Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

 

Weźmy konkrety: OTBD CVT 150KM ok.10sek do 100 to jakieś--------------------------------------------------------------------180 tys.PLN Scout DSG 184KM ok.7,8 do 100 to po rabacie(10%) ze wszystkimi-słownie dodatkami to jakieś     135tys.PLN   Jak dla mnie sprawa jest bardzo prosta i rozbija się o jakieś 45tys.PLN  Nie mówiąc o osiągach i kosztach serwisu.

 

 

Przecież porównujesz auta z dwóch różnych segmentów. Może w twoim wypadku warto poczekać na Levorga.

 

 

 

Z pewnością fajne auto będzie,ale 150mm prześwitu w Legacy uważam za minimum,135 Levorga to już zacznę szorować niestety :( A i to 150 w Legacy uważam za mocno nagięte.

 

Że inny segment....staram się nie trzymać kurczowo definicji,tylko tego co dany model mi oferuje i jak to się przełoży na praktykę i moje oczekiwania.Nas jeżdżących razem na wakacje i na codzień pozostało troje to Scout z jego możliwościami to aż nadto.Poza tym uważam ,że różnice w rozstawie osi są naprawdę do pominięcia między OTB i Scout.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poprzedni model byl mi po prostu za glosny powyzej 160 km/h.

W Polsce nie wolno tak szybko jeździć :biglol:

 

 

I teraz pytanie do Was - czego mam szukac, jesli nie Forestera XT?

Audi Q5. 2.0TSI 225KM masz za 180k pln. Wykończenie i komfort nie porównywalny z forkiem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 180 000 zł to jest wersja bieda, absolutny base. Nie wybierzesz jeszcze dobrze lakieru a zrobi się 2........konfigurator Audi znam bardzo dobrze, mam bardzo dobry rabat w tej firmie, niemniej tak czy inaczej robi się przynajmniej 50 000 zł od XT

 

 

Do tego autko znacznie cięższe co zapewne czuć i mniejsze w środku.

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poprzedni model byl mi po prostu za glosny powyzej 160 km/h.

W Polsce nie wolno tak szybko jeździć :biglol:

 

 

I teraz pytanie do Was - czego mam szukac, jesli nie Forestera XT?

Audi Q5. 2.0TSI 225KM masz za 180k pln. Wykończenie i komfort nie porównywalny z forkiem ;).

 

Też próbowałem ugryźć Audi ale wychodzi na to że za 150 tyś można kupić bidę. Ewentualnie używka zostaje w temacie.

Rav4 :P jeszcze ale tam z emocjami ciężko nawet z 2.2 Dieslem nie mówiąc już o męskości :)

XC60 za 160 tyś wyrwiesz z ocean race i w praktycznie identycznym wyposażeniu Co Forester w Platinium. ale w Dieslu nie wiem jak z Benzynami w Volvo bo się nimi nie interesowałem ze względu na dobrą opinię o Dieslach po 2012r 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nowicjusz

 

rozumiem że jeździsz Superbem. Dlaczego chcesz zmienić? Tylko o prześwit chodzi? Interesują mnie długookresowe wrażenia kierowców Skody, ponieważ po doświadczeniach z Volvo zdaję sobie sprawę jak niemiarodajna może być jazda próbna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sewa - miałem Superba kombi i sprzedałem, bo ile można jednym autem jeździć? ;)

 

Wrażenia? Superb to moim zdaniem dobre, bardzo obszerne auto rodzinne, dobrze sprawdza się w długich trasach - połykacz kilometrów. Przy małym dziecku, jego wózku, zabawkach, wanienkach czy innych dodatkach - bagażnik nadal przyjmuje dalsze porcje walizek, lodówkę turystyczną, plażowe pierdoły i nadal jest miejsce - XT pod tym względem wymaga lepszego rozplanowania :)

 

Superb przyspiesza dobrze (miałem 1.8 TSI), spala mało jak na wielkość auta, hamuje nieźle, skręca słabo, prowadzi się raczej średnio (układ kierowniczy jest zanurzony w maśle) - przyjemność z jazdy 6/10. Miałem też kilka awarii, które nie powinny mieć miejsca przy moim dbaniu o auto oraz moich przebiegach. Generalnie byłem zadowolony, rodzina również, niemniej "nie płakałem jak sprzedawałem". Z Superbem się nie zżyłem i kolejnemu właścicielowi kluczyki wręczałem z uśmiechem na twarzy.

 

Aha - trzyma cenę, jest zainteresowanie na rynku wtórnym, sprzedaje się dobrze - to dla mnie było też ważne i trochę się zastanawiam jak będzie ewentualnie z XT. Z drugiej strony nie kupuję auta dla kolejnego właściciela a dla siebie i BARDZO chciałbym wreszczie naprawdę polubić swój samochód, tak jak kiedyś lubiłem swoje bawarki R6.

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poprzedni model byl mi po prostu za glosny powyzej 160 km/h.

 

W Polsce nie wolno tak szybko jeździć :biglol:

 

 

 

I teraz pytanie do Was - czego mam szukac, jesli nie Forestera XT?

 

Audi Q5. 2.0TSI 225KM masz za 180k pln. Wykończenie i komfort nie porównywalny z forkiem ;).

Jeżeli mogę wrzucić swoje 3 grosze to do Q5 proponował bym albo 3.0 TDI albo 2.0 TDI 177 ( nie pamietam czy 190 KM jest juz dostępny )

Niestety Q5 jest dość ciężkie przez co 2.0 tsi ma tam słaba dynamikę i dużo pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BARDZO chciałbym wreszczie naprawdę polubić swój samochód, tak jak kiedyś lubiłem swoje bawarki

..to i Twoje wcześniejsze wpisy wskazują, że pozostaje Ci tylko Forester XT ;-)

Nie czekaj, tylko kupuj :-). Za chwile ekolodzy znowu zmienia jakies normy emisji CO2 i znowu

przestana importowac te samochody do europy. 2,5XT przestali sprowadzac po 4 latach, bodaj w 2010

i trzeba było 3 lata czekac na 2,0XT...

 

Nowicjusz, udanych zakupów ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przykładowo ktoś tu parę stron wcześniej ze Vag przoduje na liście najbardziej awaryjnych silników. OK. To jak mam w takim razie odnieść się do faktu że w zeszłym roku czy dwa lata temu wedle DEKRA Audi A4 I A5 w ktorym jest montowanych 9 roznych silnikow Vag bylo najbardziej niezawodnym autem w klasie niezależnie od przebiegu wygraly tez klasę 100000-1500000.A6 tez bylo wysoko jak również inne modele VAG.
 

 

Przeoczyłeś "drobny" szczegół. DEKRA swoje rankingi układa na podstawie danych zebranych z okresowych przeglądów technicznych. Po co się jedzie na taki przegląd okresowy? Po to by go przejść. Nikt więc nie jedzie na lawecie na taki przegląd, gdy mu silnik padnie, ale najpierw silnik remontuje. A może w Niemczech są inne zwyczaje i na przeglądy przyjeżdża się z samochodami z padniętymi silnikami na lawetach :question: 

 

I ty na podstawie danych z niemieckich przeglądów technicznych wysnułeś wniosek, że: 

 

 

 

niechlubne 2.0TDI z przed paru lat jest obecnie jednym z najbardziej niezawodnych w klasie zostawiając w tyle Mecedasa , BMW , Ople i inne tym podobne.

 

No to gratuluję żelaznej logiki  :biglol:  :biglol:  :biglol:  Gratuluję też znajomości WSZYSTKICH silników diesla "Mecedasa , BMW , Ople i inne tym podobnych". Jeżeli Twoja wiedza jest tak wielka, to rzeczywiście nie marnuj czasu na na pisma motoryzacyjne, rankingi i inne internety. :biglol: 

 

 

 

Źródłem informacji jest to co uważam za wiarygodne czyli własne doświadczenie , doświadczenie znajomych i osób mi znanych którzy przejechali setki tysięcy km nie w jednym a paru samochodach a przede wszystkim opinia zaprzyjaźnionych osób serwisujacych samochody z tymi silnikami a więc posiadające informacje z pierwszej ręki.
 

 

No to jesteś kimś wyjątkowym  :biglol:  Przecież inni nie mają własnego doświadczenia, nie mają znajomych, którzy przejechali setki tysięcy km, nie mają zaprzyjaźnionych serwisów  :biglol: . Innych znajomi jeżdżą furmanką z kuniem i na łyżwach...

 

Grono moich znajomych jest prawie zgodne, że silniki JTD są dużo mniej awaryjne niż TDI VW, ale oni przecież nie mają prawa do takich wywrotowych opinii  :biglol:

 

Podziwiam też Twoje bezgraniczne zaufanie do niemieckich rankingów niezawodności. Czy nigdy nie przyszło Ci do głowy dlaczego w rankingach TUV, ADAC czy Dekra czołowe miejsca zajmują auta niemieckie, chociaż w rankingach nie-niemieckich wypadają słabo? Może tu jest tajemnica?

http://www.autokrata.pl/news/niemiecka-organizacja-adac-falszowala-wyniki_a18993

 

Jedno jest pewne. Ktoś tu kłamie, manipuluje danymi, oszukuje. Czy to są Niemcy czy może RESZTA ŚWIATA zawiązała antyniemiecki spisek światowy? Niestety, ja nie rozumieć po francusku, hiszpańsku czy japoński, ale i tak tu macie kawał świata:

 

UK (Subaru #5, VW #20)

http://www.whatcar.com/car-news/introduction/1206676

 

Australia (Subaru #4,, VW #7)

http://www.canstarblue.com.au/vehicles/cars/reliability/

 

USA (Subaru #7, VW #17)

http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/10/27/consumer-reports-reliability-survey-infotainment-unrelaible/18008451/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z Superbem się nie zżyłem i kolejnemu właścicielowi kluczyki wręczałem z uśmiechem na twarzy.
 

 

Z przyjemnością się czyta taką recenzję w tym wątku.  :P

 

Aczkolwiek specjalnie mnie nie dziwi. Mojemu znajomemu, piastującemu eksponowane stanowisko w dużym koncernie, rok temu zmieniono służbówkę z forda mondeo na superba, co było związane z awansem. Z podwyżki był zadowolony jednak już ze zmiany auta mniej. Wg jego słów , skoda znacznie gorzej się prowadziła, i co dziwne, odstawała od forda pod względem komfortu i ciszy przy prędkościach autostradowych. Oba auta miały silniki diesla. 

 

Co do Twojego potencjalnego wyboru, czemu nie wrócisz do BMW, nie musisz przecież od razu kupować nówki, a od jakiegoś czasu montują tam x-drive do 3 i 5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...