Vespi Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Może się komuś przyda. Ten samochód kupiłem bo spełnia większość moich oczekiwań i jestem ogólnie zadowolony. Jest to moje pierwsze Subaru. Wiadomo, że będąc Polakiem zawsze jest coś, jest jakieś ale … . Samochód wyposażony jest w różne gadżety, jedne fajne inne wręcz mi przeszkadzają ale zdecydowałem się na to wszystko z dobrodziejstwem za i przeciw, więc nie powinienem narzekać. Niestety jest to część prawdy, bo są rzeczy o których nie wiedziałem i się nie dopytałem a że tak powiem byłem dość upierdliwym klientem lub dowiedziałem się o tym wyprowadzając samochód lub co lepsze dzwoniąc później do serwisu. Okazuje się, że nawet zostałem wprowadzony w błąd. Niektóre rzeczy komentuje inne przedstawiam zgodnie z informacją pozyskaną z ASO. A moje spostrzeżenia są po 2 tygodniach użytkowania. Owszem przed zakupem przejrzałem kilkanaście postów ale dopiero teraz wiem o czym piszecie. Może przyda się to komuś, chodzi mi tylko o świadomość a tego w instrukcji nie ma a może źle szukałem i nie znalazłem. Pomimo zapewnie sprzedawcy brak jest możliwości trwałego wyłączenia funkcji autostop/start silnika. Koszt montażu dodatkowego chipa to umożliwiającego w ASO to 300,-. Nawet jak ją teraz wyłącze tymczasowo to i tak w pewnych warunkach sama się uruchomia. Czujniki TPMS – dodatkowe do wydania 1.000 zł, jeżeli kupię drugi komplet kół oraz dodatkowo 600,- tj. 2x 300,- za przeprogramowanie komputera przy wymianie kół zima/lato. Zmiany samych opon nie preferuję. Dodatkowo przerzucanie kół tył/ przód, też się wiąże przeprogramowywaniem komputera nawet jak zastosuje np. klonowanie wsk. TPMS. Mam porównanie z X-TRIALem z 2017 r. tam nie ma takich bzdur. Zięć ma 3 komplety kol zima/lato/teren, czujniki są oryginalne w każdy komplecie. Koło można zakładać w dowolne miejsce i dowolny komplet. Płatny ISR – przy ubezpieczeniu, które wybrałem (a nie jest tanie) opłata za użytkowanie od 2 roku po 400 zł. Tylko w 1 roku jest promocyjna cena. Nie twierdzę, że nie warto ale dowiedziałem się jak wyjeżdżałem samochodem. Kamera cofania - w dzień jest ok. Nie znam jej parametrów i nie wiem czy wyposażona jest w IR ale w nocy jest tragiczna (vide foto). Marna widoczność (częściowo wynika z jednego światła cofania i mocno śnieży - do wymiany. Przy takim samochodzie jedno światło przeciwmgielne z tylu jeszcze jestem wstanie zdzierżyć ale jedno światło wsteczne to porażka. Poziom oleju na bagnecie powyżej max – w ASO poinformowano mnie, że pomiar wykonywać należy do 15 min po zatrzymaniu, bo później spływa dodatkowy olej z jakiegoś zbiornika. Krótka wykładzina w miejscu kierowcy i widok styropianu (vide foto z dywanikiem). Jeszcze krótszy dywanik (za kilkaset złotych) u kierowcy prawie cały syf z butów zostaje na wykładzinie (vide foto). Brak możliwości wyboru haka przy wyborze pakietu (wolałbym inny) i wysoki koszt montażu za coś wartego z usługą 800 zł trzeba dać ponad 2.000,-. Dodatkowo jego montaż wymagał cięcia zderzaka więc albo ASO albo montaż za 3 lata. Zamontowałem zgodnie z życzenie żony wskaźniki zbliżeniowe na tył – zbędna rzecz, głośniejsze niż klakson a wyłączenie sygnału mija się z celem. Taki samochód a klakson brzmi jak w małolitrażowym – do wymiany. Zdjęcia z ręki w pomieszczeniu bez doświetlania, żeby było jak najbardziej zgodne z rzeczywistością, może przez to mało ostre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 Szczerze powiedziawszy to nie wiem czego się czepiasz wszystkie te rzeczy wymienione przez Ciebie były wielokrotnie wałkowane na TF. Start&stop nie może mieć funkcji wyłączenia na stałe co tego zabrania UE - każdy by tak zrobił. ISR - mogłeś poprosić o skan umowy do przeczytania przed zakupem. Dlaczego tego nie zrobiłeś? Pokaz mi proszę kamerę cofania, która w nocy ma obraz jak żyleta Ja montowałem hak i nikt zderzaka mi nie ciął. A jeśli przeszkadzają Ci takie rzeczy jak wydoczny nad pedałami „styropian” czy jedno światło cofania (O ZGROZO!!!) to chyba naprawdę pomyliłeś marki Ale to nie koniec złych wiadomości - zobacz na przyciski podgrzewa i foteli! Mało tego! Zobacz jaka masz szmatkę nad kolumna kierownicy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanekmac Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 Taką szmatkę mam też w Toyocie, w Fordzie założyłem kamerkę cofania chińczyka -droższego, w nocy obraz żyletka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 (edytowane) Spoko, bo jak się w nocy cofa to "ziarno" obrazu tak rażąco wpływa na widoczność, że robiąc zdjęcie monitora i drukując to potem w formacie A2 nie widać co się za autem znajduje. Edytowane 6 Września 2018 przez adamW202 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 Trzeba zatem rozpocząć tuning! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 @Vespi: 4: Racja, jest kiepska, łączy się to z faktycznym brakiem oświetlenia, bo pojedyncze światło cofania to sabotaż. Widziałem takie w Jeepie - obraz taki, że można liczyć robaki na ziemi. 7, 8: To tradycja oszczędnościowa Subaru, tak jak i inne głupawe oszczędności. 9: W Rzeszowie można wybierać haki. To nie wina Forestera. Jak już narzekamy - 12. Brak wygłuszenia w samochodzie za tę kasę i w tej klasie to swoiste curiosum. 13. Brak oświetlenia bagażnika (w Foresterach III było wspaniałe, w dachu). 14. Brak oświetlenia schowka w desce rozdzielczej. Ale i tak nie chcę innego auta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro751 Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Auto można chyba sobie wygluszyc bardziej jest taka folia która docinana do drzwi wzoru tylko nie wiem czy dziala A co do światła cofania może jakieś żarówkę ledowa mocniejszą da radę wstawić? P.s kupiłem florka xt model testowy 1300km lata przednio i więcej miejsca zna tylnej kanapie poprzednio Mercedes CLK 2010 4 matic trochę ciasny dla naszej 5 Ktoś pisał że Florian nie można się ścigać???nie używałem jeszcze trybu SHARK włączę gopo 10000 km ha ha A jest mankament Harman kardamon słabo daje umcy umcy w audi było znacznie lepiej nie mówiąc już o benku którego przyszedł i kupił dziadek 70letni z reklamówka pieniadzow Hej tutaj nikogo nie ma na tym forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 (edytowane) 15 minut temu, maro751 napisał: Auto można chyba sobie wygluszyc bardziej jest taka folia która docinana do drzwi wzoru tylko nie wiem czy dziala Najlepiej wykonać to w firmie specjalizującej się w wygłuszaniu i tuningowaniu audio. Może nie najtaniej, ale ci ludzie z reguły wiedzą, co robią, nie pourywają zaczepów i wkrętów, wiedzą co i gdzie hałasuje, i czym to potraktować, żeby było dobrze. 15 minut temu, maro751 napisał: Ktoś pisał że ... nie można się ścigać???nie używałem jeszcze trybu SHARK włączę go po 10000 km Można go potestować jeszcze na dotarciu, tyle że z wyczuciem. W sumie pościgać można się już w trybie Sport, a ten SuperSport to szał. Z tym, że wtedy drugie turbo w baku też daje czadu. 15 minut temu, maro751 napisał: A jest mankament Harman kardamon słabo daje umcy umcy Ten H/K jest mocno przereklamowany; w firmie audio powiedzieli mi, że warto pomyśleć o wymianie głośników oraz o stuningowaniu "stacji multimedialnej". Podobno są jakieś czipy, które po wszczepieniu do tego pozwalają wyciągnąć z tego Kardamona dużo więcej. Edytowane 11 Września 2018 przez subarutux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro751 Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 O dzięki wielkie za podpowiedzi.A co do ochrony lakieru to kładę twardy wosk z krzemionka x 3 żabiej kosztuje 800pln a ten sam efekt co ceramika tylko na krócej.za 2 lata go będę sprzedawał .wiecie że do benka nie mogłem wcisnąć 3 fotelików dziecięcych bo mamy Bliźniaki a tutaj luzik!!! Mam felgi 18 czy jeśli zmienię opony na zimowe to TPMS zacznie fiksować? Gdzie kupić lepsze tłumiki żeby clang był slyszalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 (edytowane) W dniu 5.09.2018 o 21:37, Vespi napisał: Czujniki TPMS – dodatkowe do wydania 1.000 zł, jeżeli kupię drugi komplet kół oraz dodatkowo 600,- tj. 2x 300,- za przeprogramowanie komputera przy wymianie kół zima/lato. Zmiany samych opon nie preferuję. Dodatkowo przerzucanie kół tył/ przód, też się wiąże przeprogramowywaniem komputera nawet jak zastosuje np. klonowanie wsk. TPMS. Mam porównanie z X-TRIALem z 2017 r. tam nie ma takich bzdur. Zięć ma 3 komplety kol zima/lato/teren, czujniki są oryginalne w każdy komplecie. Koło można zakładać w dowolne miejsce i dowolny komplet. A nie ma możliwości sklonowania oryginalnego zestawu czujników tak, aby mieć 2 identyczne komplety? Pewno mają jakieś swoje unikalne id/adres. Bo wydawanie 600 zł rocznie "za nic" jest powiem szczerze bardzo słabe. Tak czy inaczej chyba księgowi "maczli" w tym palce, bo nie wyobrażam sobie aby japońscy inżynierowie taki koncepcyjny niewypał zaprojektowali. Edytowane 11 Września 2018 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 8 minut temu, subleo napisał: A nie ma możliwości sklonowania oryginalnego zestawu czujników tak, aby mieć 2 identyczne komplety? Pewno mają jakieś swoje unikalne id/adres. Bo wydawanie 600 zł rocznie "za nic" jest powiem szczerze bardzo słabe. Tak czy inaczej chyba księgowi "maczli" w tym palce, bo nie wyobrażam sobie aby japońscy inżynierowie taki koncepcyjny niewypał zaprojektowali. ja tam wyrwalem chwasta (czyli po prostu odlaczylem TPMS) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 czy było z tym wiele zachodu? używam kwadracika z czarnej taśmy izolacyjnej, ale lampka nadal drażni z pozycji pasażera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Doslownie kilka minut: podpiecie kompa serwisowego i znalezenie odpiwiedniej "zakladki" w menu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 12 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 14 godzin temu, subleo napisał: A nie ma możliwości sklonowania oryginalnego zestawu czujników tak, aby mieć 2 identyczne komplety? Pewno mają jakieś swoje unikalne id/adres. Bo wydawanie 600 zł rocznie "za nic" jest powiem szczerze bardzo słabe. Tak czy inaczej chyba księgowi "maczli" w tym palce, bo nie wyobrażam sobie aby japońscy inżynierowie taki koncepcyjny niewypał zaprojektowali. Płacisz gdzieś 600 zł za wymianę opon??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 12 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 26 minut temu, adamW202 napisał: Płacisz gdzieś 600 zł za wymianę opon??? Odsyłam do piuerwszego postu, gdzie @Vespi napisał, że tyle płaci za przeprogramowanie, 2 razy w roku po 300 zł. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 (edytowane) To jakieś chore jest. Forester to nie prom kosmiczny, czemu tak dużo kasują? Co prawda mamy tylko XV ale za taki sam manewr placimy 90zł w serwisie. U "Heńka" w wulkanizacji kosztuje to u mnie 70zł ale musial bym jechac do Subaru by przeprogramowac (ewentualnie) czujniki bo nie zawsze jest to konieczne. Edytowane 13 Września 2018 przez adamW202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro751 Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Kurcze to co będzie jak na orginalne 18 letnie założę opony zimowe???bo nie kleje?co muszę przeprogramować coś żeby czujki TPMS wskazywały dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 W dniu 11.09.2018 o 12:47, subarutux napisał: Ten H/K jest mocno przereklamowany; To jest dobra firma tylko pewnie niski model. Dużo zależy od wygłuszenia drzwi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 1 godzinę temu, maro751 napisał: Kurcze to co będzie jak na orginalne 18 letnie założę opony zimowe???bo nie kleje?co muszę przeprogramować coś żeby czujki TPMS wskazywały dobrze? Problem występuje przy drugim komplecie kół, nie opon. Zmiana opon letnie na zimowe i vice versa na tych samych felgach nie powoduje problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 (edytowane) Ale czemu kasują kogoś 300 za przekładkę kół? To nie jest normalne. Za wyważenie, zmianę kół i ew.zakodowanie czy przeprogramowanie czujników TPMS w serwisie Subaru płacę 90 zł tj. tylko 20zł drożej niż w najzwyklejszym serwisie opon, który nie ma możliwości zrobić czegokolwiek z czujnikami TPMS bo komputera po prostu nie mają. Więc albo bandytyzm w biały dzień albo coś się koledze pomyliło. Edytowane 13 Września 2018 przez adamW202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 32 minuty temu, adamW202 napisał: w serwisie Subaru płacę 90 zl we wro placilem tyle samo plus 60 zl za polroczne przechowanie kol tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 @Vespi każde auto jest inne, każdy ma inne preferencje, każdemu co innego przeszkadza, każdy sprzedawca inaczej działa (lepiej, gorzej, z premedytacją lub roztargnieniem). Niemniej warto zgłaszać takie przemyślenia gdyż może to pomóc lub uwrażliwić kolejnych kupujących. Dodaję swój komentarz do niektórych punktów: 1. Ja wiedziałem, że w Forku 2.0i jest Start/Stop i nie można go fabrycznie na stałe wyłączyć. Bardzo szybko weszło mi w nawyk aby po uruchomieniu silnika nacisnąć przycisk wyłączający. Ot pół sekundy więcej w procedurze rozruchu Na szczęście w XT 2018 nie ma tego problemu. 2. Wiedziałem, że tak to jest. Mam jeden komplet felg więc nie ma problemu 3. Sprzedawca poinformował, że tylko pierwszy rok jest za 1 zł a potem 400 zł. Zawsze można zrezygnować. 4. Nie zauważam tego jako wady, kamera dobrze służy, również w nocy, ale być może nie mam porównania do czegoś lepszego. Nigdy nie uznawałem tego jako coś co przeszkadza. To że śnieży jest dla mnie naturalnym zjawiskiem małej i niskiej jakości matrycy która nie daje rady w słabym oświetleniu. Wolę taką kamerę niż czujniki parkowania. 5. Nie zwróciłem uwagi na to. Lampa cofania ma przede wszystkim informować innych uczestników ruchu, że cofamy, a nie oświetlać drogę – no chyba że patrzymy przez kamerę 7. TTTM (ten typ tak ma) też do odkryłem przypadkowo i spowodowało irytację ale potem mi przeszło 11. W XT ładnie trąbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro751 Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Ludzie co to jest za przycisk na środku konsoli pod awaryjkami SVN/J do czego służy??? Czy można światło cofania stuningować i włożyć mega mocna żarówkę ledowa cofania??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 ten przycisk jest do przełączania informacji o aucie na wyświetlaczu... (chyba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 (edytowane) W dniu 13.09.2018 o 10:47, llkuba napisał: To jest dobra firma tylko pewnie niski model. Dużo zależy od wygłuszenia drzwi. Właśnie to wykonałem (tzn. zleciłem wykonanie) i zmiana na korzyść jest porażająca. Szczegóły w aktualizacji do tego postu → Może Dyrekcja podpowie komu trzeba, że fabryczny brak wygłuszenia drzwi w modelach wyposażonych w H/K to błąd? Edytowane 14 Września 2018 przez subarutux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się