Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 16.12.2023 o 22:25, skwaro napisał(a):

Już kiedyś o tym pisałem, wodór z energetycznego punktu widzenia nie ma żadnego sensu. I dlatego auta wodorowe mimo tylu lat różnych prototypów nadal są w powijakach w porównaniu z elektrykami.

Ale @ketivv to snuje wizje że już niedługo będziemy mieli nieograniczone tanie zasoby energii z OZE - to w czym problem? :biglol:

 

W dniu 16.12.2023 o 22:47, ketivv napisał(a):

raczej dlatego że ceny systematycznie w dół

Po co dotować, jak można zakazać ICE.

 

W dniu 16.12.2023 o 22:47, ketivv napisał(a):

nie ma sensu dotować, dorosłej technologii która jest sprawna i ekonomicznie uzasadniona 

Nie ma sensu nakazywać administracyjnie dorosłej technologii która jest sprawna i ekonomicznie uzasadniona. :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Ale @ketivv to snuje wizje że już niedługo będziemy mieli nieograniczone tanie zasoby energii z OZE - to w czym problem? :biglol:

 

Do tego czasu będziemy też mieć dopracowany temat baterii i wodór przestanie mieć jakiekolwiek zalety. Więc po co? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Kawa Ninja H2 HySE. ;)

Kupujesz? :)

1 minutę temu, Jaca68 napisał(a):

Więc ta Warszawska strefa czystego transportu to w trosce o jakość powietrza jest wprowadzana.

Aha.

image.thumb.jpeg.dd70d16630559441e66925c54446e1f9.jpegimage.thumb.jpeg.c3e4bfaef4b8035ad3b20ebf20eda6dd.jpeg

A jeden z głównych składników smogu czyli NOx to skąd się bierze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał(a):

Po co dotować, jak można zakazać ICE.

 

 

osobiście uważam, że wprowadzenie zakazu sprzedaży po jakiejś dacie to zmuszenie przemysłu do modernizacji 

 

przypuszczam, że w 2035 roku gdy ewentualny zakaz wejdzie w życie ICE w większości - jako nowo sprzedawane auta - wymrą a powód będzie błachy

ogólny koszt posiadania (TCO) auta elektrycznego będzie niższy jak jego odpowiednika spalinowego 

dla dużej, przytłaczającej części użytkowników będzie to na tyle atrakcyjna zachęta że ostatecznie dobije rynek aut spalinowych 

co więcej uważam, że nastąpi to na długo przed wspomnianym zakazem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jaca68 napisał(a):

Ale @ketivv to snuje wizje że już niedługo będziemy mieli nieograniczone tanie zasoby energii z OZE - to w czym problem? :biglol:

 

 

ano snuje sobie te swoje wypociny, kto by czytał jakiegoś idiotę z Dębicy, który [edycja moderatora] trzy po trzy przecież to co mówi od lat i tak się nie stało .... 

 

zakładam,że wtedy wodór z elektrolizy przy użyciu prądu z powszechnej, taniej energii odnawialnej stanie się relatywnie ciekawą alternatywą do długookresowego magazynowania 

 

tak jak konfitury zimą choć latem nie są szczególnie atrakcyjne

 

z poważnieniem

 

idiota z Dębicy 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Więc ta Warszawska strefa czystego transportu to w trosce o jakość powietrza jest wprowadzana.

Aha.

 

Ta strefa nie jest wprowadzana po to, by coś zmienić, tylko po to by coś pokazać.

W tej formie nie ma najmniejszego sensu. Wyklucza stare mała=e samochody uboższej części społeczeństwa (i kurierów ;) ), a zezwala na wielkie suvy, palące ponad 20 litrów na setkę...bo nowe....i drogie ;) 

 

W mojej ocenie taki zakaz, jeśli maiłby mieć jakiś sens i zrobić coś dobrego dla strefy, to musiałby wyeliminować jakąś realną uciążliwość. 

A tą nie jest zanieczyszczenie raptem może procenta więcej, lub w piku kilku, ale hałas,

Logicznym ograniczeniem dla danych stref, powinien być limit właśnie hałasu. Znacznie niższy niż obowiązujący i restrykcyjnie przestrzegany, nawet powyżej 4 tys rpm i każdym trybie. 

Myślę, że to, w ten nieco na okrągło sposób, poprawiłoby czystość w miastach, a już nie na okrągło, poprawiłoby zanieczyszczenie hałasem.

To skłoniłoby miejski transport na przejście na elektryki, a głośnie wydechy audi i ich popcorny może pojechałyby na tor...bo przecież gdzieś "sportowy wydech" trzeba zaprezentować ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Adi napisał(a):

Ta strefa nie jest wprowadzana po to, by coś zmienić, tylko po to by coś pokazać.

W tej formie nie ma najmniejszego sensu. Wyklucza stare mała=e samochody uboższej części społeczeństwa (i kurierów ;) ), a zezwala na wielkie suvy, palące ponad 20 litrów na setkę...bo nowe....i drogie

 

paradoks, tu bardziej chodzi o to "nie ile pali" tylko "jak to paliwo spala"

 

to trochę tak jak mieszkać obok sąsiada z którego komina leci "czarny dym" jego emisja CO2 jest niewielka w porównaniu do Bełchatowa ale zanieczyszczenie w pyły, sadze, niedopalone węglowodory i cholera wie co jeszcze jest olbrzymie

za to Bełchatów choć CO2 jest emitowane dużo to ma tak dobre filtry że "syfu w powietrzu nie ma"

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ketivv napisał(a):

tu bardziej chodzi o to "nie ile pali" tylko "jak to paliwo spala"

 

I de facto nie załatwia sprawy ilości zanieczyszczeń .

5 litrów spalania wg normy 5, chyba mniej emituje, niż 25 l. euro 6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Adi napisał(a):

 

I de facto nie załatwia sprawy ilości zanieczyszczeń .

5 litrów spalania wg normy 5, chyba mniej emituje, niż 25 l. euro 6 ?

Od dużego spalania są/będą inne ograniczenia. Strefa ma za zadanie poprawić jakość powietrza, nic innego. Dlatego ogranicza wjazd do miasta najbardziej trujacym autom - tym, które produkują najwięcej tlenków azotu, mających olbrzymi wpływ na jakość powietrza. I paradoksalnie taki nowy SUV co pali 20l/100 wyprodukuje na przejechany kilometr mniej tlenków niż takie Lupo w dieslu palące 3l/100...

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Adi napisał(a):

 

I de facto nie załatwia sprawy ilości zanieczyszczeń .

5 litrów spalania wg normy 5, chyba mniej emituje, niż 25 l. euro 6 ?

 

załatwia ;)

 

bo mówimy o skrajnych przekroczeniach, np. 150-200 razy więcej

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

26 minut temu, Adi napisał(a):

 

Ta strefa nie jest wprowadzana po to, by coś zmienić, tylko po to by coś pokazać.

W tej formie nie ma najmniejszego sensu. Wyklucza stare mała=e samochody uboższej części społeczeństwa (i kurierów ;) ), a zezwala na wielkie suvy, palące ponad 20 litrów na setkę...bo nowe....i drogie ;) 

 

W mojej ocenie taki zakaz, jeśli maiłby mieć jakiś sens i zrobić coś dobrego dla strefy, to musiałby wyeliminować jakąś realną uciążliwość. 

A tą nie jest zanieczyszczenie raptem może procenta więcej, lub w piku kilku, ale hałas,

 

Ja myślę, że chodzi jednak o co innego.  

Jaką normę emisji spełnia ponad 20 letni VW Passat TDI, a jaką tegoroczny VW Passat również w dieslu ? 

Jak wyglądają proporcję między starymi, a nowy dieslami  jeżdżącymi obecnie po polskich drogach ? 

Serio, nie ma różnicy w poziomie emisji szkodliwych substancji między nimi - poza wyczuwalnym smrodem i kłębami czarnego dymu z rury wydechowej ? 

 

Uważam, że zakaz starym kopciuchom wjazdu do centrum to krok w dobrym kierunku. 

I nie dla planety za ileśtam pokoleń, ale z korzyścią dla zdrowia obecnego. 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tlenków azotu mniej, ale co2 i PM-y już więcej i ogół szeroko pojętej "ekologii" ma się ni jak do logiki, że o śladzie węglowym nie wspomnę ;) 

A ograniczenie hałasu załatwiłoby to, można powiedzieć tylnymi drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Adi napisał(a):

Może i tlenków azotu mniej, ale co2 i PM-y już więcej i ogół szeroko pojętej "ekologii" ma się ni jak do logiki, że o śladzie węglowym nie wspomnę ;) 

A ograniczenie hałasu załatwiłoby to, można powiedzieć tylnymi drzwiami.

 

Nie "może", a na pewno i to wielokrotnie. 

Spaliny oleju napędowego zawierają trochę więcej szkodliwych związków dla zdrowia niż tylko te, które widzisz w tabeli norm Euro. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Blixten napisał(a):

Serio, nie ma różnicy w poziomie emisji szkodliwych substancji między nimi - poza wyczuwalnym smrodem i kłębami czarnego dymu z rury wydechowej ? 

 

Nie o tym pisałem.

To jest bezdyskusyjne.

Chodzi mi o to, że obecny planowany zakaz, jest nielogiczny i nie załatwia sprawy. Bo wpuszcza 3 tonowego 5 litrowego suva, a nie wpuści wspomnianego 1 tonowego lupo z litrowym silnikiem.

Jestem za ograniczeniem ilości samochodów w centrach. Ale należy to zrobić dobrze, mądrze i logicznie. 

Przy limitach hałasu, ten kopciuch też raczej by nie wjechał.

 

Oczywiście nie uważam, że mój pomysł jest jakiś lepszy, poddaję go jednak pod dyskusję ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Adi napisał(a):

Może i tlenków azotu mniej, ale co2 i PM-y już więcej i ogół szeroko pojętej "ekologii" ma się ni jak do logiki, że o śladzie węglowym nie wspomnę ;) 

A ograniczenie hałasu załatwiłoby to, można powiedzieć tylnymi drzwiami.

Ale smog nie bierze się z CO2 tylko z tlenków. I CO2 to problem globalny, na który lokalna strefa nie pomoże, a na lokalny problem z czystym powietrzem już tak. A PM-y to problem tylko w przypadku najstarszych diesli, natomiast sam transport nie jest głównym źródłem PMów i nie tu trzeba się skupić z ich walką. 

 

P. S. Dodatkowo strefa nie jest zamiast, jest jednym z elementów i nie załatwi wszystkich problemów, ona ma załatwić jeden konkretny. 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Blixten napisał(a):

A tak przy okazji, czy ktoś orientuje się jaka jest różnica pomiędzy (np.) Euro 6C a Euro 6AP - bo nie mogę znaleźć żadnej tabeli, czy, a jeśli tak, to jaka jest różnica w emisji ? :blush:

Wszystkie Euro 6 mają ten sam limit, różni je tylko metoda pomiaru. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ketivv napisał(a):

 

za to Bełchatów choć CO2 jest emitowane dużo to ma tak dobre filtry że "syfu w powietrzu nie ma"

tylko że bełchatów nie wytnie tych filtrów po paru latach użytkowania jak się zatkają

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Adi napisał(a):

Chodzi mi o to, że obecny planowany zakaz, jest nielogiczny i nie załatwia sprawy. Bo wpuszcza 3 tonowego 5 litrowego suva, a nie wpuści wspomnianego 1 tonowego lupo z litrowym silnikiem.

Rejestrujesz auto na dziadka emeryta i wjeżdżasz klekotem Euro 0 na fryturze ;) 

 

9 godzin temu, skwaro napisał(a):

Od dużego spalania są/będą inne ograniczenia. Strefa ma za zadanie poprawić jakość powietrza, nic innego.

zgadzam się z @Adi - ograniczenie ruchu najstarszych trucieli na 7% powierzchni miasta z masą wykluczeń, to pokazówka, że coś robimy a nie realna walka z problemami. Te 5 ulic na krzyż to wg mnie żart.

IMG_2544.thumb.jpeg.277d23b38c872528df53215a9c6a318c.jpeg
 

Ewentualnie można to traktować jako powolne przyzwyczajanie ludzi do nowych zasad życia, tylko w takim tempie potrwa to do 2077.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Zyzol napisał(a):

 

zgadzam się z @Adi - ograniczenie ruchu najstarszych trucieli na 7% powierzchni miasta z masą wykluczeń, to pokazówka, że coś robimy a nie realna walka z problemami. Te 5 ulic na krzyż to wg mnie żart.

IMG_2544.thumb.jpeg.277d23b38c872528df53215a9c6a318c.jpeg
 

Ewentualnie można to traktować jako powolne przyzwyczajanie ludzi do nowych zasad życia, tylko w takim tempie potrwa to do 2077.

Jeszcze weź pod uwagę obecne natężenie ruchu w tej strefie. Gwarantuję że pod względem liczby aut będzie dużo więcej niż 7%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zyzol napisał(a):

Rejestrujesz auto na dziadka emeryta i wjeżdżasz klekotem Euro 0 na fryturze ;) 

Dotyczy tylko jak kieruje dziadek. 

52 minuty temu, skwaro napisał(a):

Jeszcze weź pod uwagę obecne natężenie ruchu w tej strefie. Gwarantuję że pod względem liczby aut będzie dużo więcej niż 7%.

W Krakowie nie biorą jeńców i jest całe miasto. Mamy nawet parkingi P&R... ale są w obrębie miasta, więc przyjezdni co nie mają odpowiedniej klasy emisji raczej nie skorzystają. Ciekawe jak to będzie wyglądać po rzeczywistym wdrożeniu, czy będą jeszcze jakieś zmiany - czasu wiele im nie zostało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, aflinta napisał(a):

Dotyczy tylko jak kieruje dziadek. 

W Krakowie nie biorą jeńców i jest całe miasto. Mamy nawet parkingi P&R... ale są w obrębie miasta, więc przyjezdni co nie mają odpowiedniej klasy emisji raczej nie skorzystają. Ciekawe jak to będzie wyglądać po rzeczywistym wdrożeniu, czy będą jeszcze jakieś zmiany - czasu wiele im nie zostało. 

Z kolei mnie zastanawia kwestia ewentualnych mandatów. Niby mają być kamery automatycznie szczytujące tablice. I co dalej? Rozumiem, że ma się to łączyć z CEPiKiem i sprawdzać klasę euro? Jakoś mi się to nie widzi. Poza tym, Ci którzy to teraz wprowadzili to mogą mieć problem na wyborach do sejmików, bo "tego ludzie im nie wybaczą", a jak się zaś władza lokalna zmieni to i obszar może się też ograniczyć. Ciulas wie jak to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...