Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

The Renault 5 is built on the AmpR Small platform (formerly known as CMF-B EV), which helps cut costs by borrowing non-EV components such as the front suspension from the Renault-Nissan CMF-B platform. The rear multilink suspension comes from the compact Megane E-Tech

 

A CMF B to np. spalinowe Clio.

Tej 5’ce z takim wyglądem można wiele wybaczyć. Nawet kompromisową platformę spalinowo-elektryczną. Myślę że będzie im schodzić jak ciepłe bagietki. 

 

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Blixten napisał(a):

Córka na 12, ale nie ma szans, w tym roku XV zmieni właściciela :)

No to faktycznie trochę długo. Najwyżej jej potem dołożysz do jakiegoś zadbanego egzemplarza z The Forum ;)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Blixten napisał(a):

To akurat podobnie jak u mnie, moja starsza mówi nawet, że XV jest piękny i chciałaby żebym jej zachował na jej pierwsze auto ;) 

 

dokładnie tak zrobiłem z Focusem, czekał lata w garażu dla córki, choć ostatecznie długo nim nie jeździła to zanim zrobiła prawko służył nam do nauki a był wtedy jedynym w rodzinie z manualną skrzynią, choć to powoli zbędna umiejętność 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, matros1 napisał(a):

Myślę że będzie im schodzić jak ciepłe bagietki. 

 

Screenshot2024-02-2623_05_00.thumb.png.2ed52ae7145d1e11a200085ab33e1ed9.png

 

o bagietkach też pomyśleli ;)

 

swoją droga to zobaczymy czym będzie tania Tesla teoretycznie za podobne pieniądze 

25 k EUR  która raczej ma być odpowiednikiem "Golfa" bo to jest ciekawy rynek 

 

 

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ketivv napisał(a):

założenia sprzed 36-24 miesięcy się Fordowi zdezaktualizowały, że tak powiem a z tego co rozmawiam nie tylko jemu

przy tych kosztach, przy tak niskim poziomie automatyzacji, przy tak rozbudowanym systemie sprzedaży, dużej rozproszonej licznie dostawców - "stara gwardia"ma przeje....ne

 

Screenshot2024-02-2707_26_41.thumb.png.ebae9b09c8e450259b663490ca889ce4.png

 

kolejna historia, auta stoją u dealerów, Ford przerywa dostawy - oficjalnie z powodów "jakościowych" - a klient od dealera odchodzi z kwitkiem opisuje na FB sytuacje do FordCanada 

co z tego, że Ford "dystrybutor" obniża ceny jak idziesz do oficjalnego punktu sprzedaży w oficjalnej sieci i nie dostaniesz takiej ceny, pomimo tego, że auta stoją na placu ;)

 

powodzenia, chyba produkcja Cybertruck-a się rozkręca, jest dość duża kolejka ale jeśli uda się rozkręcić do tych paruset tysięcy rocznie to np. Ford będzie miał trochę problemów z F-150 może nie tylko wersją BEV

a to jest rynek masowy w Ameryce Północnej 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ketivv napisał(a):

dystrybutor" obniża ceny jak idziesz do oficjalnego punktu sprzedaży w oficjalnej sieci i nie dostaniesz takiej ceny, pomimo tego, że auta stoją na placu ;)

 

Jedna z rzeczy która mi się w Tesli podobała to zakup. Skonfigurowałem sobie samochód jak chciałem, po 10 min. zapłaciłem zaliczkę i już. Nie musiałem pajacować przed sprzedawcą ani on przede mną że „negocjujemy” cokolwiek. Nic nie musiało łechtać mojego ego jakim to jestem wytrawnym negocjatorem i jaki to właśnie „deal” zrobiłem. 

Cena za samochód była mi znana i do tego wydawała się adekwatna na tle konkurencji bez potrzeby jakiegokolwiek pajacowania. 

 

Nie twierdzę że zakupy w salonie nie mają swojego uroku, ale tych udawanych negocjacji zwyczajnie nie lubię. Niczego się tak naprawdę nie negocjuje, tylko sprowadza zawyżoną sztucznie cenę do realnego poziomu. Po co ta cała szopka? 

 

Brakuje mi przejrzystości cenników. Rozumiem że np. cena za samochód kupiony gotówką będzie inna niż za ten z finansowania, tylko czemu nie ma na ten temat przejrzystej informacji. 

Dlaczego nie napisać Samochód X kosztuje 100k PLN za gotówkę lub 90k PLN w  finansowaniu na 6 lat bo sobie to odbijemy w oprocentowaniu z nawiązką. 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ketivv napisał(a):

swoją droga to zobaczymy czym będzie tania Tesla teoretycznie za podobne pieniądze 

25 k EUR  która raczej ma być odpowiednikiem "Golfa" bo to jest ciekawy rynek 

 

W Giga Berlin ktoś podpatrzył:

 

image.png.8ee232baf7347ed58c4360542553021b.png

 

https://www.evearly.news/en/tesla-model-2-spotted-in-giga-berlin-parking-lot-maybe/

 

https://www.arenaev.com/tesla_model_2_spotted_in_giga_berlin_parking_lot_maybe-news-3159.php

 

Wygląda jak mini wersja Y'ka

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, matros1 napisał(a):

Dla uczciwego rachunku dałem Tesli połowę kosztów przeglądu ICE. Jakiś płyn hamulcowy czy klocki będzie trzeba przez te 6 lat wymienić 

Ale porównujesz ceny używanych IS z 1026 i tesli z 2019, bo sam wkleiłeś artykuł z sierpnia 2019 o rozpoczęciu sprzedaży w PL???

Ale w sumie nie ma o co się spierać, każdy z nas ma wyliczenie na poparcie swoich wyborów.

A Dacią w gazie i tak najlepiej.  :yahoo:

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.c67f68645e0ddcc163e0e941f5f55776.png

image.png.2f0549fff5bb1562fe9ed4877cf33e08.png

image.thumb.png.eb70440e96bfa0d123f46795a2e66f27.pngimage.thumb.png.eed817b9cc7c6ba4f012c8026828ddd8.pngimage.thumb.png.dd72f216e783916b21e8cf87269c31ae.png

image.thumb.png.8af34ee142656002162ba779ff6a46e3.png

 

More than 220hp possible in the production version. The Alpine A290 will use a tweaked version of a motor already used by Renault, most likely from the Megane E-Tech. 

Power, engineering boss Bonetto has confirmed to Autocar, will come in two levels. As previously reported, one will be a shortened version of the Renault Mégane E-Tech Electric’s 215bhp motor. The other – yet to be officially detailed – is expected to be the 268bhp unit developed by Renault, Valeo and Valeo-Siemens, slated to enter production in 2027.

The production version is set to be fitted with a Brembo braking system with 4-piston brake calipers – just as you’d find on the outgoing A110 coupe

To this end, Alpine has added an entirely unique front end, with a different suspension assembly and its own dampers all round, with hydraulic bump stops., improving the A290’s ride and enhancing handling adjustability. Similarly, the torque vectoring on the production car’s single front motor has been set up to simulate a mechanical differential, boosting stability under braking and traction as you accelerate out of a corner.

It also features Independent multi-link suspension features at the rear. It also has wider tracks (6cm broader than the Renault’s).

Given the extent of the chassis tweaks and positioning under a premium brand – the A290 is expected to come at a significant premium. Expect prices to start around £40,000.

 

Z mojego punktu widzenia chciałbym żeby to autko:

- ważyło poniżej 1400 kg

- prowadziło się przynajmniej tak dobrze jak Clio 3 RS 

- wytrzymało conajmniej dwa pełne okrążenia Ringu pełnym ogniem bez przegrzania baterii i hamulców (najlepiej żeby to były 3-4 okrążenia ale to raczej nie realne)

- zrobiło te okrążenia zużywając energii w przedziale 80-10% baterii

- było w stanie naładować się w 10-80% w około 15 min 

- jako bonus mogą dorzucić ręczny "ręczny" :D 

Jak spełni powyższe oczekiwania to będzie to jak dla mnie petarda hot hatch. 

 

Z tego tekstu:

Cytat

To this end, Alpine has added an entirely unique front end, with a different suspension assembly and its own dampers all round, with hydraulic bump stops.

 It also has wider tracks (6cm broader than the Renault’s).

wnioskuję że może to autko dostać Perfohub znany z Megane RS i Clio 3 RS. Stąd też szerszy rozstaw kół. Te 60 mm to dokładnie tyle różnicy ile jest między Megane RS i zwykłą Megane bez Perfohub.

Hydraulic bump stops mam też u siebie w Megance. 

Zapowiada się dobrze. Meganka może doczekać się następcy. Lubię takie wozidełka z FWD :D 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Ale porównujesz ceny używanych IS z 1026

 

Nie no aż tak się w czasie nie cofnąłem. Markę założyli bodaj pod koniec lat 80'tych dwudziestego wieku :P No i cennik ciężko byłoby znaleźć dla tego rocznika w internecie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Ten Biały to Tesla, bo większość Tesli jest biała. 

 

17 minut temu, matros1 napisał(a):

Widać że Tesla bo blokuje tego szybszego z tyłu.

 

I jaka eko, nawet nie potrzebuje do jazdy konnej,  konia, pierdzącego metanem ;) 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matros1 napisał(a):

Z mojego punktu widzenia chciałbym żeby to autko:

- ważyło poniżej 1400 kg

- prowadziło się przynajmniej tak dobrze jak Clio 3 RS 

- wytrzymało conajmniej dwa pełne okrążenia Ringu pełnym ogniem bez przegrzania baterii i hamulców (najlepiej żeby to były 3-4 okrążenia ale to raczej nie realne)

- zrobiło te okrążenia zużywając energii w przedziale 80-10% baterii

- było w stanie naładować się w 10-80% w około 15 min 

- jako bonus mogą dorzucić ręczny "ręczny" :D 

Jak spełni powyższe oczekiwania to będzie to jak dla mnie petarda hot hatch. 

tylko jak pisałem wyżej skoro jest to konstrukcja pod zwykłego spalinowego zaadaptowana pod elektryka to jednak sporo bolączek przejmie. Nawet jak z wagą uda się, to w dalszym ciągu przy takim projekcie będzie miała nadwagę i gdyby konstruowali wyłącznie pod elektryka udałoby się urwać trochę kg. Prowadzenie to samo, jak i inne kwestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matros1 napisał(a):

Expect prices to start around £40,000.

Droższe niż TM3.

2 godziny temu, matros1 napisał(a):

As previously reported, one will be a shortened version of the Renault Mégane E-Tech Electric’s 215bhp motor. The other – yet to be officially detailed – is expected to be the 268bhp unit developed by Renault,

Słabsze niż TM3.

Czym tu się podniecać? :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, radekk napisał(a):

Prowadzenie to samo, jak i inne kwestie.

 

Pożyjemy zobaczymy. Co do prowadzenia to:

- ludzie z Dieppe już nie raz pokazali że potrafią sprawić że Renault zaczynają dobrze skręcać 

- bateria w podłodze obniży środek ciężkości i przy okazji poprawi rozkład masy między osie 

Myślę że będzie dobrze. 

 

Jeżeli chodzi o wady to myślę że przede wszystkim wyjdzie to w upakowaniu elementów napędu i baterii. Będzie to miało negatywny wpływ na wielkość wnętrza (bagażnik, tylna kanapa). Tyle że to będzie miało głównie znaczenie w Renault 5 a nie w Alpine A290. Jak dla mnie mogą wywalić tylną kanapę, wypatroszyć wnętrze i wsadzić z tyłu szyby z lexanu. Tak jak to robili do tej pory z Megane RS Trophy R :D 

 

51 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Czym tu się podniecać? :OO:

 

Mam taki Renault fetysz, nie zrozumiesz :P 

Edytowane przez matros1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, matros1 napisał(a):

Pożyjemy zobaczymy. Co do prowadzenia to"

- ludzie z Dieppe już nie raz pokazali że potrafią sprawić że Renault zaczynają dobrze skręcać 

- bateria w podłodze obniży środek ciężkości i przy okazji poprawi rozkład masy między osie 

Myślę że będzie dobrze.

ja nie mówię że nie może być to fajne, ale sam przyznasz że gdyby to była konstrukcja projektowana stricte pod elektryka to z założenia rozkład masy, prowadzenie, przestrzeń powinna być lepsza niż przy konstrukcji spalinowej zaadaptowanej na potrzeby elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat raczej teoretyczny, bo gdy ten Alpine wejdzie na rynek, to Tesle będą po 140 tys. ;)

I każdy, poza @matros1 ze swoim fetyszem ;)  będzie wolał 500 konne pakowne, tańsze auto, zamiast przepłacać za to żółte.

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, matros1 napisał(a):

Mam taki Renault fetysz, nie zrozumiesz :P 

W sumie Dacia to Renault. Silniki te same. Reszta też.

Światła jak w Volvo dodają prestiżu, do tego LPG i śmigasz. :OO:

sandero.png

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, radekk napisał(a):

ja nie mówię że nie może być to fajne, ale sam przyznasz że gdyby to była konstrukcja projektowana stricte pod elektryka to z założenia rozkład masy, prowadzenie, przestrzeń powinna być lepsza niż przy konstrukcji spalinowej zaadaptowanej na potrzeby elektryka.

 

Pewnie że tak. Szczególnie z masą mieli by okazję zejść. Poczekamy na następną generację ;) 

 

37 minut temu, Jaca68 napisał(a):

W sumie Dacia to Renault. Silniki te same. Reszta też.

 

W Ameryce Południowej sprzedawali Sandero RS

d9dc07ef-2020-renault-sandero-rs-facelift-26.thumb.jpg.7d5d3d7b8e27c96615bd2b51bd855f09.jpg

 

Jeździłbym :D 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, matros1 napisał(a):

 

bo to bardziej jest Platforma 2 a nie sam Model 2 o ile tak się to ma nazywać

czekam z niecierpliwością bo mnie kręcą procesy produkcyjne, technologia, wewnętrzna logistyka itp. a jest szansa, że to będzie wdzięczny temat w tym przypadku

 

Cybertruck-a sobie coś tam śledziłem na tyke na ile były informacje a przecież wiele ich nie było 

"Model 2" to już tajemnica - dla mnie obecnie najbardziej ciekawą informacją jest pogłoska że Tesla produkuje sobie maszyny, które będą robiły maszyny produkujące te auta, taka linia do produkcji maszyn a jak to wyjdzie się zobaczy 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, matros1 napisał(a):

W Ameryce Południowej sprzedawali Sandero RS

 

 

8 godzin temu, matros1 napisał(a):

Jeździłbym :D 

 

@matros1 ale to wciąż ma logo Renault ;) 

 

zresztą tam Dacie Duster też jako Renault były sprzedawane 

 

9 godzin temu, matros1 napisał(a):

Mam taki Renault fetysz, nie zrozumiesz :P 

 

fetysz, a co to ?  ja nie mam 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...