Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, aflinta napisał(a):

 

W Krakowie nie biorą jeńców i jest całe miasto. Mamy nawet parkingi P&R... ale są w obrębie miasta, więc przyjezdni co nie mają odpowiedniej klasy emisji raczej nie skorzystają. Ciekawe jak to będzie wyglądać po rzeczywistym wdrożeniu, czy będą jeszcze jakieś zmiany - czasu wiele im nie zostało. 

W Warszawie na obrzeżach strefy i tak nie zaparkujesz bo nie ma gdzie, jak poruszasz się w obrębie miasta to zostaje komunikacja miejska, ja poza miastem to parkingi P&R są z każdej strony i przesiadka na metro albo tramwaj do centrum. Więc większość ruchu i tak będzie wywalona z miasta, a jednocześnie bez zbytniego wkurzania dużej liczby mieszkańców, którzy mieszkają w strefie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zyzol napisał(a):

ograniczenie ruchu najstarszych trucieli na 7% powierzchni miasta z masą wykluczeń, to pokazówka, że coś robimy a nie realna walka z problemami. Te 5 ulic na krzyż to wg mnie żart.


To tak jak walka UE z CO2, tylko na inną skalę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, skwaro napisał(a):

Jeszcze weź pod uwagę obecne natężenie ruchu w tej strefie. Gwarantuję że pod względem liczby aut będzie dużo więcej niż 7%.

No ale ten ruch zniknie? Czy raczej zacznie objeżdżać tę wyspę smrodząc za miedzą oraz parkować na granicy uprzykrzając życie pozostałym?
 

57 minut temu, aflinta napisał(a):

Dotyczy tylko jak kieruje dziadek. 

I kto będzie to weryfikował? AI?

 

57 minut temu, aflinta napisał(a):

W Krakowie nie biorą jeńców i jest całe miasto.

I takie podejście w połączeniu z siecią parkingów P+R oraz sprawnym zbiorkomem przekonuje mnie zdecydowanie bardziej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Zyzol napisał(a):

 

No ale ten ruch zniknie? Czy raczej zacznie objeżdżać tę wyspę smrodząc za miedzą oraz parkować na granicy uprzykrzając życie pozostałym?

Patrz wyżej, za granicą strefy nie zaparkują, bo już teraz jest na full, zostaje P&R na obrzeżach miasta. A właśnie o to chodzi żeby je wywalić z centrum miasta, gdzie przez natężenie ruchu ilość zanieczyszczeń jest zwyczajnie za duża. Część ludzi przestanie przyjeżdżać albo przesiądzie się na komunikację miejską, część zmieni auto na nowsze, a ilość zanieczyszczeń w centrum miasta spadnie. Na obrzeżach miasta ruch rozkłada się na znacznie większą powierzchnię i smog wtedy jest znacznie rzadszym zjawiskiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, skwaro napisał(a):

Patrz wyżej, za granicą strefy nie zaparkują, bo już teraz jest na full, zostaje P&R na obrzeżach miasta. A właśnie o to chodzi żeby je wywalić z centrum miasta, gdzie przez natężenie ruchu ilość zanieczyszczeń jest zwyczajnie za duża. Część ludzi przestanie przyjeżdżać albo przesiądzie się na komunikację miejską, część zmieni auto na nowsze, a ilość zanieczyszczeń w centrum miasta spadnie. Na obrzeżach miasta ruch rozkłada się na znacznie większą powierzchnię i smog wtedy jest znacznie rzadszym zjawiskiem. 


tak to powinno działać. 
Porządki trzeba zacząć od największych trucicieli i z czasem, stopniowo brać się za kolejnych - a w tym czasie może infrastruktura nadąży i będzie na tyle rozbudowana że ludzi na siłę nie trzeba będzie  przekonywać do elektryków zasilanych OZE.
Ciekawe czy i kiedy to się uda, ale od czegoś trzeba zacząć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krakowscy "radni" już się zorientowali, że wybory w przyszłym roku.

 

[...]

Niewykluczone jednak, że jeszcze przed 1 lipca 2024 radni zdecydują się na kolejne złagodzenia przepisów. Już mówi się o pomyśle ograniczenia zakazu dla osób spoza Krakowa. Mieszkańcy mają mieć zagwarantowane prawo do jazdy posiadanymi już pojazdami. Dopiero przy zakupie nowych aut, będą one musiały spełniać wymogi stawiane przez SCT- to jednak wciąż tylko pomysły i projekty, do przegłosowania których długa droga, ale nie niemożliwa – zapewniają radni i urzędnicy.

 

https://lubie.krakow.pl/strefa-czystego-transportu-zlagodzona-sa-pierwsze-zmiany-i-propozycje-zmian/?fbclid=IwAR2hvPMi5hWpJeJ06qWFSqiaWiPIlCYbrPlfg2OFW0Ij2mJsJznMyKlRodI

 

https://www.facebook.com/profile.php?id=100089178619210

Edytowane przez diuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał(a):


To tak jak walka UE z CO2, tylko na inną skalę? 

Zakładam, że to bardziej złożone i niekoniecznie porównywalne, ale o hipokryzję w polityce nietrudno, a „przynajmniej coś robią” może być zawsze argumentem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Zyzol napisał(a):

to bardziej złożone i niekoniecznie porównywalne

 

Jedni mówią, że (za wszelką cenę) trzeba ratować planetę, a drudzy mówią, ze to bzdury. 

Dokładnie ten sam obraz w UE co w W-wie, tylko ramy innej wielkości ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając od końca ;) , czyli jeden z komentarzy do artykułu brzmi: 

" Chodzi o to, że artykuł jest o dopłatach w Niemczech, a w komentarzach teorie na temat rzekomego ratowana niemieckiej motoryzacji przez brak dopłat do EV, gdzie to właśnie niemieccy producenci mają największy udział. Ja tu logiki nie widzę." 

 

https://elektrowoz.pl/porady/nagly-koniec-doplat-do-samochodow-elektrycznych-w-niemczech-moga-wrocic-moga-nie-wrocic/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Blixten napisał(a):

Jedni mówią, że (za wszelką cenę) trzeba ratować planetę, a drudzy mówią, ze to bzdury. 

 

A racja, jak to zwykle bywa, jest po środku ;)

 

Najważniejsza jest edukacja. Wszyscy jednak zdajemy sobie sprawę, że spora część społeczeństwa jest na nią odporna. Ale próbować trzeba ;)

Dlatego wprowadzanie przepisów, którym łatwo podważyć logikę, to w mojej ocenie "przeciąganie patykiem po klatce". 

Wiele to nie załatwi, a rozdrażni część społeczeństwa i da im paliwo do oprotestowania w przyszłości nawet logicznych decyzji.

 

Jestem za ograniczaniem ruchu w miastach, centrach miast. Jednak należy robić to zgodnie z logiką, a nie ideą. Idea, zawsze znajdzie antyidea a nawet teorię spiskową etc.

A logika zrobi to tak: Ze względu na to i to, dla waszej wygody ograniczamy to i to, z w zamian dajemy to to i to, żeby żyło się WSZYSTKIM lepiej....

...wiem, to utopia ;) Dlatego to takie trudne i tym bardziej nie należy tego wprowadzać na "hura", jak np. w Krakowie, a później się z tego wycofywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Rozumiem, że ma się to łączyć z CEPiKiem i sprawdzać klasę euro? 

 

a mi w CEPIKu wprowadzili złą klasę EURO.. kontaktowałem się z Lexus/Toyota Polska, wysłali mi ładne dokumenty potwierdzające to, że norma jest nieprawidłowa.. a w wydziale komunikacji powiedzieli, że niestety nie zmienią bo ... są to skany dokumentów a nie oryginały ;) ciekawe ile jest takich osób jak ja, które mają błędnie wprowadzoną normę EURO.. będą wysyłać mandaty i co, do sądu?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Adi napisał(a):

 

A racja, jak to zwykle bywa, jest po środku ;)

 

Najważniejsza jest edukacja. Wszyscy jednak zdajemy sobie sprawę, że spora część społeczeństwa jest na nią odporna. Ale próbować trzeba ;)

Dlatego wprowadzanie przepisów, którym łatwo podważyć logikę, to w mojej ocenie "przeciąganie patykiem po klatce". 

Wiele to nie załatwi, a rozdrażni część społeczeństwa i da im paliwo do oprotestowania w przyszłości nawet logicznych decyzji.

 

Jestem za ograniczaniem ruchu w miastach, centrach miast. Jednak należy robić to zgodnie z logiką, a nie ideą. Idea, zawsze znajdzie antyidea a nawet teorię spiskową etc.

A logika zrobi to tak: Ze względu na to i to, dla waszej wygody ograniczamy to i to, z w zamian dajemy to to i to, żeby żyło się WSZYSTKIM lepiej....

...wiem, to utopia ;) Dlatego to takie trudne i tym bardziej nie należy tego wprowadzać na "hura", jak np. w Krakowie, a później się z tego wycofywać.

 

Pełna zgoda, że edukacja to podstawa. 

I tu właśnie jest największa tragedia, że ludzie nie rozumieją, że trują siebie i innych. 

 

Wszystko trzeba (przynajmniej próbować) robić z głową, ale uważam jednak, że już czas wejść do tej klatki i sprawdzić czy ten Lew groźny jest, czy tylko ma bujną grzywę ;) 

W Krakowie, W-wie, w innych miastach ludzie nawet pobuntują się trochę, ale w końcu im przejdzie, zawsze tak jest. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Blixten napisał(a):

I tu właśnie jest największa tragedia, że ludzie nie rozumieją, że trują siebie i innych.

To kiedy zaczniesz SKM do Gdyni jeździć. Bo wiesz te codzienne 40 km po mieście to dużo CO2 emituje. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2025 roku ma obowiazywac norma Euro 7: 

- po raz pierwszy wprowadzona norma co do zuzycia opon i hamulcow: powstawianie mikropylu i mikroplastiku - i te normy dotycza wszystkich typow pojazdow, a wiec takze elektrycznych - one beda rowniez objete norma Euro 7. 

 

- po raz pierwszy ma byc wprowadzona norma dla aut elektrycznych dotyczaca trwalosci baterii trakcyjnej: Po 5 lat i 100.000km degradacja bateria nie moze zejsc ponizej 80% (od nominalnej wartosci) oraz po 8 latach i 160.000 km ponizej 70%.

 

To tylko takie male zmiany. 

 

----

Zrodlo: ADAC Deutchland:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/abgasnormen/euro-7/

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Jaca68 napisał(a):

To kiedy zaczniesz SKM do Gdyni jeździć. 

 

Mam jeszcze trochę czasu zanim dobiorą się do norm moich aut ;) 

... a jak będę miał pewność, że mnie z hali garażowej nikt mnie z ładowarka nie wywali, to b. prawdopodobne, że wcześniej będę jeździł elektrykiem niż SKMką ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Blixten napisał(a):

.. a jak będę miał pewność, że mnie z hali garażowej nikt mnie z ładowarka nie wywali, to b. prawdopodobne, że wcześniej będę jeździł elektrykiem niż SKMką ;)

Co tam Aniela, córka Jana Pawła mówiła o rezygnacji z komfortu dla ocalenia planety?

Godzinka pod szybką ładowarka raz na trzy dni i montaż w hali nie potrzebny. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2023 o 23:22, ketivv napisał(a):

brawo, masz mnie 

 

0,1 % emisji CO2 to oddychanie 

 

a której emisji ? długiej czy krótkiej ?

 

co z pozostałymi 99,9% emisji CO2 ?

 

naszym głównym problemem jest emisja długa, czyli uwalnianie węgla z kopalin 

 

emisja krótka jest dla nas relatywnie błaha bo zazwyczaj to co zjadamy i spalamy wydychając CO2 pochodzi z tego samego okresu wegetacji roślin, które rosnąć absorbują CO2 ponownie w procesie fotosyntezy tworząc ponownie węgiel (jego związki) i tlen 

A hodowla schabowego to która emisja? Bo już są przymiarki do podatku od kotleta.

W imię ocalenia planety oczywiście.

 

Cytat

Naukowa Rada ds. Klimatu, która przygotowuje dla rządu Niderlandów rekomendacje dotyczące polityki klimatycznej, zaleca m.in. wprowadzenie podatku od mięsa.

:OO:
Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/podatki/news-chca-zniechecic-do-jedzenia-miesa-europejski-kraj-rozwaza-no,nId,7216919#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matros1 napisał(a):


Oj, jedno i drugie mocno naciągane i uproszczone …. 
 

mam słabe baterie w kalkulatorze, ale na mój długi nos czuję, że wydajność takiej koparki jest trochę mniejsza, a spalanie podczas 12 h zmiany większe. Nie będę się dalej czepiał , ale jeszcze jakieś braki nie wzięte w tej kalkulacji znalazłyby się na pewno. 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Adi napisał(a):

Jak tam Tesla fani, kupilibyście, jakby coś takiego było dostępne w Europie?

Poniżej 4 s. do 100 na szutrze ;) 

 

 

Wolałbym Riviana, ta Tesla jest paskudna :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, skwaro napisał(a):

Wolałbym Riviana, ta Tesla jest paskudna :P

 

Mój wybór, to żaden z powyższych ;)

 

Ale zwróć uwagę na to, że Rivian, to młody startup, a toto z filmu wyżej należy do, śmiało można powiedzieć, lidera branży. Na dodatek, to model opracowywany chyba ponad 3 lata, więc daje nadzieję, że lepiej zniesie trudy życia, niż Rivian.

A że paskudny, fakt, ale właśnie taki miał być ;)

Wygląda w każdym razie na cholernie mocny i odporny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...