczucia z jazdy mam bardzo pozytywne. Miałem okazje jechać autostradą i testowałem 160 km/h na tempomacie i nie ma problemu w temacie mocy silnika, szum powietrza oczywiście jest uciążliwy ale okazjonalnie da się jechać taką stałą prędkością. Jak dotrę silnik to postaram się przetestować wyższe prędkości na autostradzie.

Jazda miejska, bocznymi drogami oraz bezdrożami w mojej ocenie na bardzo dobrze. Jedynie manewry wyprzedzania na drogach krajowych nie są dla tego autka łatwe i trzeba rozważnie je wykonywać ale jak najbardziej są wykonalne. ;)

Leśne drogi mój nowy Forek pokonuje codziennie i był czas jak topniał śnieg a ziemia pod wierzchnią warstwą błota była zmrożona i wszystkie auta AWD tam tańczyły włącznie z Outbackiem SBD i Forkiem, który po włączeniu XMODE odzyskiwał stabilność i jechał prawie jak po szosie. :)

Nadal uważam, że to bardzo dobry wybór w tym pułapie cenowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup superba 2.0 tdi w podobnych pieniądzach , nie dość że spali przy 200 tyle co forester przy 120 to komfort jazdy autostrada niebo a ziemia.

Ja swoim autem robiłem trasy po 1000 km dziennie ale ja mam czas na wakacjach toczyć się 100 km/h na autostradzie ze spalaniem 6,3L do pracy sobie nie wyobrażam takiej jazdy 

2.0 spali przy 160 astronomiczne ilości paliwa do tego będzie głośny i podany na podmuchy boczne jeszcze lpg z tankowaniem co 300-400 km to masochizm 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Karenz napisał:

2.0 spali przy 160 astronomiczne ilości paliwa do tego będzie głośny i podany na podmuchy boczne jeszcze lpg z tankowaniem co 300-400 km to masochizm

okolice 11 +l/100km - tyle pali xv 2.0i z manualna skrzynia biegów z tempomatem zapiętym na 160km/h  na 500km starczy . Owszem jest to dużo ale tragedii nie ma dla porównania ceed z 2014 roku w wersjo kombi z 1,6crdi przy zapiętym tempomacie na 160km/h  okolice 7 +l/100km ale to diesel. Subaraki nigdy nie były/ nie są i nigdy nie będą ekonomicznymi powozami i  każdy kto kupuje auto tej marki zdaje sobie z tego sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Karenz napisał:

kup superba 2.0 tdi w podobnych pieniądzach , nie dość że spali przy 200 tyle co forester przy 120 to komfort jazdy autostrada niebo a ziemia

Superb to torpeda autostradowa, a Forester to wielozadaniowy samochód sportowo użytkowy, więc jakiekolwiek porównania nie mają sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, subarutux napisał:

Superb to torpeda autostradowa, a Forester to wielozadaniowy samochód sportowo użytkowy, więc jakiekolwiek porównania nie mają sensu.

Dokładnie a swoją drogą różnica w komforcie na rzecz Superba na autostradzie jest oczywista natomiast na bezdrożach Forester jedzie a Superb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Karenz napisał:

zresztą taka z forestera terenówka że nawet reduktora nie ma

ma cvt i reduktor niepotrzebny. Forek nie jest autem typowo na autostrady to fakt. Zresztą zaden suv/crossover nie jest chyba że masz 500k PLN do wydania- wtedy owszem możesz zakupić autostradowego komfortowego suv'a  o osiągach lepszych niż nie jeden HH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmieszne wręcz do granic możliwości 

 

image.png

Jak widać w specyfikacji technicznej manual ma większe przełożenie na "1" biegu  ale to nadal za mało bo powinno być co najmniej 4,5. Subaru po prostu poleciało w ciula i wsadziła wszystkie cvt takie same np w imprezie są przełożenia 3,600 – 0,512

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2019 o 10:40, subarutux napisał:

Superb to torpeda autostradowa, a Forester to wielozadaniowy samochód sportowo użytkowy,

 

W kontekście tytułu tego wątku jestem ciekaw jaką definicję samochodu sportowego przyjąłeś, bo w odniesieniu do Forka NA osobiście mi się to zupełnie nie klei...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...